..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2008

Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;

........................................

Ανταποκρινόμενος στη δέσμευσή μου απέναντι στον αγαπητό φίλο Zaphod να δούμε κάποια στιγμή από κοντά τι μπορεί να κρύβεται πίσω από το μυστηριώδες προσωνύμιο «Βοανεργές» που σύμφωνα με το Κατά Μάρκον είχε δοθεί από τον Ιησού στους δύο γιούς τού Ζεβεδαίου Ιάκωβο και Ιωάννη, επανέρχομαι στο θέμα με περισσότερες λεπτομέρειες.
..
Το «Βοανεργές» λοιπόν -σύμφωνα πάντα με το ίδιο το Ευαγγέλιο- προέρχεται
από τα Αραμαϊκά και σημαίνει «υιοί βροντής», επίθετο που πιθανολογείται ότι αντικατοπτρίζει την εκρηκτική ιδιοσυγκρασία των δύο αδερφών. Ο Ιάκωβος κι ο Ιωάννης, βλέπετε, όταν σε μια περίπτωση είδαν κάποιον αγγελιαφόρο τού Ιησού να αποπέμπεται από τους Σαμαρείτες επειδή κατευθυνόταν προς την εχθρική Ιερουσαλήμ, πρότειναν να ζητήσουν να πέσει πυρ εξ ουρανού στο ασεβές χωριό όπως είχε κάνει παλαιότερα κι ο Τίμπετς στη Χιροσίμα -εεε, συγγνώμη, ο Ηλίας ήθελα να πω- για να εισπράξουν την επίπληξη τού Διδασκάλου τους, ο οποίος τους υπενθύμισε ότι σκοπός τής αποστολής του ήταν να σώζει και όχι να καταστρέφει τους ανθρώπους. Κανονικότατο άδειασμα στον προφήτη δηλαδή, αν θέλουμε να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Ας μη ξεφεύγουμε όμως από το θέμα μας. Λέγαμε λοιπόν για τους δύο αδερφούς ότι γενικά είχαν λυτό το ζωνάρι τους για καβγά. Σε μιαν άλλη περίπτωση, πάλι, ο Ιωάννης επέστησε θορυβημένος στον Ιησού την προσοχή του σε κάποιον που έδιωχνε δαιμόνια στο όνομα Του χωρίς όμως ν’ ανήκει στον στενό κύκλο των μαθητών, και μάλιστα όπως έσπευσε να καταστήσει σαφές -περιμένοντας προφανώς να εισπράξει την επιδοκιμασία τού Διδασκάλου του-, αυτοί τον εμπόδισαν. Ο Ιησούς όμως και εδώ αντέδρασε διαφορετικά απ’ ότι περίμενε ο Ιωάννης αφού είπε πως δεν έπρεπε να εμποδίζουν τον άνθρωπο αυτόν από τη στιγμή που επικαλείτο το όνομά Του. Τέλος, μια άλλη πάρα πολύ γνωστή περίπτωση, απόλυτα ενδεικτική τής ιδιοσυγκρασίας των Βοανεργές, είναι το Κατά Μάρκον Ι´, 35-41, όπου τα δύο αδέρφια ζητούν ευθέως απ’ τον Ιησού όταν θα εγκαταστήσει την ένδοξη βασιλεία του, να τους βάλει να καθίσουν τον ένα δεξιά και τον άλλο αριστερά, αίτημα ωστόσο το οποίο όχι μόνο δεν έγινε δεκτό αλλά προκάλεσε και την αγανάκτηση των άλλων μαθητών οι οποίοι αδυνατούσαν να παρακολουθήσουν τη φιλόδοξη συμπεριφορά των «υιών τής βροντής» (1). Όπως και να ’χει, ο μεν Ιάκωβος τελικά βρήκε μαρτυρικό θάνατο διά αποκεφαλισμού, ο δε Ιωάννης σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση παρότι πέθανε σε βαθιά γεράματα, τρεις μέρες μετά την ταφή του αναστήθηκε και μετέστη στην αιώνια ζωή όπως ακριβώς συνέβη και με την Παναγία. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε και τη φήμη που σύμφωνα με το Κατά Ιωάννην, ΚΑ’ 20-23 είχε διαδοθεί μεταξύ των μαθητών: ότι δηλαδή ο υιός τής Βροντής «ουκ αποθνήσκει»!

