Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα στα τραγούδια που αγαπώ. Εκεί έχει μόνο... μουσική!
Αναλυτικός κατάλογος
..128.
Anybody home?127.
Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…126.
«Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)125.
Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)124.
Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!123.
Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...122.
Τρία πουλάκια κάθονταν…121.
Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας120.
Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...119.
«Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)118.
Ποιο ήταν το... θαύμα117.
Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)116.
Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)115.
Φωτιά στα μπατζάκιά μας...114.
Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)113.
Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...112.
Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)111.
Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)110.
Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…109.
Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)108.
Άντε βρε, χρόνια πολλά!107.
Η μαρτυρία τού Τάκιτου106.
Home alone 2105.
Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...104.
Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου103.
Η μαρτυρία τού Σουητώνιου102.
Cute Christmas Cartoon101.
Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album 100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή..99.
Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα.....98.
Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου..97.
Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);..96.
Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση..95.
Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)..94.
Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!..93.
Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!..92.
Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής..91.
Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…..90.
Μυρώστε με ν’... αγιάσω!..89.
Μέχρι να... παγώσει η κόλαση.....88.
H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών..87.
Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου..86.
Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!..85.
Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία.....84.
Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι..83.
Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)..82.
Περί... υιών..81.
Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)..80.
Παιδιά, έχουμε γενέθλια!..79.
Τον αναγνωρίζετε;..78.
Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!..77.
Προβληματισμών συνέχεια.....76.
Προβληματισμοί.....75.
Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!..74.
ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)..73.
Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!..72.
Αχαχαχαχαχαχα!..71.
Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;..70.
Chicken Techno..69.
Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)..68.
Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης..67.
Η αναγκαιότητα τής πίστης..66.
Το μυστήριο τού Βαραββά..65.
Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;..64.
Τα κινητά σας, ρεεεεε!!..63.
Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)..62.
Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!..61.
Περί του Τιμίου Ξύλου..60.
Περί της αναγκαιότητας τού κακού..59.
Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»..58.
DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»..57.
Κωδικός «Λαντσιάνο»..56.
Περί των… «γνωστών αγνώστων»..55.
Περί εικόνων..54.
Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;..53.
Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης..52.
Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου..51.
Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί..50.
Merry Christmas Mr. Bean..49.
Προς κέντρα λακτίζειν..48.
Ο δίκαιος και ο δυνάστης..47.
Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία .....46.
Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!..45.
Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια.....44.
Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!..43.
For yooour eyes onlyyyyy .....42.
Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα..41.
Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής..40.
«Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;..39.
Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης..38.
Life: press DELETE..37.
Μεταξύ πατέρα και γιού..36.
Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;..35.
O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!..34.
Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!..33.
Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων..32.
Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»..31.
Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές ..30.
Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!..29.
Μπρρρρ!!!..28.
Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!..27.
Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!..26.
Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής..25.
(Γενικά) περί αντιφάσεων..24.
Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)..23.
Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια..22.
Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες..21.
Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα..20.
Περί θεοπνευστίας..19.
Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο..18.
Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;..17.
Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) .....16.
Η δημιουργία των πτηνών..15.
Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...........δεινοσαύρους..14.
Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις! ..13.
Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!..12.
Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης ..11.
Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες..10.
Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός) ...9.
Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι....8.
Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;...7.
Δάσκαλε που δίδασκες ......6.
Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»...5.
Περί «δημοκρατικότητας»...4.
Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω....3.
Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας...2.
ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ..........παρθένος (= νεάνις);...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!
Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και... νοημοσύνης
Το πρόβλημα είναι λίγο-πολύ γνωστό: πώς είναι δυνατόν ο ήλιος, η σελήνη και τ’ αστέρια να φτιάχτηκαν μόλις τη 4η βιβλική ημέρα, όταν ήδη είχαν προηγηθεί άλλες τρεις; Και πού κολλάει τότε το πρώτο αρχέγονο φως; Ή η εμφάνιση της χλωρίδας την 3η ημέρα;
Η απάντηση
Οι αντιφάσεις αυτές κατά τη χριστιανική άποψη είναι μόνο φαινομενικές και όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο, είτε δεν κατανοούν τι διαβάζουν, είτε ενεργούν κακοπροαίρετα. Διότι στην πραγματικότητα, λέει, ο ήλιος και όλα τα υπόλοιπα λαμπάκια τού ουρανού είχαν φτιαχτεί ήδη από την αρχή, αλλά επειδή ένα παχύ στρώμα εξαερωμένων υδάτων κάλυπτε τη γη και πυκνά νέφη τον ουρανό, οι ακτίνες δεν ήταν ορατές για τον επίγειο παρατηρητή και έφταναν στην επιφάνεια τού πλανήτη μας μόνο μέσω τής διάχυσης τού φωτός! Πέραν τούτου, το «asha» του εβραϊκού κειμένου, λέει, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη «δημιουργία εκ του μηδενός», αλλά «διαμόρφωση», οπότε δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Ερωτήματα προς απάντηση
Φανταστική θεωρία όντως! Όμως κυριολεκτικά! Καλύτερη κι από εκείνη τής Αρχαιοπληξίας σύμφωνα με την οποία επειδή «τα κείμενα […] της Π.Δ. είναι σφόδρα αντιηλιολατρικά, ο συγγραφέας τής Γενέσεως βάζει τον ήλιο να δημιουργείται την τέταρτη ημέρα, […] εκτός των άλλων (σ.σ. αλήθεια, ποιων;;) και για να μη προκύψει η παραμικρή σύγχυση (αν π.χ. δημιουργούνταν την πρώτη μέρα) ότι ο ήλιος είναι η αιτία τής ζωής και τού σύμπαντος».
