..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007

Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία … δεινόσαυρους)!


Σύμφωνα με το Γένεσις Α΄ 20-23 η ζωή στη θάλασσα εμφανίστηκε μόλις την 5η Δημιουργική ημέρα, δηλαδή βάσει τής θεωρίας των Εξελικτών χριστιανών, κατά την ευρύτερη περίοδο από το Λιθανθρακοφόρο έως και το Ιουράσιο.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι αυτό συνέβη… απελπιστικά νωρίτερα: Ήδη κατά το Κάμβριο υπήρχε μια μεγάλη ποικιλία ασπόνδυλων όπως μαλάκια, τριλοβίτες και μέδουσες, ακολούθησε το Σιλούριο με καρκινοειδή, θαλάσσιους σκορπιούς έως και 2,5 μέτρα (!), ιχθυόμορφα σπονδυλωτά και οδοντοφόρα ψάρια, ενώ στην αμέσως επόμενη γεωλογική περίοδο τού Δεβονίου έκαναν την εμφάνισή τους και οι καρχαρίες καθώς και πολλά άλλα πρωτόγονα ψάρια που γέμισαν τα ύδατα τού πλανήτη. Οπότε και εδώ γίνεται σαφές ότι τα περί απόλυτης ταύτισης μεταξύ Γένεσης και επιστήμης στο ζήτημα τής δημιουργίας, μόνο ως
χιούμορ μπορούν να εκληφθούν!

Η απάντηση των Εξελικτών

Τα εδάφια κάνουν λόγο για (θαλάσσια) «ερπετά» και για «κήτη» και μάλιστα με μια λέξη
που στο εβραϊκό κείμενο αποδίδει την έννοια τού «δράκοντα», τού «τέρατος»! Τα ψάρια αυτά καθαυτά υπήρχαν ήδη και πριν από την 5η μέρα κι ας μην αναφέρονται! Διότι «από τη στιγμή που το θέμα τής Γένεσης είναι η διαμόρφωση “γης και ουρανού”, δηλαδή τού περιβάλλοντος τού ανθρώπου, οποιαδήποτε αναφορά στα ψάρια, που ανήκουν στη θάλασσα, θα ήταν παράξενη»!

Ο (απηυδισμένος πλέον) αντίλογος

Ποιο είναι λέει το θέμα τής Γένεσης;; Ο ουρανός και η γη;; Για τον σχηματισμό
των θαλασσών δεν γίνεται λόγος στα μισά τής 3ης μέρας στο Γένεσις, Α΄ 9-10 ή πάτε να μας τρελάνετε όλους ομαδικά; Αυτό ακριβώς δε λέτε κι εσείς οι ίδιοι όταν γράφετε πως «η Γένεση στις πρώτες της Δημιουργικές ημέρες, ασχολείται με τη γη, τη θάλασσα και τα δένδρα» ή μήπως τελικά όντως χρειαζόμαστε κατεπειγόντως ηλεκτροσόκ σε κάποιο ψυχιατρείο όπως σοφά αποφανθήκατε;

Η… χαριστική βολή

Τα ψάρια, όχι μόνο υπήρχαν και πριν από την 5η Δημιουργική ημέρα, αλλά
ήταν και εκείνα που μέσω τής εξέλιξης οδήγησαν στην εμφάνιση των αμφιβίων. Τα κήτη δε τα μεγάλα, τα «χατταννινίμ» -οι «δράκοντες» που λέει και το εβραϊκό πρωτότυπο- στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά οι… δεινόσαυροι!! Από πού προκύπτει αυτό; Ιδού:

«Και είπεν ο Θεός˙ εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και
πετεινά πετόμενα επί τής γης κατά το στερέωμα τού ουρανού […] και
εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα και πάσαν ψυχήν ζώων ερπετών […]»

«Η φράση “εξαγαγέτω τα ύδατα” σημαίνει καθαρά μια διαταγή που δόθηκε στα νερά από το Θεό, να βγάλουν έξω στη γη κάτι που ήδη το είχαν μέσα τους, δηλαδή τα ερπετά. “Εξ-άγω” σημαίνει “οδηγώ κάτι πρός τα έξω”. Τι έβγαλαν λοιπόν “τα ύδατα... επί της γης”; Τίποτε άλλο από αυτό που είχαν: Τα ψάρια. Με την εντολή του Θεού, ψάρια άρχισαν να βγαίνουν από τη θάλασσα στην ξηρά. Σιγά και παραπατώντας πάνω στα πτερύγιά τους και τις ουρές τους έβγαιναν μια έξω από το νερό και έμπαιναν ξανά πάλι
μέσα».