Τώρα βέβαια θα μου πείτε: «Ε και λοιπόν; Τι το παράξενο υπάρχει σε όλα αυτά;». Χμμ... βασικά τίποτα - ή αν θέλουμε να ακριβολογούμε, τυπικά τίποτα! Γιατί τυπικά; Απλούστατα επειδή, παρότι η ιστορία των Βοανεργές όντως μπορεί να ανάγεται σε αμιγώς χριστιανικές παραδόσεις, κάποια στοιχεία της εγείρουν περίεργους συνειρμούς. Συγκεκριμένα όπως ο Καθηγητής Καινής Διαθήκης Ντένις Ρ. Μακ Ντόναλντ υποστηρίζει (2), οι δύο γιοί τού Ζεβεδαίου με το περίεργοπροσωνύμιο στην πραγματικότητα δεν είναι παρά η χριστιανική εκδοχή των περίφημων Διόσκουρων: τού Κάστορα και τού Πολυδεύκη!!

Πώς τεκμηριώνεται όμως ο εντυπωσιακός αυτός ισχυρισμός με τον οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είχε ασχοληθεί εκτενώς έναν αιώνα νωρίτερα και ο βιβλικός λόγιος Rendel Harris; Κατ’ αρχάς, όπως ακριβώς και οι Διόσκουροι έτσι και οι αδερφοί Βοανεργές, παρότι δεν επρόκειτο περί διδύμων, παρουσιάζονται σχεδόν πάντα μαζί ως ένα αδιάσπαστο ενιαίο σύνολο εντός τού οποίου δεν ανιχνεύονται στοιχεία διαφοροποίησης και ανταγωνισμού.
....
Δεύτερον, το όνομα: «υιοί τής βροντής» ονομάζονταν ο Ιάκωβος κι ο Ιωάννης, Διόσκουροι, δηλαδή «Διός κούροι, γιοί τού Δία», οι Κάστωρ και Πολυδεύκης.
Για το πώς συνδέεται τώρα η βροντή με τον Δία, ε δε νομίζω ότι το θέμα χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης, έτσι δεν είναι; Η πιθανή δε ένσταση ότι μόνο ο Πολυδεύκης είχε θεϊκή καταγωγή, αφού ο αδερφός του Κάστωρ στην πραγματικότητα ήτανε γιός τού Τυνδάρεω είναι κενή περιεχομένου διότι πέραν τού γεγονότος ότι η εκδοχή αυτή ήταν απλώς μία εκ περισσοτέρων, δεν στάθηκε ικανή να επισκιάσει το συλλογικό όνομα Διόσκουροι με το οποίο ήταν ευρυτέρως γνωστά τα δύο αδέρφια! Συνεπώς είτε και οι δύο από τον Δία, είτε από τον Τυνδάρεω, είτε συνδυαστικά ο ένας απ’ τον πρώτο κι ο άλλος απ’ τον δεύτερο, με το όνομα «Διόσκουροι» αποθεώθηκαν και λατρεύτηκαν.
..
Τρίτον, το περιστατικό με τους Σαμαρείτες. Μπορεί μεν το μοτίβο τού πυρός εξ
ουρανού να ανάγεται στην Παλαιά Διαθήκη (3), είναι τυχαίο όμως ότι εκείνοι που ελαφρά τη καρδία πρότειναν την καταστροφή τού χωριού με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, ήταν οι «υιοί τής… βροντής»; Υπενθυμίζω ότι και οι Διόσκουροι σύμφωνα με τον μύθο είχαν εμπλακεί σε καταστροφές πόλεων! Κατέστρεψαν για παράδειγμα την Αθήνα τού Θησέα και τη Λα τής Λακωνίας, κατόρθωμα το οποίο τους χάρισε και την προσωνυμία «Λαπέρσαι», δηλαδή «οι καταστροφείς τής πόλης Λα» (από το πέρθω που σήμαινε τα εξής… χαριτωμένα: «εκπορθώ, καταστρέφω, ερημώνω, αφανίζω»)!
..
Τέταρτον, το μοτίβο τής πλαισίωσης τού ενθρονισμένου θεού. Όπως ακριβώς
