..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2007

Οι Δέκα Πληγές τού... Ιπούουερ

..............................
Την προηγούμενη φορά υποσχέθηκα πως θα επανερχόμουν λίαν συντόμως στο θέμα των περίφημων 10 πληγών του Φαραώ και της ερμηνείας που δίνουν οι απολογητές στο γεγονός ότι τα ίδια τα κείμενα αθωώνουν πανηγυρικά τον Αιγύπτιο βασιλιά, αφού αποδίδουν την αρνητική του στάση όχι στη δική του ελεύθερη βούληση, αλλά στη σκλήρυνση της καρδιάς του από τον ίδιο τον Γιαχβέ!
..
Ας πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα με τη σειρά υπενθυμίζοντας παράλληλα προς πάσαν κατεύθυνση ότι αυτό που γίνεται αντικείμενο κριτικής αυτή τη στιγμή.δεν.
είναι η οποιαδήποτε άγνωστη «πρώτη αιτία» ήθελε υπάρχει, αλλά αποκλειστικά και μόνο το περιεχόμενο της συγκεκριμένης βιβλικής ιστορίας που μας απασχολεί. Όπως λοιπόν δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα να σχολιάζουμε αρνητικά την αντικοινωνικότητα του… Ποπάυ ή τα πάθη των ολυμπίων θεών, έτσι ακριβώς δεν συνιστά καμία απολύτως αντίφαση το να ασκούμε κριτική -και μάλιστα σκληρή- για κάτι που στην πραγματικότητα.δεν. πιστεύουμε ότι όντως έγινε. Αυτό το διευκρινίζω για να προλάβω οποιονδήποτε φίλο σκεφτεί να αντιτάξει την τόσο διαδεδομένη, μα απίστευτα απλοϊκή απολογητική σοφιστεία ότι δήθεν είναι παράδοξο να κατηγορεί κανείς έναν -υποτίθεται- ανύπαρκτο θεό, αφού αν όντως είναι ανύπαρκτος ο θεός, τότε… προφανώς θα είναι ανύπαρκτες και οι πράξεις του!
..
Αναφερόμενοι, λοιπόν, στην τελευταία και φαρμακερή πληγή της ειδεχθούς, κατάπτυστης, ελεεινής και εγκληματικής εξόντωσης όλων των πρωτοτόκων ανθρώπων και ζώων, μας ρωτούν δήθεν με απορία οι φίλοι απολογητές:
Μήπως ο Θεός ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο; Δεν έφερε άλλες 9 πληγές ενωρίτερα στην Αίγυπτο, ΠΑΡΑΚΑΛΩΝΤΑΣ μάλιστα δια του Μωυσέως να αφήσει τον λαό του ο Φαραώ ελεύθερο; Οι προηγούμενες πληγές, ήταν πολύ μικρότερης έντασης, και η ένταση ανέβαινε, κάθε φορά που ο Φαραώ αρνείτο. Αν δεν ήταν ανάγκη να γίνει κάτι τέτοιο, ο Θεός δεν θα το έκανε. Μόνο μια τέτοια φοβερή πληγή θα ανάγκαζε τον Φαραώ να αφήσει τους σκλάβους του ελεύθερους. Όταν όλος ο Αιγυπτιακός λαός, ακόμα και ο ίδιος, θα είχαν να κλάψουν για κάτι. Και μάλιστα ο Θεός είχε πει, ότι η πληγή μπορούσε να αποφευχθεί, αν ο Φαραώ υποχωρούσε, και ελευθέρωνε το λαό που είχε καταδουλώσει.
..
Να απαντήσουμε λοιπόν πως.όχι, αγαπητοί μου φίλοι ۠ η πληγή.δεν.μπορούσε να αποφευχθεί! Με τίποτα! Και λέω δεν μπορούσε να αποφευχθεί, απλούστατα επειδή η υπόθεση «αν ο Φαραώ υποχωρούσε» δεδομένης της εκ των προτέρων γνώσης του Θεού στερείται περιεχομένου. Είναι απλώς μια φράση που δημιουργεί εντυπώσεις, αλλά στην πραγματικότητα δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Διότι ο Θεός το είχε πει ευθύς εξ αρχής στον Μωυσή: ο Φαραώ ΔΕΝ θα τους άφηνε να φύγουν αμέσως! Και δεν θα τους άφηνε όχι επειδή έτσι θα γούσταρε, αλλά επειδή ο ίδιος ο Θεός θα επενέβαινε δικτατορικά στην ελεύθερη βούληση του Αιγυπτίου σκληραίνοντας του συνεχώς την καρδιά και οδηγώντας τον σαν άβουλη μαριονέτα από τη μία παλιμβουλία στην άλλη! Και αυτό δεν το λέω βέβαια εγώ, αλλά Εκείνος!Αυτολεξεί! Ρητά και πέραν πάσης αμφισβήτησης. Και να το ’λεγε μια φορά μονάχα -έτσι ξώφαλτσα, που λέμε- να πεις, ας πάει στα κομμάτια… Όμως δεν το λέει μία, το λέει 8 (οχτώ!), προφανώς για να το… εμπεδώσουμε. Μάλιστα, αγαπητοί μου φίλοι: σε οχτώ ολόκληρες περιπτώσεις ο Γιαχβέ παρουσιάζεται από τους ίδιους τους βιβλικούς συγγραφείς πέραν πάσης αμφιβολίας ως ο αποκλειστικός και απόλυτος υποκινητής της ξεροκεφαλιάς του Φαραώ! Να, ορίστε τα εδάφια για να βεβαιωθείτε και οι ίδιοι:
..
Δ´, 21:
..εγώ δε σκληρυνώ την καρδίαν αυτού
..
Ζ´, 3:..... εγώ δε σκληρυνώ την καρδίαν Φαραώ
..
Θ,´ 12:.. εσκλήρυνε δε Κύριος την καρδίαν Φαραώ
..
Ι´, 1:...... εγώ γαρ εσκλήρυνα αυτού την καρδίαν
..
Ι´, 20:....
και εσκλήρυνε Κύριος την καρδίαν Φαραώ
..
Ι´, 27:.... εσκλήρυνε δε Κύριος την καρδίαν Φαραώ
..
ΙΑ,´ 10:. εσκλήρυνε δε Κύριος την καρδίαν Φαραώ ..

