.....................
Έχεi τύχει ποτέ ν’ ακούσετε τη βιβλική ιστορία με τον προφήτη Ιεζεκιήλ και την κοπροφαγία; Αν όχι, χάνετε! Η κατηγορία, λοιπόν, που προσάπτεται εδώ στον Γιαχβέ είναι ότι υποχρέωσε τον προφήτη του να φάει ανθρώπινα περιττώματα, και μόνο μετά από παζάρεμα δέχθηκε να τροποποιήσει την εξωφρενική αυτή ποινή επί το ηπιότερον αντικαθιστώντας τα ανθρώπινα κόπρανα με βοδινά! Ισχύει όμως αυτό; Ευσταθεί η κατηγορία περί κοπροφαγίας ή πρόκειται για μια ακόμα αναίσχυντη συκοφαντία των «εχθρών τού χριστιανισμού»;
..
Στην πραγματικότητα η «αλήθεια» φαίνεται να βρίσκεται κάπου στη μέση. Διότι στη συγκεκριμένη ιστορία (την οποία -ας τονιστεί αυτό- χάριν συζήτησης και μόνο δέχομαι ως αληθινή) ούτε ο Θεός είπε ποτέ στον Ιεζεκιήλ ευθέως να επιδoθεί σε κοπροφαγία με την αρνητικά φορτισμένη έννοια του όρου, αλλά από την άλλη ούτε και αντιλαμβανόταν τα ανθρώπινα κόπρανα της αρχικής τιμωρίας απλά και μόνο ως καύσιμη ύλη! Εξηγώ παρακάτω γιατί:
Στην πραγματικότητα η «αλήθεια» φαίνεται να βρίσκεται κάπου στη μέση. Διότι στη συγκεκριμένη ιστορία (την οποία -ας τονιστεί αυτό- χάριν συζήτησης και μόνο δέχομαι ως αληθινή) ούτε ο Θεός είπε ποτέ στον Ιεζεκιήλ ευθέως να επιδoθεί σε κοπροφαγία με την αρνητικά φορτισμένη έννοια του όρου, αλλά από την άλλη ούτε και αντιλαμβανόταν τα ανθρώπινα κόπρανα της αρχικής τιμωρίας απλά και μόνο ως καύσιμη ύλη! Εξηγώ παρακάτω γιατί:
..
Κατ’ αρχάς, το γεγονός ότι τα αποξηραμένα περιττώματα βοδιών και καμηλών σε μερικές χώρες τής Ανατολής χρησιμοποιούνταν ως καύσιμη ύλη, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. «Οι Kαππαδόκες», για παράδειγμα, «είχαν το τουντούρι, μικρό κωδωνόσχημο φούρνο από πηλό τοποθετημένο στο κέντρο του δωματίου για να ζεσταίνει επίσης. Έκαιγε στη βάση του ξεραμένη κοπριά αγελάδας και είχε ένα άνοιγμα σαν πορτάκι στη βάση του. Αφού έπλαθαν και έκαναν επίπεδο ένα ψωμί, έβαζαν το χέρι από το πορτάκι και κολλούσαν τη ζύμη στα πήλινα τοιχώματα για να ψηθεί.»
Κατ’ αρχάς, το γεγονός ότι τα αποξηραμένα περιττώματα βοδιών και καμηλών σε μερικές χώρες τής Ανατολής χρησιμοποιούνταν ως καύσιμη ύλη, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. «Οι Kαππαδόκες», για παράδειγμα, «είχαν το τουντούρι, μικρό κωδωνόσχημο φούρνο από πηλό τοποθετημένο στο κέντρο του δωματίου για να ζεσταίνει επίσης. Έκαιγε στη βάση του ξεραμένη κοπριά αγελάδας και είχε ένα άνοιγμα σαν πορτάκι στη βάση του. Αφού έπλαθαν και έκαναν επίπεδο ένα ψωμί, έβαζαν το χέρι από το πορτάκι και κολλούσαν τη ζύμη στα πήλινα τοιχώματα για να ψηθεί.»
..
Έτσι, λοιπόν, και στην περίπτωση τού Ιεζεκιήλ, απαντούν οι απολογητές, τόσο τα ανθρώπινα κόπρανα της αρχικής ποινής όσο και τα βοδινά της 2ης ήταν απλώς η καύσιμη ύλη πάνω στην οποία θα έψηνε ο προφήτης το ψωμί του. Και πράγματι, στην περίπτωση τής βοδινής κοπριάς, το επίμαχο εδάφιο λέει «και ποιήσεις τους άρτους σου επ΄ αυτών». Πάνω σ’ αυτά, δηλαδή, όπως σωστά μετέφρασε η Ελληνική Βιβλική Εταιρία στην οποία και παραπέμπουν οι απολογητές τους «αγράμματους Νεοειδωλολάτρες». Το πράγμα ωστόσο αλλάζει εντελώς στην περίπτωση των ανθρωπίνων περιττωμάτων. Εκεί οι -ασφαλώς άμεμπτοι και εγγράματοι- μεταφραστές για κάποιον ανεξήγητο λόγο προσποιήθηκαν τους αγράμματους μεταφράζοντας το «εν βολβίτοις κόπρου ανθρωπίνης» σε «πάνω σε ανθρώπινα περιττώματα». Το ερώτημα μου, λοιπόν, είναι το εξής: γιατί η πρόθεση «εν» δεν αποδόθηκε όπως έπρεπε και όπως ακόμα και… κουμπούρες στο μάθημα των Αρχαίων θα μετέφραζαν σωστά; Και οι -επίσης ακέραιοι και εγγράμματοι- χριστιανοί απολογητές που παραπέμπουν εχθρούς και φίλους στην εν λόγω μετάφραση, γιατί συμμετέχουν κι εκείνοι συνειδητά στην παραποίηση αυτή; Εφόσον το χωρίο είναι πράγματι τόσο αθώο όσο θέλουν να μας το παρουσιάζουν, τότε για ποιόν λόγο δεν παραδέχονται ευθαρσώς -όπως κάνει φερ’ ειπείν ο Κολιτσάρας (1)- ότι η αρχική εντολή του Θεού στον Ιεζεκιήλ ήταν όντως να χώσει τις κρίθινες πίτες ΜΕΣΑ σε ανθρώπινα κόπρανα; Όχι πάνω σ’ αυτά, αλλά ΜΕΣΑ - μέσα σε σιχαμερές, αηδιαστικές και βρωμερές μάζες από… - όχι, δεν θα το πω, θα κρατηθώ! Η διατύπωση, λοιπόν, είναι τόσο ξεκάθαρη, που οποιαδήποτε απόπειρα να αμφισβητηθεί η σημασία της, ισοδυναμεί με την αυτογελοιοποίηση εκείνου που το επιχειρεί! Πάψτε, λοιπόν, επιτέλους να κατηγορείτε αυτά που κι εσείς οι ίδιοι κάνετε! Παραδεχτείτε το αφού δεν είναι πρόβλημα: ο Ιεζεκιήλ διατάχθηκε να ΕΝκρύψει τις σταχτόπιτες του ΕΝ βολβίτοις. Το ψωμί θα ήταν, δηλαδή, χωμένο μέσα στο… - θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου! Εκτός βέβαια κι αν βρεθεί τώρα κανένας πεφωτισμένος απολογητής που κουνώντας αυστηρά το δάχτυλο θα αντιπεί ότι μπορεί μεν οι πίτες να έπρεπε να χωθούν μέσα στο… (πάλι κρατήθηκα!), αλλά προφανώς θα ήταν τυλιγμένες με... αλουμινόχαρτο ή τοποθετημένες μέσα σε πυρίμαχο… τάπερ ώστε να μην έρθουν σε άμεση επαφή με τα… ξέρετε τώρα! Έλεος, λοιπόν, ρε παιδιά! Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπει!
