..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2008

Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου

..
Έλεγα τις προάλλες για εκείνο το καταπληκτικό θαύμα που έκανε ο Ιησούς στον γάμο τής Κανά όταν ευλόγησε με την παρουσία του ένα μυστήριο στο οποίο -αν εμπιστευτούμε την εκδοχή των Συνοπτικών- δεν ήταν… καν παρών, και μάλιστα συνοδευόμενος από μαθητές που ακόμα δεν είχε… γνωρίσει! Στην ανάρτηση 27 λοιπόν, όπου ασχολήθηκα διεξοδικά με το θέμα, αναφερόμενος στην αντίδραση τού γνωστού ψυχιάτρου-κληρικού π. Καρπαθίου όταν ο Μιχάλης Καλόπουλος τού επισήμανε την κραυγαλέα αυτή αντίφαση, είχα γράψει τα εξής:
..
«Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι τη συγκεκριμένη αντίφαση ο κ. Καλόπουλος
την επισήμανε πριν από αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια τής τηλεοπτικής εκπομπής “Οι πύλες τού ανεξήγητου” και στον π. Στυλιανό Καρπαθίου. Ο τελευταίος, εμφανώς αμήχανος, προσπάθησε να ξεφύγει με το επιεικώς αστείο επιχείρημα ότι και το Κατά Ιωάννην, αλλά και το κατά Μάρκον ξεκινούν κατευθείαν με τη βάπτιση τού Ιησού παραλείποντας εντελώς τη γέννηση - τι σημαίνει όμως αυτό: ότι ο Ιησούς δεν γεννήθηκε;
..
Μόλις άκουσα την απάντηση αυτή, ήμουν έτοιμος να λυθώ στα γέλια, κρατήθηκα όμως γιατί ήθελα να δω τι θα έλεγε ο κ. Καλόπουλος ο οποίος έχει ένα ιδίωμα που εκ φύσεως με εξιτάρει: Δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω! Έτσι λοιπόν εξήγησε στον π. Καρπαθίου (που και καλά… δεν καταλάβαινε) τη διαφορά, ότι δηλαδή η τοποθέτηση τής Βάπτισης στην αρχή των δύο προαναφερθέντων Ευαγγελίων ασφαλώς και δεν αποκλείει να είχαν προηγηθεί και πολλά άλλα γεγονότα όπως φερ’ ειπείν η… γέννηση ۬ στο απελπιστικά μικρό διάστημα των τριών ημερών όμως που μεσολαβεί ανάμεσα στη βάπτιση και τον γάμο της Κανά, δεν μπορεί να προστεθεί ούτε ένα λεπτό παραπάνω, πόσo μάλλον 40 ολόκληρες μέρες! Η αντίδραση τού π. Καρπαθίου; Περιορίστηκε σ’ ένα ξερό “τς” και κοίταξε αλλού…».
..
Χθες λοιπόν πέφτοντας τυχαία πάνω στο επίμαχο βίντεο, διαπίστωσα πως η
μνήμη μου με είχε απατήσει: ο π. Καρπαθίου τελικά δεν είχε πει… ούτε καν «τς»! Παρατηρήστε προσεχτικά τις αντιδράσεις τού ιερωμένου στα ερωτήματα τού Καλόπουλου, δείτε πώς προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεφύγει στρέφοντας την προσοχή σε εντελώς άσχετα ζητήματα, προσέξτε την αμηχανία στο πρόσωπό του, τις εναλλαγές στην έκφρασή του, το μόνιμο ειρωνικό χαμόγελο ως μοναδικό αντίλογο, και βέβαια τον τρόπο με τον οποίο στο τέλος, άδειος από επιχειρήματα, βυθίζεται στο κάθισμά του. Και βέβαια δε χρειάζεται να ’ναι κανείς ειδικός στη γλώσσα τού σώματος για να καταλάβει το πώς αισθανόταν ο άνθρωπος τη στιγμή εκείνη. Όλοι μας, νομίζω, έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή σε παρόμοια θέση και ξέρουμε πολύ καλά να ξεχωρίζουμε πότε κάποιος θα ’θελε ν’ ανοίξει η γη να τον καταπιεί και πότε όχι! Κι ο π. Καρπαθίου στην περίπτωση αυτή παρά την απεγνωσμένη προσπάθειά του να κρύψει τα πραγματικά του συναισθήματα, ήταν… καθρέφτης! Αρκετά όμως είπα εγώ. Ας μιλήσει τώρα η εικόνα (ξεκινήστε από το σημείο 4:14).
.
..
...

