..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!

.... ....
Ερώτηση: πώς θα σας φαινόταν αν μαθαίνατε ότι ο δάσκαλος των παιδιών σας διαμορφώνει το μάθημά του κατά τέτοιον τρόπο ώστε κάποιοι μαθητές να... μην καταλαβαίνουν μία; Πώς θα αντιδρούσατε αν με τα ίδια σας τ’ αυτιά τον ακούγατε να ομολογεί ότι οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιεί, έχουν απώτερο σκοπό την… εξάλειψη και της τελευταίας πιθανότητας οι... κουμπούρες να γίνουν μέτριοι, οι μέτριοι καλοί και οι καλοί άριστοι; Φαντάζομαι, στους περισσότερους από σας και μόνο στη σκέψη ότι θα μπορούσε ποτέ να υπάρχει ένας τόσο διεστραμμένος δάσκαλος, θα σηκώθηκε η τρίχα! Ε κι όμως, αγαπητοί μου φίλοι, ένας τέτοιος δάσκαλος -σύμφωνα πάντα με την ίδια την Αγία Γραφή- ήταν ο Διδάσκαλος των Διδασκάλων…Ιησούς!!
..
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής... θεϊκή απάντηση: «Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙ σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται, μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν
τα αμαρτήματά τους».
..
Επαναλαμβάνω τα επίμαχα σημεία μην τυχόν και δε διάβασα καλά: «ώστε […]
ΝΑ ΜΗΝ αναγνωρίζουν […] και ΝΑ ΜΗΝ αντιλαμβάνονται, ΜΗΝ ΤΥΧΟΝ ΚΑΙ μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους». Λοιπόν; Πραγματικά απίθανες ατάκες, δε συμφωνείτε; Μιλάμε δηλαδή για σεμινάριο διδασκαλίας! Τύφλα να ’χουν οι καθηγητάδες στα πανεπιστήμια με τα μάστερ και τα διδακτορικά τους. Κουραφέξαλα! Την Αγία Γραφή έπρεπε να μελετάνε κι όχι τον κάθε άσχετο που το παίζει… ειδήμων στη διδακτική και στην ψυχολογία
τής μάθησης!
..
Μήπως όμως… μήπως όμως τελικά κάνω λάθος; Μήπως με τα ασεβή σχόλιά
μου εν τέλει επιβεβαιώνεται ο Ιησούς των Ευαγγελίων που μίλησε για βλέποντες που δεν αναγνωρίζουν και ακούοντες που δεν αντιλαμβάνονται; Χμμ, λοιπόν… Να το εξετάσουμε κι αυτό! Αν ήμουν λοιπόν απολογητής, η πιθανότερη μου αντίδραση σ’ αυτά που έγραψα πιο πάνω, θα ήταν να έλεγα: «Αγαπητέ φίλε, έτσι όπως παραθέτεις την επίμαχη ρήση αποκομμένη από τα συμφραζόμενά της, αλλοιώνεται το νόημα! Σε όλο το κεφάλαιο, βλέπεις, ο Ιησούς μιλάει για την ποικίλλουσα δεκτικότητα των ανθρώπων. Έτσι λοιπόν η επίμαχη ρήση απλώς αναφέρεται σ’ εκείνους που για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν μπορούν να δεχθούν τον λόγο του Θεού μέσα τους. Όσο για τη φράση “μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους”, η ερμηνεία είναι πολύ απλή. Όπως λέει κι ο Κολιτσάρας, “εάν δεν υπήρχεν εις αυτούς η σκλήρυνσις τής ψυχής, η αδιαφορία να γνωρίσουν την αλήθειαν και το μίσος των εναντίον τού Κυρίου, θα ήσαν εις θέσιν να εννοούν όσα
ήκουαν”». (1)
..
Αυτά θα μου απαντούσα λοιπόν, κι αν ήμουν και λιγάκι... «πειραγμένος», ε τότε μπορεί να διάνθιζα τον αντίλογό μου και με καμιά χριστιανική φιλοφρόνηση τού τύπου «απατεώνα κωστάκη, συκοφάντη, ρόμπα, καραγκιόζη» (2)! Κι αφού λοιπόν θα μου έλεγα αυτά, ας δούμε τι θα... μου ανταπαντούσα κι εγώ με τη σειρά μου:
..
Κατ’ αρχάς ούτε μία λέξη από τα συμφραζόμενα των επίμαχων χωρίων, δεν είναι ικανή να αντιστρέψει την αλγεινή εντύπωση που προκαλούν τα λόγια τού (εδώ κρινόμενου ως δασκάλου) Ιησού. Ο προσεχτικός αναγνώστης τού μπλογκ θα έχει διαπιστώσει ότι σε αντίθεση με τις αλεπουδίστικες πρακτικές κάποιων... έξυπνων, όταν παραθέτω αποσπασματικές πληροφορίες, τα βράδια κοιμάμαι τον ύπνο τού δικαίου, αφού τα συμφραζόμενα που δεν αναφέρω, γνωρίζω πολύ καλά ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αναιρέσουν αυτά που… αναφέρω!