Έτσι, λοιπόν, και στην περίπτωση τού Ιεζεκιήλ, απαντούν οι απολογητές, τόσο τα ανθρώπινα κόπρανα της αρχικής ποινής όσο και τα βοδινά της 2ης ήταν απλώς η καύσιμη ύλη πάνω στην οποία θα έψηνε ο προφήτης το ψωμί του. Και πράγματι, στην περίπτωση τής βοδινής κοπριάς, το επίμαχο εδάφιο λέει «και ποιήσεις τους άρτους σου επ΄ αυτών». Πάνω σ’ αυτά, δηλαδή, όπως σωστά μετέφρασε η Ελληνική Βιβλική Εταιρία στην οποία και παραπέμπουν οι απολογητές τους «αγράμματους Νεοειδωλολάτρες». Το πράγμα ωστόσο αλλάζει εντελώς στην περίπτωση των ανθρωπίνων περιττωμάτων. Εκεί οι -ασφαλώς άμεμπτοι και εγγράματοι- μεταφραστές για κάποιον ανεξήγητο λόγο προσποιήθηκαν τους αγράμματους μεταφράζοντας το «εν βολβίτοις κόπρου ανθρωπίνης» σε «πάνω σε ανθρώπινα περιττώματα». Το ερώτημα μου, λοιπόν, είναι το εξής: γιατί η πρόθεση «εν» δεν αποδόθηκε όπως έπρεπε και όπως ακόμα και… κουμπούρες στο μάθημα των Αρχαίων θα μετέφραζαν σωστά; Και οι -επίσης ακέραιοι και εγγράμματοι- χριστιανοί απολογητές που παραπέμπουν εχθρούς και φίλους στην εν λόγω μετάφραση, γιατί συμμετέχουν κι εκείνοι συνειδητά στην παραποίηση αυτή; Εφόσον το χωρίο είναι πράγματι τόσο αθώο όσο θέλουν να μας το παρουσιάζουν, τότε για ποιόν λόγο δεν παραδέχονται ευθαρσώς -όπως κάνει φερ’ ειπείν ο Κολιτσάρας (1)- ότι η αρχική εντολή του Θεού στον Ιεζεκιήλ ήταν όντως να χώσει τις κρίθινες πίτες ΜΕΣΑ σε ανθρώπινα κόπρανα; Όχι πάνω σ’ αυτά, αλλά ΜΕΣΑ - μέσα σε σιχαμερές, αηδιαστικές και βρωμερές μάζες από… - όχι, δεν θα το πω, θα κρατηθώ! Η διατύπωση, λοιπόν, είναι τόσο ξεκάθαρη, που οποιαδήποτε απόπειρα να αμφισβητηθεί η σημασία της, ισοδυναμεί με την αυτογελοιοποίηση εκείνου που το επιχειρεί! Πάψτε, λοιπόν, επιτέλους να κατηγορείτε αυτά που κι εσείς οι ίδιοι κάνετε! Παραδεχτείτε το αφού δεν είναι πρόβλημα: ο Ιεζεκιήλ διατάχθηκε να ΕΝκρύψει τις σταχτόπιτες του ΕΝ βολβίτοις. Το ψωμί θα ήταν, δηλαδή, χωμένο μέσα στο… - θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου! Εκτός βέβαια κι αν βρεθεί τώρα κανένας πεφωτισμένος απολογητής που κουνώντας αυστηρά το δάχτυλο θα αντιπεί ότι μπορεί μεν οι πίτες να έπρεπε να χωθούν μέσα στο… (πάλι κρατήθηκα!), αλλά προφανώς θα ήταν τυλιγμένες με... αλουμινόχαρτο ή τοποθετημένες μέσα σε πυρίμαχο… τάπερ ώστε να μην έρθουν σε άμεση επαφή με τα… ξέρετε τώρα! Έλεος, λοιπόν, ρε παιδιά! Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπει!
..
Όσον αφορά τώρα τις εύλογες διαμαρτυρίες του Ιεζεκιήλ και το παζάρεμα που ακολούθησε, οι πάντα ετοιμόλογοι και χωρατατζήδες απολογητές απαντούν (χωρίς να τους ξεφεύγει ούτε ένα χαμογελάκι που θα πρόδιδε ότι ασφαλώς… αστειεύονται) πως «ο Θεός δεν συνηθίζει να βάζει τα πλάσματά του να κάνουν πράγματα που παραβιάζουν την ελεύθερη βούλησή τους. Και εδώ», λέει, «χρειαζόταν η συγκατάθεση τού Ιεζεκιήλ για κάτι τέτοιο. Ο Θεός λοιπόν ξεκίνησε να τον παζαρεύει από το ψήσιμο με τα ανθρώπινα κόπρανα, για να συμβιβαστεί ο Ιεζεκιήλ στο ψήσιμο με κόπρανα ζώων. Πού είναι το πρόβλημα; Ο Θεός ήξερε ως πού φθάνει η αντίδραση τού Ιεζεκιήλ, και ανάλογα τον παζάρεψε.»
