..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2007

Περί θεοπνευστίας

..
....................................
K:..Λοιπόν, αυτό που λέτε για τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, ότι και καλά είναι θεόπνευστες, ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Για την ακρίβεια, το απορρίπτω διαρρήδην!

Φ:..Κατάλαβα. Όπως ακριβώς κι οι προτεστάντες. Αλλά τι προτεστάντης,
τι άθεος - το ίδιο είναι!

K:..Ξεκόλλα, ρε συ, επιτέλους με τους προτεστάντες και τους άθεους και άκου!

Φ:..Εντάξει, ακούω. Με ποιο σκεπτικό λοιπόν απορρίπτεις το δόγμα της θεοπνευστίας των Συνοδικών αποφάσεων;

Κ:..Πρώτον, επειδή δεν αποδέχομαι τον συγκεκριμένο Ιουδαιοχριστιανικό Θεό ούτε δύναμαι να γνωρίζω την ύπαρξη κάποιου άλλου ۠ κυρίως όμως επειδή η σκοτεινή προϊστορία τής εν λόγω πηγής πίστης δεν μας προδιαθέτει να πιστέψουμε ότι κάτι τέτοιο πράγματι μπορεί να ισχύει. Πώς θα μπορούσα για παράδειγμα να παραβλέψω τα παρασκήνια της τόσο καθοριστικής για τον χριστιανισμό Συνόδου της Νίκαιας όπου οι επίσκοποι που δεν προσυπέγραψαν το «Σύμβολο τής πίστεως» εξορίστηκαν, ενώ άλλοι που συμφώνησαν όπως
ο Μάρις τής Χαλκηδόνας, ο Θέογνις της Νίκαιας και ο Ευσέβιος τής Νικομήδειας, αργότερα το μετάνιωσαν κι εξέφρασαν εκ των υστέρων ανοιχτά τη διαφωνία τους; Ο Ευσέβιος φερ’ ειπείν βρήκε το θάρρος να γράψει στον Κωνσταντίνο:

«Διαπράξαμε μια ασεβή πράξη, Ηγεμόνα, υπογράφοντας μια βλασφημία από φόβο γιά σένα»! (1)

Πού βλέπεις, λοιπόν, εσύ εδώ επέμβαση τού... Αγίου Πνεύματος; Εγώ μόνο
επέμβαση τής... αγίας ράβδου βλέπω!

Φ:..Ας αφήσουμε τις εξορίες στην άκρη. Αυτό ήταν ζήτημα πολιτικό. Έπειτα
οι εξορίες συνέβησαν μετά τη Σύνοδο, όχι πριν. Καταλαβαίνεις τη διαφορά; Άλλο να σου απαγορεύουν να μιλάς, κι άλλο να σου αποδεικνύουν την αλήθεια κι εσύ να μην τη δέχεσαι. Μεμπτό θα ήταν να είχε απαγορευθεί η αντίθετη άποψη από
πριν. Τότε βεβαίως δεν θα είχε νόημα να γίνει καμία Σύνοδος.

Κ:..Καλά, καταλαβαίνεις τι λες τώρα ή θα τρελαθούμε; Δηλαδή,
να έχουμε μπροστά μας την επιστολή τού Ευσέβιου και την ξεκάθαρη ομολογία ότι αυτός και (οι) άλλοι συνυπέγραψαν το «Σύμβολο τής Πίστεως» ΟΧΙ επειδή φωτίστηκαν από το Άγιο Πνεύμα, αλλά ΑΠΟ ΦΟΒΟ για τις συνέπειες που θα υφίσταντο εάν διαφωνούσαν, κι εσύ έτσι απλά να μού ζητάς να αγνοήσω τα ατράνταχτα αυτά στοιχεία που αποδεικνύουν το αντίθετο απ’ αυτά που ισχυρίζεσαι;;!! Μα καλά… με τα καλά σου είσαι, άνθρωπέ μου, ή πλάκα μού
κάνεις;

Φ:..Δεν σού κάνω καθόλου πλάκα.