«“Και εποίησεν ο Θεός τα κήτη τα μεγάλα” […]. Για ποια κήτη μιλάει
εδώ η Γένεση; Ασφαλώς όχι γι’ αυτά που εμείς ονομάζουμε κήτη. Οι φάλαινες είναι πολύ αναπτυγμένα ζώα, που έχουν την ικανότητα να κυοφορούν τούς απογόνους τους μέσα στο ίδιο τους το σώμα. Είναι, επομένως, θηλαστικά, ζώα τής έκτης ημέρας. Εδώ μιλάει η Γραφή για άλλα κήτη, για
τα τεράστια ερπετά, που ονομάζονται δεινόσαυροι

Προς επίρρωση δε του συμπεράσματος αυτού, μάς δίνεται και η εξήγηση για
το γεγονός «ότι στο εδάφιο Γένεσις 1:28, ανάμεσα στα πλάσματα επί των οποίων θα άρχει ο άνθρωπος, εμφανίζονται μεν τα ψάρια, για να δείξει την εξουσία του πάνω σε "γη και θάλασσα", αλλά δεν εμφανίζονται καθόλου πλέον, ξεχωριστά, "τα κήτη" της 5ης ημέρας! Αυτό είναι μια ξεκάθαρη διαπίστωση, για το ότι τα ερπετώδη κήτη αυτά ήδη έχουν εξαφανισθεί κατά την 6η Δημιουργική ημέρα, ως σημαντική ομάδα.»

Η εξαφάνιση (τής θεωρίας) των «δεινοσαύρων»

Σίγουρα, το ότι στην εντολή «εξαγαγέτω τα ύδατα» δεν αναφέρεται η επίμαχη
λέξη «ιχθύες» αλλά γίνεται λόγος για «ερπετά», είναι πολύ παράξενο. Όπως και η αναφορά που ακολουθεί για τα «κήτη τα μεγάλα» με μια λέξη ωστόσο που στο εβραϊκό κείμενο όπως είπαμε αποδίδει την έννοια τού «δράκοντα», τού «τέρατος»! Το πράγμα δε περιπλέκεται -ή και ξεκαθαρίζει!- όταν λίγο παρακάτω στο χωρίο 26 κάνουν επιτέλους την εμφάνισή τους και οι «ιχθύες τής θαλάσσης», παρέα με όλους τούς εκπροσώπους τού ζωϊκού βασιλείου που είχαν ήδη αναφερθεί νωρίτερα - ή μάλλον σχεδόν με όλους! Λείπουν μόνο τα «κήτη τα μεγάλα» ή αλλιώς, οι δράκοντες - όπως επίσης και τα θηρία!

Το τι μπορεί να σημαίνει τώρα αυτό, ας το κρίνει ο καθένας. Όπως και το γιατί
οι Εβδομήκοντα μετέφρασαν την εβραϊκή λέξη (χατ)ταννιν(ίμ) λανθασμένα στη Γένεση, ορθά όμως στο Ιώβ Ζ΄ 12 και στο Ιεζεκήλ ΛΒ΄ 2, παρότι και στις τρεις περιπτώσεις εντός
τού ίδιου ακριβώς θεματικού πλαισίου (ύδατα)!

Όσον αφορά δε στην ερμηνεία αυτή καθαυτή τής επίμαχης λέξης, μία
από τις εκδοχές που πέρασαν απ’ το μυαλό μου ήταν τα τέρατα αυτά να μην ήταν τίποτε άλλο από τους φοβερούς κροκόδειλους τού Νείλου που ασφαλώς θα είχαν μείνει βαθιά χαραγμένοι στη μνήμη των Εβραίων κατά την περίοδο τής παρουσίας
τους στην Αίγυπτο. Φανταστείτε λοιπόν την έκπληξη που ένιωσα όταν ανατρέχοντας στον Κολιτσάρα για να δω πως ερμηνεύεται εκεί η λέξη «δράκων» στο εδάφιο τού Ιεζεκήλ, διάβασα τα εξής:

«Υπήρξες […] ωσάν δράκων των υδάτων, ωσάν κροκόδειλος
διέσχισες τούς ποταμούς σου και ανετάρασσες το νερό […]»

Για ν’ ακολουθήσει η… χαριστική βολή:

«Παραβάλλει τον Φαραώ με λέοντα και με δράκοντα, μάλλον με
κροκόδειλο που αναταράσσει και θολώνει τα νερά τού Νείλου,
αποτελεί δε συνεχή απειλή για ανθρώπους και ζώα […]» (1)

Ανεξαρτήτως τούτου όμως, θα πρέπει να επισημανθεί και η πολύ ενοχλητική
λεπτομέρεια ότι στο εν λόγω εδάφιο ΔΕΝ λείπουν μόνο τα «κήτη» από τα ζώα η δημιουργία των οποίων έχει ήδη αναφερθεί, αλλά -όπως προαναφέραμε- και τα «θηρία τής γης»! Τι θα έπρεπε λοιπόν να συμπεράνουμε τώρα εδώ; Ότι και τα άγρια, σαρκοφάγα ζώα την 6η μέρα είχαν και αυτά εξαφανιστεί; Προφανώς όχι. Κι αν τώρα οι φίλοι Εξελικτές ήδη άρχισαν ν’ αναρωτιούνται ποια προϊστορικά σαρκοφάγα ζώα θα μπορούσαν να εννοούνται εδώ, τότε κάνουν
και αυτοί το ίδιο ακριβώς σφάλμα για το οποίο μας κατηγορούν: βλέπουν δηλαδή τη Βίβλο ως επιστημονικό εγχειρίδιο!