Επειδή όμως δίπλα στον λόγο, υπάρχει ευτυχώς κι ο αντίλογος, ερωτώ προς πάσαν κατεύθυνση:
1ον: Εντάξει, το «asha» δεν περιγράφει απαραίτητα «δημιουργία» και συνεπώς αυτό που ενδεχομένως έλαβε χώρα κατά την 4η ημέρα πράγματι να ήταν η διαμόρφωση των ήδη δημιουργημένων ουράνιων σωμάτων τής 1ης ημέρας. Η προστακτική «γενηθήτωσαν» όμως που προηγήθηκε τού αορίστου «εποίησεν», τι… ακριβώς σημαίνει;
2ον: Η εν λόγω ερμηνεία περί αδιαμόρφωτου ήλιου, σελήνης κ.λπ. αντιφάσκει κραυγαλέα προς τον ισχυρισμό ότι τα ουράνια σώματα ήταν ήδη από την αρχή εκεί επιτελώντας το έργο τους και απλώς δεν φαίνονταν! Τι ακριβώς ισχύει λοιπόν; Και τα δύο πάντως όχι! Τα ουράνια σώματα είτε ήταν φτιαγμένα και διαμορφωμένα ήδη από την 1η ημέρα, είτε αυτό συνέβη κατόπιν εορτής την 4η! Διαλέγει λοιπόν κανείς και παίρνει - με το ανάλογο κόστος, φυσικά!
3ον: Εάν όλα τα ουράνια σώματα κατά την 4η ημέρα ήταν ήδη διαμορφωμένα και στη φυσική τους θέση μέσα στο σύμπαν (ώστε η εξέλιξη προς την εμφάνιση τής ζωής να πάρει τον δρόμο της), τότε προς τι η ρητή και μη παρερμηνεύσιμη αναφορά περί τοποθέτησής τους «εν τω στερεώματι τού ουρανού»; Γιατί δεν γίνεται λόγος για «εμφάνιση»; Για ποιόν λόγο το κείμενο δεν λέει «οφθήτωσαν φωστήρες» όπως ακριβώς λέει «οφθήτω η ξηρά»; Και γιατί όχι «ώφθη ο ήλιος», η σελήνη κ.λπ. όπως «ώφθη η ξηρά»; Να σας πω, λοιπόν, εγώ γιατί: επειδή το «γενηθήτωσαν» και το «εποίησεν» σημαίνουν αυτό ακριβώς που οι φίλοι μας οι απολογητές με τίποτα δε θέλουν να παραδεχθούν: «δημιουργία», και όχι «εμφάνιση».