13 σχόλια:

EvanT είπε...

Δεν χρειάζεται να δω καν το βίντεο. Οι αντιδράσεις σε μια τέτοια ερώτηση είναι αναμενόμενες. Άλλωστε όποιος έχει ασχοληθεί λιγάκι με το όλο ζήτημα της επιλογής των ευαγγελίων γνωρίζει ότι τα κριτήρια ήταν περισσότερο θέμα γενικής σύμπνοιας και έλλειψης "αιρέσεων" παρά η ακρίβεια των γραφομένων. Προσωπικά πιστεύω ότι αν τα 4 ευαγγέλια δεν κυκλοφορούσαν ήδη αρκετά χρόνια, οπότε ο κόσμος γνώριζε τσάτρα-πάτρα τα περιεχόμενά τους θα είχαν γίνει μεγάλες επεμβάσεις στο κείμενο. Μετά βέβαια, διαβάζω και γελοίες απόψεις, όπως αυτή του Ειρηναίου στο "Κατά Αιρέσεων":

“Δεν είναι δυνατόν τα Ευαγγέλια να είναι περισσότερα ή λιγότερα από όσα είναι. Διότι εφ'όσον υπάρχουν τέσσερις ζώνες στον κόσμο που ζούμε και τέσσερις βασικοί άνεμοι, ενώ η εκκλησία έχει διασπαρθεί σε όλο τον κόσμο και ο στύλος και το θεμέλιο της Εκκλησίας είναι το Ευαγγέλιο [...] τότε πρέπει να διαθέτει τέσσερις στύλους...” (Κατά Αιρέσεων 3.11.7)

Τρομερή λογική, δεν συμφωνείς; Όταν η επιλογή γίνεται με τέτοια τρομερά αντικειμενικά κριτήρια είναι να μας κάνει εντύπωση; Απορώ πώς γίνεται και δεν κρατήσαν μόνο τα 3 συνοπτικά λέγοντας ότι η αγία τριάδα έχει 3 πρόσωπα, άρα 3 πρέπει να είναι και τα ευαγγέλια, αλλά μετά σκέφτομαι ότι η ίδια σύνοδος που κανονικοποίησε τη Βίβλο, κατέληξε και στο δόγμα αυτό μετά από πολλές διαμάχες, άρα μάλλον θα ήταν δύσκολο να χρησιμοποιηθεί αυτό το επιχείρημα.

Τι να πει κανείς...

Α! Να πούμε στον Καλόπουλο να ρωτήσει την επόμενη φορά πού ήταν ο Χριστός όταν αναλήφθηκε. :P

KOSTAS είπε...

Αγαπητέ φίλε, την καλησπέρα μου.

Το σκεπτικό τού Ειρηναίου αναφορικά με τον αριθμό που θα έπρεπε να είχαν τα
κανονικά Ευαγγέλια, είναι όντως ενδεικτικό τής… ευρύτητας και μεστότητας σκέψης
που χαρακτήριζε τους πεφωτισμένους απολογητές των πρωτοχριστιανικών αιώνων.
Όχι βέβαια ότι το είδος έχει… εκλείψει, αλλά λέμε τώρα…

Όσον αφορά τώρα το βίντεο, εγώ επιμένω: δες το, αξίζει! Είναι πραγματικά φοβερά
διασκεδαστικό να βλέπεις έναν άνθρωπο «που αυτός ξέρει», να πασχίζει ν’ αντιτάξει
έστω και ένα στοιχειωδώς πειστικό επιχείρημα στον αμείλικτα απλό αντίλογο ενός
«πανάσχετου ερασιτέχνη»! Είναι οι στιγμές εκείνες που λατρεύω να βιώνω! Να
εξηγεί δηλαδή ο Καλόπουλος σε γλώσσα που θα καταλάβαινε κι ο τελευταίος ηλίθιος
ότι το Κατά Ιωάννην δεν αφήνει καθόλου χώρο για τις περίφημες σαράντα μέρες
τού Ιησού στην έρημο, και να εισπράττει την απάντηση-ξεπέτα πως κι «ο Ιωάννης
δεν αναφέρει ούτε την γέννηση ούτε την βάπτιση τού Κυρίου μας»! Και να επιχειρεί
ο δύσμοιρος ο Καλόπουλος να εξηγήσει για άαλλη μία φορά αυτό που θα καταλάβαινε
ακόμα κι ο βασιλιάς των κρετίνων (απροπό, έχεις υπ’ όψιν σου την ετυμολογική
προέλευση τής λέξης;), και να τον… προκαλεί -και καλά!- ο π. Καρπαθίου πως θα
μπορούσε να τού πει απ’ έξω όλο το επίμαχο κεφάλαιο! Οπότε ρωτάει εκεί
αποσβολωμένος ο Καλόπουλος: «Αρνείστε ότι αυτά που λέω είναι μέσα στο
Ευαγγέλιο;». Και απαντάει ο Καρπαθίου: «Ακριβώς! Ο Ιωάννης δεν αναφέρεται
στην… βάπτιση τού Κυρίου.»! Και δώστου πάλι απ’ την αρχή ο Καλόπουλος:
«Την δε τρίτη ημέρα γάμος εγένετο εν Κανά…». Οπότε πετάγεται ο Καρπαθίου
και τι λέει: «Για την Κανά μιλάμε αυτή τη στιγμη; Για την Κανά;»!!