Στη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν τα «αποσιωπούμενα συμφραζόμενα» που πάνω στη φούρια του να αντιτάξει κάτι, θα μπορούσε κανείς σοφιστικά να μου καταλογίσει, αφορούν αποκλειστικά και μόνο την τεκμηρίωση τής ποικίλλουσας δεκτικότητας των ανθρώπων στον λόγο τού Θεού και όχι τη ρητά εκπεφρασμένη πρόθεση τού Ιησού να στερήσει από κάποιους ανθρώπους έστω και την απειροελάχιστη πιθανότητα να καταλάβουν τα αμαρτήματά τους, να μετανοήσουν και τελικά να συγχωρεθούν! Άλλο πράγμα όμως το ένα, κι άλλο το άλλο! Το ίδιο άσχετη με το ζητούμενο είναι φυσικά και η ερμηνεία τού Κολιτσάρα, αλλά τώρα τι να πεις; Μαθημένα τα βουνά στα χιόνια…
..
Τα λόγια όμως τού Ιησού, αγαπητοί μου φίλοι, όπως και να τα γυρίσει κανείς, είναι
καθαρά και ξάστερα. Και στο φινάλε το ζητούμενο εδώ δεν είναι να μάθουμε τι ΘΑ συνέβαινε ΑΝ οι άνθρωποι που για διάφορους λόγους δεν ήταν σε θέση να δεχθούν τον Θεό μέσα τους, δεν ήταν έτσι όπως ήταν, αλλά… αλλιώς! Αυτό που μας απασχολεί και για το οποίο συζητάμε, είναι το ότι ο Ιησούς -σύμφωνα πάντα με τη δική του ρητή ομολογία- ΔΕΝ ήθελε οι άνθρωποι αυτοί ν’ αλλάξουν! Κι όχι μόνο δεν ήθελε, αλλά έκανε κι ό,τι περνούσε από το χέρι του για να μείνουν εκεί που ήταν: δηλαδή στο πνευματικό σκοτάδι! Και για μην κάνει κανείς τώρα το λάθος να αντιτάξει ότι ο Χριστός γνώριζε εκ των προτέρων πως ό,τι, μα ό,τι κι αν έλεγε στους ανθρώπους αυτούς, εκείνοι δεν επρόκειτο τελικά ν’ αλλάξουν, υπενθυμίζω…διακριτικά ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η θεϊκή παντογνωσία τού Ιησού βρισκόταν στη θέση… OFF αφού η διατύπωση «μην τυχόν και»δύσκολα θα ταίριαζε σε κάποιον που από πριν ξέρει τι πρόκειται να γίνει! (3)
..
Έτσι λοιπόν αφού κανένα από τα τρία παραπάνω επιχειρήματα δε θα άντεχε σε
σοβαρή κριτική, το κρίσιμο ερώτημα θα παρέμενε ανοιχτό: γιατί ένας δάσκαλος (Ιησούς) να διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο (παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι παρακολουθούν το μάθημα, να μην καταλαβαίνουν τίποτα στερούμενοι έτσι τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»); Γρίφος για δυνατούς λύτες…
..


Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ..


