..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2007

Η διάβαση της Ερυθράς Θάλασας και ο .. Ρα!


Μια από τις εντυπωσιακότερες στιγμές του «βιβλικού» Χόλλυγουντ είναι δίχως αμφιβολία η σκηνή όπου ο Μωυσής χτυπά με το μαγικό ραβδί του την Ερυθρά Θάλασσα κι αυτή σχίζεται στα δύο ώστε ο καταδιωκόμενος λαός του να περάσει αβρόχοις ποσί στην απέναντι όχθη. Η συνέχεια είναι γνωστή: Όταν οι Αιγύπτιοι μετά την πολλοστή παλιμβουλία του Φαραώ -απόρροια της … ελεύθερης και εντελώς ανεπηρέαστης βούλησής του, βεβαίως βεβαίως- επιχείρησαν να τους ακολουθήσουν, οι κολοσσιαίοι υδάτινοι τοίχοι που είχαν ορθωθεί θαυματουργικά δεξιά κι αριστερά, κατέρρευσαν ξαφνικά καταποντίζοντας τους σε κλάσματα του δευτερολέπτου στον υγρό τάφο.

Εμείς εδώ φυσικά δεν πρόκειται να μπούμε στη διαδικασία αναζήτησης πιθανών
εξηγήσεων για το πώς μπορεί να συνέβη η θαυματουργική αυτή διάσχιση της θάλασσας - όπως βέβαια ούτε και μπαίνουμε στη διαδικασία να εξηγήσουμε το πώς ακριβώς μεγάλωνε και μίκραινε κάθε φορά η… μύτη τού Πινόκιο ή πώς κατά τη διάρκεια της ναυμαχίας στη Σαλαμίνα νέφη εκτυφλωτικού φωτός από την Ελευσίνα έπλητταν με χειρουργική ακρίβεια τα περσικά πλοία!

Θεωρίες οπωσδήποτε έχουν διατυπωθεί πολλές. Οι χριστιανοί όπως είναι
φυσικό ούτε που διανοούνται να συζητήσουν το ενδεχόμενο όλα αυτά που περιγράφονται στην Έξοδο να μην συνέβηκαν ποτέ. Ακόμα και ο παροιμιώδης σκεπτικιστής Μιχάλης Καλόπουλος ουδόλως αμφισβητεί την ιστορικότητα των δραματικών αυτών συμβάντων. Απλώς τα αποδίδει στο δολοπλόκο μυαλό του Μωυσή ο οποίος έστησε στους Αιγύπτιους μια φοβερή παγίδα κι αυτοί ανυποψίαστοι για το ποιόν του πανούργου αντιπάλου τους, έπεσαν σαν τους χάννους μέσα. Τώρα αν όντως έτσι έγιναν τα πράγματα ή κάπως αλλιώς, φυσικά δεν είναι δυνατόν να το γνωρίζω. Όπως βέβαια ούτε και είναι δυνατόν να γνωρίζω μετά απολύτου βεβαιότητος ότι η χριστιανική εκδοχή δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ισχύει. Αν τώρα αυτή η σχεδόν τυπική επιφύλαξη που είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρήσουμε (αφού λιγότερα είναι αυτά που γνωρίζουμε από εκείνα που αγνοούμε), ικανοποιεί τους χριστιανούς, ε τότε να το κάνουμε. Το λέω λοιπόν και το ομολογώ, πως ΟΧΙ, δεν μπορώ να αποδείξω πέραν πάσης αμφισβήτησης πως οι χριστιανοί είναι που ’χουν τ άδικο κι όλοι οι άλλοι το δίκιο. Το ζήτημα όμως είναι τι φαντάζει πιθανότερο και όχι τι θα μπορούσε να ενταχθεί στη σφαίρα τουθεωρητικά δυνατού. Tο περίφημο «credo quia absurdum», βλέπετε, εμένα προσωπικά δεν με πολυεκφράζει.

Και τι αντιπροτείνεις λοιπόν εσύ, ρε φίλε, θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς
Κατ’ αρχάς, δεν θεωρώ καν υποχρεωτικό κάθε φορά που απορρίπτουμε κάτι πού είτε αποδεδειγμένα δεν ισχύει ή απλώς δεν μας πείθει, να φορτωνόμαστε το βάρος μιας αντιπρότασης. Αν έχουμε κάτι να προτείνουμε, καλώς, Αν όχι, ε δεν θα πεθάνουμε κιόλας! Ούτε βέβαια και θα απέχουμε από κάθε είδους κριτική συμβιβαζόμενοι με κάτι που εμείς θεωρούμε καταφανέστατο λάθος! Επί τής ουσίας όμως, ΝΑΙ, υπάρχει όντως κάποια άλλη θεωρία γύρω από την προέλευση του ξακουστού εβραϊκού έπους στην Ερυθρά Θάλασσα, κι αν λάβουμε μάλιστα υπ’ όψιν το… βεβαρημένο ιστορικό πολλών άλλων παρόμοιων βιβλικών «γεγονότων», τότε δεν ξέρω αν και κατά πόσο είναι δυνατόν να κλείσει κανείς τ’ αφτιά του στην τόσο ελκυστική αυτή αντιπρόταση για την οποία έκανα λόγο! Γιατί ελκυστική; Μα απλούστατα επειδή είναι πιθανοφανέστερη. Μπαίνω όμως κατ’ ευθείαν στο θέμα γιατί φοβάμαι πως σας κούρασα με τους μακροσκελείς προλόγους μου:

Σύμφωνα, λοιπόν, με την άποψη τού Γκάρυ Γκρήνμπεργκ (Προέδρου της Βιβλικής 
Αρχαιολογικής Εταιρίας της Νέας Υόρκης, μέλους του Αμερικανικού Ερευνητικού Κέντρου της Αιγύπτου, τού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής, της Εταιρίας Βιβλικής Λογοτεχνίας και της Ερευνητικής Εταιρίας της Αιγύπτου) το κεντρικό θέμα της επικής διάβασης της Ερυθράς Θάλασσας περιέχει στοιχεία που είναι καταφανώς δανεισμένα από έναν αρχαίο Αιγυπτιακό μύθο. (1)
..
Κατ’ αρχάς τα προβλήματα ξεκινούν ήδη από το επίμαχο τοπωνύμιο «Ερυθρά Θάλασσα». Το «γιαμ σουφ» (y'am Suf) του εβραϊκού πρωτοτύπου, βλέπετε, σημαίνει κάτι πολύ διαφορετικό, και συγκεκριμένα «Θάλασσα των καλαμιών». Αυτόν ακριβώς τον όρο χρησιμοποίησε και ο Λούθηρος (Schilfmeer) στην Ωδή του Μωυσή, σε κάτι παρόμοιο παραπέμπει και στη μετάφραση των Q´το εδάφιο 7 του αυτού κεφαλαίου όπου αναφέρεται ότι ο Κύριος συνέτριψε τους Αιγυπτίους και «κατέφαγεν αυτούς ως καλάμην». Το πού ακριβώς βρισκόταν, τώρα, η υδάτινη αυτή επιφάνεια, μέχρι στιγμής παραμένει απροσδιόριστο. Κάποιοι ερευνητές την τοποθετούν στη ευρύτερη περιοχή της διώρυγας του Σουέζ, ενώ άλλοι στο δέλτα του Νείλου. Όπως και να ’χει, το «Γιαμ Σουφ» θεωρείται βέβαιο ότι περιγράφει μια βαλτώδη περιοχή με καλαμιώνες, γεγονός που αφενός μεν ταιριάζει περισσότερο με τη μορφολογία του αιγυπτιακού δέλτα, αφετέρου αφαιρεί από τη διάβαση… αρκετούς βαθμούς στη κλίμακα δυσκολίας, αφού μ’ όποιον τρόπο κι αν έγινε -αν βέβαια έγινε-, σίγουρα ΔΕΝ έγινε στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει μέσο βάθος 500 μέτρα! Πέραν τούτου όμως υπάρχει και κάποια άλλη λεπτομέρεια που μας βάζει σε σκέψεις: Οι Αιγύπτιοι, λοιπόν, «γνώριζαν μια μυθολογική Θάλασσα των Καλαμιών όπου εχθροί του Ρα, της κύριας θεότητας, είχαν εξοντωθεί και καλυφθεί από μια θάλασσα κόκκινου νερού.»!
..
Σύμφωνα, λοιπόν, με το Βιβλίο της Θείας Αγελάδας, όταν οι άνθρωποι (Αιγύπτιοι) είχαν αμφισβητήσει την κυριαρχία του Ρα (Γιαχβέ), εκείνος έστειλε την Αθώρ, μια θεότητα του ουρανού, για να τους εξοντώσει. Ο τόπος όπου διαδραματίστηκαν όλα αυτά ήταν ένα «σεκμπέτ», ένα «λιβάδι», δηλαδή, ή «βαλτώδες τοπίο» όπου τα άψυχα κορμιά των εχθρών του Ρα κείτονταν στο τέλος εν μέσω αμέτρητων καλαμιώνων πλημμυρισμένα από μιαν… ερυθρά θάλασσα κόκκινης ώχρας και μπίρας από κριθάρι!!