Δηλαδή, αν έχετε τον Θεό σας, ρε παιδιά! Αν έχετε τον Θεό σας! Να σε τσακώνει
δηλαδή η τροχαία να πηγαίνεις με 200, να σού λένε: «Φίλε, έτρεχες. Με 200 πήγαινες!»,
κι εσύ ν’ αρχίζεις να κάνεις τον Κινέζο λέγοντας ότι, όχι, ποτέ δεν πέρασες με… κόκκινο!
Και να σε ξαναρωτάει παλαβωμένο το όργανο: «Αρνείσαι ότι αυτό για το οποίο
κατηγορείσαι, έγινε;». Κι εσύ απτόητος ν’ απαντάς: «Ακριβώς! Εγώ ποτέ δεν πέρασα
με κόκκινο.»!! Και να σου λέει ο άλλος ότι το ραντάρ έδειξε πως το ’χες σανιδώσει
κανονικά, κι εσύ να απαντάς: «Μα για το… ραντάρ μιλάμε αυτή τη στιγμη;»!!

Δηλαδή έχω άδικο, ρε συ EvanT, που δεν τους αφήνω σε χλωρό κλαρί; Είναι
δυνατόν δηλαδή να σου πετάνε τετοιου επιπέδου αντίλογο στα μούτρα, κι εσύ να
μη μιλάς; Εκεί όχι μόνο μιλάς, αλλά παίρνεις την ντουντούκα και κάνεις τον τελάλη!
Κανονικό ξέσκισμα δηλαδή!

Υ.Γ. 1
Αφού ο «αντίλογος» τού Καρπαθίου εξαντλήθηκε στην τετραπλή επανάληψη
τού ερωτήματος αν η… Κανά ήταν το θέμα, σειρά πήραν τα ειρωνικά χαμογελάκια
και τα αμήχανα, με σβησμένη φωνή ψελλισμένα «λοιπόν», ακολουθούμενα από
ένα απελπισμένο «να ολοκληρώσω» και το συμβολικό βύθισμα στο (στοιχηματίζω
διόλου αναπαυτικό!) κάθισμα.

Υ.Γ. 2
«Να πούμε στον Καλόπουλο να ρωτήσει την επόμενη φορά πού ήταν ο Χριστός όταν
αναλήφθηκε. :P»

Ναι - και κυρίως πότε! (Διάβασε την ανάρτηση 28. Έχει πολύ ψωμί!)

dmast είπε...

Επίσης, να ρωτήσουμε γιατί ο Ιωάννης δεν γράφει για τη Μεταμόρφωση ούτε κουβέντα (ενώ ήταν αυτόπτης μάρτυρας) αλλά οι άλλοι τρεις, γράφουν (ενώ δεν ήταν μπροστά!).

Κώστας είπε...

Σίγουρα όχι από μετριοφροσύνη, φίλε dmast! ;-)

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

Ωραίος ο Καλόπουλος. Γνωρίζει κανείς τι απέγινε το greatlie.com;

Κώστας είπε...

Ο Καλόπουλος, φίλε Διαγόρα, εδώ και καιρό γράφει στο http://epanellinismos.blogspot.com/ .
Κάποια στιγμή επέστρεψε στην κανονική του σελίδα, αλλά μετά από κάποιο διάστημα πάλι
σταμάτησε. Βασικά, δεν ξέρω τι παίζεται, Στον Επανελληνισμό πάντως, απ’ ό,τι είδα, βρίσκει
κανείς όλα τα άρθρα που υπήρχαν στο greatlie.com .

