..
Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα
στα τραγούδια που αγαπώ.
Εκεί έχει μόνο... μουσική!

τι εστιν αλήθεια;

Πιλάτος (Κατά Ιωάννην, ΙΗ΄ 38)

Αναλυτικός κατάλογος

..
128. Anybody home?
127. Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
126. «Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)
125. Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)
124. Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!
123. Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...
122. Τρία πουλάκια κάθονταν…
121. Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας
120. Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...
119. «Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)
118. Ποιο ήταν το... θαύμα
117. Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)
116. Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)
115. Φωτιά στα μπατζάκιά μας...
114. Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)
113. Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...
112. Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)
111. Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)
110. Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…
109. Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)
108. Άντε βρε, χρόνια πολλά!
107. Η μαρτυρία τού Τάκιτου
106. Home alone 2
105. Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...
104. Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου
103. Η μαρτυρία τού Σουητώνιου
102. Cute Christmas Cartoon
101. Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album
100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή
..99. Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα...
..98. Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου
..97. Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);
..96. Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση
..95. Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)
..94. Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!
..93. Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!
..92. Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής
..91. Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…
..90. Μυρώστε με ν’... αγιάσω!
..89. Μέχρι να... παγώσει η κόλαση...
..88. H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών
..87. Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου
..86. Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!
..85. Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία...
..84. Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι
..83. Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)
..82. Περί... υιών
..81. Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)
..80. Παιδιά, έχουμε γενέθλια!
..79. Τον αναγνωρίζετε;
..78. Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!
..77. Προβληματισμών συνέχεια...
..76. Προβληματισμοί...
..75. Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!
..74. ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)
..73. Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!
..72. Αχαχαχαχαχαχα!
..71. Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;
..70. Chicken Techno
..69. Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)
..68. Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης
..67. Η αναγκαιότητα τής πίστης
..66. Το μυστήριο τού Βαραββά
..65. Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;
..64. Τα κινητά σας, ρεεεεε!!
..63. Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)
..62. Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!
..61. Περί του Τιμίου Ξύλου
..60. Περί της αναγκαιότητας τού κακού
..59. Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»
..58. DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»
..57. Κωδικός «Λαντσιάνο»
..56. Περί των… «γνωστών αγνώστων»
..55. Περί εικόνων
..54. Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;
..53. Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης
..52. Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου
..51. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
..50. Merry Christmas Mr. Bean
..49. Προς κέντρα λακτίζειν
..48. Ο δίκαιος και ο δυνάστης
..47. Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία ...
..46. Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!
..45. Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια...
..44. Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!
..43. For yooour eyes onlyyyyy ...
..42. Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
..41. Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής
..40. «Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;
..39. Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης
..38. Life: press DELETE
..37. Μεταξύ πατέρα και γιού
..36. Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;
..35. O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!
..34. Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!
..33. Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων
..32. Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»
..31. Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές
..30. Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!
..29. Μπρρρρ!!!
..28. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!
..27. Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!
..26. Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής
..25. (Γενικά) περί αντιφάσεων
..24. Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)
..23. Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια
..22. Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες
..21. Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα
..20. Περί θεοπνευστίας
..19. Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο
..18. Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;
..17. Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) ...
..16. Η δημιουργία των πτηνών
..15. Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...
........δεινοσαύρους
..14. Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις!
..13. Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!
..12. Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης
..11. Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες
..10. Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός)
...9. Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι.
...8. Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;
...7. Δάσκαλε που δίδασκες ...
...6. Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»
...5. Περί «δημοκρατικότητας»
...4. Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω.
...3. Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας
...2. ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ...
.......παρθένος (= νεάνις);
...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Επειδή όλα κάποτε τελειώνουν...

Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!!

Έλεγα, λοιπόν, πέρυσι τέτοιον καιρό για κείνες τις απίστευτες δηλώσεις που είχε κάνει το 2001 στο MEGA ο Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος, Tοποτηρητής, τότε, τού Πατριαρχικού θρόνου Ιεροσολύμων. Kαι να, λοιπόν, που τώρα. έ χ ο υ μ ε. επιτέλους και το σχετικό βίντεο στα χέριά μας για να μπορέσουμε να σχολιάσουμε ασφαλέστερα τα λεχθέντα. Ας παρακολουθήσουμε, όμως, πρώτα προσεχτικά το μαγνητοσκοπημένο απόσπασμα:
..
..
................................

