..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2008

ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)

....................................................
..
Συνεχίζοντας την ανθολόγηση των πιο πετυχημένων ανεκδότων από τη Βίβλο, παραθέτω το Κατά Λουκάν Β´ 42-51 το οποίο θα πρέπει δικαιωματικά, νομίζω, να ανακηρυχθεί το κορυφαίο όλων των εποχών:
..
Όταν λέει ο Ιησούς ήταν δώδεκα χρονών, είχε πάει κάποτε μαζί με τους γονείς
του Μαριάμ και Ιωσήφ στην Ιερουσαλήμ για να γιορτάσουν όλοι μαζί το Πάσχα. Κάποια στιγμή, όμως, το παιδί διέφυγε την προσοχή τους με αποτέλεσμα όταν αυτοί πήραν τον δρόμο τής επιστροφής, εκείνο να μείνει πίσω μόνο. Όπως ήταν φυσικό, μόλις έγινε αντιληπτή η απουσία τού μικρού Ιησού, ανήσυχοι οι γονείς του άρχισαν να τον αναζητούν. Πρώτα ψάξαν ανάμεσα στους προσκυνητές που επέστρεφαν, κι αφού είδαν ότι το παιδί δεν βρισκόταν εκεί, γύρισαν άρον-άρον στην Ιερουσαλήμ όπου άρχισαν αλλόφρονες να τον αναζητούν σε κάθε γωνιά τής πόλης. Τρεις ολόκληρες μέρες έψαχναν χωρίς αποτέλεσμα, μέχρι που τελικά τον βρήκαν να κάθεται στην αυλή τού Ναού ανάμεσα στους σοφούς Διδασκάλους και να συζητά μαζί τους με θαυμαστή άνεση και ειδημοσύνη θέματα που κανένα άλλο παιδί τής ηλικίας του δεν θα μπορούσε ποτέ να καταλάβει! Τρελαμένη, λοιπόν, η Μαριάμ τον πλησιάζει και του λέει:
..
«Παιδί μου, γιατί μας το έκανες αυτό; Κοίτα μας, τον πατέρα σου κι εμένα που σε
ψάχναμε περίλυποι!».
..
Οπότε απαντά ο Ιησούς:

«Μα γιατί με ψάχνατε; Δεν ξέρατε ότι εδώ πρέπει να είμαι: στον οίκο τού Πατέρα
μου;».
..
Αυτοί όμως, λέει, δεν... κατάλαβαν τι εννούσε με τα λόγια του αυτά ο Ιησούς
(αχαχαχαχαχαχα)! Παρότι δηλαδή «ο Κύριος άφησε να λάμψει μια ακτίνα τής θείας Του γνώσεως» (μπουαχαχαχαχαχαχα) αποκαλύπτοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο (αχαχαχαχαχαχα) ότι ο πατέρας του στην πραγματικότητα δεν ήταν ο Ιωσήφ αλλά ο ίδιος ο... Θεός, ούτε τής μητέρας του Μαριάμ (αχαχαχαχαχαχα... μπουαχαχαχαχαχαχα) αλλά ούτε και του πατριού του Ιωσήφ πήγε κάπου το μυαλό (αχαχαχαχαχαχα...αχαχαχαχαχαχα... μπουαχαχαχαχαχαχα)!! Η Μαριάμ όμως λέει κράτησε τα λόγια αυτά τού Ιησού (1) στην καρδιά της (χιχι… χαχα… μπουαχα… μπουαχαχαχαχαχα) και κάπου εκεί τελειώνει το ανέκδοτο. Παρότι δε πιθανότατα θα το είχατε ακούσει ήδη δεκάδες φορές, είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι για άλλη μία φορά θα λυθήκατε στα γέλια! Το ίδιο σίγουρος όμως είμαι και ότι κάποιοι άλλοι φίλοι μόνο αστείο δεν θα το βλέπουν το θέμα. Έτσι λοιπόν, παρότι είναι τοις πάσι γνωστό ότι τα ανέκδοτα ΔΕΝ εξηγούνται, θα κάνω εδώ μία εξαίρεση και θα διευκρινήσω για όποιον τυχόν δεν… το κατάλαβε, για ποιον λόγο μίλησα για «το κορυφαίο ανέκδοτο όλων των εποχών»!
..
Ο λόγος, λοιπόν, που την ιστορία αυτή μόνο ως υψηλής ποιότητας θεολογικό
χιούμορ μπορώ να την εκλάβω, είναι ότι πιθανότερο θεωρώ να βγάλει ο σπανός γένια, να κάνει ο κόκορας αβγά, ν’ αρχίσει ο ήλιος ν’ ανατέλλει από τη δύση κι η Σαχάρα να γίνει λιβάδι, από το να είχε σβηστεί από τη μνήμη τής Μαριάμ και του Ιωσήφ η… λεπτομέρεια ότι ο Ιησούς είχε γεννηθεί ΧΩΡΙΣ να έρθουν ποτέ σε σαρκική επαφή, μέσω ενός απίστευτου θαύματος που είχε προαναγγελθεί ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ από άγγελο Κυρίου, και στο οποίο είχε συνεναίσει όχι μόνο η άμεσα ενδιαφερόμενη Θεομήτωρ αλλά και ο… άμεσα θιγόμενος… πατριός ο οποίος δε μετά και τη δεύτερη πλέον εμφάνιση αγγέλου που βίωσε στη Βηθλεέμ με σκοπό τη διάσωση τού Χριστού από τη βρεφοκτονία τού Ηρώδη, περισσότερες αμφιβολίες θα είχε για το… ποιος ήταν κι από πού… ερχόταν παρά για τη… θεία φύση τού Ιησού!
..
Και μετά λοιπόν απ’ όλα αυτά τα πραγματικά απίστευτα γεγονότα -τα οράματα,
τους αγγέλους, τις γονιμοποιήσεις χωρίς σαρκική επαφή, τη γεμάτη επίγνωση ωδή τής Θεοτόκου κ.λπ.- για τα οποία είχαν ιδίαν αντίληψη ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ γονείς!- πείτε μου: είναι ποτέ δυνατόν να έρχεται φυσιολογικός άνθρωπος αντιμέτωπος με την ερμηνεία ότι όταν ο Ιησούς μίλησε για τον οίκο τού Πατέρα του, «άφησε να λάμψει μια ακτίνα τής θείας Του γνώσεως λέγοντας ότι ο πατήρ Του δεν ήτο ο Ιωσήφ αλλά ο Θεός» (2), και να μη τον πιάνουν… σπασμοί από το γέλιο; Είναι ποτέ δυνατόν;
..
..
..
Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Φαντάζομαι τη σκηνή και δεν ξέρω αν τελικά πρέπει να γελάσω
ή να κλάψω γι’ αυτήν την τόσο προκλητική υποτίμηση τής ανθρώπινης
νοημοσύνης που διαπράττεται εδώ! Να σου λένε δηλαδή με πάσα
σοβαρότητα ότι η γυναίκα που είχε ζήσει από πρώτο χέρι όλο αυτό το
εκπληκτικό θαύμα και που παρά την ταπεινότητά της, είχε ήδη από την
πρώτη κιόλας στιγμή ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ τής αποστολής της ως
Θεοτόκου, μετά από… δώδεκα ολόκληρα χρόνια δεν… κατάλαβε τι
εννοούσε ο Χριστός όταν, εβρισκόμενος στον Ναό, έκανε λόγο για τον
«οίκο τού Πατρός του» και περιορίστηκε στο να… διατηρήσει «τα λόγια
και τα συμβάντα αυτά εις τη καρδίαν της και εις την μνήμη της». Να θέλεις
δηλαδή ν’ αγιάσεις και να μη μπορείς! Να σε αναγκάζουν οι ίδιοι να
διακωμωδείς αυτά που θα πρεπε να προστατεύουν σαν κόρη οφθαλμού!
Τη διακωμώδηση όμως -το τονίζω αυτό!- στην πραγματικότητα δεν την
κάνω εγώ αυτή τη στιγμή, αλλά εκείνοι που αιώνες τώρα επιχειρούν να
κλείσουν κάποια, όχι κενά, αλλά χάσματα ολόκληρα με επιεικώς…
αστείες ερμηνείες! Φανταστείτε δηλαδή τη σκηνή που -ύπαγε οπίσω
μου, Σατανά!- με το ζόρι σού φυτεύουν στο μυαλό, και πείτε μου αν έχω
άδικο: να βλέπεις δηλαδή τη νεαρή Μαριάμ που ήξερε καλύτερα απ’
όλους πώς ακριβώς είχε συλλάβει τον Ιησού και που εν πλήρει
επιγνώσει του ρόλου της, είχε αναπέμψει την περίφημη ωδή τής
Θεοτόκου, να περπατά και να μονολογεί: «Στον οίκο τού Πατρός του…
Στον οίκο τού Πατρός του; Χμμ… Μα τι στο καλό εννοούσε ο μικρός;»!
..
[2] Αγία Γραφή Βίβλος, εκδ. Κ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΕΑ,
(ερμηνευτική απόδοση: Ι. Θ. Κολιτσάρα), τόμος 6, σ. 209
..
..

