..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2007

Τα... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια

..................................

Λέγαμε τις προάλλες για κείνη την ιστορία με τους χοίρους και τους δαίμονες κάπου εκεί στην τρισκατάρατη περιοχή της Δεκάπολης. Όπως είδαμε, υπάρχουν ζωηρότατες αμφιβολίες για το κατά πόσο όλα αυτά τα απίθανα που ιστορούνται από τα Ευαγγέλια, όντως συνέβηκαν. Οι συμπτώσεις, βλέπετε, παραείναι πολλές για να ’ναι… συμπτώσεις! Και το χειρότερο: υπάρχουν κι άλλες! Στο ΚΑ΄ Ιωάννη γιά παράδειγμα όπου ο Ιησούς γεμίζει με θαυματουργική παρέμβαση τα δίχτυα των μαθητών του με ακριβώς… 153 ψάρια -προσοχή: ούτε ένα λιγότερο, ούτε ένα περισσότερο!-, πείτε μου, ποιος φυσιολογικός άνθρωπος δεν θα σχολίαζε αυθόρμητα: Μα καλά, τα μέτρησαν κιόλας;!

Και πράγματι η αριθμητική αυτή αναφορά δεν πέρασε απαρατήρητη από τους σοφούς του παρελθόντος. Διατυπώθηκαν πολλές και διάφορες θεωρίες. Ο Ιερώνυμος λόγου χάρη εξέφρασε την άποψη ότι επειδή σύμφωνα με τους Έλληνες υπήρχαν 153 διαφορετικά είδη ψαριών, ο αριθμός αυτός στην πραγματικότητα συμβόλιζε τους λαούς του κόσμου που παρά τη διαφορετικότητά τους κάποια μέρα θα «αλιεύονταν» για τον Ιησού. Ο Αυγουστίνος, πάλι, πρότεινε τη συσχέτιση του επίμαχου αριθμού με τις 10 εντολές και τα 7 δώρα του Αγίου Πνεύματος. Διότι 10 + 7, λέει, ίσον 17, και 1+ 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10 + 11 + 12 + 13 +
14 + 15 + 16 + 17 = 153! Σύμφωνα δε με κάποιαν άλλη θεωρία ο αριθμός 17 συμβόλιζε τα ισάριθμα έθνη που είχαν συγκεντρωθεί στην Ιερουσαλήμ την
ημέρα της Πεντηκοστής.

Έτσι, λοιπόν, παρά τη διχογνωμία που επικρατούσε σχετικά με την προέλευση του 153, οι περισσότεροι λόγιοι συμφωνούσαν ότι ο αριθμός αυτός δεν μπορεί να υπήρχε εκεί τυχαία, αλλά σίγουρα έκρυβε κάποιον συμβολισμό.
Κάποιος φίλος απολογητής, ωστόσο, που είχε διαφορετική γνώμη, απαντώντας στο σχόλιο μου αν «τα μέτρησαν κιόλας» (τα … 153 ψάρια), αντέτεινε: «Και γιατί να μην τα μετρήσουν άραγε; Δεν ήξεραν να μετράνε; Δεν ήταν ψαράδες;»

Έτσι, λοιπόν, αναγκάστηκα κι εγώ να τού υπενθυμίσω το επιχείρημα που κάποτε ο ίδιος μου είχε αντιτάξει, ότι δηλαδή η Καινή Διαθήκη δεν είναι φιλολογικό κείμενο, αλλά εγχειρίδιο σωτηρίας και ως τέτοιο δεν ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες που δεν άπτονται δογματικών θεμάτων περί της θεότητας του Ιησού και της Λύτρωσης του Ανθρώπου. Τον ρώτησα όμως επίσης και για το νόημα της αναφοράς του ακριβούς αριθμού των ψαριών που αλιεύθηκαν. Για ποιον λόγο λοιπόν να καταγραφεί ο αριθμός αυτός; Σίγουρα πάντως όχι επειδή αυτό ήταν κάποιο ουσιαστικό δογματικό στοιχείο, ούτε βέβαια για να βεβαιωθούμε ότι οι μαθητές ήξεραν να… μετρούν! Άλλωστε απ’ ότι ξέρω, οι ψαράδες συνήθως δεν μετρούν τη ψαριά τους, αλλά τη ζυγίζουν! Τέλος πάντων όμως…

Η άλλη εκδοχή

Όπως και να ’χει, υπάρχει και μια άλλη εκδοχή που φαίνεται να έχει ισχυρότερο έρεισμα από εκείνες που αναφέρθηκαν. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη θεωρία αυτή, η αφήγηση με τα 153 ψάρια στην πραγματικότητα περιγράφει κωδικοποιημένες αρχαιοελληνικές πεποιθήσεις! Συγκεκριμένα, το παρακάτω απεικονιζόμενο γεωμετρικό σχήμα, δυο κύκλοι (το σύμβολο της ύλης και του πνεύματος) η περιφέρεια των οποίων αγγίζει το κέντρο αμφοτέρων, θεωρούνταν από τους πυθαγόρειους ιερό μυστικιστικό σύμβολο, γνωστό ως «το σημείον τού ιχθύος» (vesica piscis) και του οποίου η αριθμητική σχέση μήκος διά ύψος εκφράζεται με ποιόν άλλον αριθμό από το… -ναι, σωστά μαντέψατε- από το 153!