Ανώνυμος είπε...

Καθώς έψαχνα διάφορα, έφτασα στο συγκεκριμένο ζήτημα το οποίο δεν είχα ξαναεξετάσει. Άνοιξα λοιπόν τη Γραφή για να εξετάσω του λόγου του Καλόπουλου το αληθές. Όμως διαπίστωσα ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι όπως τα λέει ο κ.Καλόπουλος.

Ιω.κεφ.1

24 Και οι αποσταλμένοι ήσαν από τους Φαρισαίους·
25 και τον ρώτησαν, και του είπαν: Γιατί, λοιπόν, βαπτίζεις, αν εσύ δεν είσαι ο Χριστός ούτε ο Ηλίας ούτε ο προφήτης;
26 Ο Ιωάννης απάντησε σ' αυτούς, λέγοντας: Εγώ βαπτίζω με νερό· ανάμεσά σας, όμως, στέκεται εκείνος, που εσείς δεν γνωρίζετε·
27 αυτός είναι εκείνος που έρχεται πίσω από μένα, ο οποίος είναι ανώτερός μου· του οποίου εγώ δεν είμαι άξιος να λύσω το λουρί από το υπόδημά του.
28 Αυτά έγιναν στη Βηθαβαρά, πέρα από τον Ιορδάνη, όπου βάπτιζε ο Ιωάννης.

29 Κατά την επόμενη ημέρα, ο Ιωάννης βλέπει τον Ιησού να έρχεται προς αυτόν, και λέει: Δέστε, ο Αμνός τού Θεού, που σηκώνει την αμαρτία τού κόσμου.
30 Αυτός είναι για τον οποίο εγώ είπα: Πίσω από μένα έρχεται ένας άνδρας, που είναι ανώτερός μου, επειδή ήταν πριν από μένα.
31 Και εγώ δεν τον γνώριζα· αλλά, για να φανερωθεί στον Ισραήλ, γι' αυτό ήρθα εγώ βαπτίζοντας μέσα στο νερό.

32 Και ο Ιωάννης έδωσε μαρτυρία, λέγοντας ότι: Είδα το Πνεύμα να κατεβαίνει από τον ουρανό σαν περιστέρι, και έμεινε επάνω του.
33 Και εγώ δεν τον γνώριζα· αλλά, εκείνος που με έστειλε να βαπτίζω με νερό, εκείνος μου είπε: Σε όποιον δεις το Πνεύμα να κατεβαίνει και να μένει επάνω του, αυτός είναι που βαπτίζει με Πνεύμα Άγιο.
34 Και εγώ είδα και έδωσα μαρτυρία, ότι αυτός είναι ο Υιός τού Θεού.


Το κατά Ιωάννην ευαγγέλιο δεν αναφέρεται στη βάπτιση ως γεγονός που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή, αλλά υπάρχει η αναφορά του Ιωάννη του Πρόδρομου στο γεγονός, όταν βλέπει τον Ιησού. Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος μιλάει για το γεγονός της βάπτισης στον αόριστο.

Στο χωρίο 31, «και εγώ δεν τον γνώριζα», στο 32 «Είδα το Πνεύμα να κατεβαίνει», στο 33 «και εγώ δεν τον γνώριζα», 34 «Και εγώ είδα και έδωσα μαρτυρία»

Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος βλέπει τον Ιησού τουλάχιστον μετά τις 40 ημέρες όπου βρισκόταν στην έρημο, κηρύττοντας τι είχε δει τότε που Τον βάπτισε. Δε γίνεται η βάπτιση εκείνη την ώρα. Έπειτα το ευαγγέλιο συνεχίζει κανονικά με τον Ιησού στη Γαλιλαία.

Κώστας είπε...

@Ανώνυμος

Αγαπητέ φίλε, κατ’ αρχάς να σε καλωσορίσω στο μπλογκ και να σ’ ευχαριστήσω για τις
παρατηρήσεις σου.