Πέραν τούτου αξίζει, νομίζω, να σημειωθεί ότι «οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν σποραδικά το θέμα του πνιγμού για να περιγράψουν μεταφορικά την 
ήττα ενός εχθρού» - όπως ακριβώς δηλαδή χρησιμοποιούμε κι εμείς σήμερα το ρήμα «καταποντίζω» για να περιγράψουμε μια πανωλεθρία! Στην ιστορία του Μωυσή λοιπόν, καταλήγει ο Γκρήνμπεργκ, «οι Εβραίοι γραφείς απλώς ακολούθησαν αιγυπτιακές λογοτεχνικές παραδόσεις ισχυριζόμενοι ότι ο Θεός έπνιξε τις εχθρικές δυνάμεις». - Λέτε;




Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ

[1] Gary Greenberg, «101 μύθοι της Βίβλου», σελ. 345-348, εκδ. ΕΝAΛΙΟΣ

..
..

2 σχόλια:

Ντροπαλός είπε...

Καλημέρα,
Την εκδοχή ότι Yam Souf σημαίνει θάλασσα των καλαμιών και όχι Ερυθρά Θάλασσα την πρωτοσυνάντησα στο μυθιστόρημα του Μανφρέντι, Ο φαραώ της άμμου. Προφανώς θα εξέθετε την θεωρία αυτή έχοντας πηγές ανάλογες με την δική σας. Επίσης, εάν θυμάμαι καλά, είχα δει και ένα ανάλογο ντοκυμανταίρ.

Αυτό, που δυσκολεύομαι να καταλάβω είναι το πώς η λέξη καλάμι (υποθέτω κάλαμος στα αρχαία) μεταφράσθηκε σε ερυθρός από την Εβραϊκή στην Ελληνική. Η απόσταση μεταξύ των λέξεων είναι τεράστια.
Αντιθέτως, στα αγγλικά οι λέξεις red και reed βρίσκονται εγγύτατα, καθώς διαφέρουν μόνο κατά ένα γράμμα. Να υποθέσουμε ότι, εάν souf σημαίνει καλάμι, υπάρχει μία εγγύτατη λέξη στην Εβραϊκή που σημαίνει ερυθρός;
Με λίγα λόγια, εάν ίσχυε αυτή η σύμπτωση, θα μπορούσε να αιτιολογήσω τέτοιο μεταφραστικό λάθος από τα Εβραϊκά στα Αγγλικά, κάτι, που με δυσκολεύει με τα Ελληνικά.
Βέβαια, υπάρχει και το στοιχείο της θρησκείας των Αιγυπτίων και των επιρροών τους.

KOSTAS είπε...

Αγαπητέ φίλε Ντροπαλέ,
καλωσόρισες στo «τι εστίν αλήθεια;» και σ’ ευχαριστώ για το σχόλιό σου! Η απορία
σου είναι όντως εύλογη. Πιθανολογώ ότι οι ελληνόφωνοι Ιουδαίοι που μετέφρασαν
το πρωτότυπο στα Ελληνικά, απλώς αναρωτήθηκαν ποια μεγάλη υδάτινη επιφάνεια
θα μπορούσε να εννοούνταν εδώ που να ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις ενός τέτοιου
κολοσσιαίου θαύματος, καταλήγοντας έτσι σχεδόν αναπόφευκτα στη δεσπόζουσα
Ερυθρά Θάλασσα.

Όσον αφορά τώρα αυτόν καθαυτόν τον επιθετικό προσδιορισμό «ερυθρά», υπάρχουν
διάφορες θεωρίες. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, ο όρος θα πρέπει να αναχθεί
στο φαινόμενο των χρωματικών αλλαγών που λόγω τής παρουσίας τού ερυθροφύκους
Trichodesmium erythraeum, ενίοτε παρουσιάζεται στα νερά της υδάτινης αυτής επιφάνειας
(1), ενώ άλλοι βλέπουν σύνδεση με το γεγονός ότι στην αρχαιότητα τα σημεία τού ορίζοντα
ταυτίζονταν από μερικούς λαούς με κάποια συγκεκριμένα χρώματα, στην προκειμένη δε
περίπτωση ο Νότος με το κόκκινο. Ο ίδιος ο Ηρόδοτος χαρακτηριστικά, αναφερόμενος
στην Ερυθρά θάλασσα χρησιμοποίησε σε κάποια περίπτωση συνδυαστικά τη φράση
Νότια θάλασσα (2).


Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ

(1) ΠΑΠΥΡΟΣ LAROUSSE BRITANNICA, τ. 20, σ. 612-613, λήμμα: Ερυθρά Θάλασσα

(2) Μελπομένη, 37, 1, (Πέρσαι οικέουσι κατήκοντες επί την νοτίην θάλασσαν, την Ερυθρήν
Καλεομένην)

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:

«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»

Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:

Η λέξη Dirne (ντίρνε) ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!



Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!