..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2007

Ο δίκαιος και ο δυνάστης

........................ .....

Είναι φορές που βλέποντας τους χριστιανούς απολογητές να επικαλούνται την επιστημονική άποψη του τάδε ή τού δείνα ειδικού για να ενισχύσουν την αληθοφάνεια των βιβλικών αναφορών, πραγματικά απελπίζομαι! Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους ίδιους τους ειδικούς, προπαντός για εκείνους που μπαίνουν στη διαδικασία ν’ ασχοληθούν με το θέμα χωρίς την απαραίτητη διευκρίνιση ότι το πόρισμά τους έχει εξ ορισμού καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα αφού προϋποθέτει την (λόγω των αντιφάσεων συχνά επιλεκτική) αποδοχή των ιστορουμένων ως αληθινών! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με το οποίο ασχοληθήκαμε σε κάποια παλαιότερη ανάρτηση, αν θυμάστε, είναι το ζήτημα της εξακρίβωσης της αιτίας θανάτου του Ιησού. Αφού ΔΕΝ γνωρίζουμε πόσο διήρκεσε η σταύρωση -το πολύ δύο ώρες ή έξι;-, πώς είναι δυνατόν να βγαίνουν σοβαροί, υποτίθεται, επιστήμονες και να μας ζαλίζουν το κεφάλι με τα έωλα πορίσματά τους;
..
Όπως και να ’χει πάντως, η τακτική αυτή των απολογητών είναι προβληματική
και συχνά αντιφατική. Πάρτε για παράδειγμα την περίφημη δίκη του Ιησού. Όχι, μη φοβάστε, δεν πρόκειται να σας ζαλίσω με δικονομικές λεπτομέρειες που πιθανότατα έχετε ακούσει ή διαβάσει άπειρες φορές. Βλέπετε, άλλη είναι, νομίζω, η ουσία του θέματος, και όχι οι διάφορες νομικές παράμετροι που διέπουν την εν λόγω βιβλική ιστορία. Βγαίνουν λοιπόν κάθε χρόνο το Πάσχα απολογητές και θεολόγοι κι επικαλούμενοι τις νομικές αναλύσεις διαφόρων ξένων και Ελλήνων ειδικών, προσπαθούν να μας πείσουν για το πόσο άδικη ήταν η καταδίκη του Ιησού και τι παρατυπίες χρειάστηκε να γίνουν για να σταθούν οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν. Κατεβατό ολόκληρο, λοιπόν, οι δικονομικές αυθαιρεσίες - τόμους ολόκληρους θα μπορούσε να γράψει κανείς γι’ αυτές! Να, διαβάστε για παράδειγμα -αν έχετε, βέβαια, την υπομονή- την ανάλυση (παύλα απολογία) του δικαστή Χρήστου Δερμοσονιάδη και βγάλτε συμπέρασμα μόνοι σας για το μέγεθος του εγκλήματος που συντελέστηκε. Αυτό πάντως που εμένα προσωπικά μου έκοψε τα πόδια ήδη από τις πρώτες κιόλας γραμμές τού κειμένου, ήταν το ρητορικό ερώτημα εάν «είναι δυνατόν […] η ανθρώπινη Δικαιοσύνη να έφθασε σε τέτοια αντίθεση προς τη Θεία Δικαιοσύνη ώστε να καταδικάσει σε θάνατο τον ίδιο το Θεό και εν ονόματι του Νόμου να θανατώσει το Δημιουργό;». Όταν μια επιστημονική ανάλυση ξεκινάει έτσι, ε… καλά κρασιά!
..
Εγώ ωστόσο, αγαπητοί μου φίλοι, να δεχτώ ανεπιφύλαχτα τις 16 παραβάσεις
που εντοπίστηκαν στην εβραϊκή δίκη του Μεγάλου Συνεδρίου και τις ισάριθμες στη δίκη του Πιλάτου. Το ερώτημά μου είναι ΓΙΑΤΙ όλα αυτά τα αλλοπρόσαλλα που κατά τα Ευαγγέλια έγιναν εις βάρος του Ιησού και που ακόμα κι οι ειδικοί αδυνατούν να παρακολουθήσουν, να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι στην υπόθεση αυτή όντως πρέπει να διαπράχθηκε το μεγαλύτερο κακούργημα της ανθρωπότητας, και όχι στο ότι τα αλλοπρόσαλλα αυτά στην πραγματικότητα… ποτέ δεν συνέβηκαν; Με τον ίδιο τρόπο γιατί οι προβληματικές γεωγραφικές αναφορές των Ευαγγελίων να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι προφανώς οφείλονται σε απλές παραδρομές της μνήμης, και όχι ότι στην πραγματικότητα οι συγγραφείς των Ευαγγελίων ποτέ τους δεν ήταν… εκεί; Και γιατί οι ισχυρισμοί του μπαταχτσή πελάτη ότι τη μια τού κάηκε το μαγαζί, την άλλη έσπασε το πόδι του και την παράλλη αρρώστησε βαριά ο αδερφός του, να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος αυτός είναι πράγματι φοβερά κακότυχος, και όχι στο ότι… μας δουλεύει ψιλό γαζί;
..
Πέραν τούτου: ο κ. Δερμοσονιάδης είχε τη γνώση και την υπομονή να εντοπίσει
μέσα σε δύο κεφάλαια ούτε λίγο ούτε πολύ 32 δικονομικές παραβάσεις! Και τι δεν ανέφερε ο άνθρωπος; Από την απουσία γραπτής αίτησης για εισαγωγή σε δίκη μέχρι και το πρωτόκολλο κατηγορίας που ποτέ δεν συντάχθηκε! Το ερώτημά μου, όμως, τώρα είναι το εξής: το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι πέραν των Ευαγγελίων καμία, μα καμία απολύτως ιστορική πηγή δεν αναφέρει το παραμικρό περί εθίμου (ρωμαϊκού ή ιουδαϊκού) να απελευθερώνεται ένας κρατούμενος το Πάσχα, πώς και τού ξέφυγε;

