..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2008

Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή

Χρρρ… φσσς… χρρρ… φσσς - κάπως έτσι λέγεται ότι απάντησαν οι μαθητές στον Ιησού όταν αυτός βρίσκοντάς τους λίγο πριν από τη σύλληψή του στη Γεσθημανή παραδομένους στις αγκάλες τού Μορφέως, τους μέμφθηκε για την αδυναμία τους να μείνουν έστω και μία ώρα άγρυπνοι μαζί του! Το γεγονός αυτό μάλιστα σύμφωνα με πολλούς εγείρει ένα σοβαρό ερώτημα: εάν την ώρα εκείνη που ο Χριστός περίλυπος μέχρι θανάτου προσευχόταν στον Πατέρα του, όλοι οι άλλοι κοιμόντουσαν τον ύπνο τού… δικαίου, ποιος διέσωσε με την πολύτιμη μαρτυρία του τα ιστορικά γεγονότα; «Κανείς!», βιάζονται να συμπεράνουν οι περισσότεροι, ξεχνώντας όμως ότι κάπου εκεί κοντά κάποια άλλη ανθρώπινη σκιά γλιστρούσε αθέατη μες στο σκοτάδι: ο πολυσυζητημένος νεανίσκος με το σεντόνι!
..
Γύρω από την ταυτότητα τής άγνωστης αυτής φιγούρας υφαίνεται ένα μικρό
μυστήριο αφού καμιά από τις θεωρίες που έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα, δεν έχει καταφέρει να πείσει απόλυτα τους μελετητές. Σύμφωνα λοιπόν με μιαν αρχαία παράδοση ο άνθρωπος αυτός που τυλιγμένος μοναχά μ’ ένα σεντόνι, δε δίστασε ν’ ακολουθήσει τον συλληφθέντα Ιησού πέφτοντας έτσι κι εκείνος με τη σειρά του στα χέρια των αντρών τού αποσπάσματος, καταφέρνοντας όμως στο τέλος να ξεφύγει εν… αδαμιαία περιβολή, στην πραγματικότητα δεν ήταν
παρά ο ίδιος ο Ευαγγελιστής Μάρκος που μας παρέδωσε και το συμβάν! Πιθανότατα, λέει, κάποιος τον ειδοποίησε στο σπίτι τής μητέρας του Μαρίας (όπου μερικές ώρες νωρίτερα είχε λάβει χώρα ο Μυστικός Δείπνος) κι αυτός μέσα στον πανικό του άρπαξε το πρώτο σεντόνι που βρήκε μπροστά του κι έτρεξε να δει τι είχε συμβεί! Για να ισχύει όμως η εκδοχή αυτή, το σπίτι θα έπρεπε οπωσδήποτε να βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από το σημείο όπου διαδραματίστηκαν τα ταραχώδη γεγονότα, κάτι που ωστόσο δε φαίνεται να προκύπτει και από τα κείμενα.
..
Σύμφωνα τώρα με κάποιαν άλλη θεωρία, ο μυστηριώδης νεανίσκος -είτε ήταν
ο Μάρκος είτε κάποιος άσχετος περίοικος- πρέπει ή έστω μπορεί να ιδωθεί ως προτύπωση τού νεανίσκου που αντίκρυσαν οι Μυροφόρες όταν έφτασαν στον άδειο τάφο τού Ιησού - ή ακόμα και ως ο ίδιος ο νεανίσκος, δηλαδή ως ένας… άγγελος! Η ερμηνεία αυτή στηρίζεται στην κοινή φραστική διατύπωση που χρησιμοποιείται σε αμφότερα τα εδάφια όπου στο μεν πρώτο γίνεται λόγος για νεανίσκο «περιβεβλημένον σινδόνα», στο δε δεύτερο για νεανίσκο «περιβεβλημένον στολήν λευκήν». Όσο για το γεγονός ότι ο νεανίσκος τής Γεσθημανή πέταξε το σεντόνι κι έφυγε, σε αντίθεση με τον νεανίσκο τού τάφου που παρέμεινε ντυμένος, η ερμηνεία που δίνεται είναι ότι αυτό το είχε ήδη πράξει κάποιος άλλος: ο ίδιος ο Ιησούς όταν αναστήθηκε! Ο Ιησούς όμως -όπως τουλάχιστον προκύπτει από το Κατά Ιωάννην- δεν πέταξε κανένα σεντόνι, παρά
μόνο τα οθόνια και το σουδάριο. Εκτός κι αν δεχθούμε τη συμβολική διάσταση τής ερμηνείας, ότι δηλαδή στην περίπτωση τού νεανίσκου τής Γεσθημανή η σινδόνη, κατ’ εξοχήν νεκρικό ένδυμα με το οποίο τυλίχτηκε ακόμα κι ο ίδιος ο Ιησούς, στην πραγματικότητα προτύπωνε την απόρριψη τού θανάτου ή αν θέλετε, τού παλαιού ανθρώπου, που θα επερχόταν μέσω τής Ανάστασης. Και γιατί όχι άλλωστε; Άπό… «προτυπώσεις», δόξα τω Θεώ, να φαν’ κι οι κότες! Κι αν έχεις δεχθεί μία, δέχεσαι κι εκατόν μία…