οι «υιοί βροντής» ανάμεσα σε τόοσους μαθητές ήταν οι μοναδικοί που ζήτησαν από τον Χριστό να καθήσουν ο ένας δεξιά του, κι ο άλλος αριστερά, έτσι και οι «γιοί τού Δία», οι Διόσκουροι, τόσο στη ρωμαϊκη τέχνη όσο και στην ελληνική «συχνά εμφανίζονται δεξιά και αριστερά μιας ενθρονισμένης θεότητας. Ένα ελληνικό νόμισμα τους δείχνει δεξιά κι αριστερά του Σέραπη, όπως κι ένα ελληνικό κόσμημα. Άλλα κοσμήματα τοποθετούν τους αδελφούς δεξιά κι αριστερά του Δία. Η ρωμαϊκή τέχνη επίσης τοποθετούσε τους Κάστορες αυτούς δεξιά κι αριστερά του Σέραπη, μιθραϊκών θεοτήτων, του Κρόνου, του Άρη, της Ήρας και του Δία». (4)
..
Πέμπτον, το τέλος των αδερφών: όπως και ο Ιάκωβος έτσι και ο Κάστωρ βρήκε βίαιο θάνατο (σκοτώθηκε σε μία μάχη), ενώ όπως και για τον Ιωάννη (με έρεισμα τη ρήση τού Ιησού περί δυνητικής αθανασίας τού αγαπημένου του μαθητή) πιστευόταν ότι δεν θα πέθαινε, έτσι κι ο Πολυδεύκης ήταν δυνητικά αθάνατος. Και οι δύο δηλαδή, ο μεν Πολυδεύκης εξ ορισμού, ο δε Ιωάννης επαγωγικά, συνδέονταν με μια σαφή παράσταση αιώνιας ζωής.
..
Συμπληρωματικά με τα στοιχεία αυτά, αξίζει, νομίζω, να αναφερθεί και η
Παρέκβαση τού Μακ Ντόναλντ σχετικά με τη λατρεία τού Σαντιάγο (Sant Yago < Sanctus Jacobus) που καθιερώθηκε από τους χριστιανούς τής μεσαιωνικής Ισπανίας εμφανίζοντας ωστόσο αδιαμφισβήτητα στοιχεία Διοσκουρισμού και καταπληκτικές ομοιότητες με τον… Κάστορα! Το εντυπωσιακότερο παράδειγμα αναμφίβολα αποτελούν οι παραδόσεις περί εμφανίσεων τού Αγίου Ιακώβου σε καθοριστικές μάχες πάνω σε άσπρο άλογο! Υπενθυμίζω ότι ο Κάστωρ όπως επιβεβαιώνει κι ένας ομηρικός ύμνος στους Διόσκουρους, θεωρούνταν ιπποδαμαστής, ενώ «συχνά οι καλλιτέχνες τους εικονίζανε καβάλα σε άσπρα άλογα» (5). Έφιππους πάνω σε λευκά άτια να επιχειρούν κατά των εχθρών, τους φαντάζονταν επίσης και οι προχριστιανικοί Ρωμαίοι γεγονός που απαθανατίστηκε και σε νομίσματα τής εποχής. Σύμφωνα πάντως με την άποψη τού Μακ Ντόναλντ «δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν πως οι πιστοί τού Σαντιάγο γνώριζαν ότι είχαν εκχριστιανίσει έναν από τους Ουράνιους Διδύμους, πόσο μάλλον ότι κάτι τέτοιο είχε κάνει ο Μάρκος πριν από αιώνες. Από την άλλη, η λατρεία του Σαντιάγο δείχνει ότι η περιγραφή του Μάρκου για τους υιούς βροντής περιείχε σπερματικές εικόνες που ωρίμασαν, θα λέγαμε, μέσα σ’ έναν ολοκληρωμένο χριστιανικό διοσκουρισμό». (6)
......
............... ...
...............Ο Σαντιάγο (Άγιος Ιάκωβος)............                      Οι Διόσκουροι
..