Επί τής ουσίας ωστόσο θα διαφωνήσω μαζί σου: ο Καλόπουλος δεν έκανε κανένα λάθος
- ή αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ακριβείς, δεν έκανε κανένα λάθος που να ακυρώνει
το τελικό του συμπέρασμα! Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, η λεπτομέρεια που επισήμανες
(την αναφέρω κι εγώ στην κύρια ανάρτηση για το θέμα), ότι δηλαδή στο Κατά Ιωάννην
η βάπτιση δεν περιγράφεται ως τελούμενη, αλλά μάλλον ως τετελεσμένη, όντως είναι
σημαντικότατη. Παρ’ όλα αυτά -όπως αναλυτικά εξηγώ και στο κείμενο που λίνκαρα-,
ακόμα κι έτσι, η χρονική ανακολουθία δεν αίρεται:

«Διότι μπορεί μεν τα χωρία 29-34 τού Κατά Ιωάννην να περιγράφουν τη Βάπτιση όχι ως
τελούμενη, αλλά (μάλλον) ως τετελεσμένη, το μεσοδιάστημα όμως ανάμεσα στη μαρτυρία
τού Προδρόμου (εδ. 32) και τον γάμο τής Κανά οριοθετείται απόλυτα και ως εκ τούτου
δεν αφήνει χώρο για τις 40 ημέρες τού Ιησού στην έρημο.

Συγκεκριμένα μέχρι και το χωρίο 28, η Βάπτιση ακόμα ΔΕΝ έχει λάβει χώρα! Ο Πρόδρομος
απλώς την προαναγγέλειστους ιερείς και στους Λευίτες. Στη συνέχεια και χωρίς να
παρεμβληθεί οποιαδήποτε άλλη αναφορά, εμφανίζεται ο Ιησούς. Την επαύριο! Την
επομένη δηλαδή τής επίσκεψης των ιερέων και των Λευιτών! Συνεπώς το Βάπτισμα δεν
μπορεί παρά να έγινε κάπου μεταξύ τής αποχώρησης ιερέων και Λευιτών (εδ. 28) και τής
μαρτυρίας τού Προδρόμου (εδ. 32) και απλώς να μην περιγράφεται εν εξελίξει».

Αναφορικά δε με την επισήμανσή σου ότι «ο Πρόδρομος μιλάει για το γεγονός
της βάπτισης στον αόριστο», όντως έτσι είναι ۬ μερικά εδάφια όμως πιο πίσω μιλά
για την εμφάνιση τού Ιησού στον μέλλοντα. Τι πιο φυσικό λοιπόν από το να συμπεράνει
κανείς ότι η βάπτιση -όπως ανέφερα πιο πάνω- θα πρέπει να τοποθετηθεί κάπου ανάμεσα!

Ευχαριστώ για το σχόλιο και φυσικά, για οποιαδήποτε νέα ένσταση ή διευκρίνιση,
μη διστάσεις να επανέλθεις!

Κώστας είπε...

Να συμπληρώσω επίσης τα εξής:

1ον: Το ότι μέχρι και το εδάφιο 28, μία δηλαδή μόλις μέρα πριν από τη μαρτυρία τού
Προδρόμου, η βάπτιση ακόμα ΔΕΝ έχει λάβει χώρα, τεκμηριώνεται -κατ’ εμέ αδιάσειστα-
τόσο από τα γενικά συμφραζόμενα (ο Βαπτιστής στο 27 χρησιμοποιεί φερ’ ειπείν τη μετοχή
ερχόμενος και όχι ελθών) όσο και από κάποιες φραστικές διατυπώσεις που συναντάμε και
στην ως εν εξελίξει περιγραφόμενη βάπτιση των Συνοπτικών. Στο Κατά Ιωάννην, 27΄ φερ’
ειπείν, ο Πρόδρομος αναφερόμενος στην -επαναλαμβάνω, επικείμενη- έλευση τού Ιησού,
λέει στους ιερείς και στους Λευίτες ότι στην πραγματικότητα δεν είναι άξιος να τού λύσει
ούτε «τον ιμάντα τού υποδήματος». Την ίδια όμως ακριβώς έκφραση βλέπουμε να
χρησιμοποιεί ο Πρόδρομος και στο Κατά Μάρκον 7 όπως επίσης και στο κατά Λουκάν 16,
και μάλιστα και στις δύο περιπτώσεις ΠΡΙΝ από την πρώτη συνάντησή του με τον Ιησού,
όταν ακόμα κήρυττε στον Ιορδάνη προαναγέλλοντας τα μέλλοντα γενέσθαι. Εκτός αυτού,
τής επίμαχης φράσης και στα δύο αυτά εδάφια προηγείται ο ενεστώτας έρχεται, ο οποίος
τονίζει το επικείμενο των γεγονότων. Όπως δηλαδή και η μετοχή ενεστώτα ερχόμενος
στην οποία επέστησα την προσοχή πιο πάνω. Όλα δηλαδή συνηγορούν στο συμπέρασμα
ότι η βάπτιση την οποία αφηγείται ο Πρόδρομος, δεν είναι δυνατόν να έγινε πριν από το
Κατά Ιωάννην, 28΄.