[1] Αγία Γραφή Βίβλος, εκδ. Κ. Κουμουνδουρέα,
(ερμηνευτική απόδοση: Ι. Θ. Κολιτσάρα), τόμος 6, σελ. 134
..
[2] Οι συγκεκριμένες φιλοφρονήσεις βέβαια, εννοείται πως
ΔΕΝ είναι αποκύημα τής νοσηρής μου φαντασίας !
..
[3] Το ίδιο ανέκδοτο, και μάλιστα σε βελτιωμένη έκδοση,
συναντάμε και στο Γένεσις Γ´ 22 όπου ο (κατά τους χριστιανούς)
Τριαδικός Θεός αμέσως μετά την Πτώση εκφράζει τον φόβο…
μην τυχόν ο Αδάμ απλώσει το χέρι του και φάει κι από το
δέντρο τής ζωής και γίνει αθάνατος! «Μην τυχόν και…»!
Κι η διατύπωση αυτή από την… προγιγνώσκουσα Τριαδική
θεότητα! Αχαχαχαχαχαχα! Μπα σε καλό σας πάλι σήμερα…
..
..

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χμμ.. πολύ ενδιαφέρον. Λοιπόν, αν ήταν από κάποιο ευαγγέλιο θα έμενα άναυδος, αλλά μια και είναι από το ευαγγέλιο του Μάρκου,δεν συγκλονίζομαι και πολύ. Δεδομένου ότι υπάρχει και γνωστικό ευαγγέλιο του Μάρκου αυτό το χωρίο μοιάζει να είναι ξεχασμένο από εκεί. Πιστεύω ότι το βλέπεις και εσύ ότι το απόσπασμα που παραθέτεις κραυγάζει "γνωστικό". Περισσότερο απορώ πώς το ξέχασαν και δεν το αφαίρεσαν όταν η Καινή Διαθήκη ήταν στο τσουκάλι και μαγειρευόταν.

Δεν μπορώ φυσικά να διαφωνήσω με τις απόψεις σου για τις επιπτώσεις της ύπαρξης αυτού του χωρίου.

Κώστας είπε...

Φίλε Evan T,

καταρχάς να σε καλωσορίσω στα… δύσβατα μονοπάτια τού «τι εστίν αλήθεια;» και να
σ’ ευχαριστήσω για το σχόλιο σου.

Για το θέμα μας τώρα, όντως το επίμαχο εδάφιο είναι απερίγραπτα προκλητικό όσο και…
προκλητικά απερίγραπτο! Αν πρόκειται για ξεχασμένο απομεινάρι από το Απόκρυφο
τού Μάρκου ή από κάποιο άλλο γνωστικό Ευαγγέλιο, δεν το γνωρίζω. Αναμφίβολα κάποιες
μυστηριακές καταβολές όντως διαφαίνονται εδώ. Το σίγουρο πάντως είναι ότι αυτοί που
το άφησαν εκεί, δεν μπορεί να μην αντιλαμβάνονταν τη βαρύτητα τού εντελώς διαστροφικού
μηνύματος που έβγαινε. Και λέω «διαστροφικού» γιατί άλλο είναι να αποκλείεις από τη
γνώση κάποιους που εκτιμάς ότι δεν είναι σε θέση να την κάνουν κτήμα τους, και άλλο
να φοβάσαι μην τυχόν και… τα καταφέρουν!

Elias είπε...

Τα παράπονά σου στον Ησαΐα. Το Bible Gateway, στο οποίο συνήθως ανατρέχω για τη Βίβλο, σχετίζει το κατά Μάρκον 4:10-12 με το χωρίο 6:9-10 του υιού του Αμώς: "Ύπαγε, και ειπέ προς τούτον τον λαόν, Με την ακοήν θέλετε ακούσει, και δεν θέλετε εννοήσει και βλέποντες θέλετε ιδεί, και δεν θέλετε καταλάβει. Επαχύνθη η καρδία του λαού τούτου, και έγειναν βαρέα τα ώτα αυτών, και έκλεισαν τους οφθαλμούς αυτών, δια να μη βλέπωσι με τους οφθαλμούς αυτών, και ακούωσι με τα ώτα αυτών, και νοήσωσι με την καρδίαν αυτών, και επιστρέψωσι και θεραπευθώσι".
Ο Ιησούς, δηλαδή, δίδασκε αινιγματωδώς με παραβολές για να βγουν αληθινά τα λόγια που ο Κύριος των Δυνάμεων είπε στον προφήτη.