ΙΔ,´ 4:... εγώ δε σκληρυνώ την καρδίαν Φαραώ

Αν τώρα συνυπολογίσουμε ότι ανάμεσα στις παραπάνω ρητές δηλώσεις
ανάληψης ευθύνης, υπάρχουν διάσπαρτες άλλες τόσες με ουδέτερη μεν διατύπωση (κατίσχυσεν / βεβάρηται / εβαρύνθη η καρδία αυτού), κατάδηλη όμως συνύφανση με τις πρώτες, γίνεται νομίζω σαφές ότι κάθε απόπειρα ανανοηματοδότησης των ξεκάθαρων αυτών εδαφίων ισοδυναμεί με σαφή ομολογία χρεωκοπίας! Οι απολογητές, βέβαια, που δεν είναι διατεθειμένοι να απεμπολήσουν έτσι αμαχητί το αγαπημένο τους δόγμα, δεν πτοούνται από τέτοιες... ασήμαντες λεπτομέρειες και προτιμούν να εκθέτουν εαυτούς στον δημόσιο γέλωτα παρά να ομολογήσουν ότι σε πλείστες περιπτώσεις η πολυύμνητη και τόσο βολική «ελευθερία της βούλησης» εν τέλει καταστρατηγείται και ποδοπατείται ακριβώς από εκείνον που υποτίθεται ότι μας την εμφύτευσε: από τον ίδιο τον Θεό! Έτσι, λοιπόν, το «εσκλήρυνε Κύριος την καρδίαν Φαραώ» το μεταφράζουν χωρίς φόβο… Θεού οι αθεόφοβοι, «παρεχώρησε ο Κύριος να σκληρυνθεί η καρδιά του Φαραώ»!! Κι αντί να χαμηλώνουν το βλέμμα από ντροπή για τη δόλια και αυθαίρετη αυτή διαστρέβλωση που διαπράττουν, βγαίνουν κι από πάνω κατηγορώντας εμάς που τους… κατηγορούμε! Φωνάζει δηλαδή ο κλέφτης, να φοβηθεί ο νοικοκύρης! Ιδού τι λένε:
Ο Θεός ενεργεί προς κάθε πλάσμα Του, με τον τρόπο που πρέπει. Αν η καρδιά τού πλάσματός Του είναι καλής "πάστας", ανταποκρίνεται θετικά. Αν όχι, ανταποκρίνεται αρνητικά. Αν η καρδιά τού Φαραώ ήταν καλή, θα ανταποκρινόταν θετικά από την πρώτη στιγμή. Όμως ήταν κακή, και ανταποκρίθηκε με κακία στην εντολή τού Θεού.........
Παρατήρηση πρώτη: ΔΕΝ ήθελε ο Θεός να ανταποκριθεί ο Φαραώ από την πρώτη στιγμή θετικά! Κεφάλαιο Δ´, εδάφιο 21 - μην τα ξαναλέμε τώρα και γινόμαστε κουραστικοί... Ο Γιαχβέ γούσταρε τσαμπουκά και δόξα. Κεφάλαιο ΙΔ´, εδάφιο 4. Αυτά τα… περί βαθμιαίας κλιμάκωσης των πληγών όσο ο Φαραώ έλεγε όχι, με συγχωρείτε πολύ, αλλά θα τα χαρακτηρίσω κουραφέξαλα! Το λέω έτσι ορθά-κοφτά, γιατί η υπομονή έχει και τα όρια της! Πάμε τώρα παρακάτω:
Το να λέμε ότι «ο Θεός σκλήρυνε την καρδιά τού Φαραώ», είναι σαν να λέμε ότι «ο ήλιος σκλήρυνε τη λάσπη». Αντιθέτως όμως, ο ίδιος ήλιος, δεν σκληραίνει, αλλά ΜΑΛΑΚΩΝΕΙ ΤΟ ΚΕΡΙ. Δεν είναι λοιπόν ο ήλιος υπεύθυνος για το πώς θα αντιδράσει το κάθε υλικό που εκτίθεται σε αυτόν, αλλά Η ΙΔΙΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ...Ο Θεός λοιπόν, με τις ενέργειές Του, αντί να μαλακώσει, σκλήρυνε την κακή καρδιά τού Φαραώ, που αν ήταν καλή, όφειλε να υποταχθεί στο θέλημά Του. Και ο Θεός ΤΟΥ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΕΙ ΕΤΣΙ, ώστε με τις πληγές αυτές, να γίνει φανερό ότι μόνο ο Γιαχβέ είναι ο αληθινός Θεός […].
..