..
..

To είδατε; Πολύ ωραία. Πάμε, λοιπόν, τώρα να δούμε και τις λεπτομέρειες γιατί πραγματικά έχουν πολλή πλάκα:
..
Απόσπασμα 0:49 - 1:44
Επίσκοπος Κωνσταντίνης κ. Αρίσταρχος, Γέρων Αρχιγραμματεύς και Βιβλιοθηκάριος τού Πατριαρχείου:
«Το βαθύτερο μήνυμα είναι ο... –ν ο μ ί ζ ω– ότι με το φως αυτό εμείς αγιαζόμαστε ψυχή τε και σώματι και με την αφή. Υπάρχει ο λόγος για την αφή. Διότι ο χριστιανισμός είναι μία πνευματική θρησκεία μέσα στην οποία, όμως, υπάρχει το υλικό στοιχείο. Είμαστε άνθρωποι και ο Θεός θέλησε για μας να σωζόμαστε με... – μέσω υλικών στοιχείων τα οποία συμβολίζουν πνευματικές αξίες. Έχει σημασία να το πιάσωμε, να το αγγίξωμε και να αγιαστούμε από το φως αυτό, το οποίο έχει αγιαστεί από τον ίδιον τον Τάφο τού Κυρίου ۬ να αγιαστούμε ψυχή τε και σώματι: να φωτιστούμε δηλαδή ۬ να φωτιστούν τα αισθητήρια τού νοός μας και τού σώματός μας.»
..
► Ναι, ξέρουμε: όντως πουθενά δεν είπε ο Κωνσταντίνης ότι το φως... δ ε ν. κατέρχεται θαυματουργικά εξ ουρανού. Είπε, όμως, ότι είναι ένα υλικό στοιχείο με συμβολική αξία, το οποίο αγιάζεται από πούου; Μα από τον ίδιον τον Τάφο τού Χριστού φυσικά! Αυτό ακριβώς, δηλαδή, που έλεγε μερικούς αιώνες πριν και ο Καραθεοδωρής ۬ που το επανέλαβε κι ο Καλοκύρης ۬ που συμφώνησε και ο Μεταλληνός ۬ που προσυπέγραψε κι ο Τσέτσης και που μερικούς μήνες νωρίτερα είχε αναπαραγάγει κι η... ταπεινή ελαχιστότητά μου επισύροντας έτσι τη μήνι των απολογητών (γενικευτική διατύπωση)! Έχει όμως και συνέχεια, μη φεύγετε!
..
Απόσπασμα 2:24 - 2:49
Δημοσιογράφος:

