tag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post5339624540767471900..comments2023-09-02T12:23:15.245+03:00Comments on τι εστιν αλήθεια;: ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)Unknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-83219383069505984802014-03-28T22:34:52.304+02:002014-03-28T22:34:52.304+02:00Για ένα άλλο θέμα, αγαπητέ φίλε, έγραψα κάποτε το ...Για ένα άλλο θέμα, αγαπητέ φίλε, έγραψα κάποτε το εξής: «Εδώ έχουμε επίκληση ενός επιχειρήματος που -όπως επανειλημμένα έχει επισημανθεί- μπορεί να οδηγήσει σε παραλογισμό, αφού δεν είναι δυνατόν η σιωπή μιας μαρτυρίας περί του οποιουδήποτε συμπεράσματος θα ήθελε να συναγάγει κανείς, να θεωρείται επιχείρημα υπέρ της ορθότητας του μη ρητά αναφερομένου ή σαφώς υπονοουμένου αυτού συμπεράσματος! Mε το σκεπτικό αυτό, θα μπορούσαμε να διατηρούμε εσαεί ζωντανές ακόμα και τις πιο εξωφρενικές θεωρίες που μπορεί να χωρέσει ο ανθρώπινος νους!»Κώσταςhttps://www.blogger.com/profile/02068720203329637581noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-24405287010929327882014-03-28T08:47:37.220+02:002014-03-28T08:47:37.220+02:00Ένα παράδειγμα σχετικό με το ακραίο σενάριο του Νι...Ένα παράδειγμα σχετικό με το ακραίο σενάριο του Νικολάου:<br /><br />Διαβάζω την αρχαία γραμματεία ολόκληρη. Και όμως, δεν βρίσκω πουθενά την παραμικρή θετική και απόλυτη άρνηση ότι δεν είχαν δει εξωγήινους οι Αρχαίοι Έλληνες.<br /><br />Άρα, όσα εδάφια κι αν μου φέρετε από την αρχαία γραμματεία, εγώ μπορώ να εξακολουθώ να επιμένω πως τίποτα δεν αποκλείει να είχαν δει εξωγήινους οι αρχαίοι Έλληνες.<br /><br />Το γράφω αυτό για να καταδείξω την λογική του Νικολάου, ο οποίος χωρίς την απειροελάχιστη ένδειξη ότι ο Ιησούς απουσίασε από τη Ναζαρέτ και με σοβαρότατες ενδείξεις ότι δεν έφυγε ποτέ, εξακολουθεί να επιμένει ότι κάθε ένας που γεννά ένα σενάριο από τη φαντασία του, χωρίς την παραμικρή αναφορά που να το επιβεβαιώνει, δικαιούται να θέλει στην αρχαία γραμματεία να δει συμβόλαιο με υπογραφές, ότι το σενάριο που φαντάστηκε δεν ισχύει. <br /><br />Και αν του δείξεις και συμβόλαιο με υπογραφές, θα πει ότι "δεν υπάρχει καμία αναφορά στην αρχαία γραμματεία που να με βεβαιώνει ότι δεν είναι πλαστό".<br /><br />Έτσι άλλωστε επιβιώνουν όλοι αυτοί οι "καλλιτέχνες" της παραπληροφόρησης, οι γνωστοί τηλεπωλητές βιβλίων, χρόνια τώρα.<br /><br />Άλλωστε, δεν υπάρχει κάποια αναφορά στην αρχαία γραμματεία ότι "δεν υπάρχει κοίλη γη στο εσωτερικό της γης". Άρα;... Γιατί να μην υπάρχει;...<br /><br />ANONYMOS<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-47226820154334802382010-04-01T15:57:05.005+03:002010-04-01T15:57:05.005+03:00... η συνέχεια ...