Όσον αφορά τώρα τις εύλογες διαμαρτυρίες του Ιεζεκιήλ και το παζάρεμα που ακολούθησε, οι πάντα ετοιμόλογοι και χωρατατζήδες απολογητές απαντούν (χωρίς να τους ξεφεύγει ούτε ένα χαμογελάκι που θα πρόδιδε ότι ασφαλώς… αστειεύονται) πως «ο Θεός δεν συνηθίζει να βάζει τα πλάσματά του να κάνουν πράγματα που παραβιάζουν την ελεύθερη βούλησή τους. Και εδώ», λέει, «χρειαζόταν η συγκατάθεση τού Ιεζεκιήλ για κάτι τέτοιο. Ο Θεός λοιπόν ξεκίνησε να τον παζαρεύει από το ψήσιμο με τα ανθρώπινα κόπρανα, για να συμβιβαστεί ο Ιεζεκιήλ στο ψήσιμο με κόπρανα ζώων. Πού είναι το πρόβλημα; Ο Θεός ήξερε ως πού φθάνει η αντίδραση τού Ιεζεκιήλ, και ανάλογα τον παζάρεψε.»
..
Εδώ, λοιπόν, πραγματικά μιλάμε για το ανέκδοτο τού αιώνα! - Πώς το ’πανε; «Ο Θεός δεν συνηθίζει να βάζει τα πλάσματά του να κάνουν πράγματα που παραβιάζουν την ελεύθερη βούλησή τους.» Αχαχαχαχαχαχα! Καταπληκτικό! - Πώς; Πού το βλέπω το αστείο; Καλά με δουλεύετε τώρα; Μα αν αρχίσω να το εξηγώ, πάει, κρύωσε! Τέλος πάντων, για να μη με πει κανείς κιόλας και χάχα, ας διευκρινίσω λοιπόν εν τάχει για ποιον λόγο την παραπάνω απάντηση της Απολογητικής μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να τη δω: μεταξύ άλλων λοιπόν, επειδή την ελεύθερη βούληση του Φαραώ να μην αφήσει τους Εβραίους να φύγουν, ο Θεός τη σεβάστηκε ακριβώς όπως η γάτα σέβεται το ποντικάκι που μόλις μάγκωσε στα κοφτερά της νύχια! Η μια θεομηνία πίσω απ’ την άλλη τους έσκαγε στο κεφάλι, λαμπόγυαλο έγινε η Αίγυπτος - κι όλ’ αυτά γιατί; Επειδή ο -α, όλα κι όλα- δημοκράτης Γιαχβέ σύμφωνα με τη σαφέστατη, ρητή και μη παρερμηνεύσιμη δήλωσή του στο Έξοδος, Ζ´ 3-4, θα σκλήραινε συνεχώς την καρδιά τού Φαραώ ώστε αυτός να μη συναινέσει αμέσως στην έξοδο και χαθεί η… ευκαιρία να γίνει λίγος τσαμπουκάς και να φανεί ποιος είναι τελικά ο μάγκας! Και μετά μας μιλάνε για ελευθερία βούλησης και πράσινα άλογα. Σαν δεν ντρεπόμαστε λιγάκι, λέω ’γώ. Κι επειδή ήδη από τώρα ξέρω τι θα μπορούσε να αντιπεί κάποιος οργισμένος απολογητής για το ζήτημα τής «σκλήρυνσης καρδίας», υπόσχομαι να επανέλθω λίαν συντόμως με περισσότερες λεπτομέρειες και αμείλικτο αντίλογο στη χριστιανική ερμηνεία. Αυτά και καλό βράδυ σε όλους.
Εδώ, λοιπόν, πραγματικά μιλάμε για το ανέκδοτο τού αιώνα! - Πώς το ’πανε; «Ο Θεός δεν συνηθίζει να βάζει τα πλάσματά του να κάνουν πράγματα που παραβιάζουν την ελεύθερη βούλησή τους.» Αχαχαχαχαχαχα! Καταπληκτικό! - Πώς; Πού το βλέπω το αστείο; Καλά με δουλεύετε τώρα; Μα αν αρχίσω να το εξηγώ, πάει, κρύωσε! Τέλος πάντων, για να μη με πει κανείς κιόλας και χάχα, ας διευκρινίσω λοιπόν εν τάχει για ποιον λόγο την παραπάνω απάντηση της Απολογητικής μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να τη δω: μεταξύ άλλων λοιπόν, επειδή την ελεύθερη βούληση του Φαραώ να μην αφήσει τους Εβραίους να φύγουν, ο Θεός τη σεβάστηκε ακριβώς όπως η γάτα σέβεται το ποντικάκι που μόλις μάγκωσε στα κοφτερά της νύχια! Η μια θεομηνία πίσω απ’ την άλλη τους έσκαγε στο κεφάλι, λαμπόγυαλο έγινε η Αίγυπτος - κι όλ’ αυτά γιατί; Επειδή ο -α, όλα κι όλα- δημοκράτης Γιαχβέ σύμφωνα με τη σαφέστατη, ρητή και μη παρερμηνεύσιμη δήλωσή του στο Έξοδος, Ζ´ 3-4, θα σκλήραινε συνεχώς την καρδιά τού Φαραώ ώστε αυτός να μη συναινέσει αμέσως στην έξοδο και χαθεί η… ευκαιρία να γίνει λίγος τσαμπουκάς και να φανεί ποιος είναι τελικά ο μάγκας! Και μετά μας μιλάνε για ελευθερία βούλησης και πράσινα άλογα. Σαν δεν ντρεπόμαστε λιγάκι, λέω ’γώ. Κι επειδή ήδη από τώρα ξέρω τι θα μπορούσε να αντιπεί κάποιος οργισμένος απολογητής για το ζήτημα τής «σκλήρυνσης καρδίας», υπόσχομαι να επανέλθω λίαν συντόμως με περισσότερες λεπτομέρειες και αμείλικτο αντίλογο στη χριστιανική ερμηνεία. Αυτά και καλό βράδυ σε όλους.
..
..
Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Αγία Γραφή Βίβλος, εκδ. Κ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΕΑ, (ερμηνευτική απόδοση: Ι. Θ. Κολιτσάρα),
τόμος 5, σ. 259
τόμος 5, σ. 259
5 σχόλια:
Έλεγα την περασμένη φορά για τη φράση «ΕΝ βολβίτοις
κόπρου ανθρωπίνης εγκρύψεις αυτά» που μεταφράστηκε
από την Ελληνική Βιβλική Εταιρία σαν να έλεγε «ΕΠΙ
βολβίτων ανθρωπίνων ποιήσεις αυτά», κι αν θυμάστε,
εξεμάνην για την απίστευτη αυτή διαστρέβλωση που ούτε
ο ίδιος ο Κολιτσάρας δεν τόλμησε να διαπράξει!