....
Άλλοι πάντως βλέπουν στη σινδόνη που περιέβαλλε τον γυμνό νέο, όχι κάποιο
νεκρικό ρούχο, αλλά πιθανότατα ένα τελετουργικό, βαπτιστικό ένδυμα! Όσο για το κρίσιμο ερώτημα ποιος ήταν αυτός που το φορούσε, η απάντηση είναι ότι πιθανότατα επρόκειτο για τον γνωστό νεκραναστημένο Λάζαρο! Η άποψη αυτή στηρίζεται σε ένα εδάφιο από το Απόκρυφο Ευαγγέλιο τού Μάρκου όπου στην αφήγηση μιας νεκρανάστασης κάποιος νέος που παραπέμπει έντονα στον Λάζαρο (1), περιγράφεται με την ίδια ακριβώς διατύπωση που χρησιμοποιείται και στο «κανονικό» τού Μάρκου: «νεανίσκος περιβεβλημένος σινδόνα επί γυμνού»! Το κατά πόσο τώρα το ευαγγέλιο αυτό διασώζει κάποια προγενέστερη παράδοση, παραμένει ανοιχτό. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς πάντως -χάρις σε μιαν επιστολή τού οποίου γνωρίζουμε για την ύπαρξη τού εν λόγω αποκρύφου- παρότι δεν αμφισβητούσε ότι ο Μάρκος δεν είχε γράψει μόνο ένα Ευαγγέλιο, θεωρούσε κάποια σκανδαλιστικά εδάφια τού αποκρύφου, χαλκευμένες μεταγενέστερες προσθήκες. Τα χωρία αυτά μάλιστα, σύμφωνα με την άποψη τού Καθηγητή Αρχαίας Ιστορίας Μόρτον Σμιθ που πιστώθηκε την ανεύρεση τής επίμαχης επιστολής τού Κλήμεντος, συνδεόμενα με το περιστατικό στη Γεσθημανή εγείρουν υποψίες περί ομοφυλοφιλικών (ή ετεροφυλοφιλικών) πρακτικών εντός τού στενού κύκλου τού Ιησού - συμπεριλαμβανομένου ακόμα κι αυτού τού ιδίου!
..
Σε κάποιο απολογητικό
κείμενο τής Ο.ΟΔ.Ε. μάλιστα, ο Μιχάλης Καλόπουλος
δέχθηκε δριμύτατη επίθεση επειδή σε μία τηλεοπτική του εμφάνιση φέρεται να προέβη σε «πονηρούς» υπαινιγμούς για τη σχέση ανάμεσα στον άγνωστο νεαρό και τον Χριστό. Συγκεκριμένα αυτό που προσήφθη στον σκεπτικιστή συγγραφέα είναι πως με το σχόλιό του ότι στο περιστατικό τής Γεσθημανή «ήταν ένας… γυμνός νεαρός παρέα με τον Ιησού» και με το ρητορικό του ερώτημα «τι ήθελε άραγε μαζί του, έτσι γυμνός;», υπονοούσε πως ο Χριστός είχε εραστή! Ο νεαρός όμως, συνεχίζει το κείμενο, απλώς «θα κοιμόταν γυμνός με σεντόνι, μια ζεστή ανοιξιάτικη νύχτα, και ακούγοντας το απόσπασμα να περνάει, βγήκε αμέσως να δει τί γίνεται». Πέραν ωστόσο τού γεγονότος ότι όπως από την αφήγηση προκύπτει (2), μόνο... ζεστή δεν ήταν η ανοιξιάτικη εκείνη νύχτα, υπάρχει και κάποιο άλλο δεδομένο που με προβληματίζει: το γεγονός ότι στο βιβλίο του Το θέατρο τής σωτηρίας, σ. 476, ο Μιχάλης Καλόπουλος αποστασιοποιείται ξεκάθαρα από τη θεωρία περί ομοφυλοφιλίας δηλώνοντας αυτολεξεί ότι «δεν χρειάζονται καθόλου οι υπερβολικές αυτές υποθέσεις», όπως επίσης «δεν χρειάζεται να υποθέσουμε τίποτε περισσότερο, πέρα απ’ αυτά που μας υποδεικνύειι η απλή φυσική προέκταση της αφήγησης»! Οποτε τι γίνεται εδώ; Βάσει ποιας τοποθέτησης θα πρέπει τώρα να κρίνουμε τον συγγραφέα; Να βασιστούμε σ’ αυτό που ρητά δήλωσε στο βιβλίο του ή μήπως καλύτερα στα τηλεοπτικά του σχόλια; Γιατί και στα δύο δεν είναι δυνατόν να βασιστούμε χωρίς να κουτουλήσουμε πάνω στην κραυγαλέα αντίφαση! Κι όμως και οι δύο ξεκάθαρες τοποθετήσεις προέρχονται από τον ίδιο ακριβώς άνθρωπο! Να συμπεράνουμε λοιπόν ότι ο άνθρωπος αυτός απλώς φάσκει και αντιφάσκει και συνεπώς είτε αλλάζει συνεχώς γνώμη ή είναι αναξιόπιστος; Να το συμπεράνουμε. Τότε όμως το ίδιο ακριβώς θα έπρεπε να ισχύει