Θα τ’ ομολογήσω: όταν διάβασα για πρώτη φορά τον παραλληλισμό αυτόν, αρχικά ταρακουνήθηκα - τι λέω «ταρακουνήθηκα»; Εντυπωσιάστηκα! Λίγο ήθελε και θα μου διέφευγε η… σοφιστεία! Ο ήλιος, βλέπετε, αγαπητοί μου φίλοι, μπορεί πράγματι να μην ευθύνεται επ’ ουδενί για τη διαφορετική αντίδραση της λάσπης και του κεριού στη θερμότητά του, σε αντίθεση όμως με τον Γιαχβέ δεν είναι ούτε νοήμων προγιγνώσκουσα οντότητα που επιδρά σε έλλογα όντα με ψυχισμό και συνείδηση, κυρίως δε.ΔΕΝ.έχει την κακιά συνήθεια να επεμβαίνει όποτε του… καπνίσει στην ποιότητα των υλικών στα οποία πρόκειται να επενεργήσει! Δεν είναι λοιπόν το ίδιο - όσο όμορφος κι αν ακούγεται ο παραλληλισμός. Ο ήλιος είναι απλά εκεί και καίει. Ό,τι βρεθεί τώρα στο πεδίο του, αντιδρά ανάλογα. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν αλλοιώνει εκ των προτέρων την ποιότητα του υλικού με σκοπό αυτό να αντιδράσει στη συνέχεια με κάποιον συγκεκριμένο τρόπο. Και δεν την αλλοιώνει επειδή ούτε μπορεί, ούτε θέλει, ούτε πρέπει, ούτε τίποτα! Ο Γιαχβέ όμως δεν ήταν απλά εκεί και ακτινοβολούσε την ενέργειά του, αλλά γνώριζε εκ των προτέρων, σκόπευε, ήθελε, καθοδηγούσε, επενέβαινε, επηρέαζε - κοντολογής δεν άφηνε τον Φαραώ ούτε στιγμή ν’… αγιάσει! Συνεπώς καλά και άγια όλα αυτά περί ήλιου, λάσπης και κεριών, αλλά μόνο για εσωτερική κατανάλωση!
..
Εκτός αυτού: ισχυρίζεστε τώρα όντως στα σοβαρά ότι ο Φαραώ έβλεπε όλες αυτές τις φοβερές θεομηνίες να ενσκήπτουν και να λήγουν έτσι απλά -με μια
μόνο προσευχή τού Μωυσή-, και εξακολουθούσε παρ’ όλα αυτά να μην πείθεται ότι εδώ πράγματι είχε να κάνει με μια υπερφυσική, εξώκοσμη δύναμη; Ε νομίζω χρειάζεται κάτι παραπάνω από απλή πίστη για να χάψει κανείς κάτι τέτοιο! Για όσους πάντως επιθυμούν πραγματικά να μάθουν την αληθινή σημασία τής φράσης «εσκλήρυνε Κύριος την καρδίαν Φαραώ», οι οδηγίες των απολογητών είναι σαφείς:
Η Παλαιά Διαθήκη ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ, εντός τής παραδόσεως τής Εκκλησίας, και όχι αυθαίρετα και κακόπιστα. Αν λοιπόν θέλεις να δεις τι σημαίνει το ότι «ο Γιαχβέ σκλήρυνε την καρδιά τού Φαραώ», δεν θα ρωτήσεις ούτε τους παγανιστές που δεν κατανοούν τα γραμμένα, ούτε τους απίστους που επίσης δεν έχουν «τον νουν του Θεού», ούτε τους Εβραίους (…). Θα ρωτήσεις τους Χριστιανούς, που ερμηνεύουν την Παλαιά Διαθήκη στο φως τής ΚΑΙΝΗΣ, ΚΑΙ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΓΙΑΧΒΕ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΔΙΑ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΥΤΕΣ.
..
Δηλαδή, σε απλά Ελληνικά: αν θες να μάθεις τι πραγματικά σημαίνει η απλή
αυτή φράση που ακόμα κι ο τελευταίος αγράμματος τσοπάνης θα καταλάβαινε χωρίς να πρέπει να ρωτήσει κάποιον… φιλόλογο, σε καμία περίπτωση μη λάβεις υπ’ όψιν σου οτιδήποτε κι αν ακούσεις αν αυτό δεν συμφωνεί με την ερμηνεία που δίνουν εκείνοι που σε θεωρούν άξιο απόγονο του Αυνάν! Άλλα ξέχασα: άλλο γλώσσα, άλλο θεολογία, έτσι δεν είναι αγαπητοί απολογητές; Σ’ αυτό το φτηνό και ανέντιμο επιχείρημα δεν καταφεύγετε πάντοτε πανικόβλητοι όταν τα βρίσκετε σκούρα; Μόνο όταν σας βολεύει δεν είναι που μιλάτε για «αγράμματους, ημιμαθείς ειδωλολάτρες που δεν γνωρίζουν ούτε καν Αρχαία Ελληνικά»; Ευτυχώς, όμως, ο κόσμος έχει γνώση και κρίνει.
....
Πέρα απ’ όλα αυτά, όμως, υπάρχει και κάποιο άλλο στοιχείο στην όλη υπόθεση
που… μυρίζει ύποπτα - τι λέω «μυρίζει»; Βρομάει πατόκορφα!