Ωστόσο υπάρχει μια λεπτομέρεια στην όλη ιστορία που προβληματίζει. Ποια είναι αυτή η λεπτομέρεια; Μα η ίδια η ετυμολογία τού ονόματος «Βοανεργές» η οποία θεωρείται αμφιλεγόμενη (7), τόσο το πρώτο συνθετικό boane, κυρίως όμως το δεύτερο. Σύμφωνα με τον John Marco Allegro, σημιτολόγο και ειδικό στην αρχαία Σουμεριο-βαβυλωνιακή Φιλολογία, το Βοανεργές στην πραγματικότητα δεν είναι παρά απλός αναγραμματισμός τής σουμεριακής φράσης «GEShPU… AN.. UR» (μετατρεπόμενης σε: «pu an er ges») η οποία αναφερόμενη στο ιερό μανιτάρι Amanita muscaria, σήμαινε: «ισχυρός άντρας που κρατά ψηλά τον ουράνιο θόλο» (8). Δηλαδή καμία σχέση με γιούς και βροντές; Χμμ… όχι ακριβώς! Κατά τον Allegro (9) πίσω από τη μετάφραση «υιοί βροντής» δεν κρύβεται τίποτε άλλο παρά η πανάρχαια αντίληψη ότι το μανιτάρι ξεφύτρωνε μέσ’ από τη γή μετά από καταιγίδες υπακούοντας στη βροντερή φωνή τού θεού (βροντή)! Κατ’ αυτήν την έννοια, λοιπόν, όντως θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για «γιό τής βροντής»! Και πάνω λοιπόν που ’ναι κανείς έτοιμος να προσπεράσει μ’ ένα συγκαταβατικό χαμόγελο την, αν μη τι άλλο, τολμηρή αυτή θεωρία, πέφτει πάνω στο κεραύνιον των αρχαίων Ελλήνων, μανιτάρι το οποίο -όπως αναφέρεται στο Liddel & Scott- οφείλει το όνομά του στην πεποίθηση «ότι εφύετο μετά την κατάσκηψιν κεραυνού»! Μα τον Δία! Τι διάβολο γίνεται εδώ λοιπόν; Τα πράγματα μάλιστα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν έκπληκτοι βλέπουμε τον Βρεττανό λόγιο ούτε λίγο ούτε πολύ να συσχετίζει τον «ισχυρό άντρα (στύπος, πόδι τού μανιταριού) που κρατά ψηλά τον ουράνιο θόλο (καπέλο, πίλος)» με τους… Διόσκουρους! Κατόπιν τούτου, το ερώτημα νομίζω παραμένει:
..
Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου… ποιον είχαν πατέρα;
..
...
....
Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
..
[1] Σύμφωνα με μιαν άλλη (αντιφατική, και όχι αλληλοσυμπληρούμενη) εκδοχή
το αίτημα αυτό δεν μεταφέρθηκε στον Ιησού από τους Βοανεργές, αλλά από τη
μητέρα τους (Κατά Ματθαίον Κ´, 20-23).
..
[2] Dennis R. MacDonald, Τα Ομηρικά Έπη και το Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο,
σ. 63-80, 2004, εκδ. Κάκτος
..
[3] Δ´ Βασιλειών, Α´
..
[4] MacDonald, σ. 69
..
[5] Ζαν Ρισπέν, Ελληνική Μυθολογία, τ. 5, σ. 843, εκδ. Τριήρης
..
[6] MacDonald, σ. 80
..
[7] Ό,τι κι αν σημαίνει τελικά η επίμαχη λέξη, από τη στιγμή που οι χριστιανοί
για κάποιον λόγο αυτήν την ερμηνεία έδωσαν, είναι αυτονόητο ότι δεν αλλάζει
απολύτως τίποτα στους συσχετισμούς!
..
[8] Για αναγραμματισμό έκανε λόγο και ο διεθνούς φήμης ερευνητής και ειδικός
στην Ελληνορωμαϊκή Αρχαιολογία τής Εγγύς Ανατολής, Νίκος Κόκκινος.
Συγκεκριμένα ενώ δέχτηκε το πρώτο συνθετικό bne (boane) ως τον πληθυντικό
τύπο τού bar (γιός), ερμήνευσε τον δεύτερο (ragshi) ως αναγραμματισμό που
οδηγεί στο «Ισκάρ» και κατ’ επέκταση στο συμπέρασμα ότι οι Βοανεργές στην
πραγματικότητα δεν ήταν ούτε γιοί τής βροντής, ούτε κάποιου ανύπαρκτου
Ζεβεδαίου, αλλά του Σίμωνα Ισκαριώτη ο οποίος δεν ήταν κανείς άλλος παρά
ο ίδιος ο Πέτρος!!
..
Το αίνιγμα τού Ιησού τής Γαλιλαίας, σ. 120-121, εκδ. Αίολος
..
[9] σ. 75-76
..
..