6 σχόλια:

Hades είπε...

Παρεμπιπτόντως, ένα σχετικά παρεμφερές θέμα που με απασχολεί έντονα είναι και το εξής (κξαι δεν ξέρω εάν πρέπει να προστεθεί στα ερωτήματά σου): τελικώς έχουμε μάθει τι ακριβώς συμβαίνει από τα νεανικότατα χρόνια του Χριστού όπου και εξαφανίζεται έως τα περιξ των 30 όπου επανεμφανίζεται; Διότι απορία το'χω...

KOSTAS είπε...

Λοιπόν, για το θέμα αυτό, φίλε Άδη, θα σε παραπέμψω με πάσα σοβαρότητα και χωρίς
την παραμικρή ειρωνική διάθεση, στο
κείμενο
που έγραψε πριν από μερικά χρόνια ο «Papyrus 52-Papyrus-Δηδρ-Δήδε -Ευτυχώς
δεν είμαι ο κωστάκης-Δεν ανήκω στην Ο.Ο.Δ.Ε.)» ΓΙΑ την Ο.Ο.Δ.Ε. (κρατήστε το αυτό τώρα για
να καταλάβετε… αργότερα!).

Νικόλαος είπε...

Διαβάζοντας την επιχειρηματολογία του Papyrus 52 για το θέμα των «χαμένων 18 χρόνων του Χριστού» θα καταθέσω και τις δικές μου σκέψεις, που απλοϊκώς προκύπτουν ΜΟΝΟΝ από την ανάγνωση.

ΑΠΟΡΙΑ : Η φράση «τελική διατύπωση» είναι τυχαία επιλογή, λεκτική αστοχία, ή γνωστική έπαρσις ;

Ο Papyrus 52 παραθέτει 5 χωρία από την Καινή Διαθήκη και γράφει ότι τα εν λόγω χωρία (τα κεφαλαιογράμματα και η παρένθεση δική μου επισήμανση) «…σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ (γιατί ;) να σκεφτούμε ότι μπορεί να έφυγε από την περιοχή για οποιοδήποτε αιτία».

1ο χωρίο Κατά Λουκά κεφ.2,46 : Ενώ λέει ότι ο Ιησούς μετέβη μετά των «γονέων» του και της λοιπής φαμίλιας στην Ναζαρέτ «υποτασσόμενος αυτοίς», ουδέν προσθέτει περί της διαμονής ή μη του Ιησού στην Ναζαρέτ και για ποιο χρονικό διάστημα.

Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη.

2ο χωρίο Κατά Λουκά κεφ.4,16 : Επισημαίνεται με τονισμένη γραφή (μεταξύ άλλων) η φράσις «ου ην τεθραμμένος» όπου και ανωτέρω δίνεται η εξήγηση «εκεί (Ναζαρέτ) που έχει ανατραφεί». Μέχρις εδώ όλα μια χαρά και κατανοητά !