Μέχρι εκεί φτάνουν οι δυνατότητές μου. Θα ήθελα να μάθαινα περισσότερα περί του θέματος.

Κώστας είπε...

Καλημέρα Ηλία,

και σ’ ευχαριστώ πολύ για την καίρια υπόδειξή σου! Η αλήθεια είναι ότι στη συγκεκριμένη
περίπτωση ούτε θυμόμουν, αλλά ούτε και έψαξα καθόλου μήπως η φράση αναγόταν στην
Παλαιά Διαθήκη. Γι’ αυτό άλλωστε και απέφυγα να πάρω σαφή θέση για την εικασία τού
Evan T ότι θα μπορούσε εδώ να υπάρχει κάποια σχέση με το Απόκρυφο τού Μάρκου.
Η συγκεκριμένη ρήση, βλέπεις, ήταν τόσο απόλυτα διατυπωμένη, αλλά και τόσο εξωφρενική
που έφτανε και περίσσευε για να γράψω αυτά που έγραψα. Επί της ουσίας τώρα, πέραν
τής οφθαλμοφανούς λογοκλοπής την οποία οι χριστιανοί αναβάθμισαν σε… εκπλήρωση
προφητείας, ακόμα και στον Ησαΐα η διατύπωση ήταν σαφώς πιο… κομψή, αν το καλοσκεφτείς! «Επαχύνθη γαρ η καρδία τού λαού», είπε ο Θεός! Δηλαδή επειδή σκλήρυνε η καρδιά τους (αίτιο),
γι’ αυτό δεν κατανοούν (αιτιατό)! Ο Χριστός όμως αντέστρεψε τη σχέση αιτίου-αιτιατού και είπε
ξεκάθαρα ότι ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ οι άνθρωποι αυτοί να καταλάβουν και να σωθούν! Και αυτό όπως
και να το δεις, είναι απλά ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΟ!

Elias είπε...

Αλλιώς το καταλαβαίνω εγώ: επειδή ο Θεός (ως Κύριος των Δυνάμεων μιλώντας στον Ησαΐα) δήλωσε ότι επαχύνθη η καρδία του λαού των Ιουδαίων, ο λόγος Του ήταν δεσμευτικός. Κατ' αυτόν τον τρόπο, πάλι ο Θεός (ως Ιησούς, ο ενσαρκωμένος Σωτήρας) έπρεπε να συμμορφωθεί με τα ρηθέντα, γι' αυτό και οι επίμαχοι σύνδεσμοι ("...ἵνα βλέποντες βλέπωσι καὶ μὴ ἴδωσι, καὶ ἀκούοντες ἀκούωσι καὶ μὴ συνιῶσι, μήποτε ἐπιστρέψωσι καὶ ἀφεθῇ αὐτοῖς τὰ ἁμαρτήματα...").
Είμαι σίγουρος ότι κάποιος ικανός θεολόγος (όχι αυτός ο Κολιτσάρας, δε θεωρώ κανέναν έλληνα θεολόγο ικανό) θα μπορούσε να δώσει μία πολύ πιο ψαγμένη επιχειρηματολογία εδώ, ως προς την επίσημη δογματική ερμηνεία των χωρίων.

Κατά τ' άλλα, μου φαίνεται εύλογο αυτό που λέει ο Evan T, ότι το συγκεκριμένο απόσπασμα μυρίζει Γνωστικισμό. Δεν αποκλείεται καθόλου, αν όχι να τοποθετήθηκε, τουλάχιστον να χρησιμοποιήθηκε από γνωστικιστικά ρεύματα των πρώτων αιώνων μ.Χ. Θα ήθελα να μάθαινα τη γνώμη σοβαρών μελετητών της Βίβλου και του Χριστιανισμού γι' αυτό, όχι των δικών μας ημιμορφωμένων ημιπροπαγανδιστών.

Ανώνυμος είπε...