και για όλες εκείνες τις αντιφάσεις για τις οποίες φωνάζουμε τόσον καιρό εδώ μέσα! Να σου λένε δηλαδή παραδείγματος χάρη οι χριστιανοί ότι το μοναδικό αμάρτημα που δε συγχωρείται είναι η βλασφημία κατά τού Αγίου Πνεύματος κι όταν αλλού σου μιλάνε για τη σπουδαιότητα τής Εξομολόγησης όπου ξαφνικά ΟΛΑ τα αμαρτήματα είναι αφέσιμα κι εσύ τους υπενθυμίζεις τι λέγανε πριν που η προσοχή τους δεν ήταν στραμμένη στο Μυστήριο αλλά στην απόρριψη τού Αγίου Πνεύματος, να σου απαντούν ότι ασυγχώρητη είναι η βλασφημία μόνο όταν δεν υπάρχει μετάνοια ۬ όταν υπάρχει, τότε ακόμα κι αυτή η φοβερή αμαρτία που κατά τη ρητή και ξεκάθαρη δήλωση τού ίδιου τού Ιησού, δε συγχωρείται «ούτε εν τω νυν αιώνι ούτε εν τω μέλλοντι»,… συγχωρείται!! Καταλαβαίνετε λοιπόν τι μας λένε οι άνθρωποι; Ότι αυτό που με τίποτα δε συγχωρείται,…συγχωρείται! Σαν να λέω δηλαδή κι εγώ με τη σειρά μου ότι όταν ο Καλόπουλος αναφερόμενος στον νεανίσκο, ρώτησε τι ήθελε άραγε μαζί με τον Ιησού έτσι γυμνός, στην πραγματικότητα δεν αντέφασκε προς τη θέση που είχε πάρει κατά τής ομοφυλοφιλικής θεωρίας, αλλά εννοούσε ότι ο νεαρός μπορεί ν’ άρπαζε καμιά… πούντα! Ή το αντίστροφο: όταν δηλαδή έγραφε στο βιβλίο του ότι «δεν χρειάζονται καθόλου οι υπερβολικές αυτές υποθέσεις», δεν αντέφασκε προς τα υπανικτικά του σχόλια στην τηλεόραση, αλλά εννοούσε ότι αυτό που έβρισκε υπερβολικό ήταν το να είχε ακολουθήσει ο νεαρός τον Ιησού μες στο κρύο όταν κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν πάει κάπου πιο… ζεστά! Καταλαβαίνετε λοιπόν τι εννοώ; Τα δικά μας δικά μας και τα δικά σας… δικά μας!
..
Μιας και αναφέραμε όμως τον Μιχάλη Καλόπουλο, να σημειώσουμε χάριν
πληρότητας ότι σύμφωνα με τη θεωρία τού σκεπτικιστή συγγραφέα ο νεαρός με το σεντόνι δεν ήταν παρά ο άγγελος που ενίσχυε τον Ιησού κι αυτός αντί να αντλεί νέες δυνάμεις, λιγοψυχούσε ακόμα περισσότερο! Επρόκειτο δηλαδή στην πραγματικότητα για ένα άτομο που συμμετείχε στη συνωμοσία τού εβραϊκού ιερατείου και μεταμφιεσμένος σε άγγελο Κυρίου, παρακολουθούσε τις εξελίξεις από κοντά φροντίζοντας να μην κάνει ο «υποψήφιος Μεσσίας» την τελευταία στιγμη πίσω και τιναχτούν όλα στον αέρα! Τραβηγμένη βέβαια εκδοχή την οποία μπορεί να συζητήσει κανείς, μόνο αν έχει εξαρχής δεχθεί τη θεωρία τού συγγραφέα περί συνωμοσίας και συνεπώς ιστορικών γεγονότων.
..
Τι ισχύει λοιπόν απ’ όλα αυτά τα σενάρια που είδαμε; Ποια θεωρία ακούγεται
αληθοφανέστερη; Ήταν ο νεαρός όντως κάποιος τυχαίος γείτονας που απλώς πήγε να δει τι είχε συμβεί; Ήταν ο ίδιος ο Ευαγγελιστής; Ή μήπως ο Λάζαρος; Να ισχύουν πάλι οι πιο ακραίες εκδοχές και να επρόκειτο για κάποιον τολμηρό εραστή ή έναν μασκαρεμένο ραδιούργο; Ποιος ξέρει; Εγώ πάντως θα επιλέξω να το δω πιο πραγματιστικά και να σκεφτώ και ένα άλλο ενδεχόμενο: μήπως λοιπόν ο νεανίσκος αυτός που αρχικά δε δείλιασε ν’ ακολουθήσει τον Ιησού όταν όλοι οι άλλοι τον είχαν εγκαταλείψει, ακολούθως όμως το ’σκασε κι αυτός γυμνός από τους διώκτες του, ήταν στην πραγματικότητα ο γενναίος τού Αμώς, Β΄ 16 που θα λιποψυχούσε και θα διωκόταν… γυμνός; Μήπως δηλαδή το
βιβλικό αυτό περιστατικό επινοήθηκε εκ των υστέρων με αλληθωρίζοντες οφθαλμούς προς την κατά αιώνες παλαιότερη προφητεία τού Αμώς κι εμείς άδικα καθόμαστε εδώ πέρα και κάνουμε τον… Ηρακλή Πουαρό;
..