«Ο Μητροπολίτης Δανιήλ είναι ο γηραιότερος τού ‘Τάγματος των Σπουδαίων’ , όπως λέγεται διαφορετικά η Αγιοταφιτική Αδελφότης. Μετρά εξήντα χρόνια στα Ιεροσόλυμα. Αξιώθηκε να είναι ένας από τους εκλεκτούς: ο Πατριάρχης όταν η υγεία του επιδεινώθηκε σοβαρά, έδωσε εντολή στον γέροντα Σκευοφύλακα να εκτελέσει το ιερό διακόνημα με τον ίδιον, τον. π α ν ο μ ο ι ό τ υ π ο. τρόπο που εκτελείται ανά τους αιώνας
..
► Ήσσονος σημασίας μεν, αλλά μιας και το 'χουμε μπροστά μας, αμαρτία να μην το σχολιάσουμε. Με αφορμή, λοιπόν, μια συγκεκριμένη φραστική μου διατύπωση που εμφάνιζε τη δεητική ευχή –ως προς το κεντρικό της μήνυμα τουλάχιστον– να παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα τού χρόνου («κι όμως οι Πατριάρχες υπακούοντας σε μια παντελώς ακατανόητη εμμονή, συνεχίζουν εδώ και αιώνες να αναπέμπουν κατ’ έτος μια δέηση με σαφώς απομυθοποιητικό περιεχόμενο»), είχα δεχθεί δριμεία κριτική από έναν «υπερευαίσθητο» απολογητή τής Ο.Ο.Δ.Ε., αφού, λέει, στην πραγματικότητα «ο Κάλλιστος Μηλιαράς πουθενά δεν λέει ότι η ευχή αυτή χρησιμοποιούνταν από τον 4ο αιώνα». Παρότι, ωστόσο, τού επισήμανα ότι για «τον 4ο αιώνα» είχα μιλήσει μόνο στη... φαντασία του, εκείνος εξακολουθούσε να μού ζητάει επίμονα να τού υποδείξω κάποια... αγνώστου υπάρξεως αρχαιότερη εκδοχή! Έτσι, λοιπόν, για να μπουν επιτέλους τα πράγματα στη θέση τους, έδωσα κι εγώ την εξής απάντηση:
..
«Δεδομένου ότι στην εκκλησιαστική παράδοση σημαντικά λατρευτικά στοιχεία όπως είναι οι προσευχές, δεν αλλάζουν όπως αλλάζει… ο καιρός ή η διάθεσή μας, θεωρώ εξαιρετικά πιθανό, αν όχι βέβαιο, η Ευχή –τουλάχιστον στον πυρήνα της– να. μ η ν. υπέστη στο πέρασμα των αιώνων κάποιες δραματικές αλλαγές. Διότι αν οι αλλαγές που. τ υ χ ό ν. έγιναν, ήταν σοβαρές, τότε θα είχαμε ζήτημα: αν η Ευχή πριν έλεγε κάτι συγκλονιστικότερο και διαφωτιστικότερο απ’ αυτό που τώρα λέει, οι αλλαγές θα σήμαιναν τη σαφή αποστασιοποίηση τής Εκκλησίας από το θαύμα! Αν πάλι ίσχυε το αντίστροφο, η Ευχή δηλαδή παλαιότερα έλεγε ακόμα λιγότερα από αυτά που σήμερα λέει, τότε ασφαλώς τα πράγματα θα ήταν ακόμα χειρότερα! Εκτός αυτού, υπάρχει και μία ακόμη λεπτομέρεια: ο Μηλιαράς περιγράφει τη σύγχρονη Τελετή. Η Τελετή, όμως, περιλαμβάνει κάτι παραπάνω από την ανάγνωση τής δεητικής ευχής. Περιλαμβάνει λόγου χάρη τη μεταφορά τής Ακοίμητης Κανδήλας, την τριπλή περιφορά τής Ιερής Λιτανείας γύρω από τον Πανάγιο Τάφο, την αφαίρεση των αμφίων τού Πατριάρχη και πλήθος άλλων τυπικών και τελετουργικών στοιχείων. Από πού κι ως πού, λοιπόν, συνάγεται ότι σύγχρονη Τελετή= σύγχρονη Ευχή;»

..
Για τα παραπάνω ερωτήματα –εννοείται, βέβαια– ποτέ δεν ακούστηκε κάποια απάντηση παρά μόνο η... εξυπνάδα: «Αν ήξερες ότι η ευχή είναι ίδια εδώ και αιώνες, ας έδινες τις αποδείξεις πρώτα». Και βέβαια σε μια τέτοια εξυπνάδα η απάντηση δεν θα μπορούσε παρά να είναι ανάλογη: «Aν ήξερες πως η ευχή. δ ε ν. είναι ίδια εδώ και αιώνες, ας έδινες. ε σ ύ. που με αμφισβητείς, τις αποδείξεις για τις οποίες τώρα μού κάνεις τον έξυπνο!».
..
Αυτά διημείφθησαν, λοιπόν, τότε και το θέμα κάποια στιγμή μπήκε στο αρχείο. Κι έρχεται, λοιπόν, τώρα το καταραμένο το βίντεο από εκείνο το αφιέρωμα τού MEGA και κάνει λόγο για τον γέροντα Σκευοφύλακα στον οποίο ο Πατριάρχης έδωσε, λέει, τότε εντολή «να εκτελέσει το ιερό διακόνημα με τον ίδιον, τον. π α ν ο μ ο ι ό τ υ π ο. τρόπο που εκτελείται ανά τους αιώνας»!
«Ίδιον»... «πανομοιότυπο»... «ανά τους αιώνας»... Απίστευτο! Ούτε παραγγελία να το 'χα κάνει δηλαδή!
..
Απόσπασμα
4:58-5:43
Δημοσιογράφος:
«Aυτά τα λόγια τού Μητροπολίτη Πέτρας Κορνηλίου περιγράφουν με απόλυτη ακρίβεια εκείνο που συμβαίνει Μέγα Σάββατο, όταν με το λευκό χιτώνιο μόνο –το στιχάριο δηλαδή–, ο Πατριάρχης ή ο αρχιερέας θα μπουν στο κουβούκλιο τού Παναγίου Τάφου. Το κάθε τι είναι σοφά μετρημένο και υπολογισμένο. Κι εκείνα εν τέλει που φέρνουν δίπλα-δίπλα το φυσικό και το υπερφυσικό είναι τα σύμβολα. Ένα τέτοιο σύμβολο είναι και η λευκή ενδυμασία, που σύμφωνα με μία ερμηνεία συνδέεται με τον έλεγχο για τον εντοπισμό πηγής φωτός στον Πατριάρχη.»

