..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2007

Περιέχει η Γένεση προφητείες για την Αποκάλυψη;

........................
Τις τελευταίες εβδομάδες ασχοληθήκαμε διεξοδικά με τον ισχυρισμό των εξελικτών χριστιανών ότι οι βιβλικές διηγήσεις περί Δημιουργίας όχι μόνο δεν έρχονται σε σύγκρουση με τα κοινώς αποδεκτά επιστημονικά δεδομένα, αλλά ίσα-ίσα που επιβεβαιώνονται κιόλας απ’ αυτά!

Το κατά πόσο τώρα αυτό ευσταθεί, ελπίζω -και πιστεύω- να φάνηκε. Εγώ, μια
φορά, ανταποκρινόμενος στην πρόκληση-πρόσκληση που μου απηύθυναν οι αγαπητοί -και το εννοώ!- φίλοι, εξέτασα προσεχτικά τις κοσμογονικές θεωρίες στις οποίες με παρέπεμψαν και αφού έλαβα υπ’ όψιν και το τελευταίο επιχείρημα που προβλήθηκε, τοποθετήθηκα σχετικά. Η γενική μου διαπίστωση, ωστόσο, ήταν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι θεωρίες αυτές δεν δύνανται να τεθούν ούτε καν εντός εισαγωγικών, αφού εδράζονται σε αστήρικτα συμπεράσματα και εντελώς επιλεκτική αξιολόγηση εδαφίων. Παραδείγματα είδαμε πολλά. Παρ’ όλα αυτά, για να κλείσουμε την τεράστια αυτή θεματική ενότητα, λέω να δούμε άλλο ένα. Πρόκειται, λοιπόν, για τον ισχυρισμό ότι είναι μεγάλο λάθος να εξετάζει κανείς τη Γένεση ως επιστημονικό σύγγραμμα, χωρίς να λαμβάνει υπ' όψιν του και την αποκαλυπτική, προφητική και θεολογική της διάσταση. Διότι, λέει, ανάμεσα στη Γένεση και την Αποκάλυψη μπορεί κανείς να εντοπίσει πλήθος προφητικών συγκλίσεων που δεν μπορεί να είναι τυχαίες! Ισχύει όμως αυτό; Υπάρχουν όντως αυτές οι ομοιότητες για τις οποίες κάνουν λόγο οι φίλοι μας; Για να δούμε λοιπόν μερικές:

Ισχυρισμός 1ος

Τα γεγονότα τής 7ης σφραγίδας συνδέονται άμεσα και με τα χαρακτηριστικά των Δημιουργικών ημερών «γιατί η Γένεση στις πρώτες της Δημιουργικές ημέρες, ασχολείται με τη γη, τη θάλασσα και τα δένδρα».

Απάντηση

Κατ’ αρχάς, το ότι η Γένεση τις τρεις πρώτες ημέρες, μεταξύ άλλων ασχολείται ΚΑΙ με τη θάλασσα, ουδείς το αμφισβητεί. Ή μάλλον σχεδόν ουδείς! Βλέπετε, πρόλαβαν να το αμφισβητήσουν εντελώς επιλεκτικά οι ίδιοι που τώρα το... επικαλούνται! Πού και πότε; Εδώ! Στο άρθρο αυτό προκειμένου να εξηγηθεί η σιωπή της Γένεσης σχετικά με τη δημιουργία των «ιχθύων», προβλήθηκε το από κάθε άποψη απίστευτο επιχείρημα ότι «από τη στιγμή που το θέμα τής Γένεσης είναι η διαμόρφωση “γης και ουρανού”, δηλαδή τού περιβάλλοντος του ανθρώπου, οποιαδήποτε αναφορά στα ψάρια, που ανήκουν στη θάλασσα, θα ήταν παράξενη»!!