Κατ'αρχάς, Κώστα, να σ'ευχαριστήσω για το καλωσόρισμα. Τώρα επί του θέματος.

Ασχέτως του πώς προέκυψε το χωρίο αυτό μέσα στο ευαγγέλιο του Μάρκου (και από εκεί στο Λουκά και το προφητειομανή Ματθαίο), προσωπικά πιστεύω πως ο ρόλος του είναι πολύ πιο ύπουλος. Αν ο Χριστός δεν ήθελε οι άνθρωποι να καταλάβουν τα λεγόμενά του δεν είμαι βέβαιος κατά πόσο θα άφηνε τους μαθητές του να το αποκαλύψουν αυτό στο πλήθος γράφοντάς το στα ευαγγέλια. (Μη μου πείτε ήταν πεθαμένος, κοτζάμ Θεός δεν θα είχε πρόβλημα να ενημερώσει τους Ευαγγελιστές να μην γράψουν κάτι)

Συγγνώμη για το χιούμορ, αλλά αυτό το χωρίο έχει κατά τη γνώμη μου, εκτός από μια αδιαμφισβήτητη γνωστική χροιά, παράλληλα ενισχύει ΑΜΕΣΑ την "αξιοπιστία" των αποστόλων και των διαδόχων τους. Το χωρίο είναι σαφές ότι οι Απόστολοι θα κατανοήσουν τα λόγια του Χριστού επειδή θα τους εξηγήσει αυτός. Άρα μετά τη σταύρωση αναλαμβάνουν αυτοί το ρόλο της αυθεντίας των λόγων του Χριστού, αφού οι υπόλοιποι μη εκλεκτοί δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν, τουλάχιστον όχι από μόνοι τους. Η προσπάθεια δημιουργίας σχέσης εξάρτησης (παρόμοια με την αποστολική συνέχεια μέσω των επισκόπων, τολμώ να πω) του πρωτο-χριστιανού με τους Αποστόλους και τους δικούς τους μαθητές είναι προφανής.

Δε θυμάμαι πού το διάβασα τώρα τελευταία, αλλά θυμάμαι ένα ιερωμένο να σχολιάζει ότι οποιαδήποτε εξήγηση που προέρχεται έξω από τη χριστιανική κοινότητα είναι αδιάφορη. Άραγε αυτή η αλαζονική άποψη δεν έχει σχέση με αυτό το χωρίο;

Hades είπε...

Ωραία ερωτήματα θέτεις. Αν μου επιτρέπεις να θέσω κι εγώ μερικά.
Μήπως το ότι ο κόσμος δεν έπρεπε να καταλάβει έχει να κάνει με το ότι η χριστιανική διδασκαλία είναι αντιγραφή της αρχαιοελληνικής με άλλες κουβέντες, τη στιγμή που η ελληνική ήταν σχεδόν αφορισμένη; Ο Κέλσος φερ'ειπείν γιατί κατηγορεί του τότε πρωτοχριστιανούς ότι δεν μας λένε τίποτε καινούριο, καθώς και ακόμη κι αυτά που επαναλαμβάνουν ούτε καν καλά δεν τα λένε;
Μήπως το να μην καταλαβαίνουν έχει να κάνει με το πρώτο... target group των εκλεκτών διδασκάλων που ήταν φτωχοί, γυναίκες και παιδιά; Είναι τυχαίο ότι σε ολόκληρη την τότε ιστορία ξέρουμε για τον ειδολολάτρη (sic) άντρα και την κρυφοχριστιανή γυναίκα του; Μήπως δηλαδή το ότι επεκράτησαν παπάτζες τύπου "όποιος δεν περάσει καλά τώρα θα περάσει καλά μετά" δεν χρήζουν και ιδιαίτερης ανάλυσης, η οποία εάν υπάρξει ουσιαστικά καταρίπτει τα πάντα;
Επίσης, μήπως το να μην καταλαβαίνει κανείς οδηγεί στην αξεπέραστη ασφγάλεια του να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο; Διότι εάν δεν καταλαβαίνεις δεν χρειάζεται και να ψάξεις, κι αν δεν χάξεις δεν θα βρεις "τροφή". Πχ, ποιες οι ουσιαστικές διαφορές του μυστικού δείπνου από ένα πλατωνικό συμπόσιο; Ή ποιος είνια επιτέλους ο επί ξύλου κρεμάμενος και γιατί όχι εταυρωμένος που αναφέρεται την Μ.Πέμπτη; Ή γιατί το Ευαγγέλιο του Ιωάννου ξεκινάει με απόσπασμα του Ηρακλείτου; Ή να το πάω ακόμη πιο παλιά (διότι έχουμε μελετήσει και την ΠΔ) σε ποια γλώσσα μίλησε το φίδι στην Εύα;
Ψιλά γράμματα...