Επίσκοπος Κωνσταντίνης (εμφανής η προσπάθειά του να μη γελάσει!!):
«Βέβαια αυτό...– ε... νομίζω ότι έχει κάπως αλλιώς: ότι. δ ε ν. ψάχνουν τον Πατριάρχη, αλλά ο Πατριάρχης απεκδύεται τη στολή του την κανονική και μένει με τον... με το λευκό ένδυμα ۬ μένει με τον λευκό χιτώνα που συμβολίζει τον άγγελο.»
..
► Κατά τ' άλλα: «M' αφού τον ψάχνουνε, ρε παιδιά, τον Πατριάρχη! Εξονυχιστική έρευνα τού κάνουνε!»...
..
Απόσπασμα 6
:04-7:16
Δημοσιογράφος:
«Στον κυρίως θάλαμο, γοναστιστός μπροστά από το ζωοδόχο μνήμα τού Κυριου, ο Πατριάρχης ζητεί με ειδική ευχή διά τής εντεύξεως τον αγιασμό τού φωτός. Και οι ευχές...»
..
Τοποτηρητής τού Πατριαρχικού Θρόνου Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος (προσέξτε τις παύσεις):
«Οι ευχαί έχουν τη δύναμη να αγιάσουν το φυσικό φως, διότι ο... υπ...– εξάλλου υπάρχει και το υ... εεε...– υπάρχει και το... υπερφυσικό φως.»

Δημοσιογράφος:
«Εδώ μιλάμε για φυσικό φως όμως, ε;»

Κορνήλιος:
«Ε ναι, εδώ μιλούμε για φυσικό φως, αλλά... αι ευχαί αι οποίαι αναγιγνώσκονται υπό τού Πατριάρχου ή υπό τού Άρχιερέως... καθαγιάζουν και το φυσικό φως, και επομένως έχει την χάρη τού Αγίου Φωτός. Είναι φυσικό φως το οποίον... ανάβεται από την Ακοίμητο Κανδήλα (σ.σ. όλεε!) η οποία φυλάσσεται εις το σκευοφυλάκιο τού Ναού τής Αναστάσεως […]»
..
Δημοσιογράφος:
«Κτιστό και άκτιστο φως, φυσικό δηλαδή και υπερφυσικό φως, συνδέει το θαύμα. Ποιο είναι αυτό;»

Κορνήλιος:
«Το θαύμα είναι... η επίκλησiς ή η προσευχή τού Αρχιερέως... και αγιάζεται το... φως
..