Ο εν λόγω αριθμός τον οποίο ο ίδιος ο Πυθαγόρας θεωρούσε ιερό, διαιρούμενος με το 265 μας δίνει την πλησιέστερη προσέγγιση της τετραγωνικής ρίζας του 3 (1,73205…) και εκφράζει την αριθμητική αναλογία του ισοσκελούς τριγώνου, μαθηματικός τύπος που ήταν γνωστός ακόμα και στον Αρχιμήδη ως «το μέτρον του ιχθύος»! Το ιχθυόμορφο δε σχήμα που σχηματίζεται από τη διατομή των δυο κύκλων είναι το περίφημο πρωτοχριστιανικό σύμβολο που λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε! (1)
..

Έχει όμως και συνέχεια το πράγμα, γι’ αυτό άλλωστε είπα προηγουμένως ότι η θεωρία αυτή διαθέτει ισχυρότερο έρεισμα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι το υποτιθέμενο θαύμα στη λίμνη της Γαλιλαίας στην πραγματικότητα αποτελεί έναν πολύπλοκο γεωμετρικό γρίφο η αποκωδικοποίηση του οποίου (παράλληλα με το προαναφερθέν «σημείο του ιχθύος») παράγει (σε κάθετη διάταξη) ένα διάγραμμα που ήταν γνωστό ήδη στους πυθαγόρειους και ανιχνεύεται, μάλιστα, και στον Τίμαιο αποδίδοντας με αξιοσημείωτη πιστότητα στοιχεία από την κοσμολογική αντίληψη του Πλάτωνα! Η όλη θεωρία βασίζεται στη γεωμετρική απεικόνιση του λεξαρίθμου κάποιων συγκεκριμένων λέξεων-κλειδί από την επίμαχη ευαγγελική αφήγηση οι οποίες ακολουθούν βήμα-βήμα την εξέλιξη των γεγονότων:


α. Κατά Ιωάννην, ΚΑ΄, 2-3


Ο Σίμων Πέτρος (με λεξάριθμο 1925) μπαίνει στο πλοιάριο ακολουθούμενος από έξι ακόμα μαθητές.

Εάν τώρα σχεδιάσουμε έναν κύκλο με περιφέρεια 1925 (Σίμων Πέτρος), ο
κύκλος αυτός μπορεί να τμηθεί από άλλους έξι ισομεγέθεις (οι 6 μαθητές), ο καθένας εκ των οποίων θα αγγίζει το κέντρο και την περιφέρεια του αρχικού. Αν δε περιγράψουμε ακολούθως γύρω από τους 7 κύκλους και έναν 8ο (το πλοιάριο με τους 7 μαθητές μέσα), τότε αυτός θα έχει διάμετρο 1224, όπως ακριβώς δηλαδή και ο λεξάριθμος της φράσης «το δίκτυον» και της λέξης «ιχθύες».




Εδώ βέβαια δεν είναι δυνατόν να μην επισημανθεί η εκπληκτική ομοιότητα του διαγράμματος με τους περίφημους κύκλους που περιγράφονται στον Τίμαιο κατά τον σχηματισμό της ψυχής του Κόσμου: δύο κύκλοι, ο ένας μέσα στον άλλο, εκ των οποίων ο ένας (ο μεταβλητός) διαφοροποιείται σε άλλους εφτά! (2)


β. Κατά Ιωάννην, ΚΑ΄, 6

Ο Ιησούς λέει στους μαθητές να ρίξουν το δίχτυ από τη δεξιά πλευρά τής βάρκας.
..
Σχεδιάζοντας λοιπόν κι εμείς
δεξιά του μεγάλου κύκλου (δηλ. της
βάρκας) έναν νέο ισομεγέθη, με διάμετρο δηλαδή 1224 (το δίκτυον), έχουμε όντως το δίχτυ στη σωστή μεριά και μάλιστα με ένα πολύ γνωστό ψάρι μέσα: «το σημείο του ιχθύος», το σύμβολο του Ι.Χ.Θ.Υ.Σ.! Μέσα σ’ αυτό δε, χωράει ένα ακόμα παρόμοιο ψάρι, ρομβοειδές αυτή τη φορά.





γ. Κατά Ιωάννην, ΚΑ΄, 7

Ο Πέτρος μόλις βλέπει τον αναστημένο Ιησού, τυλίγεται με τον επενδύτη του
και μπαίνει μες στο νερό (προφανώς) από την άλλη, ελεύθερη πλευρά, δηλαδή αριστερά της βάρκας.