Όμως προκύπτει (για μένα) η εξής απορία : Όταν λέμε ότι έχουμε ανατραφεί (ή κοινώς έχουμε μεγαλώσει) κάπου, αυτή η περίοδος μέχρι ποιο ηλικιακό όριο φτάνει ;

Μέχρι τα 18 μας (21 παλαιότερα) που πολιτειακώς διαθέτουμε το δικαίωμα της αυτοδιαθέσεώς μας και ανεξαρτητοποίησής μας από την οικογένειά μας και συνεπώς της οικιοθελούς μετακίνησής μας σε τόπο άλλο της ανατροφής μας ;

Μέχρι την απογαλάκτισή μας (σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο) από την οικογένειά μας ;

Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο ; Ανατρεφόμαστε σε όλο τον βίο μας ;

Προσωπικώς έχω γνώμη, αλλά αναμένω μήπως ετέρα γνώμη εμπλουτίσει αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ.

Για τον Ιησού, η ανατροφή του σε ποια ηλικία σταματάει ;

Η απάντηση δε σε αυτήν την ερώτηση πως μπορεί να αντικειμενικοποιηθεί βάση των γραφθέντων στην Κ.Δ. ;

Ανεξαρτήτως δε της απαντήσεως, το ίδιο το χωρίο λεκτικώς δεν αποκλείει την φυγή του Ιησού από την Ναζαρέτ για κάποιο χρονικό διάστημα ίσο ή μικρότερο των 18 χρόνων που είναι «μουγγά» στην Κ.Δ. για την ζωή του Ιησού, ούτε αναφέρει ότι μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του διαμένει ανελλιπώς στην Ναζαρέτ.

Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη.

... συνεχίζεται ...

Νικόλαος είπε...

... η συνέχεια ...

3ο χωρίο Κατά Μάρκου κεφ.6,2 και χωρίο Κατά Ματθαίο κεφ.13,54 : Η απορία των παρευρισκομένων στην Συναγωγή για την σοφία και τις δυνάμεις του Ιησού και η αναγνώρισή του ως τέκτονα, υιό της Μαρίας και αδελφό του Ιακώβ, Ιωσή, Ιούδα και Σίμωνος (παρεπιμπτόντως είμαι πολύ περίεργος να μάθαινα, μια δημοσκόπηση μεταξύ των χριστιανών για το αν ο Ιησούς είχε αδέλφια και αδελφές ή όχι, τι αποτελέσματα θα έβγαζε) ουδέν προσθέτει στην εν λόγω επιχειρηματολογία γιατί δεν αναφέρει ρητώς ότι ο Ιησούς βρισκόταν στην Ναζαρέτ μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του.

Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη. Πιθανώς για κάποια αυτά, μπορεί να είναι συζητήσιμο.

4ο χωρίο Κατά Ιωάννη κεφ.7,14 : Το εν λόγω χωρίο έχει μια ενδιαφέρουσα επισήμανση «μη μεμαθηκώς», το οποίο δεικνύει (δεν αποδεικνύει) ότι οι σχολιάζοντες Ιουδαίοι εκφράζουν την άποψή τους (όχι απαραίτητα γνώση, δεν λέει ότι γιγνώσκουν) για την γνωστική επάρκεια του Ιησού, η οποία υπονοεί παραμονή του Ιησού στην Ναζαρέτ πέρα των 12 ετών του, σημείο που αρχίζει η «μουγγή» περίοδος για την ζωή του μέχρι τα 30. Παρά την ενδιαφέρουσα νέα (σε σχέση με τα υπόλοιπα παρατιθέμενα χωρία) πληροφορία, ούτε αυτή από μόνη της επιβεβαιώνει ή αποκλείει οποιαδήποτε βεβαιότητα για την αδιάλειπτη παραμονή του Ιησού στην Ναζαρέτ μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας του.

Ως εκ τούτου δεν μπορεί να ληφθεί ως ΑΠΟΔΕΙΞΗ για το που βρισκόταν ο Ιησούς επί 18 έτη. Πιθανώς για κάποια αυτά, μπορεί να είναι συζητήσιμο.