► Μάλιστα... Το θαύμα, λοιπόν –όπως ο ίδιος ο Τοποτηρητής τού Πατριαρχικού Θρόνου δήλωσε επί λέξει–, είναι η... προσευχή που... αγιάζει το φως! Όχι η εξ ουρανού θαυματουργική εμφάνισή του ۬ όχι οι αυταναφλέξεις σε κεριά και κανδήλες ۬ όχι οι γαλάζιες λάμψεις κι οι ανεμοστρόβιλοι, ούτε βέβαια κι εκείνες οι... αλήστου μνήμης «πύρινες σφαίρες» που –όπως αποδείξαμε εδώ– υπάρχουν μόνο στην καλπάζουσα.φαντασία εκείνων που τις επικαλούνται. Το θαύμα είναι η ευχή που αγιάζει το φως! Από 'κεί και πέρα τι άλλο να πει κανείς και τι να σχολιάσει; Μιλάμε, δηλαδή, για. τ η ν. απομυθοποίηση! Και μάλιστα αυτή τη φορά από έναν σημαίνοντα Αγιοταφίτη που, αν μη τι άλλο, είναι μέσα στα πράγματα. Τι έχουν, λοιπόν, να πουν αυτή τη φορά οι υπερασπιστές τού «θαύματος»; Τ ι. δεν καταλάβαμε πάλι σωστά και τι παραποιήσαμε; Πώς είναι δυνατόν ο ίδιος ο Τοποτηρητής τού Πατριαρχικού Θρόνου να επιβεβαιώνει δημόσια την ύπαρξη αναμμένης πηγής φωτός μέσα στο Κουβούκλιο και να μην έχει ξεσηκωθεί ακόμα το σύμπαν; Γιατί το είπε ολοκάθαρα και τίποτα –μα. τ ί π ο τ α !– δεν μπορεί να το αναιρέσει! Διότι ενώ μεν..α ν έ φ ε ρ ε. τη διάκριση μεταξύ φυσικού και υπερφυσικού φωτός, το «Άγιο φως» το κατέταξε στην... πρώτη κατηγορία! Και μάλιστα –για να μην αρχίσουμε πάλι εμείς εδώ να... τσακωνόμαστε άδικα με φόντο την ερμηνεία τού Λογάδη (ότι δηλαδή το φως μπορεί μεν από κάποια στιγμή και μετά να αλλοιώνεται και να καθίσταται φυσικό, ως προς τον τρόπο εμφάνισής του όμως είναι σαφώς υπερφυσικό)– έσπευσε να διευκρινίσει ότι οι. ε υ χ έ ς. είναι που κάνουν το φως άγιο. Και συμπληρώνω τώρα εγώ την ευκόλως εννοούμενη και αυταπόδεικτη συνέχεια: και. ό χ ι. η ίδια η υποτιθέμενη ουρανόθεν προέλευσή του! Γιατί, ρε παιδιά,.έ λ ε ο ς.: ο άνθρωπος το δήλωσε καθαρά και ξάστερα ότι το φως «ανάβεται από την Ακοίμητο Κανδήλα». Και ξαναρωτώ, λοιπόν, τώρα εγώ τα ίδια που ρώταγα πέρυσι και για τον Μεταλληνό: αν ο Πατριάρχης όντως ανάβει το φως από την Κανδήλα, τότε. π ώ ς., βρε παιδιά, γίνεται αυτή να είναι... σβηστή;! Δηλαδή,.π ό σ ο. δύσκολο είναι πια να αναγνωρίσετε το άτοπο τής υπόθεσης; Και μη μού πείτε τώρα πως, εντάξει, μπορεί μεν ο Πατριάρχης να χρησιμοποιεί την Κανδήλα, η ίδια η Κανδήλα, όμως, ανάβει θαυματουργικά, γιατί τότε κι εγώ θα ανταπαντήσω το προφανές και αυτονοήτο: ότι δηλαδή αν όντως έτσι είχαν τα πράγματα, ο Πέτρας δεν θα είχε περιοριστεί στην, αν μη τι άλλο, κοινότοπη δήλωση ότι το θαύμα είναι η... ευχή που έχει αγιαστική δύναμη, αλλά θα είχε επικαλεστεί το εντυπωσιακότερο και σαφώς απτότερο επιχείρημα: τη θαυματουργική αυτανάφλεξη τής σβηστής Κανδήλας! Όμως κάτι τέτοιο. π