Κ:..Μα τότε τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά απ’ ότι νόμιζα! Ρε συ, μα
ακόμα και άγγελος να ήταν ο Κωνσταντίνος, ακόμα κι αν ποτέ του δεν άσκησε κάποια μορφή πιέσης στους επισκόπους -ούτε άμεση ούτε έμμεση-, από τη στιγμή πού κάποιοι απ’ αυτούς ξεκάθαρα ομολόγησαν ότι υπέγραψαν από φόβο και όχι από φώτιση, πώς είναι ποτέ δυνατόν να εξακολουθείς να μιλάς για
«θεόπνευστες αποφάσεις»;! Μα είναι ποτέ δυνατόν, ρε συ;

Εκτός αυτού: Ακόμα κι αν παραβλέψουμε τα… θεϊκά τής Α΄ Συνόδου και πούμε
πως 
ποτέ δεν έγιναν, πώς ακριβώς τεκμηριώνεται το θεόπνευστο των συνοδικών αποφάσεων; Εφόσον το Άγιο Πνεύμα υποτίθεται πως πάντα ήταν παρόν, πώς εξηγούνται οι διχογνωμίες; Γιατί δεν επικρατούσε πάντα πλήρης ομοφωνία; Την απάντηση βέβαια την υποψιάζομαι: Επειδή υπάρχει η περιβόητη «ελευθερία βούλησης», ε;

Φ:..Ακριβώς.

Κ:..Αν όμως όντως ισχύει αυτό, τότε ασφαλώς ΔΕΝ είναι δυνατόν να συνέβαινε επιλεκτικά. Όπως δηλαδή το Άγιο Πνεύμα ποτέ δεν επενέβαινε για να μεταπείσει
τους αιρετικούς διαφωνούντες με συνέπεια τελικά να μην αποτρέπεται η διάσταση απόψεων, έτσι λογικό είναι να υποθέσουμε ότι δεν επενέβαινε ούτε και για να «φωτίσει» την άλλη πλευρά που τελικά επρόκειτο να υπερισχύσει. Διότι αν συνέβαινε το αντίθετο θα είχαμε μια κατάφωρη αδικία που απάδει προς την έννοια τού θείου!

Υπάρχει βέβαια πάντα και το ενδεχόμενο κάποιοι να κατέληγαν στην «ορθή» άποψη ούτως ή άλλως, χωρίς δηλαδή κάποια άνωθεν καθοδήγηση. Όμως εάν τελικά το Άγιο Πνεύμα κάθε φορά απλώς παρακολουθούσε… διακριτικά τα τεκταινόμενα χωρίς να επηρεάζει κανέναν διασφαλίζοντας κατ' αυτόν τον τρόπο την ελευθερία βούλησης, τότε κάλλιστα θα μπορούσε και να μην ήταν καν εκεί, κι εν πάση περιπτώσει γίνεται σαφές ότι οι αποφάσεις σε τελική ανάλυση λαμβάνονταν αποκλειστικά και μόνο βάσει των προσωπικών, υποκειμενικών πεποιθήσεων των συμμετεχόντων ιερωμένων. Επομένως ξαναρωτώ:
ΠΟΥ είναι η θεοπνευστία;

Φ:..Πού είναι η θεοπνευστία;; Μα στο ίδιο το θαύμα - πέραν τής πλειοψηφίας της απόφασης, της αποδοχής των αποφάσεων απ’ όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία και της υπογραφής απ’ όλα τα Πατριαρχεία κ.ο.κ. Αν βρεις κάπου αλλού τόση
δημοκρατία, έλα να μας το πεις!

Κ:..Μισό, μισό! Της… ποιας;; Της πλειοψηφίας;! Επιμένεις δηλαδή ακόμα
να προσμετράς και αποφάσεις που λήφθηκαν υπό το καθεστώς φόβου και πνευματικής σύγχυσης στη… θριαμβεύσασα πλειοψηφία, ε; Ε όντως δεν παίζεσαι λοιπόν εσύ! Είσαι πραγματικά μοναδικός!

Και σαν να μην έφτανε αυτό, μου επικαλείσαι κι από πάνω ως επιχείρημα την ομόφωνη αποδοχή των αποφάσεων απ’ όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία, λες και λέει κάτι αυτό! Μα αν έλεγε, τότε θα έπρεπε να συνέβαινε το ίδιο και στις Συνόδους. Όμως ΔΕΝ συνέβαινε. Αλλά ξέχασα, εκεί αρκούσε απλά και η πλειοψηφία, ε; - Α, και για να μην το ξεχάσω: Είπες προηγουμένως ότι η θεοπνευστία μεταξύ άλλων συνίσταται και στο ίδιο το θαύμα. Ε εδώ μάλλον
έχασα κάποια… επεισόδια!