19 σχόλια:

Zaphod είπε...

Εξαιρετικός !

Είχα διαβάσει μια χαζομάρα πως το "βοανεργες" εχει ελληνική ρίζα και τα είχα πάρει. Η λογική λέει πως, όπως και πολλά άλλα ονόματα που αναφέρονται, είναι εξελληνισμένα αραμαϊκά.

Ενδιαφέρον και ο συσχετισμός με τους Διος Κούρους και το ιερό μανιτάρι:)


Πολλά από τα συμπεράσματα στο βιβλίο του Κόκκινου είναι πολύ λογικά, κάποια άλλα όχι, αν και δεν ξέρω πόσο έγκυρος θεωρείται γενικά

Ζεβεδαίος: έτσι και αλλιώς δεν αναφέρεται πουθενά, ενώ το "κατά Ιωάννη" εξυψώνει (εκτός από τον....Ιωάννη) και τον Πέτρο, αρα έχουμε και μια γενικότερη ένδειξη ακόμα :)

Zaphod είπε...

A, μην ξεχάσω να δώσω συγχαρητήρια για την αναφορά στον Σεράπη που ήταν η προηγούμενη μεγάλη συγκριτική θεότητα πριν τον JC

Κώστας είπε...

Χαίρομαι, φίλε Zaphod, που βρήκες το κείμενο ενδιαφέρον και σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου
λόγια!

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα των θείκών διδύμων -εκ των οποίων συχνά ο ένας είναι θνητός και ο άλλος αθάνατος- είναι κοινό και πολύ συνηθισμένο στις μυθολογίες των λαων. Οι σανσκριτικοί θρύλοι αναφέρονται στους θείκούς δίδυμους Ασβίν οι οποίοι είναι παράλληλα και θεραπευτές (Άγιοι Ανάργυροι anybody?). Παρόμοια περίπτωση ήταν ο Ηρακλής και ο Ιφικλής, ο Ρωμύλος και ο Ρέμος,
Οσο για το θέμα των δυό αδερφών που φέρνουν καταστροφή και θάνατο, να θυμίσω την καταστροφή της Συχέμ από τον Συμεών και τον Λευϊ στη Γένεση...