ο τ έ. δεν ειπώθηκε! Και υπενθυμίζω, εδώ δεν μιλάμε για τον... επίτροπο τής ενορίας ή κανέναν... συνταξιούχο καντηλανάφτη, αλλά για τον άνθρωπο που το 2001 δεν έγινε... Πατριάρχης για λίγες μόνο ψήφους, που το 2005 για δεύτερη φορά ορίστηκε Τοποτηρητής τού Πατριαρχικού Θρόνου και που έπαιξε καθοριστικότατο ρόλο στην εκλογή τού σημερινού Πατριάρχη Θεοφίλου Γ΄! Ποια είναι, λοιπόν, η εξήγηση αυτή τη φορά; Κι εν πάση περιπτώσει, για να μην μακρηγορούμε, τις απομυθοποιητικές αυτές δηλώσεις ο Πέτρας τις έκανε τον Απρίλιο τού 2001. Αν το Πατριαρχείο διαφωνούσε, δεν θα τον είχε επανεκλέξει τέσσερα χρόνια αργότερα για δεύτερη φορά Τοποτηρητή τού Θρόνου. Αυτό είναι, νομίζω, σαφές. Παρ' όλα αυτά, σε αντίθεση με τον κ. Καλόπουλο (τού οποίου τα σχόλια μπορείτε να διαβάσετε εδώ), εγώ προσωπικά. δ ε ν. μπορώ ακόμα να πω ότι το θέμα έκλεισε. Όσο συνεχίζονται οι αυταναφλέξεις χωρίς ικανοποιητική εξήγηση. ό λ ω ν. των πτυχών τού φαινομένου (π.χ. τοξικές αναθυμιάσεις, δυνατότητα ακριβούς καθορισμού τής χρονοκαθυστέρησης κ.ά.) και όσο το επίσημο Πατριαρχείο δεν τοποθετείται επί τού ζητήματος, το θέμα εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτό. Το μόνο που με θλίβει και συνάμα μ' εξοργίζει, είναι η απίστευτη δυσκινησία και ατολμία που επιδεικνύουν συστηματικά όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που ενώ έχουν τη χρυσή ευκαιρία να εκμαιεύσουν από τους σημαίνοντες συνομιλητές τους δηλώσεις καθοριστικής σημασίας, αφήνουν με παροιμιώδη απάθεια τις πάσες-λουκούμι να περνούν ανεκμετάλλευτες! Έχεις, χριστιανή μου, τον ίδιο τον Τοποτηρητή τού Πατριαρχικού Θρόνου μπροστά σου να σού λέει ευθέως και χωρίς περιστροφές, ότι το φως για το οποίο μιλάμε εδώ,.δ ε ν. είναι υπερφυσικό, αλλά φυσικό, και πως ανάβεται από την Ακοίμητη Κανδήλα! Και για να μη μας αφήσει, μάλιστα, με την αμφιβολία, συμπληρώνει επιπλέον ότι το θαύμα είναι η... προσευχή που το... αγιάζει!! Τ' ακούς, λοιπόν, εσύ όλα αυτά κι αντί να ρωτήσεις τα αυτονόητα που αναφέραμε πιο πάνω, κάθεσαι απαθής; Δηλαδή, έλεος! Τα ίδια, φυσικά, ισχύουν και για όλους τους άλλους που κατά καιρούς είχαν την ευκαιρία να «ανακρίνουν» τον έναν ή τον άλλον –σημαίνοντα ή μη– ορθόδοξο, μα δυστυχώς αδράνησαν απελπιστικά. Σού λέει ο Μεταλληνός μπροστά σου ότι όταν υπάρχει πίστη και χάρη Θεού στον Πατριάρχη, γίνεται το θαύμα, αλλιώς «μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί», κι εσύ το αφήνεις να περάσει έτσι στο ντούκου; Μα είναι ποτέ δυνατόν; Ε μ έ ν α. ρε έπρεπε να 'χαν απέναντί τους! Ε κ ε ί. θα βλέπατε σόου! Λοιπόν, το αποφάσισα: θα πάω να γίνω... δημοσιογράφος!..:-D