Με πολύ προσοχή δεν παρέθεσα δικές μου πιθανολογήσεις, επειδή ακριβώς θα ήταν πιθανολογήσεις.

Ανέγνωσα τα παρατιθέμενα χωρία, δεν προχώρησα σε ερμηνείες (που ΠΑΝΤΟΤΕ είναι υποκειμενικές και ως εκ τούτου υποχρεωτικώς «ανοικτές» στην αποδοχή τους ή όχι) και προσπάθησα να βρω την λεκτική γραπτή ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ και ΑΠΟΔΕΙΞΗ αδιάλειπτης παραμονής του Ιησού στην Ναζαρέτ μέχρι τα 30 έτη του.

ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗ τέτοια λεκτική διατύπωση που να αποδεικνύει πέρα από κάθε υποκειμενική ερμηνεία, ότι ο Ιησούς κατά την διάρκεια της «μουγγής» περιόδου της ζωής του, ζούσε αδιαλείπτως στην Ναζαρέτ.

Αλλά ΟΥΤΕ και τα συμφραζόμενα ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ, πέρα από κάθε υποκειμενική ερμηνεία, κάτι τέτοιο.

Θέτω τα ανωτέρω ως ερέθισμα για διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

Ένα παράδειγμα σχετικό με το ακραίο σενάριο του Νικολάου:

Διαβάζω την αρχαία γραμματεία ολόκληρη. Και όμως, δεν βρίσκω πουθενά την παραμικρή θετική και απόλυτη άρνηση ότι δεν είχαν δει εξωγήινους οι Αρχαίοι Έλληνες.

Άρα, όσα εδάφια κι αν μου φέρετε από την αρχαία γραμματεία, εγώ μπορώ να εξακολουθώ να επιμένω πως τίποτα δεν αποκλείει να είχαν δει εξωγήινους οι αρχαίοι Έλληνες.

Το γράφω αυτό για να καταδείξω την λογική του Νικολάου, ο οποίος χωρίς την απειροελάχιστη ένδειξη ότι ο Ιησούς απουσίασε από τη Ναζαρέτ και με σοβαρότατες ενδείξεις ότι δεν έφυγε ποτέ, εξακολουθεί να επιμένει ότι κάθε ένας που γεννά ένα σενάριο από τη φαντασία του, χωρίς την παραμικρή αναφορά που να το επιβεβαιώνει, δικαιούται να θέλει στην αρχαία γραμματεία να δει συμβόλαιο με υπογραφές, ότι το σενάριο που φαντάστηκε δεν ισχύει.

Και αν του δείξεις και συμβόλαιο με υπογραφές, θα πει ότι "δεν υπάρχει καμία αναφορά στην αρχαία γραμματεία που να με βεβαιώνει ότι δεν είναι πλαστό".

Έτσι άλλωστε επιβιώνουν όλοι αυτοί οι "καλλιτέχνες" της παραπληροφόρησης, οι γνωστοί τηλεπωλητές βιβλίων, χρόνια τώρα.

Άλλωστε, δεν υπάρχει κάποια αναφορά στην αρχαία γραμματεία ότι "δεν υπάρχει κοίλη γη στο εσωτερικό της γης". Άρα;... Γιατί να μην υπάρχει;...

ANONYMOS

Κώστας είπε...

Για ένα άλλο θέμα, αγαπητέ φίλε, έγραψα κάποτε το εξής: «Εδώ έχουμε επίκληση ενός επιχειρήματος που -όπως επανειλημμένα έχει επισημανθεί- μπορεί να οδηγήσει σε παραλογισμό, αφού δεν είναι δυνατόν η σιωπή μιας μαρτυρίας περί του οποιουδήποτε συμπεράσματος θα ήθελε να συναγάγει κανείς, να θεωρείται επιχείρημα υπέρ της ορθότητας του μη ρητά αναφερομένου ή σαφώς υπονοουμένου αυτού συμπεράσματος! Mε το σκεπτικό αυτό, θα μπορούσαμε να διατηρούμε εσαεί ζωντανές ακόμα και τις πιο εξωφρενικές θεωρίες που μπορεί να χωρέσει ο ανθρώπινος νους!»

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!