Φ:..Άσ’ τις ειρωνείες, γιατί δε βοηθούν. Αλλού είναι το πρόβλημα: Αντί,
βλέπεις, να εξετάσεις αν τα δόγματα των Ορθοδόξων είναι λογικότερα από εκείνα των Αρειανιστών, κολλάς στο ζήτημα των εξοριών και λες ότι δεν υπάρχει Άγιο Πνεύμα! Θα σου πω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις το σφάλμα που κάνεις:

Είναι λοιπόν ένας προπονητής μπάσκετ και λέει: «Αύριο στο κλειστό θα παίξετε μαν-του-μάν» και εξηγεί τους λόγους. Κάποιοι παίχτες ξέρουν ότι το σύστημα
αυτό είναι όντως το σωστό και γνωρίζουν και τους λόγους. Την άλλη μέρα όμως κάποιοι άλλοι λένε: «Όχι, θα παίξουμε ζώνη» και εξηγούν τούς δικούς τους λόγους. Η ανταρσία όμως αυτή στο τέλος αποκαλύπτεται και οι υπεύθυνοι τίθενται
όπως είναι φυσικό εκτός ομάδας.

Εσύ τώρα ως «αντίλογος» αντί να συγκρίνεις τους λόγους του καθενός για να
δεις ποιος έχει δίκιο, λες: Εφόσον κάποιοι παίκτες αποβλήθηκαν από την
ομάδα, άρα ΔΕΝ υπάρχει προπονητής! Φίλε μου, σοβαρέψου.

Κ:..Το παράδειγμα με την ομάδα μπάσκετ που ανέφερες, είναι εντελώς άστοχο! Κατ’ αρχάς στην περίπτωση τής Συνόδου είχαμε τρεις εμπλεκομένους: το Άγιο
Πνεύμα, τον Κωνσταντίνο και το σύνολο των ιερωμένων που συμμετείχαν. Στο παράδειγμά σου με την ομάδα, 
όμως, οι εμπλεκόμενοι είναι μόνο δύο: ο προπονητής και οι παίχτες. Απ’ ότι δε κατάλαβα, ο προπονητής αντιστοιχεί εδώ στο Άγιο Πνεύμα. Η ειδοποιός διαφορά, όμως, είναι ότι ο προπονητής… προφανώς έδωσε τις οδηγίες του παρουσία όλων των παικτών, έτσι δεν είναι; Έτσι δε γίνεται συνήθως; Συνέβη μήπως το ίδιο και στην περίπτωση τής Νίκαιας; Έκανε το Άγιο Πνεύμα με (οποιονδήποτε τρόπο) αισθητή την παρουσία του από κοινού σε όλους τούς συνέδρους ώστε να καταστεί απολύτως σαφές ποιο ήταν το σωστό και ποιο το λάθος; Όχι, βέβαια. Διότι αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο, μόνο κάποιος τρελός θα πήγαινε κόντρα στην από κοινού βιωθείσα θεϊκή αποκάλυψη! Όμως επαναλαμβάνω, ποτέ -εξ όσων τουλάχιστον είμαι σε θέση να γνωρίζω-, το Άγιο Πνεύμα (ο προπονητής τού παραδείγματός σου) δεν έδωσε πριν από τη Σύνοδο (τον αγώνα) σε όλους τούς συνέδρους (στους παίκτες) κάποια αδιαμφισβήτητα θεϊκά σημάδια (οδηγίες) για το ποια ήταν η αλήθεια (το σωστό σύστημα). Απλώς η κάθε πλευρά θεωρούσε τη δική της άποψη σωστή και των άλλων λανθασμένη. Από ’κει και πέρα ήταν θέμα τού θεολογικά αναλφάβητου Κωνσταντίνου ποια απ’ τις δύο γραμμές θα έπρεπε να περάσει. Ε και τελικά αποφάσισε υπέρ των Αλεξανδρειανών. Αυτό ήταν όλο.