4 σχόλια:

Hades είπε...

Μμμμμ... τρώγεσαι βλέπω, τρώγεσαι... :):):)
Ε, λοιπόν εγώ ξέρεις τι δεν καταλαβαίνω; Πως γίνεται και το άγιο φως ανάβει σε άσχετο χρονικό σημείο.
Θέλω να πω, θεωρητικά η όλη μυσταγωγία λαμβάνει χώρα πολλές ώρες πριν την ανάσταση προκειμένου μετά να ταξιδέψει το φως σε όλες τις χώρες. Κανονικά δηλαδή δεν θα έπρεπε να ανάβει μόνο την ώρα της ανάστασης;
Θα μου πεις βέβαια ότι σημασία έχει η ιεροτελεστία.
Ναι... σωστό.
Τότε όμως, αν σημασία έχει η ιεροτελεστία είναι αυτή που μυστηριωδώς ανάβει το άγιο φως, τότε δεν έχει σημασία η διαφορετική ώρα. Μπορεί να συμβεί το ίδιο και σε διαφορετική μέρα, σωστά; Διότι όσο κι αν το σκεφτώ, δεν βλέπω κάποιον λόγο να δεχόμαστε την διαφορετική ώρα αλλά να μην ισχύει και η διαφορετική μέρα, από την στιγμή που ο θεός ούτως ή άλλος είναι άχρονος. Άσε που ο εορτασμός της ανάστασης έχει να κάνει με το γεωγραφικό μήκος, οπότε και πάλι πέφτουμε σε σχετικότητα του χρόνου. Το θέμα όμως είναι αλλού...

Αν όμως το ίδιο θαύμα μπορεί να γίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή, θα είμαι αφελής να ρωτήσω γιατί κάνουμε λόγο για θαύμα; Θέλω να πω... το θαύμα δεν είναι -υποτίθεται- κάτι το μοναδικό;
Τέλος πάντων, όχι ότι έχουν και ιδιαίτερη σημασία όλ'αυτά...

Κώστας είπε...

Δεν είναι ότι τρώγομαι, φίλε Άδη, αλλά είναι δυνατόν να σκάνε τέτοια απίθανα θέματα και να μένουν ασχολίαστα; Αυτό δεν το θέλει ούτε ο Θεός ούτε ο διάβολος! :-)

Όσον αφορά τώρα τη χρονική παράμετρο που έθιξες, ένα αδρομερές σχόλιο κάνω στη σχετική σεντονιάδα, αν θυμάσαι, και συγκεκριμένα στην ενότητα «Και πότε;». Ανεξαρτήτως τούτου, η απόκλιση για την οποία μίλησες, αν το καλοσκεφτείς δεν περιορίζεται μόνο στην ώρα, αλλά επεκτείνεται κ α ι στη μέρα: Σάββατο μεσημέρι γίνεται η τελετή, ξημερώματα Κυριακής υποτίθεται πως έγινε η Ανάσταση. Όμως, συμφωνώ κι εγώ: μικρή σημασία έχουν όλα αυτά. Εμένα ά λ λ α είναι που μ' ενδιαφέρουν. Δεν είναι, λοιπόν, ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ όλα αυτά που δήλωσε ο Πέτρας; Και δη με τον τρόπο που τα δήλωσε; Ένα-ένα τα ζύγιζε τα λόγιά του – ο... Μπάγεβιτς πιο γρήγορα θα μιλούσε! LOL

Κρίνος είπε...

Kώστα

Θα επανέλθω αργότερα για προσεκτικότερη ανάγνωση, αλλά προς το παρόν, αυτό που έπιασε το βλέμμα μου ήταν το "Τ ι. δεν καταλάβαμε πάλι σωστά και τι παραποιήσαμε;" που έγραψες.

Ά μπράβο.....γιατί εδώ περιγράφεις μέσα σε λίγες λέξεις μια ολόκληρη τακτική που χρησιμοποιούν. Και θα έλεγα πως την τακτική αυτή δεν την χρησιμοποιεί μόνο η Εκκλησία αλλά και οι "διανοούμενοι". Συνίσταται στο να ξεφεύγουν μονίμως ισχυριζόμενοι πως όλο δεν καταλάβαμε σωστά τα λεγόμενα. Δηλαδή εν τέλει το πιο ισχυρό επιχείρημά τους είναι ότι όλοι είμαστε ανόητοι που δεν καταλαβαίνουμε το νόημα των λεχθέντων...Πιο βάναυση ψυχολογική βία δεν υπάρχει. Καλά, ίσως υπάρχει, αλλά και τούτη δεν υπολείπεται σε ανεντιμότητα και προσβολή κατά της προσωπικότητας και της νοημοσύνης-της έστω μέτριας.