Τρίτον (και φαρμακερό): παράτυπη διεξαγωγή νυχτερινής συνεδρίασης,
αντικανονικές μαρτυρίες λόγω ταυτόχρονης παρουσίας των δύο μαρτύρων, ψευδομαρτυρίες, παράτυπη ταυτόχρονη ψηφοφορία, γραπτές αιτήσεις, πρωτόκολλα κατηγορίας, παράβαση του «non bis in idem» (όχι δις επί της αυτής υποθέσεως) μπλά-μπλα-μπλά και τα λοιπά και τα λοιπά … Μια ντουζίνα ειδικοί όροι, δηλαδή, κι άλλοι τόσοι στην επίμαχη επιστημονική (παύλα απολογητική) ανάλυση. Κι όλα αυτά πόθεν; Μα βάσει της Αγίας Γραφής φυσικά, ενός βιβλίου δηλαδή το οποίο υποτίθεται ότι δεν πρέπει να κρίνουμε ως επιστημονικό εγχειρίδιο αλλά ως κήρυγμα σωτηρίας! Φυσικά, θα προσθέσω εγώ. Εννοείται όμως, μόνο όποτε μας συμφέρει!
..
Πέρα απ’ όλα αυτά όμως, υπάρχει και κάποια άλλη λεπτομέρεια που νομίζω
αξίζει να αναφερθεί κι ο καθένας ας την αξιολογήσει όπως νομίζει: κάποια στοιχεία λοιπόν από τη σύλληψη και ανάκριση του Ιησού θυμίζουν -ύπαγε οπίσω μου, Σατανά- μιαν άλλη σύλληψη και ανάκριση που προηγήθηκε τέσσερεις ολόκληρους αιώνες πριν στις Βάκχες του Ευριπίδη: εκείνη του Διονύσου από τον βασιλιά της Θήβας Πενθέα!! Συγκεκριμένα, όπως και ο Ιησούς, έτσι και ο Διόνυσος:
..
► γεννιέται από πατέρα Θεό και μητέρα θνητή (στ. 1-3)
..
► ενανθρωπίζεται (στ. 4, 53-54)
..
► εμφανίζεται στο προσκήνιο ταράζοντας τα νερά στο χώρο της θρησκείας
(στ. 13-25, 225-223)
..
► κατηγορείται για βλασφημία (στ. 242, 246-247)
..
► συλλαμβάνεται από τη φρουρά του βασιλιά χωρίς να προβάλλει την παραμικρή
αντίσταση (433-439)
..
► συνοδεύεται από τη φήμη ότι κάνει θαύματα (449-450)
..
► γίνεται αποδέκτης συμπάθειας και θετικών σχολίων από άνθρωπο του ίδιου
του ανακριτή με σκοπό αυτός να προδιατεθεί ευμενώς απέναντί του (στ. 436, 441-442, 450)
..
► κατά την ανάκριση ξεγλιστρά με τις απαντήσεις του σαν χέλι (στ.479)
..
► στις απειλές παραμένει ατάραχος, αμφισβητώντας την επίγεια εξουσία του 
ανακριτή και υποτάσσοντας την στην ανώτερη εξουσία και βούληση του θεού (στ. 497-498) (1)