2ον: Από τη στιγμή λοιπόν που ό,τι κι αν συνέβη, συνέβη αργότερα, είναι σαφές ότι
το Βάπτισμα -όπως ήδη αναφέρθηκε- «δεν μπορεί παρά να έγινε κάπου μεταξύ τής
αποχώρησης ιερέων και Λευιτών (εδ. 28) και της μαρτυρίας τού Προδρόμου (εδ. 32)».
Μία περίπτωση είναι να έγινε ανάμεσα στο 28 και το 29, όμως τα λόγια τού Προδρόμου
τη στιγμή που εμφανίστηκε ο Ιησούς («ίδε ίδε ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν
τού κόσμου. ούτος εστί περί ου εγώ είπον· οπίσω μου έρχεται ανήρ ος έμπροσθέν μου
γέγονεν, ότι πρώτος μου ην. καγώ ουκ ήδειν αυτόν, αλλ΄ ίνα φανερωθή τω Ισραήλ, δια
τούτο ήλθον εγώ εν τω ύδατι βαπτίζων.») δεν καθιστούν ιδιαίτερα πιθανό το ενδεχόμενο
αυτό. Οι ίδιοι οι χριστιανοί άλλωστε, ανυποψίαστοι για το πρόβλημα που ανακύπτει
όταν κάνει κανείς τις σωστές αντιπαραβολές, δέχονται το «ίδε ο αμνός τού Θεού[…]»
ανενδοίαστα ως την τιμητική υποδοχή που επιφύλαξε ο Πρόδρομος στον Ιησού όταν
τον αντίκρυσε για ΠΡΩΤΗ φορά! Ρωτήστε ακόμα και ιερείς (χωρίς όμως να θίξετε
προηγουμένως το ζήτημα τής χρονικής ανακολουθίας) πότε ειπώθηκε το «ίδε ο αμνός
τού Θεού[…]» και θα δείτε. Οι περισσότεροι είμαι βέβαιος ότι θα πέσουν στην παγίδα
και θα απαντήσουν: «Όταν ο Πρόδρομος συνάντησε για πρώτη φορά τον Ιησού.»!

Η άλλη περίπτωση τώρα είναι το βάπτισμα να έγινε ανάμεσα στα χωρία 31 και το 32,
μεταξύ δηλαδή τής υποδοχής τού Ιησού και τής μαρτυρίας τού Προδρόμου. Προσωπικά
δε βλέπω τίποτα που να καθιστά το ενδεχόμενο αυτό απίθανο. Όπως και να ’χει όμως,
οτιδήποτε ΠΡΙΝ από το 28 θα πρέπει, νομίζω, ν’ αποκλειστεί.

3ον: Ο π. Καρπαθίου -χωρίς βέβαια ο ίδιος ν’ αποτελεί αδιαφιλονίκητο σημείο αναφοράς-
δεν ισχυρίστηκε ούτε αντέταξε ότι το βάπτισμα είχε γίνει νωρίτερα! Απλώς προσπάθησε
με απίστευτες σοφιστείες και αοριστολογίες να ξεφύγει από τον κλοιό που με κάθε λέξη
τού Καλόπουλου, τον έσφιγγε όλο και πιο πολύ! Η αμείλικτη όμως γλώσσα τού σώματος
τον πρόδωσε…

Giorgos είπε...

Για όποιον ενδιαφέρεται, απαντώ στο θέμα σου "Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!"

Κώστας είπε...

Περισσότερες σκέψεις και νέες ερμηνείες για το θέμα εδώ.

Ανώνυμος είπε...

www.foivh-a.blogspot.com ΑΝ ΔΕ ΦΟΒΑΣΑΙ, ΔΙΑΒΑΣΕ!!!

Κostas είπε...

Ανώνυμος

Αγαπητέ φίλε, θα σου ήμουν υπόχρεος αν μπορούσες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος. Το να πετάς έτσι απλά μια ξερή παραπομπή από το πουθενά και να με προκαλείς κιόλας να αποδείξω ότι δεν φοβάμαι, όπως ελπίζω να καταλαβαίνεις, ΔΕΝ λέει!

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!