Κώστας είπε...

Όντως, φίλε Ανώνυμε, έτσι είναι. Όσο για τη σφαγή στη Συχέμ, προσωπικά αν ήμουν
χριστιανός, ευχαρίστως θα δεχόμουν την εκδοχή τού μυθολογικού θέματος. Όπως και
να το κάνουμε, είναι σαφώς πιο ανώδυνη…

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

Καταπληκτικά πράγματα, και εξαιρετικό άρθρο. Πρέπει να είσαι πολύ διαβασμένος. Εγώ μέχρι σήμερα δεν έχω αξιωθεί να γράψω ένα άρθρο που να είναι αποτέλεσμα έρευνας και να περιέχει αναφορές στο τέλος.

Κώστας είπε...

Αγαπητέ Διαγόρα,
σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, αλλά… κόψε κάτι ۬ Big Brother is
watching us! ;-)

Ανώνυμος είπε...

ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΖΕΒΕΔΑΙΟΥ ΠΟΙΟΝ ΕΙΧΑΝΕ ΠΑΤΕΡΑ?

Κώστας είπε...

Έλα ντε!

ΑΡΗΣ ΜΑΚΕΔΩΝ είπε...

Ἀδερφὲ, τὸ συγκεκριμένο εἶναι ἕνα ἀπ' τὰ καλύτερα blog ποὺ ἔχω διαβάσει. Μπράβο γιὰ τὴ δουλειὰ σου.

Κάπου εἶχα διαβάσει ὅτι τὸ "Ζεβεδαῖος" προέρχεται ἀπὸ τὸς λέξεις "ΖΕΥΣ" καὶ "ΙΔΑΙΟΣ"...Ἀπ' τὸν Ἰδαῖο Δία δηλαδὴ ποὺ λατρευόταν στὴν Κρήτη...

Κὶ αὐτὸ,ἄν ἱσχύει,ἐνδυναμώνει τὸ κείμενο σου.

Κώστας είπε...

Φχαριστώ πολύ, φίλε, να 'σαι καλά. Όσον αφορά τώρα την ετυμολογική εκδοχή που ανέφερες, κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να ευσταθεί, αφού ούτε η ονομαστική Ζευς χρησιμοποιείται στη σύνθεση -έτσι τουλάχιστον θυμάμαι-, αλλά ούτε και οι υποτιθέμενες τροπές είναι αυτές που θα περιμέναμε. Βασικά από χιλιόμετρα κάνει μπαμ για παρετυμολογία. Τώρα αν η λέξη είναι όντως εβραϊκή ή ενδεχομένως συνδέεται με κάτι άλλο, δεν το γνωρίζω.

Ευχαριστώ πάντως για την επίσκεψη.

(Υ.Γ. Κάποιες άλλες εποχές το σχόλιο σου θα μου κέντριζε το ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα, τώρα όμως όπως ίσως θα διαπίστωσες, ο διακόπτης έχει πλέον κατέβει στο OFF. Και πολύ άντεξα!)

Kριτικός είπε...