Άλλωστε ας μη ξεχνάμε ότι «ο “δίκαιος που κατηγορείται άδικα” ήταν μια
τόσο γνώριμη μορφή στον αρχαίο κόσμο, που ο Κέλσος εμπαίζει τους χριστιανούς που προσπαθούν να ισχυριστούν πως ο Ιησούς ήταν καθ’ οιονδήποτε τρόπο μοναδικός» (2). Ιδού λοιπόν τι γράφει:
Πόσο καλύτερα θα ήταν -μιας και θελήσατε να καινοτομήσετε σε κάτι- να ασχοληθείτε σοβαρά με κάποιον άλλον, με κάποιον από κείνους που πέθαναν γενναία και που γύρω από το πρόσωπό τους θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας θείος μύθος; Αν δεν σας άρεσε ο Ηρακλής και ο Ασκληπιός και οι δοξασμένοι της αρχαιότητας, είχατε τον Ορφέα, έναν άνθρωπο ομολογουμένως ευσεβή που βρήκε βίαιο θάνατο. Αλλά αυτόν ίσως πρόλαβαν και τον πήραν άλλοι. Τον Ανάξαρχο τουλάχιστον, που όταν τον έβαλαν πάνω σε κύλινδρο και ενώ τον συνέτριβαν ολωσδιόλου άδικα, περιφρονούσε την τιμωρία με τον καλύτερο τρόπο λέγοντας, «Κοπάνισε, κοπάνισε το τσουβάλι του Ανάξαρχου, γιατί τον ίδιο δεν μπορείς να τον κοπανίσεις». Στ’ αλήθεια, η φωνή εκείνη ερχόταν από κάποιο θείο πνεύμα. Αλλά κι αυτόν πρόλαβαν και τον ακολούθησαν κάποιοι φυσικοί φιλόσοφοι. Τον Επίκτητο όμως; Αυτόν που, όταν ο κύριος του, του έστριβε με βία το πόδι, έλεγε χαμογελώντας ατάραχα, «Το σπας», και όταν του το έσπασε, «δε σου το ’λεγα», είπε, «ότι θα το έσπαγες;» Τι παρόμοιο είπε ο δικός σας θεός όταν τον τιμωρούσαν;
..
Χριστιανική απάντηση στις εύλογες επισημάνσεις του Κέλσου έχει βέβαια δοθεί, αλλά όταν η απάντηση αυτή ξεκινά με την ένσταση ότι ο Ιησούς «δεν ήταν άνθρωπος αλλά Θεάνθρωπος και γι’ αυτό εκείνα που είπε, όταν […] πέθαινε, ήταν ακόμη σπουδαιότερα από εκείνα που και ο Ανάξαρχος και ο Επίκτητος είπαν ως άνθρωποι θνητοί», όταν δηλαδή ήδη από πρώτη κιόλας γραμμή γίνεται επίκληση ενός επιχειρήματος το οποίο προϋποθέτει εξ υπαρχής την πίστη σ’ αυτό ακριβώς που... αμφισβητείται, ε τότε… καλά κρασιά!
...
Έτσι λοιπόν -και συγχωρέστε με, φίλοι χριστιανοί που δεν μπορώ να το δω
διαφορετικά- εμένα προσωπικά η άδικη καταδίκη του Ιησού με συγκινεί και με θλίβει αποκλειστικά και μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Αν τώρα κάνω λάθος, λυπάμαι αλλά τουλάχιστον προς το παρόν, μου είναι αδύνατον να αισθανθώ κάτι διαφορετικό. Μέχρι τότε, καλά Χριστούγεννα!


..


Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Προσοχή: Στο Διαδίκτυο προβάλλεται κατά κόρον ο ισχυρισμός ότι στις
απειλές του Πενθέα ο Διόνυσος απάντησε σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που
απάντησε κι ο Χριστός στον Πιλάτο. Συγκεκριμένα όπως ο Ιησούς στο Κατά
Ιωάννην λέει στον Ρωμαίο Επίτροπο «Δεν θα είχες καμία εξουσία πάνω
μου, αν δεν σου είχε δοθεί άνωθεν.», έτσι και ο Διόνυσος υποστηρίζεται
ότι αμφισβήτησε την εξουσία του Πενθέα λέγοντας «Τίποτα δεν μπορεί να
με αγγίξει χωρίς να έχει δοθεί εντολή (άνωθεν)» (αγγλιστί: «Nothing can
touch me that is not ordained.»)!
..
Tην εκπληκτική αυτή ομοιότητα μνημονεύουν στο βιβλίο τους Τα μυστήρια
του Ιησού και οι -γκούχου γκούχου- Freke και Gandy συμβάλοντας έτσι
τα μέγιστα στη διάδοση και διαιώνιση του εν λόγω περιαστικού μύθου. Και
λέω «περιαστικού μύθου» επειδή στην πραγματικότητα η επίμαχη φράση των
στίχων 515-516 λέει κάτι εντελώς διαφορετικό: «στείχοιμ’ αν ۠ ό τι γαρ μη
χρεών, ούτοι χρεών παθείν.», δηλαδή: «Θα πάω۠ διότι αυτό που δεν είναι
ορισμένο από τη μοίρα να γίνει, δεν πρόκειται να το υποστώ». Καμία σχέση
δηλαδή! Η αμφισβήτηση της επίγειας εξουσίας του ισχυρού δυνάστη από τον
αδίκως διωκόμενο και η υπόταξη αυτής στην ανώτερη εξουσία και βούληση
τού θεού δεν καταδεικνύεται σ’ αυτούς εδώ τους στίχους, αλλά όπως
αναφέραμε παραπάνω, στους 497-498 όπου στην απειλή τού Πενθέα ότι
θα τον ρίξει στις φυλακές, ο Διόνυσος απαντά πως θα τον λυτρώσει ο θεός
όταν εκείνος το θελήσει («λύσει μ’ ο δαίμων αυτός, όταν εγώ θέλω»).
..
[2] Tα μυστήρια του Ιησού, Freke & Gandy, σελ. 74-75, εκδ. Ενάλιος
..
..