«Η διατύπωση», βλέπετε, όπως είχα τονίσει, «είναι τόσο
ξεκάθαρη, ώστε οποιαδήποτε απόπειρα να αμφισβητηθεί
η σημασία της, ισοδυναμεί με την αυτογελοιοποίηση
εκείνου που το επιχειρεί!».
Κι όμως, αγαπητοί μου φίλοι: Απ’ ότι φαίνεται υπάρχουν
όντως άνθρωποι που την πρόθεση «εν» εδω την κατανοούν
διαφορετικά! Συγκεκριμένα μόλις χθες «πληροφορήθηκα»
τυχαία σε κάποιο φόρουμ ότι «άλλο το "εν", άλλο το "εντός".
Εδώ λέει "εν" (δε λέει "εντός") που μεταφράζεται ως "ΔΙΑ
της ανθρωπίνης κόπρου ..." επειδή ακολουθεί και η δοτική
"βολβίτοις". Θα έπρεπε να λέει "εντός βολβίτων" ή "μετά
βολβιτών φάγεσαι ταύτα" αν ήταν να φάει και περιττώματα.
Ομως δε λεει ΤΙΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ!!!
Αν έλεγε "εντός ανθρωπίνης κόπρου" τότε θα σήμαινε
"να τα βάλεις μέσα σε ανθρώπινα περιττώματα" ΑΛΛΑ ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ!!! ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ
ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΘΑ ΒΡΕΙΣ
ΠΟΛΛΕΣ ΧΡΉΣΕΙΣ ΤΟΥ "ΕΝ" ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ
ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΩΣ "ΔΙΑ".»
Κι εδώ βέβαια είν’ αυτό που λέμε πως δεν ξέρει κανείς
αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει! Προσέξτε το
επιχείρημα και τυπώστε το μη σας φύγει: Το «εν»
μεταφράζεται, λέει, ως "ΔΙΑ" επειδή ακολουθεί και η
δοτική "βολβίτοις"!!! Μάλιστα. Αυτό λοιπόν είναι το
κριτήριο που καθορίζει τη σημασία τής συγκεκριμένης
πρόθεσης. Η πτώση. Το ότι τώρα το «εν» με όποια σημασία
κι αν χρησιμοποιείται, ΠΑΝΤΟΤΕ δοτική θέλει, προφανώς
είναι ασήμαντη λεπτομέρεια, ε; Ή το ότι όταν στη σύνθεση
συνδυάζεται με το ομώνυμο προρρηματικό (ΕΝ-κρύπτω)
δηλώνει κυριολεκτικά ή μεταφορικά «ένταξη, εισαγωγή»
διατηρώντας έτσι τη σημασία τού «είναι ΕΝΤΟΣ». Αυτά
λοιπόν δεν μετράνε καθόλου, έτσι; Απλά ανοίγουμε δηλαδή
ένα λεξικό, κι όποιον πάρει ο χάρος!
Μετά βέβαια τις έντονες αντιδράσεις κάποιων συνομιλητών,
το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως το «εν» στο συγκεκριμένο
εδάφιο ΔΕΝ σημαίνει «δια», αλλά «ΕΝΤΟΣ», έγινε τελικά
δεκτό υπό την επιφύλαξη όμως ότι το «εντός» στην
πραγματικότητα δεν αναφέρεται στους βολβίτες αλλά
στο οστράκινο δοχείο μέσα στο οποίο ο Ιεζεκιήλ διατάχθηκε
να βάλει τις σταχτόπιτες. Στο πυρίμαχο τάπερ δηλαδή
που λέγαμε τις προάλλες. Ε λοιπόν, για να λέμε και τού
στραβού το δίκιο, τελικά όντως δεν μπορούμε να
αποκλείσουμε την εκδοχή αυτή. Κατ’ αρχάς, η αναφορά
περί πήλινου δοχείου πράγματι υπάρχει. Γιατί δεν την έλαβα
υπ’ όψιν ευθύς εξ αρχής; Απλώς επειδή απέχει αρκετά από
την επίμαχη αναφορά περί έγκρυψης τού άρτου« εν βολβίτοις
κόπρου ανθρωπίνης» με συνέπεια να δημιουργείται η αίσθηση
ότι ΑΦΟΥ θα λάμβανε πρώτα χώρα εντός δοχείου η ανάμιξη των
συστατικών και η παρασκευή των άρτων (με κάποιον
απροσδιόριστο τρόπο), στη συνέχεια θα εγκρύπτονταν
αυτοί επιπρόσθετα μέσα στα ανθρώπινα κόπρανα! Το εδάφιο 12
δηλαδή, εκεί που είναι τοποθετημένο, μπερδεύει κανέναν
γιατί δεν εναρμονίζεται με τη ροή του κειμένου. Αν ήταν
αμέσως μετά το 9, σίγουρα άλλοι συνειρμοί θα δημιουργούνταν.
Η πραγματικότητα βέβαια όπως και να ’χει, είναι ότι και εγώ
ο ίδιος τώρα βλέπω πως κάπου βιάστηκα να αποκλείσω
την περίπτωση όντως να μην ήταν αναπόφευκτη η άμεση
επαφή των εκρυφίων με τον ... πληθυντικό τού «σκωρ».
Ό,τι κάτι θα γινόταν ΜΕΣΑ σ’ αυτά, είναι αδιαμφισβήτητο.
Αν τώρα η κατασκευή τού δοχείου αλλά και η έγκρυψή
του εντός των περιττωμάτων απέκλειε την επαφή των
αρτιδίων μ’ αυτά, ειλικρινά δεν μπορώ να το γνωρίζω ούτε
βέβαια και να το αποκλείσω. Ίσα-ίσα που τώρα μάλιστα το θεωρώ
και πολύ πιθανό! Συνεπώς το - καθαρά χιουμοριστικό βέβαια -
σχόλιό μου περί «αλουμινόχαρτου και πυρίμαχων τάπερ»,
παρακαλώ ξεχάστε το. Αποσύρεται. Ανακαλείται. Κάτι
που όμως δεν ισχύει και για τα άλλα που είπαμε. Άλλωστε
ακόμα κι αν οι εγκρυφίες δεν θα μολύνονταν κατά το ψήσιμο
από τα ... ξέρετε τώρα, ο Ιεζεκιήλ πως ακριβώς θα κατάφερνε
να τακτοποιήσει τα ερμητικά κλειστά δοχεία ΜΕΣΑ στα κόπρανα
χωρίς να λερωθεί; Φαντάζομαι όχι με αποστειρωμένη λαβίδα
ή ειδικά γάντια! Ή μήπως κάνω λάθος πάλι;
http://www.esoterica.gr/FORUMS/topic.asp?whichpage=8&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=6738
Γράφει ο μέγας κωστάκης:
"Έλεγα την περασμένη φορά για τη φράση «ΕΝ βολβίτοις
κόπρου ανθρωπίνης εγκρύψεις αυτά» που μεταφράστηκε
από την Ελληνική Βιβλική Εταιρία σαν να έλεγε «ΕΠΙ
βολβίτων ανθρωπίνων ποιήσεις αυτά», κι αν θυμάστε,
εξεμάνην για την απίστευτη αυτή διαστρέβλωση που ούτε
ο ίδιος ο Κολιτσάρας δεν τόλμησε να διαπράξει!