3ο χωρίο Κατά Μάρκου κεφ.6,2 κ...... η συνέχεια ...<br /><br />3ο χωρίο Κατά Μάρκου κεφ.6,2 και χωρίο Κατά Ματθαίο κεφ.13,54 : Η απορία των παρευρισκομένων στην Συναγωγή για την σοφία και τις δυνάμεις του Ιησού και η αναγνώρισή του ως τέκτονα, υιό της Μαρίας και αδελφό του Ιακώβ, Ιωσή, Ιούδα και Σίμωνος (παρεπιμπτόντως είμαι πολύ περίεργος να μάθαινα, μια δημοσκόπηση μεταξύ των χριστιανών για το αν ο Ιησούς είχε αδέλφια και αδελφές ή όχι, τι αποτελέσματα θα έβγαζε) ουδέν προσθέτει στην εν λόγω επιχειρηματολογία γιατί δεν αναφέρει ρητώς ότι ο Ιησούς βρισκόταν στην Ναζαρέτ μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του.<br /><br />Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη. Πιθανώς για κάποια αυτά, μπορεί να είναι συζητήσιμο.<br /><br />4ο χωρίο Κατά Ιωάννη κεφ.7,14 : Το εν λόγω χωρίο έχει μια ενδιαφέρουσα επισήμανση «μη μεμαθηκώς», το οποίο δεικνύει (δεν αποδεικνύει) ότι οι σχολιάζοντες Ιουδαίοι εκφράζουν την άποψή τους (όχι απαραίτητα γνώση, δεν λέει ότι γιγνώσκουν) για την γνωστική επάρκεια του Ιησού, η οποία υπονοεί παραμονή του Ιησού στην Ναζαρέτ πέρα των 12 ετών του, σημείο που αρχίζει η «μουγγή» περίοδος για την ζωή του μέχρι τα 30. Παρά την ενδιαφέρουσα νέα (σε σχέση με τα υπόλοιπα παρατιθέμενα χωρία) πληροφορία, ούτε αυτή από μόνη της επιβεβαιώνει ή αποκλείει οποιαδήποτε βεβαιότητα για την αδιάλειπτη παραμονή του Ιησού στην Ναζαρέτ μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του.<br /><br />Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη. Πιθανώς για κάποια αυτά, μπορεί να είναι συζητήσιμο.<br /><br />Με πολύ προσοχή δεν παρέθεσα δικές μου πιθανολογήσεις, επειδή ακριβώς θα ήταν πιθανολογήσεις.<br /><br />Ανέγνωσα τα παρατιθέμενα χωρία, δεν προχώρησα σε ερμηνείες (που ΠΑΝΤΟΤΕ είναι υποκειμενικές και ως εκ τούτου υποχρεωτικώς «ανοικτές» στην αποδοχή τους ή όχι) και προσπάθησα να βρω την λεκτική γραπτή ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ και ΑΠΟΔΕΙΞΗ αδιάλειπτης παραμονής του Ιησού στην Ναζαρέτ μέχρι τα 30 έτη του.<br /><br />ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗ τέτοια λεκτική διατύπωση που να αποδεικνύει πέρα από κάθε υποκειμενική ερμηνεία, ότι ο Ιησούς κατά την διάρκεια της «μουγγής» περιόδου της ζωής του, ζούσε αδιαλείπτως στην Ναζαρέτ.<br /><br />Αλλά ΟΥΤΕ και τα συμφραζόμενα ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ, πέρα από κάθε υποκειμενική ερμηνεία, κάτι τέτοιο. <br /><br />Θέτω τα ανωτέρω ως ερέθισμα για διάλογο.Νικόλαοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-48117572522123838222010-04-01T15:55:09.545+03:002010-04-01T15:55:09.545+03:00Διαβάζοντας την επιχειρηματολογία του Papyrus 52 ...Διαβάζοντας την επιχειρηματολογία του Papyrus 52 για το θέμα των «χαμένων 18 χρόνων του Χριστού» θα καταθέσω και τις δικές μου σκέψεις, που απλοϊκώς προκύπτουν ΜΟΝΟΝ από την ανάγνωση.<br /><br />ΑΠΟΡΙΑ : Η φράση «τελική διατύπωση» είναι τυχαία επιλογή, λεκτική αστοχία, ή γνωστική έπαρσις ;<br /><br />Ο Papyrus 52 παραθέτει 5 χωρία από την Καινή Διαθήκη και γράφει ότι τα εν λόγω χωρία (τα κεφαλαιογράμματα και η παρένθεση δική μου επισήμανση) «…σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ (γιατί ;) να σκεφτούμε ότι μπορεί να έφυγε από την περιοχή για οποιοδήποτε αιτία».<br /><br />1ο χωρίο Κατά Λουκά κεφ.2,46 : Ενώ λέει ότι ο Ιησούς μετέβη μετά των «γονέων» του και της λοιπής φαμίλιας στην Ναζαρέτ «υποτασσόμενος αυτοίς», ουδέν προσθέτει περί της διαμονής ή μη του Ιησού στην Ναζαρέτ και για ποιο χρονικό διάστημα.