Τι έγινε Κώστα, καλά είσαι ;;
Άκου λοιπόν, έχω μια ιδέα. Επειδή το ζήτημα της θρησκείας έχει εξαντληθεί πια, κι'επειδή είσαι πολύ καλός στη τεκμηρίωση, καλό θα ήταν να έφτιαχνες ένα ανάλογο μπλόγκ για τον άλλον μεγάλο μύθο που μας πλασσάρουν τελευταία , τη "Δημοκρατία". Όχι πως δεν πιστεύω σε μια πραγματική δημοκρατία αν αυτή μπορεί να υπάρξει, μη παρεξηγηθώ, αλλά μιλάω για τούτο το παραμύθιασμα για μια δήθεν δημοκρατία (βλέπε βασιλεία των ουρανών)που γίνεται εργαλεία αλλά και αντικείμενο εκμετάλλευσης εκ μέρους των πιο σαθρών ψευταράδων. Τώρα θα μου πεις, που χρόνος για τέτοια τώρα.......έλα όμως που μας αφορά άμεσα γιατί όλα τα δραματικά γεγονότα των ημερών μας γίνονται με πρόσχημα την "δημοκρατία". Τέλος πάντων, ξέρω τι θ' απαντήσεις και καλά θα κάνεις, αφού η ζωή δεν είναι για να μας τη τρώει το διαδίκτυο, αλλά μια και μου ήρθε η ιδέα είπα να σου τη πω.
Να 'σαι καλά όπως και να'χει..

Κώστας είπε...

Καλησπέρα, αγαπητέ φίλε μου και πιστέ επισκέπτη τού μουσειακού πλέον ετούτου χώρου! :-)

Το ζήτημα τής (α)δημοκρατίας, λοιπόν, να θίξω, ε; Κι εγώ σού λέω, πως μ' αυτά που μου λες, πάλι στο λούκι τής θρησκείας πας λάου-λάου να με ρίξεις - σε πήρα χαμπάρι! Γιατί; Μα επειδή διαβάζοντας τα περί δημοκρατίας, αναφώνησα: ''Ύπαγε οπίσω μου, Σατανά!'' :-)

Κριτικός είπε...

Α, Κώστα με ...προσβάλλεις . Καθόλου δεν ήθελα να σε παρασύρω σε θρησκευτικές συζητήσεις εκ νέου.
Εκτός αν πέρα από την αυθόρμητη θρησκευτικής χροιάς αναφώνησή σου σ' έπεισε περί τούτου το γεγονός ότι κατά βάθος πιστεύεις πως η δημοκρατία και η έλλειψή της έχουν θρησκευτικές ερμηνείες.......

Άλλά πράγματι δεν σκόπευα να σου προτεινω να το πας μέχρι εκεί. Ως πολιτικό- ψυχολογικό φαινόμενα θ'αρκούσε να τα εξετάσεις. Αλλά η αποστροφή σου οφείλεται απλώς στη σκέψη ότι θα κλειστείς ξανά σ'ένα μπλογκ ή στη φύση του θέματος ;; Και, αν στη φύση του θέματος, γιατί ;;

Τέλος πάντων, δεν επιμένω, απλώς έριξα την ιδέα. Έτσι κι'αλλιώς ο κόσμος δεν βάζει μυαλό, όλα χαμένος κόπος φαίνεται πως είναι.
Εκτός ίσως από την αυτογνωσία και την προσωπική ζωή.

Κώστας είπε...

Αγαπητέ φίλε, Κριτικέ, δυστυχώς ή ευτυχώς το θέμα είναι απλό: ο μόνος λόγος που μπήκα τότε στη διαδικασία να γράφω στο Διαδίκτυο, ήταν η επιθυμία μου να βγουν προς τα έξω κάποια πράγματα που μ' έτρωγαν να τα πω. Άπαξ και έσβησε η σπίθα αυτή, το πανηγύρι έληξε. Τώρα για άλλης φύσης θέματα σαν κι αυτά που έθιξες ή και οποιαδήποτε άλλα, απλά δεν αισθάνομαι την αδήριτη ανάγκη να εξωτερικεύσω τις σκέψεις και τις απόψεις μου, γι' αυτό και δεν θα είχε κανένα νόημα να επιχειρούσα να στήσω κάτι ανάλογο με το ''τι εστιν αλήθεια;''. Τώρα είμαι απλώς ένας βουβός παρατηρητής στο Διαδίκτυο. (Χμμ... δηλαδή, με εξαίρεση τον τομέα πού άπτεται τού αντικειμένου μου - γιατί εκεί η σπίθα και η έμπνευση περισσεύουν!) ;-)

Kριτικός είπε...