«Η διατύπωση», βλέπετε, όπως είχα τονίσει, «είναι τόσο
ξεκάθαρη, ώστε οποιαδήποτε απόπειρα να αμφισβητηθεί
η σημασία της, ισοδυναμεί με την αυτογελοιοποίηση
εκείνου που το επιχειρεί!»."
Για να δούμε τι σημαίνει αυτογελοιοποίηση:
Αυτογελοιοποίηση σημαίνει:
* να γράφεις όντας ένας παντελώς άγνωστος και γραφικός διαδικτυακός τύπος
* με ουδεμία αναγνώριση της ακαδημαϊκής σου γνώσης (εκτός αν μας παρουσιάσει ο κωστάκης τα βιβλιογραφικά δελτία όπου περιέχουν τις μελέτες του επάνω στο κείμενο των εβδομήκοντα)
και παρ' όλ' αυτά να τολμάς να κατηγορείς όποιον λάχει, επειδή ...κάποιοι καθηγητές πανεπιστημίου ΤΟΛΜΗΣΑΝ να διαφωνήσουν με την κρίση σου. Κωστάκη.
Έτσι λοιπόν ο κωστάκης εκφράζει τις απόλυτες "επιστημονικές" απόψεις για την ερμηνεία της ΠΔ. Και ΦΥΣΙΚΑ, όπως είναι ..."αυτονόητο", κάτι γελοίοι όπως οι Βέλλας(!), Οικονόμου, Ολυμπίου, Παπαδόπουλος, Σιμωτάς, Τσάκωνας και Κωνσταντίνου, δεν κάνουν ούτε για μπακάληδες. Και πως να κάνουν αφού δεν ενέκρινε ο κωστάκης την ακαδημαϊκή τους καριέρα!
Υπάρχει όμως και κάτι που παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και είναι ενδεικτικό για το ότι ο κωστάκης μάλλον αποτελεί σύγχρονο ψώνιο. Και αυτό είναι ο χιλιοταλαιπωρημένος Κολιτσάρας. Δείτε λοιπόν γιατί ο κωστάκης μας αραδιάζει καραγκιοζιλίκια:
Σε ΑΥΤΗ τη σελίδα, η κρίση του κωστάκη για τον Κολιτσάρα είναι υπεράνω αμφισβήτησης. Μπροστά στον Κολιτσάρα φίλοι μου δεν πιάνουν χαρτωσιά οι ...καθηγητούληδες Βέλλας, Οικονόμου, Ολυμπίου, Παπαδόπουλος, Σιμωτάς, Τσάκωνας και Κωνσταντίνου.
χο,χο,χο. Αυτό έλειπε. Μα ο κολιτσάρας είναι θεός (με μικρό θήτα...γιατί κάνει και λάθη. όοοοχι όμως σε αυτή την περίπτωση...)
Αλλά που να πάρει η ευχή, ο χαβαλετζής φίλος μας ξέχασε ότι σε άλλη σελίδα ...ξεφτιλίζει τον Κολιτσάρα γιατί δίνει ...ΧΑΟΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. Γράφει ο κωστάκης:
"Γράφει όμως και ο Ι. Κολιτσάρας:
«Η εντολή ‘‘καλέσεις” σύμφωνα με τη γνώμη των πλείστων
ερμηνευτών δίνεται στην Παναγία Παρθένο. (…) Και αυτό το όνομα
‘‘Εμμανουήλ” θα έδινε η πανάχραντος και αειπάρθενος Μητέρα. (…)
Οι εβδομήκοντα μεταφράζουν: ‘‘Και καλέσεις το όνομα αυτού
Εμμανουήλ” κ.λπ. το οποίο δεν μπορεί να αναφέρεται παρά μόνο
στην Παρθένο» (5)
Βλέπετε τι εννοώ; Εδώ έχουμε κυριολεκτικά ένα συνονθύλευμα χαοτικών
ερμηνειών οι οποίες όχι μόνο αλληλοαναιρούνται αλλά και ήδη από μόνες τους
είναι σαθρές διότι στηρίζονται σε αντιφατικά χωρία"
Αυτά έγραψε ο Κωστάκης για τον κολιτσάρα.
ΚΙ ΟΜΩΣ, ο νυν θεός (σε αυτή τη σελίδα) και πρώην ...βοσκός (στη σελίδα περί παρθενίας) Κολιτσάρας δεν είναι ΜΟΝΟ υπεράνω 7 καθηγητών. Ταυτόχρονα έχει την ικανότητα να μπορεί να στηρίζει τις ερμηνείες του σε ΧΑΟΤΙΚΑ, ΑΛΛΗΛΟΑΝΑΙΡΟΥΜΕΝΑ, ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΑ χωρία.
Μήπως καταλάβατε ποιο είναι το κριτήριο που ο χαβαλετζής κωστάκης ανεβοκατεβάζει από τους ακαδημαϊκούς θώκους τους διαφόρους ερμηνευτές;
ελάτε τώρα...πείτε το...μην ντρέπεστε...
ΣΩΣΤΑ!!! Κερδίσατε.
Το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ για να μετατρέπεται ένας ερμηνευτής της ΠΔ από επιστήμονας σε βοσκό είναι Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑΚΗ!
Συμφωνείς με τον κωστάκη; ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΣ!
Διαφωνείς με τον κωστάκη; ΕΙΣΑΙ ΜΑΚΑΚΑΣ!
Ε, άει παράτα μας ...κωστάκη που έχεις εξελίξει τον εαυτό σου σε κριτή της ακαδημαϊκής κοινότητας! Καλόπουλε, έ, Καλόπουλε! (εντάξει, δεν είναι σωστό να σε βρίζω έτσι αλλά κι εγώ άνθρωπος είμαι, δεν κρατήθηκα...).