Σχεδιάζοντας, λοιπόν, αριστερά του μεγάλου κύκλου με τους μικρότερους εφτά (η βάρκα με τους μαθητές) έναν νέο ισομεγέθη (η είσοδος του Πέτρου
στο νερό), δημιουργείται ένα ακόμα συμβολικό ψάρι το οποίο με τη σειρά του χωράει έναν νέο κύκλο με περιφέρεια 1925 (Πέτρος) (3). Αν τώρα εντός του ρομβοειδούς ιχθυόμορφου σχήματος στον δεξιό κύκλο σχεδιάσουμε ένα δίχτυ διαστάσεων 4 Χ 4, διαπιστώνουμε ότι προκύπτουν 16 ισομεγέθεις ρόμβοι, οι οποίοι μαζί με τον μεγαλύτερο που τους περικλείει, μας δίνουν τα 153 ψάρια που πιάστηκαν στο δίχτυ των μαθητών! Γιατί; Μα απλούστατα επειδή όπως επιχειρηματολόγησε και ο Αυγουστίνος, 1+ 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10 + 11 + 12 + 13 + 14 + 15 + 16 + 17 = 153! Μια εκπληκτική δε λεπτομέρεια που αξίζει να επισημανθεί είναι ότι το σημείο επαφής της αριστερής γωνίας του ρόμβου με την περιφέρεια του μεγάλου κύκλου (βάρκα) υποστηρίζει κατά εντυπωσιακό τρόπο την παράσταση ενός ψαρά που μόλις έριξε το δίχτυ του κρατώντας το από τη μία άκρη!
Τέλος, ενδεχομένως να μην είναι καθόλου τυχαίο ότι αν πολλαπλασιάσουμε το περίφημο 153 με το 8, τον αριθμό δηλαδή που συμβολίζει την ανάσταση και την αναγέννηση, πάλι εμφανίζεται το 1224, ο λεξάριθμος των λέξεων «το δίκτυον» και «ιχθύες»!



Επίλογος

Όλα αυτά, φυσικά, δεν είναι παρά μια απλή θεωρία. Με ισχυρότερο έρεισμα,
ωστόσο, κατά την προσωπική μου άποψη. Διότι μπορεί μεν όλα αυτά τα απίθανα περί λεξαριθμικών ισοψηφιών και… προβλεπτικότητας της Ελληνικής γλώσσας να με κάνουν να κουνάω απελπισμένος το κεφάλι μου, όμως το γεγονός ότι το κάθε γράμμα και κατ’ επέκταση η κάθε λέξη ακόμα και την εποχή των πυθαγορείων αντιστοιχούσε σε μια συγκεκριμένη αριθμητική αξία, ότι κι αν λέμε κι όσο κι αν γελάμε, δεν.αλλάζει. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για όλα αυτά τα εντυπωσιακά σχήματα που είδαμε να παράγονται απόλυτα εναρμονισμένα όχι μόνο με τη διαδοχή των γεγονότων στην ευαγγελική αφήγηση, αλλά και με την πυθαγόρεια αντίληψη ότι «θεός αεί γεωμετρεί». Εδώ που τα λέμε, άλλωστε, και οι χριστιανικές θεωρίες γύρω από την επίμαχη ιστορία, ... απλές θεωρίες είναι κι αυτές. Το θέμα είναι ποια εκδοχή ακούγεται πιθανότερη. Και βέβαια περί ορέξεως ... κολοκυθόπιτα...




Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ

[1] Τimothy Freke & Peter Gandy, Τα μυστήρια του Ιησού, σ. 63-65,
εκδ. ΕΝΑΛΙΟΣ

[2] James Adam, «Σωκράτης - Πλάτων: Εισαγωγή στη φιλοσοφία τους»,
σ. 71, εκδ. ΙΑΜΒΛΙΧΟΣ


[3] Το ύψος του ιχθυόμορφου σχήματος είναι 1060, όσο δηλαδή -προσοχή εδώ- 
υποστηρίζεται ότι είναι και ο λεξάριθμος τής λέξης «επενδύτης». Και λέω 
«υποστηρίζεται» γιατί αυτό δεν ισχύει. Η λέξη «επενδύτης» ΔΕΝ βγάζει 1060,
αλλά 1052. Εδώ λοιπόν λείπει ένα 8, διαφορά ωστόσο που κανένα άρθρο σε
καμία πτώση δεν καλύπτει. Ερευνώντας πάντως, συνάντησα ένα στοιχείο που
φαινόταν να λύνει το πρόβλημα: η επίμαχη ελληνική λέξη, στα Αγγλικά «fisher’s

coat», είχε αποδοθεί με λατινικούς χαρακτήρες έχοντας μπροστά ένα h. Αυτό
όμως δεν στέκει, διότι πρώτον η λέξη «επενδύτης» δεν δασυνόταν και δεύτερον
επειδή η χρήση τού Η της δασείας την εποχή της συγγραφής των Ευαγγελίων 

είχε ήδη εκλείψει. Εάν πάντως ίσχυε ο λεξάριθμος αυτός, τότε θα είχαμε
την εντυπωσιακή παράσταση του επενδύτη (ψάρι) να περικλείει τον Πέτρο
(κύκλος)!



..

..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!