Έτσι λοιπόν, οι παραλληλισμοί που επιχειρείς δεν έχουν καμία απολύτως βάση: οι παίχτες καλώς αποβλήθηκαν διότι έκαναν τού κεφαλιού τους αγνοώντας τον προπονητή και άμεσο προϊστάμενό τους. Εκτός αν αυτός δεν είχε μιλήσει στους «αντάρτες» αυτοπροσώπως, αλλά οι οδηγίες μεταφέρθηκαν σ’ αυτούς από κάποιους άλλους συμπαίκτες τους που ισχυρίστηκαν ότι είχαν τη σχετική εξουσιοδότηση χωρίς ωστόσο αυτό να επιβεβαιωθεί ποτέ από τον ίδιο! Σε μια τέτοια περίπτωση η ευθύνη ασφαλώς θα βάραινε και αυτόν! Κανείς όμως δεν θα αρνούνταν την ίδια την ύπαρξη του! Συνεπώς μη μού ζητάς να… σοβαρευτώ κι από πάνω γιατί παραπάει! Μην πιάσουμε δηλαδή τώρα και την περίπτωση τής Συνόδου τής Ιερείας γιατί εκεί πια θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι!

Φ:..Προφανώς αναφέρεσαι στον αφορισμό των αποφάσεων τής εν λόγω
Συνόδου από την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο το 787 -τότε με τις εικονομαχίες-, έτσι
δεν είναι;

Κ:..Ακριβώς. Κι εδώ βέβαια σημασία δεν έχει τόσο το αντικείμενο της διαμάχης.
Σημασία έχει να απαντηθεί το ερώτημα πώς είναι δυνατόν να αναθεματίζονται αποφάσεις στις οποίες σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη συμμετείχε και... η
ελαχιστότητα τού ίδιου του Αγίου Πνεύματος!

Φ:..Στη Σύνοδο τής Ιερείας ασφαλώς και ΔΕΝ συμμετείχε το Άγιο Πνεύμα.
Ως θεόπνευστες δεχόμαστε εμείς οι ορθόδοξοι αποκλειστικά και μόνο τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων. Η Σύνοδος τής Ιερείας όμως ΔΕΝ ήταν οικουμενική, συνεπώς καλώς αναθεματίστηκαν οι αποφάσεις της.

Κ:..Ναι, ναι, το ξέρω ότι τη Σύνοδο τής Ιερείας δεν την αναγνωρίζετε εφόσον δεν πληρούσε τους όρους (που βέβαια εσείς οι ίδιοι καθορίσατε), αυτό όμως στην
πραγματικότητα υποσημαίνει ότι το θεόπνευστο των συνοδικών αποφάσεων σε τελική ανάλυση είναι μια εντελώς ρευστή, υποκειμενικά ερμηνευόμενη έννοια για την οποία αποφαίνονται κατά το δοκούν οι εκάστοτε θρησκευτικοί κρατούντες! Διότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τής εικονολατρίας, δε μιλάμε για μιαν ανέκαθεν γνωστή, θεία αλήθεια που κληροδοτήθηκε στους χριστιανούς μέσω τής προφορικής παράδοσης από τον ίδιο τον Χριστό ή από τους Αποστόλους και κατοχυρώθηκε δογματικά με συνοδικές αποφάσεις, αλλά για μια λατρευτική πρακτική που κάποια στιγμή στην ιστορία προέκυψε, εξαπλώθηκε, καθιερώθηκε, πολεμήθηκε (754), επανέκαμψε (787), υποχώρησε (815) έως ότου τελικά επικρατήσει οριστικά με τη Σύνοδο τού 842. Το τι παιχνίδια τώρα παίχτηκαν εκατέρωθεν καθ' όλη τη διάρκεια τής εικονομαχίας ώστε ν’ ανέβουν στις θέσεις-κλειδί τα εκάστοτε «κατάλληλα άτομα», ελπίζω να μη σου διαφεύγει! Επαναλαμβάνω, λοιπόν, το ερώτημα: Πού είναι η θεοπνευστία;





Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ

[1] Ian Wilson, Ιησούς: οι μαρτυρίες, σ. 246 & 268, εκδ. Κονιδάρη




1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Υ.Γ. Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!