Πέραν τούτου, και τι έγινε που τα γεγονότα τής 7ης σφραγίδας συνδέονται με τα χαρακτηριστικά των Δημιουργικών ημερών; Τι υποτίθεται ότι αποδεικνύει αυτό; Βιώνουμε, λέει, την αντιστροφή τής Δημιουργικής ενέργειας του Θεού. «Αυτά
που ο Θεός δημιούργησε κατά τις Δημιουργικές ημέρες, στις έσχατες αυτές ημέρες της Αποκάλυψης, καταστρέφονται […]». Όμως τι νόημα έχει η επισήμανση αυτή; Λογικό δεν είναι σε ένα εσχατολογικό κείμενο να βλέπουμε
να καταστρέφονται όλα όσα εξαρχής είχαν δημιουργηθεί;;!!

Ισχυρισμός 2ος

Τα «θηρία τής γης» στο Αποκάλυψη, ΣΤ΄ 8, παραπέμπουν κατ’ αντίστροφη σχέση στα «θηρία» της Γένεσης επί των οποίων δόθηκε εξουσία στον άνθρωπο και τα οποία ο Θεός είχε «επανακατασκευάσει» («έτι») προς χάριν εκείνου.

Απάντηση

Πέραν τού γεγονότος ότι -όπως αλλού καταδείχθηκε- τα βιβλικά κείμενα σε καμία
περίπτωση δεν στηρίζουν τη θεωρία περί «ανακατασκευής», ας επισημανθεί ότι όταν ο Θεός έδωσε την ευλογία του «να άρχει ο άνθρωπος επί των θηρίων», αυτά δεν ήταν καν εκεί!! Δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, μαζί με τα περίφημα «χατταννινίμ» απουσίαζαν, βλέπετε, και τα «ερπετά-κήτη-δράκοντες», κάτι που επισημάνθηκε και σε προηγούμενο άρθρο.

Ισχυρισμός 3ος

Κάποιοι συγκεκριμένοι αριθμοί που χρησιμοποιούνται τόσο στη Γένεση όσο και στην Αποκάλυψη δεν μπορούν, λέει, να εξηγηθούν ως «απλή σύμπτωση». Το γεγονός για παράδειγμα ότι οι σαλπιγκτές-άγγελοι είναι 7, όπως ακριβώς και οι Δημιουργικές ημέρες, δεν μπορεί να είναι τυχαίο! Ούτε και το ότι τα τέσσερα εκείνα στοιχεία της φύσης που αναφέρονται κατά τη διάρκεια των τεσσάρων πρώτων Δημιουργικών ημερών -δηλαδή η γη, η θάλασσα, τα δέντρα και οι φωστήρες- πλήττονται από τα χτυπήματα τής Αποκάλυψης ειδικά μέχρι τον 4ο άγγελο - μήπως είναι σύμπτωση κι αυτό;

Απάντηση

Ως γνωστόν ο αριθμός 7 -ανάμεσα σε πολλούς άλλους βέβαια-
θεωρούνταν στην αρχαιότητα ιερός: 7 οι σοφοί, 7 τα θαύματα του κόσμου, 7 οι ημέρες της εβδομάδας, 7 οι γνωστοί πλανήτες, 7 οι πύλες του σπηλαίου του Μίθρα, 7 και οι βωμοί του, 7 οι συνοδοί τού Ωρομάσδη, 7 οι ουρανοί, 7 οι παρακλήσεις τού Πάτερ ημών, 7, 7, 7 - παντού 7! Και τι σημαίνει λοιπόν αυτό; Τι υποτίθεται ότι αποδεικνύεται; Μα ακριβώς επειδή ο εν λόγω αριθμός είχε κεντρική θέση τόσο στην εβραϊκή μυστικιστική κοσμολογία όσο και στην αρχαία ιρανική θρησκευτική παράδοση, αλλά και σε πολλούς άλλους ακόμα αρχαίους πολιτισμούς, η παρουσία του σε κοσμογονικά και εσχατολογικά κείμενα μόνο παράξενη δεν είναι!

Όσο για την ετέρα ομοιότητα με τον αριθμό 4 και το ρητορικό ερώτημα αν και
εδώ περί συμπτώσεως πρόκειται, η απάντησή είναι η εξής: Μπορεί ναι,
μπορεί και όχι!