Ωραία, το καταλαβαίνω ότι δεν ύπάρχει σπίθα για το θέμα που σου πρότεινα. Αλλά προκύπτει ότι έχεις σπίθα περισσή για κάτι άλλο. Για το "αντικείμενό σου". Δεν ξέρω ποιό είναι αυτό, δεν θυμάμαι να διάβασα κάτι σχετικό, αλλά μου κάνει ότι μπορεί να έχεις σχέση με τη φιλολογία. Άν ναι, τότε θα ήταν ό, τι πρέπει ένα ανάλογο μπλογκ.

Λοιπόν, αν επιμένω, είναι γιατί αν θυμάσαι, όταν πρωτομπήκα στο τσαντίρι σου πριν 1,5 χρόνο περίπου, ήταν από τις πρώτες μου διαδικτυακές εμπειρίες. Είχα λοιπόν εκπλαγεί με το στυλ σου που έμοιαζε τόσο πολύ με το δικό μου όταν κάποτε είχα ασχοληθεί με το θέμα, που έτριβα τα μάτια μου. Κάποιες φορές αναρωτιόμουν αν τα είχα γράψει εγώ μερικά απ' αυτά που διάβαζα εδώ και δεν το θυμόμουν.
Βέβαια το....διέλυσες το θέμα με πολύ λεπτομερέστερη τεκμηρίωση απ' ό,τι είχα κάνει εγώ όταν είχα ασχοληθεί, αλλά ο τρόπος σου μου μιλούσε στη ψυχή. Δεν ήταν ο συνήθης φανατισμένος αντίλογος αλλά ο αντίλογος κάποιου που γνησίως είχε "πάθει πλάκα" με τον παραλογισμό που ανακάλυπτε.

Υποθέτω λοιπόν ότι αν άνοιγες άλλο μπλογκ με το αντικείμενο σου εκείνο που σου βγάζει σπίθες (όποιο και να είναι αυτό) θα ήσουν παρομοίως ενδελεχής.

Άν ιδίως το αντικείμενό σου έχει σχέση με φιλολογία/φιλοσοφία/ἴστορία ή κάτι τέτοιο, τόσο το καλύτερο. Εγώ θα ήμουν όλος μάτια...Όχι τίποτ' άλλο, αλλά για να οφεληθείς από κάτι, πρέπει να σου μιλάει στη ψυχή ο τρόπος τἠς παρουσίασης. Και ο δικός σου τρόπος μου έκανε "κλικ".Υποθέτω ότι θα μου έκανε "κλικ" και ο τρόπος παρουσίασης του αντικειμένου που σε παθιάζει.

Κώστας είπε...

Επειδή δεν θέλω να επεκταθώ εδώ για το θέμα, στείλε μου, αν θες, την ηλεδιεύθυνσή σου για να μπορέσω να σου απαντήσω. Εννοείται, το σχόλιο δεν θα δημοσιευθεί!

Κριτικός είπε...

Nαι, όλος μάτια, αλλά εδώ βγάζω μάτια. Εννοούσα νομίζω "ωφεληθεί" αντί "οφεληθεί".....

Unknown είπε...

Έρχομαι και εγώ που ο πατερας μου έχει πρόβατα να σας πω τούτο!!! Γιατί πάντα πρέπει να έχουμε στα σχόλια αντίλογο ο οποίος δεν έχει σχέση με το θέμα στην προκειμένη περίπτωση...φτιάξε ένα μπκοκ όχι δεν φτιάχνω...σατανά=μαλακα χαχα !!! Τόσα χρόνια αυτή η εσωστρέφεια μας έφαγε την ανάσταση!!! Νικόλας Βρανιας

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Δεν περιγράφω άλλο!

Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:



«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»



Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:



Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!







Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!

.

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!