Πρώτον: Το όλο πάρε-δώσε ανάμεσα στον Μωυσή και στον Φαραώ θυμίζει…
επικίνδυνα «τον αγώνα μεταξύ Ώρου και Σηθ ενώπιον τής επιτροπής των θεών. Ο Σηθ προκαλούσε τον Ωρο σε έναν αγώνα για να επιλύσουν τη διαμάχη τους γύρω από το ποιος θα ανέβαινε στον θρόνο και συμφωνούσε να αναγνωρίσει το αποτέλεσμα. Ο Ωρος, με μαγικά και με την επιτηδειότητά του, πάντα νικούσε τον Σηθ και μετά από κάθε ήττα ο Σηθ υπαναχωρούσε από την υπόσχεσή του να δεχτεί ότι ο νικητής θα έπαιρνε τον θρόνο.» (1)
..
Το χειρότερο όμως είναι άλλο, και συγκεκριμένα η ύπαρξη του περίφημου
Παπύρου του Ιπούουερ. Τι είναι αυτός ο πάπυρος και γιατί είναι… χειρότερος; Α είναι απλό: Πρόκειται για ένα ξακουστό αιγυπτιακό λογοτεχνικό κείμενο το οποίο κατά «περίεργο» τρόπο αφηγείται γεγονότα που παρουσιάζουν αξιοσημείωτες ομοιότητες με τις Δέκα πληγές: αίμα στον ποταμό, φωτιές, καταστροφές στην χλωρίδα, σκότος, έντονη ανησυχία των ζώων, πλήθος νεκρών - χαμός δηλαδή! Μήπως όμως ακριβώς αυτές οι ομοιότητες εν τέλει αποδεικνύουν και την ιστορικότητα των βιβλικών αφηγήσεων; - Ούτε γι’ αστείο! Ο πάπυρος μπορεί μεν να ανάγεται στη 19η δυναστεία (1292 - 1190), σύμφωνα όμως με τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων αποτελεί αντίγραφο αρχαιοτέρου πρωτοτύπου από την περίοδο μεταξύ 12ης δυναστείας και Δεύτερης Μεταβατικής Εποχής (1850 - 1600 π.Χ.), κατά πολλούς αιώνες προγενέστερου της Εξόδου δηλαδή (2).
..
Όσο για τον ίδιο τον Ιπούουερ, ιδού τι αναφέρει η Πάπυρος Λαρούς στο σχετικό
λήμμα: «Αιγύπτιος αξιωματούχος του βασιλικού θησαυρού που έζησε στα τέλη του Αρχαίου Βασιλείου (γύρω στο 2200 π.Χ.). Στο έργο του “Θρήνοι του Ιπού-ουρ” (κείμενο γνωστό από πολλούς παπύρους) μνημονεύονται τα δεινά που προκάλεσε η Πρώτη Μεταβατική Εποχή. Οι εικόνες και το ποιητικό ύφος ξαναζωντανεύουν θαυμάσια το άγχος του ανθρώπου που ζει σε ταραγμένους χρόνους (οι πλούσιοι αποστερούνται των αγαθών τους και οι φτωχοί τα ιδιοποιούνται) όταν ο κίνδυνος ξένων διεισδύσεων είναι μεγάλος (3).»
..
Συνεπώς το πώς ακριβώς προέκυψαν οι περίφημες Δέκα Πληγές του 
Φαραώ, είναι νομίζω ηλίου φαεινότερο. Όσο για την άγνωστη «πρώτη αιτία» που ενδεχομένως κρύβεται πίσω από την ύπαρξη μας και που οι χριστιανοί αρέσκονται να πιστεύουν ως γνωστή, τελικά… αθωώνεται! Για τον Γιαχβέ όμως… - μμμμ... χλομό το βλέπω!





Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Gary Greenberg, 101 μύθοι τής Βίβλου, σ. 341, εκδ. Ενάλιος
..
[2] Ομ., σελ. 341 - 343
..
[3] Πάπυρος Larousse Britannica, τόμος 25, σ. 369, λήμμα: Ιπού-ουρ
..
..
..

3 σχόλια:

ευτυχώς δεν είμαι ο κωστάκης είπε...

Πέρα από τα άλματα πρωταθλητισμού που κάνεις, ...πηδώντας...επάνω από την φαινομενολογία της θρησκείας με την Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάνικα ανά χείρας...

...βρε ταλαίπωρε δεν κατάλαβες ότι, αυτό που σου γράφουν στον αντίλογο είναι ότι για τις ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ δεν είναι δυνατόν να απολογείται η κάθε θρησκευτική ομάδα!!!!!

Είσαι ντιπ για ντιπ;

Συμφωνώ απόλυτα στο κομμάτι:

"Η Παλαιά Διαθήκη ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ, εντός τής παραδόσεως τής Εκκλησίας"


Δηλ. δεν θα πάω εγώ που είμαι Ορθόδοξος, στους Μάρτυρες του Ιεχωβά και θα ερμηνεύσω την ΚΔ όπως λένε οι Ορθόδοξοι για να τους παραθέσω αντίλογο!!! Θα μου πούνε "ρε μεγάλε" εμείς έτσι την κατανοούμε με βάση αυτά και αυτά Εσένα τι σε κόφτει;


Θα πρέπει να μελετήσω τι λένε αυτοί ως επίσημη διδασκαλία και αν είναι δυνατόν να συζητήσω επάνω σε αυτό που λένε εκείνοι βασισμένος στα δικά τους επιχειρήματα.