Ας δούμε γιατί ναι: πρώτον, με τις αναφορές του περί των τεσσάρων στοιχείων
ο συντάκτης τής Γένεσης, ε δεν ανακάλυψε δα και την… Αμερική! Δεύτερον, οι άγγελοι δεν χτυπούν ο καθένας από ένα στοιχείο, και μάλιστα με την από τη Γένεση προκαθορισμένη σειρά. Ο 1ος άγγελος για παράδειγμα πλήττει δύο στοιχεία (τη γη και τη βλάστηση), ενώ το στοιχείο τής 2ης ημέρας, δηλ. το νερό, πλήττεται με συνδυαστικό χτύπημα του 2ου και του 3ου αγγέλου. Με τον
4ο δε που συσκοτίζει τους φωστήρες, γεννάται το ερώτημα πού και πώς θα «βολέψουμε» την 1η ημέρα (κατά την οποία υποτίθεται ότι δημιουργήθηκαν, και όχι φάνηκαν τα ουράνια σώματα) ώστε να μη χαλάσει η σύμπτωση τού 4! Διότι, επαναλαμβάνω, τόσο η 1η όσο και η 4η ημέρα ασχολούνται με το ίδιο ακριβώς στοιχείο: το φως. Όταν πλήττονται λοιπόν οι φωστήρες, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε πλέον για δύο ξεχωριστές ημέρες! Ενώ στη φάση της δημιουργίας η εκδοχή αυτή (θεωρητικά) θα μπορούσε να σταθεί, σε μια διαδικασία καταστροφής είναι εντελώς παράλογη και θα πρέπει να απορριφθεί ασυζητητί!

Αν μάλιστα λάβουμε υπ’ όψιν και την... εξαιρετικά πρωτότυπη ερμηνεία τής
Αρχαιοπληξίας, ότι επειδή «τα κείμενα […] τής Παλαιάς Διαθήκης είναι σφόδρα αντιηλιολατρικά, ο συγγραφέας τής Γενέσεως βάζει τον ήλιο να δημιουργείται την τέταρτη ημέρα τής δημιουργίας, εκτός των άλλων και για να μη προκύψει η παραμικρή σύγχυση (αν π.χ. δημιουργούνταν την πρώτη μέρα) ότι ο ήλιος είναι η αιτία τής ζωής και τού σύμπαντος», τότε η ορφανή και χιλιοταλαιπωρημένη αυτή 4η ημέρα, όχι μόνο δεν έχει θέση στη «θεωρία τού 4», αλλά… ούτε καν στις Δημιουργικές ημέρες! Όσο για τη
θεωρία περί καθαρισμού τής ατμόσφαιρας, ούτε να το συζητάμε!

Όπως όμως είπα και προηγουμένως, το θέμα με το 4 όντως μπορεί και να μην
είναι σύμπτωση. Τι είναι όμως λογικότερο να υποθέσει κανείς: ότι η Γένεση προανήγγειλε κωδικοποιημένα όσα κατά την Αποκάλυψη πρόκειται να συμβούν, ή ότι ο συγγραφέας τής Αποκάλυψης απλώς προσάρμοσε τη σειρά των καταστροφών
πάνω στο τότε ήδη εδώ και αιώνες γνωστό περιεχόμενο τής Γένεσης;

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για άλλες υποτιθέμενες προφητείες. Ας πάρουμε για
παράδειγμα το περίφημο γαϊδουράκι τού Ιησού. Τι ακούγεται πιθανότερο: ο Ζαχαρίας όντως να προφήτεψε την είσοδο τού Χριστού στα Ιεροσόλυμα πάνω σ' ένα γαϊδουράκι ή η είσοδος τού Ιησού να προσαρμόστηκε πάνω στο τότε ήδη εδώ και αιώνες γνωστό περιεχόμενο της προφητείας; Έτσι είναι, αγαπητοί φίλοι. Όταν οι λεπτομέρειες μιας «προφητείας» γίνονται ευρύτερα γνωστές, τότε αυτόματα μειώνεται και η αξία της, αφού αυξάνουν οι πιθανότητες να βρεθούν κάποιοι που
θα θελήσουν να «βοηθήσουν» στην εκπλήρωσή της!