Μη χαίρεσαι, σε ιντερνετάδικο είμαι. Κι απ'ό,τι βλέπω, εκμεταλλεύθηκες την απουσία μου και δίνεις ρέστα... :):):)

Hades είπε...

Α, και κάτι σημαντικότατο που ξέχασα: μην μας διαφεύγει ότι για τους αρχαίους Έλληνες η (καλώς εννοούμενη) αμφιβολία των πάντω ήταν ουσιαστικά η βάση ολόκληρης της φιλοσοφίας τους, διότι από αυτήν την αμφιβολία δεν άφησαν τίποτε σε χλωρό κλαρί και ανέλυσαν τα πάντα. Αντιθέτως, για την χριστιανική διδασκαλία η αμφιβολία είναι αμάρτημα (πίστευε και μη ερεύνα και λοιπές αηδίες).

Κώστας είπε...

Ηλία,
ο συλλογισμός σου ότι από τη στιγμή που Πατήρ και Υιός ουσιαστικά ταυτίζονται, δεν θα
μπορούσε ο δεύτερος να αποκλίνει από τον πρώτο, είναι πάρα πολύ λογικός, προϋποθέτει
ωστόσο την παντελή απουσία στοιχείων ασυνέχειας και αντιφατικότητας από τα κείμενα, κάτι
που όμως απλά δεν ισχύει! Πέραν τούτου -όπως επισήμανα και στο προηγούμενο μου σχόλιο-
μεταξύ τής «προφητείας» στον Ησαΐα και τής ρήσης τού Ιησού υπάρχει μια καθοριστικής
σημασίας διαφορά που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβλέπεται: ενώ στην Π.Δ
ο σύνδεσμος «μήποτε» (μήπως και, μην τυχόν) αναφέρεται με απόλυτη σαφήνεια στον
βαθύτερο και ασφαλώς ακατανόητο φόβο των ΙΔΙΩΝ των ανθρώπων μην τυχόν και…
καταλάβουν τα αμαρτήματά τους και… σωθούν, στα Ευαγγέλια αφορά σαφέστατα την
ανησυχία τού ΙΗΣΟΥ μην τυχόν και τους έρθει… ξαφνική φλασιά και συγχωρεθούν! Συνεπώς
το «μήποτε» τού Υιού έχει εντελώς διαφορετική βαρύτητα από εκείνο τού ομοούσιου
Πατρός!


Evan T,
πάρα πολύ εύστοχες οι υποψίες σου!


Καλέ μου φίλε Σίλβα, εεε… συγγνώμη, Άδη, ήθελα να πω,
τι κάνεις, αγόρι μου; Πώς τα περνάς; Πήζεις ή ολημερίς κι οληνυχτίς κοπροσκυλιάζεις
στις παραλίες και μας πουλάς παραμύθια για δουλειές και τρεχάματα; Τέλος πάντων,
αναφορικά τώρα με τα ερωτήματα που έθεσες, δεν πιστεύω να ζητάς και… απαντήσεις,
ε; Για ένα μόνο εξεπλάγην: την προβοκατόρικη ερώτησή σου σε ποια γλώσσα μίλησε
το φίδι στην Εύα, ειλικρινά δεν την αντιλαμβάνομαι! Χάρι Πότερ δε βλέπεις, παιδί μου;
Δεν έχεις ακούσει ποτέ για τους… ερπετόφωνους;;!! Ήμαρτον, Χριστέ μου, ήμαρτον!

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Δεν περιγράφω άλλο!

Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:



«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»



Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:



Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!







Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!

.

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!