Εσυ είδες τι απάντησες;

"Δηλαδή, σε απλά Ελληνικά: Αν θες να μάθεις τι πραγματικά σημαίνει η απλή αυτή φράση που ακόμα κι ο τελευταίος αγράμματος τσοπάνης θα καταλάβαινε χωρίς να πρέπει να ρωτήσει κάποιον ...φιλόλογο...Σ’ αυτό το φτηνό και ανέντιμο επιχείρημα δεν καταφεύγετε πάντοτε πανικόβλητοι όταν τα βρίσκετε σκούρα;


Μιλάμε για πλήρη αφασία. Αυτό σου είπανε; Να πας να ρωτήσεις φιλόλογο;


Αυτό που είπαν είναι πως αν κάποιος διαβάζοντας την ΠΔ ή την ΚΔ την ερμήνευσε ως κατάληλη για να πλαισιώσει μία ομάδα σατανιστών που σφάζουν βρέφη σε κοκτέιλ, δεν θα απολογηθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία γι αυτό!

Έχεις γράψει ματαιοπονόντας ένα σωρό ανούσιες παρατηρήσεις που στην ουσία αποτελούν τις δικές σου ερμηνείες στην ΠΔ.

Ε, κι ο άλλος θα σου πει, "αν θες να φτιάξεις δική σου θρησκεία και γραμμή ερμηνείας, εμένα τι μου το λες; Πάρε τον Τσακαλία και τον Καλόπουλο και βρείτε τα."


Θυμάμαι καλή ώρα, αυτό το εδάφιο με τον Λωτ και τις κόρες του. Το τι μακακία έχει πει ο καθείς σε αυτόν τον κόσμο! Άνθρωπέ μου, εσύ στο εδάφιο αυτό βλέπεις τσόντα αιμομιξίας; Άντε φτιάξε εκκλησία και δίδαξέ το (να, τις προάλες είχα δει ένα ντοκιμαντέρ με μια βιβλική αιμομικτική αίρεση. Εκε΄να δεις ερμηνείες της ΠΔ). Αν όμως το παραθέτεις σε κόντρα με την Ρωμαιοκαθολική, την Ορθόδοξη, την Αγγλικανική και όποια άλλη εκκλησία, άντε μάθε πως το ερμηνεύουν και μετά κάνε συζήτηση!


ΥΓ

"Ευτυχώς όμως ο κόσμος έχει γνώση και κρίνει."

Ελπίζω...

KOSTAS είπε...

Φίλε, διάβασε σε παρακαλώ αυτό το μήνυμα προσεχτικά
τώρα που είμαι κάπως πιο ήρεμος: Εντός ολίγου δημοσιεύω
τις απαντήσεις μου στο πρώτο σου λιβελλογράφημα. Αν
μου αφήσεις τον απαραίτητο χρόνο, θα τοποθετηθώ
και επί των υπολοίπων.

Ωστόσο: επειδή - ΑΝ το συνειδητοποιείς - εδώ και 2-3
μέρες εισβάλλεις νυχθημερόν στο σπίτι μου αγνοώντας
τους στοιχειώδεις κανόνες συμπεριφοράς, και επειδή
έχω την αίσθηση ότι το κακόγουστο αστείο παρατράβηξε,
θα σου βγάλω - εντελώς χαριστικά - μόνο κίτρινη κάρτα.
Εάν από τη δημοσίευση τής ύστατης ετούτης προειδοποίησης
και μετά, ξαναγράψεις οτιδήποτε υβριστικό ή μειωτικό
προς το άτομό μου ή ξαναχρησιμοποιήσεις το ειρωνικό
ψευδώνυμο που επέλεξες, το σχόλιο αυτομάτως θα
διαγράφεται. Κι αν θες κατηγόρησε με μετά για λογοκρισία
και προσπάθεια φίμωσης. Είπα και ελάλησα και αμαρτίαν
ουκ έχω.

Υ. Γ. Όπως είπα, η πρώτη μου απάντηση είναι έτοιμη να
φύγει, κι όπως καταλαβαίνεις, δεν θα είναι και πολύ ηπιότερη
απ’ αυτά που μου ’χεις γράψει μέχρι τώρα. Ο γέγραφα γαρ,
γέγραφα. Για τα υπόλοιπα σχόλια σου τώρα που έχεις
ήδη στείλει ΠΡΙΝ από τη σύσταση ετούτη, επιφυλάσσομαι.
Θα προσπαθήσω να παραμείνω ψύχραιμος, αλλά δεν
εγγυώμαι τίποτα. Το θέμα είναι από δω και μπρος πώς
θα συμπεριφερθείς εσύ. Εσένα σ’ ενδιαφέρει να γίνει γνωστός
ο αντίλογός σου και να με ξεφτιλίσεις, έτσι δεν είναι;
Ε μη στερήσεις λοιπόν από τον εαυτό σου την ευκαιρία
αυτή. Συμπεριφέρσου κόσμια.