ΥΓ
Κατηγορείς τους "απολογητές" επειδή όπως λες γράφουν ότι τους βολεύει. Εσύ τι νομίζεις ότι κάνεις ρε μεγάλε;
Καλώς τονε κι ας άργησε τον φίλο μου τον «Ευτυχώς
πού δεν είμαι εσύ»! Κατ’ αρχάς να σου ευχηθώ ολόψυχα
χρόνια πολλά και καλά, και να σε ευχαριστήσω για τα δύο
σχόλια σου, έστω κι αν … ε - από το λίγο που πρόλαβα
να δω, δεν ξεχειλίζουν δα κι από … ευγένεια.
Επιφυλάσσομαι μόνο, αν κάπου λες καμιά κακιά λεξούλα,
να βάλω αστεράκια, εντάξει αγόρι μου; Όσον αφορά τώρα
τις απαντήσεις μου στον αντίλογό σου, κάνε μονάχα λίγη
υπομονή και θα τις λάβεις. Και θα καλοπεράσεις …
Φίλε, διάβασε σε παρακαλώ αυτό το μήνυμα προσεχτικά
τώρα που είμαι κάπως πιο ήρεμος: Εντός ολίγου δημοσιεύω
τις απαντήσεις μου στο πρώτο σου λιβελλογράφημα. Αν
μου αφήσεις τον απαραίτητο χρόνο, θα τοποθετηθώ
και επί των υπολοίπων.
Ωστόσο: επειδή - ΑΝ το συνειδητοποιείς - εδώ και 2-3
μέρες εισβάλλεις νυχθημερόν στο σπίτι μου αγνοώντας
τους στοιχειώδεις κανόνες συμπεριφοράς, και επειδή
έχω την αίσθηση ότι το κακόγουστο αστείο παρατράβηξε,
θα σου βγάλω - εντελώς χαριστικά - μόνο κίτρινη κάρτα.
Εάν από τη δημοσίευση τής ύστατης ετούτης προειδοποίησης
και μετά, ξαναγράψεις οτιδήποτε υβριστικό ή μειωτικό
προς το άτομό μου ή ξαναχρησιμοποιήσεις το ειρωνικό
ψευδώνυμο που επέλεξες, το σχόλιο αυτομάτως θα
διαγράφεται. Κι αν θες κατηγόρησε με μετά για λογοκρισία
και προσπάθεια φίμωσης. Είπα και ελάλησα και αμαρτίαν
ουκ έχω.
Υ. Γ. Όπως είπα, η πρώτη μου απάντηση είναι έτοιμη να
φύγει, κι όπως καταλαβαίνεις, δεν θα είναι και πολύ ηπιότερη
απ’ αυτά που μου ’χεις γράψει μέχρι τώρα. Ο γέγραφα γαρ,
γέγραφα. Για τα υπόλοιπα σχόλια σου τώρα που έχεις
ήδη στείλει ΠΡΙΝ από τη σύσταση ετούτη, επιφυλάσσομαι.
Θα προσπαθήσω να παραμείνω ψύχραιμος, αλλά δεν
εγγυώμαι τίποτα. Το θέμα είναι από δω και μπρος πώς
θα συμπεριφερθείς εσύ. Εσένα σ’ ενδιαφέρει να γίνει γνωστός
ο αντίλογός σου και να με ξεφτιλίσεις, έτσι δεν είναι;
Ε μη στερήσεις λοιπόν από τον εαυτό σου την ευκαιρία
αυτή. Συμπεριφέρσου κόσμια.
Λοιπόν, φιλαράκο, ανταποκρινόμενος στην υπόσχεσή μου
ότι θα … καλοπεράσεις, τοποθετούμαι παρακάτω επί τού
«αντιλόγου» σου. Το ύφος δε και το πνεύμα των απαντήσεων
μου, όπως θα ’χεις την ευκαιρία να διαπιστώσεις, είναι περίπου
ανάλογο τού δικού σου. Κι αυτό επειδή δεν είμαι … υπεράνω!
Όμως σε προειδοποιώ: Αν ξαναγράψεις από δω και μπρος
μ’ αυτό το στυλ, στο blog αυτό κιχ δεν πρόκειται να σ’ αφήσω
να ξαναβγάλεις. Έχεις λοιπόν την επιλογή σου: Ή διαφώνησε
κόσμια ώστε ο αντίλογός να δημοσιευθεί ή άδειασε μας τη γωνιά.
Άμα σ’ αρέσει. Αν δε σ’ αρέσει, είπαμε: ξεπαρεού! Πάμε τώρα
στο θέμα μας:
Ένσταση 1η:
«Αυτογελοιοποίηση σημαίνει να γράφεις όντας ένας παντελώς
άγνωστος και γραφικός διαδικτυακός τύπος.»
Απάντηση:
Αυτό φυσικά δεν είναι καν επιχείρημα, αλλά φτηνή - τι λέω,
φτηνή, φτηνιάρικη! - επίθεση ad hominem που, προτού καν
αρχίσεις να αρθρώνεις λόγο, σού αφαιρεί το όποιο δίκιο έχεις!
Ένσταση 2η:
«με ουδεμία αναγνώριση τής ακαδημαϊκής σου γνώσης (εκτός αν μας
παρουσιάσει ο κωστάκης τα βιβλιογραφικά δελτία όπου περιέχουν
τις μελέτες του επάνω στο κείμενο των εβδομήκοντα)»
Απάντηση:
Έλα τώρα, σκέψου κάτι πιο πρωτότυπο! Εγώ λοιπόν σου λέω ότι
είμαι ένα ανώνυμο, αμόρφωτο, αστοιχείωτο, αδαές, ημιμαθές,
ακαλλιέργητο, γραφικό και παγκοσμίως άγνωστο διαδικτυακό
νούμερο. Παρακάτω. Στο είπα και την άλλη φορά, αλλά προφανώς
δεν το κατάλαβες: από λόγια καλά τα πας, προχώρα τώρα και στα
έργα. Νταβατζιλίκι όμως στον ελεύθερο λόγο, δεν θα μας κάνεις
κιόλας, ΟΚ; Αν εσύ το νταβατζιλίκι το απολαμβάνεις, πάω πάσο.