3 σχόλια:

Hades είπε...

Ρε'σύ, εδώ μιλάμε έχουμε ως αλήθεια μέγιστη και ιστορική (μη χέσω) στο πετσί μας το μεγαλύτερο ανέκδοτο όλων των εποχών που ονομάζεται ελληνοχριστιανικός πολιτισμός, και θα μας παραξενέψουν οι... επιστημονικές αναλύσεις των διαφόρων απολογητών;
Όταν βγαίνουν και σου λένε τα χίλια δυο ψέμματα ολκής περί των αρχαίων Ελλήνων, όταν σε έχουν ακρωτηριάσει πνευματικά, σε έχουν κατασφάξει, σε έχουν φέρει σε πολυαίωνη υποδούλωση στον Τούρκο και μάλιστα ως ενσυνείδητη επιλογή, όταν σου έχουν κάψει τα συγγράμματα, όταν σου έχουν καταστρέψει τους ναούς και τ'αγάλματα, θα κάτσω ν'ασχοληθώ με τις.... επιστημονικές απόψεις περί του άστρου της Βηθλεέμ και δεν ξέρω κι εγώ με τι άλλο;
Εδώ μιλάμε ότι η ορθοδοξία στηρίζεται στην Ανάσταση του θεανθρώπου, αλλά όσους έχω ρωτήσει πως είναι δυνατόν τα ευαγγέλια να έχουν 3 διαφορετικές εκδοχές για το ποια ήταν τα τελευταία λόγια του Χριστού, όλοι έκαναν τις πάπιες (κάποιοι με έλεγαν και βλάσφημο προσπαθώντας να στρέψουν αλλού τις εντυπώσεις)...
Ποιες επιστημονικές αναλύσεις, μη χέσω;
Ελληνορθόδοξος πολιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα, υπάρχει μεγαλύτερη ιεροσυλία από αυτήν; Υπάρχει μεγαλύτερο αίσχος και ατίμωση της μνήμης των προγόνων μας από αυτήν την ταύτιση που μόνο τραγοσκοπούς (τράγος, εκ του αμνός, μην παρεξηγούμαι) εξυπηρετούσε; Για φέρτους εδώ τους "επιστήμονες" να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι...
Διότι αυτοί νομίζουν ότι επειδή οι περισσότεροι... ελληνοχριστιανοί δεν έχουν διαβάσει τις γραφές έστω και μια φορα, το ίδιο πράττουμε κι εμείς. Αμ δε, εδώ είναι το βερύκοκο...

Κριτικός είπε...

Κώστα,

Ολίγον άσχετο, αλλά δεν υπάρχει πρόσβαση στην πιο πρόσφατη ανάρτησή σου με τίτλο "Που λέτε, πάτερ Γεώργιε". Εκτός αν το έχεις ήδη υπόψη σου.

Παρεμπιπτόντως να σημειώσω ότι δίκιο έχει ο Hades που λέει από πάνω ότι οι Χριστιανοί έχουν διαβάσει λιγότερα περί Χριστιανισμού απ' ό, τι οι "αντιρρησίες".

Κώστας είπε...

Ευχαριστώ, αγαπητέ φίλε, το διόρθωσα. Για το άλλο τώρα που επισήμανε ο Άδης, όντως έτσι είναι. Η ένσταση, βέβαια, είναι ότι και που διαβάζουνε οι εκτός ορθόδοξης πίστης, πάλι τίποτα δεν καταλαβαίνουν, οπότε είτε διαβάζουν είτε όχι, ένα και το αυτό! Όσοι αντιθέτως δεν διαβάζουν τίποτα, αλλά αποδέχονται αυτά που «πρέπει» (είτε επειδή δεν τα γνωρίζουν είτε επειδή δεν τα πολυκαταλαβαίνουν, αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια...), βρίσκονται στον σωστό δρόμο... LoL

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!