Όσον αφορά τώρα τις γλωσσολογικές παρατηρήσεις σχετικά με τη σημασία τού
ρήματος εξάγειν, ακόμα κι αυτές στην πραγματικότητα σηκώνουν πάαρα πολλή συζήτηση. Διότι το εξάγειν δε σημαίνει μόνο «οδηγώ έξω», αλλά μεταξύ άλλων και «παράγω, προκαλώ» όπως επίσης και «φέρω εις το φως, εις την ζωήν, εις τον κόσμον»!! Αυτή είναι η πρώτη επισήμανση. Η δεύτερη -και κατά την άποψή μου- ακόμα πιο σημαντική, είναι το ότι ούτε η φράση «επί τής γης» σημαίνει αυτό που οι Εξελικτές χριστιανοί φαντάζονται! Και ε
ξηγώ γιατί:

«[…] εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα
επί
τής γης κατά το στερέωμα τού ουρανού […]»

Βλέπουμε λοιπόν στο επίμαχο εδάφιο ότι αμέσως μετά τον σύνδεσμο «και»
ακολουθούν διαδοχικά η αναφορά «πετεινά πετόμενα», ο τοπικός προσδιορισμός «επί τής γης» και η φράση «κατά το στερέωμα τού ουρανού». Το θέμα είναι ότι μεταξύ τού άμεσου αντικειμένου «πετεινά πετόμενα» και τού τοπικού προσδιορισμού «κατά το στερέωμα τού ουρανού» ο οποίος πέραν πάσης αμφισβήτησης αναφέρεται στα «πετεινά», παρεμβάλλεται άλλος ένας τοπικός προσδιορισμός («επί τής γης») που, εγκλωβισμένος ανάμεσα στις δυο αυτές αναφορές, δεν μπορεί παρά να συνδέεται και αυτός με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο, δηλαδή με τα «πετεινά»! Για να το πω απλά: Το «επί τής γης» ΔΕΝ αποτελεί συμπλήρωμα (και) των «ερπετών ψυχών ζωσών», αλλά μόνο των «πετεινών πετομένων»! Το «έβγαλαν ‘‘τα ύδατα … επί της γης”» συνεπώς, λυπάμαι, αλλά αποτελεί απλώς συρραφή η οποία, παρακάμπτοντας τις εναλλακτικές σημασίες τού εξάγειν, αλλά και τα μορφολογικά εμπόδια στα ενδιάμεσα πεδία τής πρότασης, εξυπηρετεί την ερμηνεία που ο ίδιος ο εμπνευστής της, ήτοι ο μακαρίτης ιατρός Αλέξανδρος Καλόμοιρος, πίστευε ως ορθή! Προς Θεού, ουδόλως υπονοώ ότι υπήρξε δόλος, απλώς επισημαίνω το σφάλμα το οποίο έγινε.

Άλλωστε και η ίδια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ενέκρινε την ερμηνεία τού Κολιτσάρα, ο οποίος όχι μόνο δεν είδε πουθενά… δεινόσαυρους, αλλά μετέφρασε το βιβλικό «εξαγαγέτω» ως «να βγάλουν», με την έννοια όμως «να παραγάγουν», «να δημιουργήσουν», και ΟΧΙ «να βγάλουν έξω (στη στεριά)», «να ξεβράσουν»:

«[…] Να βγάλουν τα ύδατα των θαλασσών ψάρια (υποθέτει) και ερπετά και πτηνά, τα οποία (πτηνά) θα πετούν εις την ατμόσφαιραν μεταξύ τού ουρανίου
θόλου και τής γης […]» (2)

Η δε μετάφραση του Βάμβα αναφέρει:

«Και είπεν ο Θεος, Ας γεννήσωσι τα ύδατα εν αφθονία νήκτα έμψυχα και πετεινά ας πετώνται επάνωθεν τής γης κατά το στερέωμα τού ουρανού. […]»


Κι αν οι φίλοι μας εξακολουθούν να διαφωνούν, ας μας πουν πρώτα τι ακριβώς σημαίνει το «εξαγαγέτω» στο εδάφιο 24 όπου δημιουργούνται τα «κτήνη», τα «θηρία» και τα «
ερπετά», και μετά το... ξανασυζητάμε!