...
..
..
Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Ωστόσο δεν τον ονοματίζει.
..
[2] Στο εδάφιο 54 ο Μάρκος παρουσιάζει τον Πέτρο να ζεσταίνεται μαζί

με τους υπηρέτες γύρω από μια φωτιά!
..
..
..
..
..

3 σχόλια:

Ανορθόδοξος είπε...

Αχ καλέ! Τι σέχυ αγόρι που θα ήτανε αυτός ο νεανίσκος!! Αν ζούσε σήμερα θα είχε κάνει καριέρα στη Μύκονο!

Υ.Γ.Ρε συ Κώστα, μήπως ενδιαφέρεσαι να γράψεις κανένα μουσικό άρθρο (επειδή βλέπω πως είσαι ροκάς) στο νέο project μας, το music lovers; Αν ναι πες μου να σε προσθέσω στους συγγραφείς.

http://musiclovers-gr.blogspot.com

Κώστας είπε...

Φτου, να πάρει!! Μόλις μού θύμισες, ρε συ Ανορθόδοξε ότι έχω και ένα μουσικό
μπλογκ που αν είχε φωνή το κακόμοιρο, θα μ’ έκραζε, έτσι που το ’χω παραμελήσει!
Βασικά σε κάποια φάση έπεφτα συνεχώς πάνω σε προβληματικά κλιπάκια (ή ο…
υπολογιστής μου είναι προβληματικός) και μού σπασαν τα νεύρα ۬ ε, κι όταν χάθηκε
πια και το αγαπημένο μου τραγούδι των Depeche Mode, το «Enjoy the silence», είπα
άι σιχτίρ και τα παράτησα! Τώρα λοιπόν τα Χριστούγεννα που έχω χρόνο, ίσως
το ανανεώσω λιγάκι, θα δούμε. Πάντως σ’ ευχαριστώ για την πρόσκλησή σου,
θα την έχω υπ’ όψιν!

Υ.Γ. Βασικά ποτέ δεν υπήρξα ροκάς με την κανονική σημασία τής λέξης. Απλώς
μού άρεσαν αρκετά είδη μουσικής, μεταξύ των οποίων και η ροκ.

Ο Αιρετικός - The Heretic είπε...

Τελικά ήταν yaoi ή shotacon η όλη φάση;

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!