<br /><br />Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη.<br /><br />2ο χωρίο Κατά Λουκά κεφ.4,16 : Επισημαίνεται με τονισμένη γραφή (μεταξύ άλλων) η φράσις «ου ην τεθραμμένος» όπου και ανωτέρω δίνεται η εξήγηση «εκεί (Ναζαρέτ) που έχει ανατραφεί». Μέχρις εδώ όλα μια χαρά και κατανοητά !<br /><br />Όμως προκύπτει (για μένα) η εξής απορία : Όταν λέμε ότι έχουμε ανατραφεί (ή κοινώς έχουμε μεγαλώσει) κάπου, αυτή η περίοδος μέχρι ποιο ηλικιακό όριο φτάνει ;<br /><br />Μέχρι τα 18 μας (21 παλαιότερα) που πολιτειακώς διαθέτουμε το δικαίωμα της αυτοδιαθέσεώς μας και ανεξαρτητοποίησής μας από την οικογένειά μας και συνεπώς της οικιοθελούς μετακίνησής μας σε τόπο άλλο της ανατροφής μας ;<br /><br />Μέχρι την απογαλάκτισή μας (σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο) από την οικογένειά μας ;<br /><br />Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο ; Ανατρεφόμαστε σε όλο τον βίο μας ;<br /><br />Προσωπικώς έχω γνώμη, αλλά αναμένω μήπως ετέρα γνώμη εμπλουτίσει αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ.<br /><br />Για τον Ιησού, η ανατροφή του σε ποια ηλικία σταματάει ;<br /><br />Η απάντηση δε σε αυτήν την ερώτηση πως μπορεί να αντικειμενικοποιηθεί βάση των γραφθέντων στην Κ.Δ. ;<br /><br />Ανεξαρτήτως δε της απαντήσεως, το ίδιο το χωρίο λεκτικώς δεν αποκλείει την φυγή του Ιησού από την Ναζαρέτ για κάποιο χρονικό διάστημα ίσο ή μικρότερο των 18 χρόνων που είναι «μουγγά» στην Κ.Δ. για την ζωή του Ιησού, ούτε αναφέρει ότι μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του διαμένει ανελλιπώς στην Ναζαρέτ. <br /><br />Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη.<br /><br />... συνεχίζεται ...Νικόλαοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-60173144250263322212008-07-25T23:56:00.000+03:002008-07-25T23:56:00.000+03:00Λοιπόν, για το θέμα αυτό, φίλε Άδη, θα σε παραπέμψ...Λοιπόν, για το θέμα αυτό, φίλε Άδη, θα σε παραπέμψω με πάσα σοβαρότητα και χωρίς<BR/>την παραμικρή ειρωνική διάθεση, στο <A HREF="http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/18xronia1.htm" REL="nofollow"><BR/>κείμενο</A> που έγραψε πριν από μερικά χρόνια ο «Papyrus 52-Papyrus-Δηδρ-Δήδε -Ευτυχώς <BR/>δεν είμαι ο κωστάκης-Δεν ανήκω στην Ο.Ο.Δ.Ε.)» ΓΙΑ την Ο.Ο.Δ.Ε. (κρατήστε το αυτό τώρα για <BR/>να καταλάβετε… αργότερα!).Κώσταςhttps://www.blogger.com/profile/02068720203329637581noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8478885571700722072.post-91890991988645269082008-07-25T21:46:00.000+03:002008-07-25T21:46:00.000+03:00Παρεμπιπτόντως, ένα σχετικά παρεμφερές θέμα που με...Παρεμπιπτόντως, ένα σχετικά παρεμφερές θέμα που με απασχολεί έντονα είναι και το εξής (κξαι δεν ξέρω εάν πρέπει να προστεθεί στα ερωτήματά σου): τελικώς έχουμε μάθει τι ακριβώς συμβαίνει από τα νεανικότατα χρόνια του Χριστού όπου και εξαφανίζεται έως τα περιξ των 30 όπου επανεμφανίζεται; Διότι απορία το'χω...Hadeshttps://www.blogger.com/profile/04467178190617217153noreply@blogger.com