Και η τελευταία προσπάθεια

Επειδή όμως οι Εξελικτές χριστιανοί δεν είναι διατεθειμένοι ν’ αφήσουν κανέναν να τούς χαλάσει έτσι απλά και άνετα την κοσμοθεωρία που με τόσο κόπο και… φαντασία έφτιαξαν, περνούν στην αντεπίθεση επισημαίνοντας, πρώτον, ότι η ίδια η λέξη ερπετό θα έπρεπε να ήταν αρκετή για να κατανοήσουμε ότι κάτι έρπει, δεύτερον ότι ο εν λόγω τρόπος κίνησης εξ ορισμού λάμβανε χώρα είτε πάνω στο έδαφος (ερπετά) είτε στον πυθμένα τής θάλασσας (πρώιμα αμφίβια)και τρίτον (και φαρμακερό), «γιατί να μη δεχθούμε την επιστημονικά σύμφωνη κατανόηση τής λέξης, και να δεχθούμε μια προβληματική;». Υπάρχει και τέταρτο, ξέρετε, αλλά επειδή μού πέφτει αρκετά βαρύ στο στομάχι κι είναι κιόλας και αργά, θα προτιμήσω να μην το σχολιάσω καθόλου. Άλλωστε νομίζω πως τρία επιχειρήματα, ε διάολε, θα πρέπει να είναι αρκετά για να μας πείσουν! Ας τα δούμε λοιπόν:

Η απάντηση

Σύμφωνοι: η λέξη ερπετό από μόνη της είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς ότι εδώ κάτι έρπει. Με τη διαφορά ότι αυτό στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία (θα εξηγήσουμε παρακάτω γιατί). Αναφορικά δε με την αμφισημία τού ρήματος «εξάγειν» και το ερώτημα «γιατί να μη δεχθούμε την επιστημονικά σύμφωνη κατανόηση τής λέξης και να δεχθούμε μια προβληματική;», από πού κι ως πού ορθόδοξοι χριστιανοί χαρακτηρίζουν προβληματική μια ερμηνεία που όχι μόνο είναι απολύτως λογική, αλλά και φέρει την έγκριση τής Ιεράς Συνόδου τής Εκκλησίας τής Ελλάδος;

Εν προκειμένω όμως, η σημασία τής «δημιουργίας» που μεταξύ άλλων έχει το εξάγειν, όχι μόνο ΔΕΝ είναι προβληματική, αλλά βρίσκεται και σε απόλυτη αρμονία με το ίδιο το θέμα τής Γένεσης που δεν είναι άλλο από τη... Δημιουργία! Πέραν τούτου, δεν μπορώ ν’ αντισταθώ στον πειρασμό να ρωτήσω πώς είναι δυνατόν ο εγκέφαλος ενός διανοητικά υγιούς ανθρώπου να καταφέρνει να διατηρεί την εσωτερική του συνοχή όταν έρχεται αντιμέτωπος με το εκπληκτικό φαινόμενο να χαρακτηρίζεται η υποσημασία μιας λέξης προβληματική, και μόλις δέκα αράδες πιο κάτω να επισημαίνεται ότι με όποια έννοια κι αν δούμε τη λέξη, πρόβλημα δεν υπάρχει!!

Για να περιοριστούμε λοιπόν στα πραγματικά δεδομένα, κρατάμε το γεγονός ότι «το “επί τής γης” δεν αποτελεί συμπλήρωμα (και) των “ερπετών ψυχών ζωσών”, αλλά μόνο των “πετεινών πετομένων”», κρατάμε και την μεγάλη πιθανότητα οι λέξεις «ερπετά» και «κήτη-δράκοντες» να αναφέρονταν στους κροκόδειλους τού Νείλου (που και ερπετά ήταν και την όψη δράκοντα είχαν). Δεδομένου δε ότι σύμφωνα με την επικρατούσα ερμηνεία τού εξάγειν εδώ δεν εκφράζεται καμία μετακίνηση (αλλά παραγωγή, δημιουργία), δεν έχει και κανένα απολύτως νόημα να στεκόμαστε στο γεγονός ότι τα ερπετά έρπουν. Δεν ενδιαφέρει εδώ καν αν έρπουν, κολυμπούν ή πετούν - απλώς ότι δημιουργούνται!



Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ

[1] Αγία Γραφή Βίβλος, εκδ. Κ. Κουμουνδουρέα, (ερμηνευτική απόδοση:
Ι. Θ. Κολιτσάρα), τόμος 5, σελ. 316

[2] Ομ., τόμος 1, σελ. 11

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Δεν περιγράφω άλλο!

Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:



«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»



Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:



Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!







Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!

.

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!