Αλλά μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια! Έτσι λοιπόν παρά το γεγονός
ότι όντως ποτέ μου δεν έχω κάνει κάποια … διατριβή πάνω στη
μετάφραση των Q´ ή σε οποιοδήποτε άλλο θεολογικό θέμα,
επειδή πρώτον, έχω μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με τη γλώσσα
και δεύτερον, (ευτυχώς) δεν είμαι … εσύ, δεν βλέπω τίποτα
μεμπτό στο να ασκώ κριτική ακόμα και - για φαντάσου! - επί
θεολογικών θεμάτων. Να μιλούσα για Χημεία ή Φυσική,
το καταλαβαίνω. Πλήρη μεσάνυχτα γαρ! Να ανακατευόμουν
με μαθηματικούς τύπους, το ίδιο. Εδώ όμως μιλάμε για ένα
διαφορετικό γνωστικό πεδίο όπου, λυπάμαι, αλλά αυθεντίες
ΔΕΝ υπάρχουν. Και βέβαια δεν μιλάω τώρα για θέματα
που άπτονται τής εκκλησιαστικής ιστορίας και λατρείας όπου
οι θεολόγοι, ε προφανώς … κάτι παραπάνω θα ξέρουν από
μας τους κοινούς θνητούς, αλλά για άλλης φύσεως ζητήματα,
τα λεγόμενα σωτηριακά και δογματικά, για θέματα δηλαδή
που από τη φύση τους είναι αμφιλεγόμενα και ως εκ τούτου
δεν επιδέχονται αντικειμενική τεκμηρίωση. Επίκληση στην
αυθεντία το λένε αυτό, αγαπητέ μου φίλε, και σ’ αυτήν ακριβώς
τη λογική πλάνη υποπίπτεις!
Συνεπώς άλλαξε καλύτερα τροπάριο - δεν μπορεί, όλο και
κάποιο θα γνωρίζεις …
Ένσταση 3η:
«και παρ' όλ' αυτά να τολμάς να κατηγορείς όποιον λάχει,
επειδή ... κάποιοι καθηγητές πανεπιστημίου ΤΟΛΜΗΣΑΝ
να διαφωνήσουν με την κρίση σου, Κωστάκη.
Έτσι λοιπόν ο κωστάκης εκφράζει τις απόλυτες "επιστημονικές"
απόψεις για την ερμηνεία της ΠΔ. Και ΦΥΣΙΚΑ, όπως είναι ...
"αυτονόητο", κάτι γελοίοι όπως οι Βέλλας(!), Οικονόμου,
Ολυμπίου, Παπαδόπουλος, Σιμωτάς, Τσάκωνας και
Κωνσταντίνου, δεν κάνουν ούτε για μπακάληδες. Και πως
να κάνουν αφού δεν ενέκρινε ο κωστάκης την ακαδημαϊκή
τους καριέρα!»
Απάντηση:
Δεν θυμάμαι να χαρακτήρισα ποτέ τους θεολόγους γελοίους
ως ανθρώπους ή ως προσωπικότητες, κι αν όντως κάποτε
το ’κανα, απολογούμαι ταπεινά, δεν το εννοούσα. Πολλές όμως
- πάμπολλες! - από τις ερμηνείες που κατά καιρούς έχουνε
δώσει, ΝΑΙ, όντως, τις έχω χαρακτηρίσει αστείες, αυθαίρετες,
αβάσιμες, ασόβαρες και ό,τι άλλο άλφα στερητικό ποθεί
η ψυχή σου. Και φυσικά, όσο εξακολουθώ να μη λαμβάνω
κάποιον αντίλογο τής προκοπής, παρά μόνο προσωπικές
επιθέσεις τής κακιάς ώρας, στο ίδιο ακριβώς μοτίβο θα
συνεχίζω. Δύναμη μου δίνεις όταν επιχειρηματολογείς έτσι,
δεν το καταλαβαίνεις; Τα πυροτεχνήματα εντυπωσιασμού
λοιπόν και τις σοφιστείες, αλλού, όχι σε μένα. Λάθος
άνθρωπο διάλεξες για να παίξεις παιχνίδια με τις λέξεις.
Επί τής ουσίας λοιπόν, ποτέ δεν αμφισβήτησα - ούτε και
αμφισβητώ - το μορφωτικό επίπεδο όλων αυτών των
ανθρώπων που ανέφερες. Πώς θα μπορούσα άλλωστε;
Αυτό όμως που ξεκάθαρα αμφισβητώ είναι η ειδημοσύνη
τους επί θεμάτων που άπτονται τού θείου. Έχεις υπ’ όψιν σου
τον περίφημο ορισμό που έδωσε ο Θωμάς Ακινάτης για
τον θεολόγο («κάποιος που δεν ξέρει για ποιο πράγμα
μιλά»); Ε λοιπόν αυτό πιστεύω εγώ -αν μας επιτρέπεις!
Και στο κάτω-κάτω πού το είδες ρε φίλε γραμμένο ότι
όταν οι θεολόγοι - οι ακαδημαϊκοί ντε -μεταφράζουν τις λέξεις
όπως γουστάρουν, εμείς θα πρέπει να στεκόμαστε σούζα;
Σε παρακαλώ δηλαδή! Βρήκαμε πια την καραμέλα και
την πιπιλάμε όποτε μας πιάνει κωλοσφίξη … Ε λοιπόν,
εγώ μπορεί μεν για πολύ συγκεκριμένους, προσωπικούς
λόγους που … προφανώς δεν χρωστάω κιόλας να σού
κοινοποιήσω, να μην γουστάρω να παραθέσω εδώ
οποιοδήποτε περαιτέρω στοιχείο σχετικά με το άτομό μου,
και δη με την επαγγελματική μου δραστηριότητα,
σε διαβεβαιώ όμως ότι σίγουρα δεν έχω ανάγκη όλους
αυτούς τους θεολόγους που απαρίθμησες για να καταλάβω
ότι η πρόθεση «εν» στο επίμαχο χωρίο τού Ιεζεκιήλ
και με τα συγκεκριμένα συμφραζόμενα (προρρηματικό
«ΕΝ-» στο σύνθετο ρήμα «εγκρύπτω») όντως σημαίνει
«εντός» και όχι «επί» ή «δια»! Κάνε μας τη χάρη λοιπόν
και σκέψου κάτι καλύτερο αν θέλεις σώνει και καλά
να εξαγιάσεις το καθεστώς ομερτά που προσπαθείς
να μας επιβάλεις.