KOSTAS είπε...

1η ΕΝΣΤΑΣΗ:

« Πέρα από τα άλματα πρωταθλητισμού που κάνεις, ... πηδώντας ... επάνω
από την φαινομενολογία της θρησκείας με την Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάνικα
ανά χείρας ... »

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Μη σε πιάνει κωλοσφίξη: Αν είναι να καταδειχθεί το ανυπόστατο τής μίας ή της
άλλης βιβλικής «ιστορίας», θα παραθέτω ακόμα και στοιχεία που προέρχονται
από τη … «Σούπερ Κατερίνα»! Δεν θα σου κάνω τη χάρη να πέσω στην
παγίδα τής «βιβλιογραφίας» στην οποία από την πρώτη κιόλας στιγμή
προσπαθείς απεγνωσμένα να με οδηγήσεις. Αν ένα στοιχείο είναι έγκυρο,
θα παίρνω τη ντουντούκα και θα το φωνάζω όσο πιο δυνατά μπορώ ώστε
να το μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι! Γι’ αυτό άδικα προσπαθείς.
Στο είπα από την αρχή: άλλαξε τροπάριο! Χώρια βέβαια που το να αμφισβητείς
την εγκυρότητα τής συγκεκριμένης εγκυκλοπαίδειας και των απολύτως
υπαρκτών, επιστημονικά τεκμηριωμένων στοιχείων γύρω από τον Πάπυρο
(γκούχου γκούχου - συγγνώμη, στραβοκατάπια) τού Ιπούουερ, είναι το
λιγότερο … αστείο! Καταλαβαίνω τη τσατίλα σου για τον κόπανο εκείνο που
… τόλμησε να ανακαλύψει τα εν λόγω αιγυπτιακά κείμενα, αλλά - τι να
κάνουμε; - τώρα είναι πλέον αργά … Το ποιος λοιπόν αναφέρει τα στοιχεία
αυτά είναι εντελώς άσχετο. Μπορεί να τα αναφέρει από επιστημονικό περιοδικό
μέχρι και η … «Μικρή Λουλού»!


2η ΕΝΣΤΑΣΗ:

«Είσαι ντιπ για ντιπ;

Δηλ. δεν θα πάω εγώ που είμαι Ορθόδοξος, στους Μάρτυρες του Ιεχωβά και
θα ερμηνεύσω την ΚΔ όπως λένε οι Ορθόδοξοι για να τους παραθέσω αντίλογο!!!
Θα μου πούνε "ρε μεγάλε" εμείς έτσι την κατανοούμε με βάση αυτά και αυτά
Εσένα τι σε κόφτει;

Θα πρέπει να μελετήσω τι λένε αυτοί ως επίσημη διδασκαλία και αν είναι
δυνατόν να συζητήσω επάνω σε αυτό που λένε εκείνοι βασισμένος στα δικά τους
επιχειρήματα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Τι διαφορετικό έκανα εγώ; Αυτό ακριβώς έκανα! Μελέτησα την ερμηνεία των
Ορθοδόξων και ξεκίνησα συζήτηση βασισμένος ακριβώς εκεί: στα δικά τους
επιχειρήματα. Τοποθετήθηκα δε με απόλυτη σαφήνεια παραθέτοντας βιβλικά
εδάφια, σχολιάζοντας απολογητικές ερμηνείες και διατυπώνοντας εν κατακλείδι
έναν απολύτως συγκεκριμένο αντίλογο (ο οποίος ωστόσο μέχρι στιγμής επί της
ουσίας παραμένει αναπάντητος). Τι άλλο θα έπρεπε να έκανα δηλαδή; Μήπως
να δεχόμουν ασυζητητί την ορθόδοξη άποψη; Όχι, αν είναι να το ξέρω. Αν αυτό
θεωρείς εσύ «συζήτηση», να το ξέρουμε για να δούμε αν μπορούμε να
συντονιστούμε ανάλογα. Μέχρι στιγμής πάντως - το επαναλαμβάνω - δεν
υπέπεσε στην αντίληψή μου κανένα συγκεκριμένο αντεπιχείρημα παρά μόνο
η προσπάθεια υποβάθμισης των - απολύτως τεκμηριωμένων - πηγών μου
και ο γενικόλογος ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ ότι η ορθόδοξη ερμηνεία είναι η σωστή
(γιατί έτσι είναι …)!