Κώστας είπε...

@Κρίνος

Όπως τα λες είναι, αγαπητέ φίλε. Κι εν πάση περιπτώσει, εδώ ειλικρινά είμαι πολύ, μα π ο λ ύ περίεργος να δω με ποια μαγικά θα μπορούσε ποτέ κανείς να επιχειρήσει να βάλει τις δηλώσεις τού Κορνηλίου στη «σωστή» τους διάσταση...

Επίσημοι, δεδηλωμένοι και... επιστημονικώς τεκμηριωμένοι αναγνώστες:

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Πρόσφατα σχόλια

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Τομέας LOL - γελάστε ελεύθερα!

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...

Μια πρώτη γεύση τού τι ακολουθεί, χεχε...
Αν θέλετε να σχολιάσετε το... ασχολίαστο, επισκεφτείτε το μπλογκ του Διαγόρα! (Κλικ στην εικόνα)

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...

Κάτι λείπει, κάτι λείπει...
Τον ήλιο, ρεεεεεεεεε - τον ήλιο!!

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε

Ο αγνός και αμόλυντος... λεμούριος, χεχε
Μα καλά, τι λένε τα άτομα;
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):

Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;




«Αγιο φως»: ουρανόθεν ή...

Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:

«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».

Ερώτηση κρίσεως:


Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε
ήδη να… ξεχείλιζε;

Πόθεν;

Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:

Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!

Π. Γ. Μεταλληνός:

«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο.
Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».




Δεν περιγράφω άλλο!

Φωτιά στα μπατζάκια μας...

Φωτιά στα μπατζάκια μας...
Αχ βρε παλιόπαιδο, Ιγκόρ...

... φωτιές που μας άναψες!

Τσάμπα το μπουγέλο…

Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε
,
ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν…
προγιγνώσκοντα θεό!!

Λοιπόν, δεν πιστεύω κάποιος από εσάς να κατάλαβε τίποτα, ε;

Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».

Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;

Είναι μια παρθένος οπωσδήποτε... παρθένα;
Dirne: Μη με βλέπετε έτσι… Εγώ κάποτε ήμουν… παρθένα!
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:



«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»



Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:



Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!







Θα... καλοπεράσετε, παλιόπαιδα!

Κολιτσάρας:

«
Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί
το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς
εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και
είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».


Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ
για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και
ποτέ
δεν ξέρεις
(3η πρόταση)!!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;


Φτιαγμένη από το... πουθενά!!

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό,
συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…

Απάντηση:

Σσσσσς! Αχειροποίητα!

.

Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:

Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που
μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές
όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;

Απάντηση:

Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες
και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες,
ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν
από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!

Θαύμα!

Θαύμα!
Πώς ένα διαδικτυακό τρολάρισμα μετατράπηκε εν μια νυκτί σε... θαύμα!

Να 'ταν η ζήλια ψώρα...

Φανταστείτε δηλαδή να ΜΗΝ είχε... παρρησία!

Παραφρονήστε ελεύθερα:

1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον :
Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του,
την αποπήρε!
4ον
: Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον :
Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........
και άλλαξε γνώμη!
7ον :
Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον :
Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Βοήθ... γκλουκ!!

Άφθαρτος!!

Άφθαρτος!!
Γειά σας! Με βρήκαν στην Κίνα, είμαι περίπου... 3000 ετών, αταρίχευτος, μα όχι... άγιος!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Άγγελος ή διάβολος; Οι ειδικοί ας γνωμοδοτήσουν!

Was ist Wahrheit?

Sprechen Sie Deutsch? Dann klicken Sie doch mal hier rein!

Ευχαριστούμε!

Ευχαριστούμε!