Ένσταση 4η:
Ανάλογα με το τι με συμφέρει, τη μια ανεβάζω τις ερμηνείες
τού Κολιτσάρα στα ουράνια, και την άλλη τις ξεσκίζω, εγώ
το σύγχρονο ψώνιο, ο χαβαλετζής κωστάκης (ναι, ναι, όχι μόνο
με το χαριτωμένο υποκοριστικό τού γνωστού και μη εξαιρετεέου
Αγίου αλλά και με πεζό κάππα), ο … Καλόπουλος
(τι φταιει τώρα στα καλά καθούμενα ο άνθρωπος … σίγουρα
θα φταρνίζεται ο … χριστιανός!) που αραδιάζω καραγκιοζιλίκια
(τουλάχιστον δεν με αποκάλεσε καραγκιόζη, «καραγκιοζιλίκια»
είπε).
Απάντηση:
Λοιπόν, θα σου πω κάτι, φιλαράκο, και μάλιστα θα στο πω
συλλαβιστά μπας και το εμπεδώσεις: ΣΟ-ΒΑ-ΡΕ-ΨΟΥ!
Δηλαδή διάολε, πόσο δύσκολο μπορεί να ν’ αυτό ακόμα
και για ένα άτομο σαν κι εσένα;
Νομίζεις λοιπόν, κακομοίρη δον Κιχώτη και Ηρακλή
Πουαρό τού γλυκού νερού, ότι κατάφερες τώρα να βρεις
- ω επιτέλους! - και στα δικά μου λόγια κάποιες αντιφάσεις, ε;
Και να μού τις τρίψεις με ηδονή στη μούρη … Κούνια που
σε κούναγε …
Άνοιξε λοιπόν καλά τα μάτια σου τώρα, βγάλε τις τσίμπλες
που έχουν μαζευτεί από τον ύπνο τού δικαίου που κοιμάσαι
τόσον καιρό, και προσπάθησε - όσο δύσκολο κι αν είναι -
να καταλάβεις αυτά που θα σου γράψω. Γιατί δεν θα τα
επαναλάβω. Νομίζω, βλέπεις, ότι σε οτιδήποτε γράφω,
εκφράζομαι πάντοτε με απόλυτη ακρίβεια και σαφήνεια,
οπότε δεν πρόκειται να σπαταλήσω περισσότερο χρόνο
επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια. Γκέγκε; Πάμε λοιπόν:
Τι σημαίνει λοιπόν αντίφαση, φιλαράκο; Ποιος ακριβώς
είναι ο ορισμός τής έννοιας αυτής; Δεν μπορεί, ειδικά
εσείς οι χριστιανοί απολογητές έχετε μαζέψει δόξα τω Θεώ
αρκετή πείρα σ’ αυτόν τον τομέα. Είναι, βλέπεις, η
ειδικότητά σας. Εξπέρ είστε, και αυτό τουλάχιστον
το αναγνωρίζω (σχεδόν) ανεπιφύλακτα! Πώς
στοιχειοθετείται λοιπόν η αντίφαση; Μα απλά με το
να λέει κάποιος συγχρόνως για το ΙΔΙΟ ακριβώς θέμα
τη μια το Α και την άλλη το Β, χωρίς ωστόσο οι δύο
διαφορετικοί ισχυρισμοί να μπορούν να συνυπάρξουν
αρμονικά ο ένας με τον άλλο. Όταν όμως το Α και το Β
δεν αλληλοαναιρούνται, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται,
τότε ΔΕΝ έχουμε αντίφαση. Ε αυτό ακριβώς έκανα κι εγώ
λοιπόν, χριστιανέ μου - τόσο δύσκολο είναι πια να το
αντιληφθείς; Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος άνθρωπος
τη μια να λέει σωστά πράγματα, και την άλλη
μ******ς; Τι κοτσάνες μας τσαμπουνάς λοιπόν;
Δηλαδή οι ερμηνείες τού Κολιτσάρα στην προκειμένη
περίπτωση, μας λες ότι θα έπρεπε να ήταν ή ΟΛΕΣ
σωστές ή ΟΛΕΣ λανθασμένες; Επικοινωνείς, ρε φίλε
ή πας να μας τρελάνεις Χριστουγεννιάτικα; Τον Κολιτσάρα
λοιπόν τον επικαλούμαι όχι επειδή τη μια τον θεωρώ
θεό και την άλλη … βοσκό όπως εσύ κατάλαβες μέσα
στο … λογορροϊκό παραλήρημα σου, αλλά για τον απλούστατο
λόγο ότι τις ερμηνείες του δεν τις ενέκρινα εγώ, αλλά
η ίδια η … Ελαχιστότητα τής Ιεράς Συνόδου τής Εκκλησίας
τής Ελλάδος. Το ίδιο βέβαια συνέβη και με τους άλλους
θεολόγους που μου αράδιασες. Τώρα αν ο ένας το «εν»
το μετέφρασε (ΕΔΩ ορθά) ως «μέσα σε» και οι άλλοι
(κακώς) ως «πάνω σε», προφανώς δεν είναι δικό μου
πρόβλημα αλλά τής επίσημης Εκκλησίας που είτε δεν
ελέγχει τα ερμηνευτικά έργα με τη δέουσα προσοχή
είτε δεν έχει ούτε η ίδια ξεκάθαρες απόψεις για το τι
ακριβώς «έγινε» στην άλφα ή στη βήτα ευαγγελική
αφήγηση. Εγώ όμως τις αυθαιρεσίες αυτές όσο τις βλέπω,
θα συνεχίζω να τις ξεσκίζω χωρίς οίκτο. Και έχω κάθε
δικαίωμα να το πράττω αυτό. Μου το δίνουν οι ίδιοι
οι αυθαιρετούντες! Σύνελθε, λοιπόν, αγαπητέ μου φίλε.
Σύνελθε. Πήγαινε να κάνεις κανένα κρύο ντουζ μπας
κι έρθεις στα συγκαλά σου.
Και πού είσαι, είπαμε: Όσο πρόλαβες να βρίσεις, πρόλαβες.
Οποιοδήποτε υβριστικό σχόλιο σου ξανάρθει από τη
δημοσίευση τής απάντησης μου ετούτης και μετά, και δη
με το κακόγουστο αυτό ψευδώνυμο που επέλεξες,
θα καταλήγει κατευθείαν για ανακύκλωση στη SOFTEX.
Λοιπόν, δεν ξέρω αν σε κάλυψα, αλλά προς το παρόν
δεν νομίζω πως έχω κάτι παραπάνω να προσθέσω.
Καλή σου νύχτα λοιπόν. Και σε σας αγαπητοί μου φίλοι.
Και … υπομονή. Ένας είμαι ο κακόμοιρος. Πώς να τον
προλάβω με το … λογορροϊκό παραλήρημα που τον
έπιασε;
Δημοσίευση σχολίου