Ισχυρισμός 4ος

Στη Γένεση κατά την 5η ημέρα, εξέρχονται από τα ύδατα ιπτάμενα πλάσματα (πετεινά) που πετούν στη γη. Κατ' αντιστοιχία στην Αποκάλυψη, εξέρχονται από τον καπνό τής Αβύσσου ιπτάμενα πλάσματα (κάτι σαν ακρίδες), που και αυτά πετούν στη γη, βλάπτοντας τους ασφράγιστους με το άγιο Χρίσμα.

Απάντηση

Εδώ οι φίλοι μας στέκονται εντελώς επιλεκτικά στις ακρίδες που εξήλθαν
τής Αβύσσου παραλληλίζοντας τες με τα «πετεινά εκ των υδάτων» της 5ης ημέρας, και δεν φαίνεται να τούς απασχολεί ότι εδώ κάτι περισσεύει στη θεωρία: τα «ερπετά-κήτη-χατταννινίμ»!

Παρόμοια δε κενά αφήνει και η ερμηνεία σχετικά με την 6η «φιάλη της οργής τού
Θεού» που χύνεται στον Ευφράτη. «Γιατί ειδικά στον Ευφράτη;», ρωτάνε με νόημα. Μα ακριβώς αυτό λέω κι εγώ! Γιατί στέκεστε επιλεκτικά στη μία από τις συνολικά τέσσερεις διακλαδώσεις τού ποταμού που διέρρεε τον Παράδεισο; Ο Φισών, ο Γεών και ο Τίγρης τι απέγιναν; Εξάλλου ουδείς από τους τέσσερεις αυτούς ποταμούς «στη Γένεση αποτελεί ευλογία για τον άνθρωπο, ως ζωοδότης τού ειρηνικού Παραδείσου»! Τον κήπο τής Εδέμ, όπως ανέφερα παραπάνω, διέρρεε ένας ανώνυμος ποταμός και όχι ο Ευφράτης! Ο Ευφράτης και οι άλλοι τρεις αποτελούσαν απλώς διακλαδώσεις τού κεντρικού ζωοδότη
ποταμού οι οποίες πότιζαν τις γύρω περιοχές εκτός Παραδείσου!

Επίσης σε επιλεκτική ερμηνεία εδράζεται και ο αντίστροφος παραλληλισμός τής «αθώας, για τον Αδάμ πλασμένης» Εύας με την «πόρνη Βαβυλώνα» που κι αυτή «πλάστηκε για τον Χριστό, τον 2ο Αδάμ». Διότι ο παραλληλισμός στέκει μόνο με βάση το Γένεσις, Β΄. Αν πάρουμε το Γένεσις, Α΄, το πράγμα στραβώνει.

Συμπέρασμα

Συνεπώς εμένα προσωπικά, μου είναι αδύνατον να βασιστώ σε τέτοιου είδους «στοιχεία». Όταν διατυπώνεται μια θεωρία, πρέπει και να θεμελιώνεται. Να μην μπάζει από πουθενά. Και αυτό -τι να κάνουμε- ισχύει ΚΑΙ για τους χριστιανούς. Όταν κάποτε ρώτησα κάποιον γνωστό υπέρμαχο τής λεξαριθμικής θεωρίας γιατί σε πολλές ισοψηφίες στη μια λέξη θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το άρθρο, ενώ στην άλλη όχι, μου «απάντησε» ότι αυτό έχει να κάνει με τον βαθμό τής σημασιολογικής και εννοιολογικής ταύτισης της μιας λέξης με την άλλη! «Κατάλαβα», του είπα και τον ευχαρίστησα. Και όντως είχα καταλάβει. Αυτό, όμως, για το οποίο δεν ήμουν καθόλου σίγουρος ήταν το αν κι ο ίδιος είχε καταλάβει! Ε λοιπόν, το ίδιο ακριβώς φοβάμαι ότι ισχύει και εδώ...


..
..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!