3η ΕΝΣΤΑΣΗ:

«Εσυ είδες τι απάντησες;

"Δηλαδή, σε απλά Ελληνικά: Αν θες να μάθεις τι πραγματικά σημαίνει η απλή
αυτή φράση που ακόμα κι ο τελευταίος αγράμματος τσοπάνης θα καταλάβαινε
χωρίς να πρέπει να ρωτήσει κάποιον ... φιλόλογο ... Σ’ αυτό το φτηνό και ανέντιμο
επιχείρημα δεν καταφεύγετε πάντοτε πανικόβλητοι όταν τα βρίσκετε σκούρα;”

Μιλάμε για πλήρη αφασία. Αυτό σου είπανε; Να πας να ρωτήσεις φιλόλογο;»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Δεν καταλαβαίνω. Βεβαίως και ΔΕΝ μου είπανε να πάω να ρωτήσω φιλόλογο!
Όχι στη συγκεκριμένη περίπτωση τουλάχιστον. Αλλού όμως ΝΑΙ, αυτό ακριβώς
προτρέπουν τους «αγράμματους, ημιμαθείς ειδωλολάτρες που δεν γνωρίζουν
ούτε καν Αρχαία Ελληνικά»: να πάνε να ρωτήσουν κανέναν φιλόλογο ή ν’
ανοίξουν κανένα λεξικό! Έχω αναφερθεί και αλλού στην ανακόλουθη, εντελώς
ασυνεπή αυτή συμπεριφορά των απολογητών και πέραν του «επιχειρήματος»
ότι «έτσι είναι», δεν βλέπω τι θα μπορούσε να με πείσει ότι η ένσταση μου
είναι αβάσιμη:

Απόσπασμα από την ανάρτηση «Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.»:

«Φ: Η Αγία Γραφή δεν είναι Ελληνικά. Η θεολογία γράφει τα Ελληνικά, όχι τα
Ελληνικά τη θεολογία. Για να μπεις στην κατανόηση της θεολογίας, πρέπει
να προσεύχεσαι. Με τη γραμματική θα πλανηθείς.

K: Ναι, καλά τώρα … Το επιχείρημα το γνωρίζω πολύ καλά! Μόνο που απ’ ότι
φαίνεται το θυμάστε όποτε σας συμφέρει! Έχω διαβάσει αρκετές απολογίες
με χαρακτηρισμούς του τύπου “αγράμματοι, αμόρφωτοι, ημιμαθείς που δεν
ξέρουν ούτε Αρχαία Ελληνικά” (1), για να έχω υπομονή με το συγκεκριμένο
“επιχείρημα”! Το ’χουμε μάθει πια το παραμύθι, και δεν έχει πλάκα: Όπου δεν
υπάρχει πρόβλημα, οι φτωχές και πεπερασμένες ανθρώπινες λέξεις διατηρούν
τη σε εμάς οικεία σημασία τους και ο θείος λόγος συμπίπτει απόλυτα με τον
φθαρτό δικό μας. Μόλις όμως εμφανιστεί κάποια σκιά στον ορίζοντα, τσουπ,
αρχίζουν αμέσως τα … μεταφυσικά! Με μιας οι έννοιες μπερδεύονται και
η λογική μας κρίνεται ανεπαρκής: το άσπρο δεν σημαίνει πια άσπρο, αλλά
ούτε και μαύρο! Μπορεί όμως να σημαίνει και τα δύο - ή και όλα τα χρώματα
μαζί, ή ακόμα και ΤΙΠΟΤΑ!! - Μυστήριο σου λέει! - Μα όντως!!»


(1) Eνδεικτικά στις σελίδες:

http://www.oodegr.com/neopaganismos/ag.grafi/kopria1.htm

http://www.oodegr.com/neopaganismos/ag.grafi/xairetismos1.htm

http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/ioyda_than1.htm


ΥΓ Eλπίζεις πως ο κόσμος έχει γνώση και κρίνει. Ε λοιπόν, το ίδιο ακριβώς
ελπίζω κι εγώ.

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!