4ον: Πέραν τούτου, σε ποιαν ακριβώς γεωλογική περίοδο (υποτίθεται ότι) αντιστοιχεί η 4η ημέρα; Εξηγώ το ερώτημα: Σύμφωνα με μιαν ομιχλώδη θεωρία εξελικτών χριστιανών, η 5η Δημιουργική ημέρα, κατά την οποία εμφανίστηκαν τα πρώτα αμφίβια, συμπίπτει με το Λιθανθρακοφόρο. Ο ισχυρισμός αυτός όμως έχει και παρενέργειες. Διότι τα πρώτα αμφίβια ΔΕΝ βγήκαν πλήρως διαμορφωμένα στην ξηρά την εν λόγω γεωλογική περίοδο, αλλά την προηγούμενη και συγκεκριμένα κατά το Ανώτερο Δεβόνιο με τις ιχθυόστεγες, κάτι που κι η ίδια η Ο.Ο.Δ.Ε., ανυποψίαστη παραδέχεται. Το Δεβόνιο όμως με τη σειρά του σε άλλες μελέτες Εξελικτών, ακόμα και μέσα από την ίδια την Ο.Ο.Δ.Ε., συνδέεται με την 3η βιβλική μέρα κατά την οποία δημιουργήθηκε η πανίδα. Έτσι, το ερώτημα που ανακύπτει είναι νομίζω εύλογο:
Εφόσον μεταξύ Λιθανθρακοφόρου και Δεβονίου δεν μεσολαβεί κάποια άλλη γεωλογική περίοδος, τι θα πρέπει να υποθέσουμε για την τύχη τής 4ης (και -μεταξύ μας τώρα- πιο αλλόκοτης) μέρας; Θα πρέπει εδώ ωστόσο να αναφερθεί ότι για το συγκεκριμένο 4ο ερώτημα έλαβα κάποιες απαντήσεις τις οποίες και παραθέτω μαζί με τον αντίλογό μου:
1η: «Ο καθαρισμός τής ατμόσφαιρας ήταν απλώς ένα γεωλογικό συμβάν και ως εκ τούτου δεν τίθεται ζήτημα ταύτισης τής εν λόγω Δημιουργικής ημέρας με κάποια συγκεκριμένη γεωλογική περίοδο.»
Ο ίδιος φίλος όμως, λίγες μόνο γραμμές παρακάτω έχοντας ξεχάσει προφανώς τι είχε ήδη επικαλεστεί, πιθανολογεί ότι το καθάρισμα τής ατμόσφαιρας θα πρέπει να τοποθετηθεί κάπου μεταξύ Σιλουρίου και Δεβονίου. Οι εν λόγω περίοδοι όμως υποτίθεται ότι καταχωρίσθηκαν την 3η ημέρα, κατά την οποία αναπτύχθηκε η βλάστηση! Συνεπώς εάν οι λέξεις δεν έχουν χάσει πλέον το νόημά τους, αυτό που (υποτίθεται ότι) έλαβε χώρα κατά την 4η ημέρα, δηλαδή ο καθαρισμός τής ατμόσφαιρας και η εμφάνιση των ουρανίων σωμάτων, (πάλι υποτίθεται ότι) συνέβη την 3η!! Οπότε και η ταλαίπωρη 4η ημέρα, απ’ ότι φαίνεται πάλι ορφανή μένει, αλλά και εμείς πασχίζουμε να διατηρήσουμε τη ψυχραιμία μας και να μην αποτρελαθούμε!
2η: Δεν έχει νόημα, λέει, να μιλάμε για πλήρη σύμπτωση των 6 Δημιουργικών ημερών με τις διάφορες γεωλογικές περιόδους, κυρίως λόγω τής μεταβλητότητας των επιστημονικών δεδομένων. Άλλωστε η Γένεση δεν είναι μια επιστημονική πραγματεία, αλλά μας δίνει απλώς μια γενική ιδέα για το τι συνέβη κατά τη Δημιουργία.
Κι εγώ λέω, καλά όλ’ αυτά, όμως άμα μπεις στο χορό, θα χορέψεις! Δεν μπορεί δηλαδή όπου υπάρχει μια σχετική ή απόλυτη συμφωνία μεταξύ Γένεσης και επιστήμης, να μιλούν οι εξελικτές χριστιανοί για δικαίωση, αλλά σε κάποια άλλα σημεία που χαλάει η μανέστρα να προβάλλουν το επιχείρημα ότι η Βίβλος δεν είναι επιστημονικό εγχειρίδιο. Ε λοιπόν, αυτό ακριβώς λέω κι εγώ! Ας μην μπερδεύουμε λοιπόν τα πράγματα!
Πέραν τούτου, δεν μπορώ να μη σχολιάσω το γεγονός ότι οι ενώ από τη μια επικαλούνται τη μεταβλητότητα των γεωλογικών περιόδων, από την άλλη δεν έχουν κανένα, μα κανένα απολύτως πρόβλημα να μιλάνε ακόμα και για... υποπεριόδους! Ε, όχι, λοιπόν, αγαπητοί μου φίλοι. Ό,τι ισχύει για όλους τους ανθρώπους που διατυπώνουν μια θεωρία, ισχύει και για σας! Το είπαμε άλλωστε και πριν: άμα μπεις στο χορό, θα χορέψεις! Αλλιώς μη μπεις και καθόλου!
Προχωράμε όμως στο επόμενο μας ερώτημα:
5ον: Όπου κι αν αντιστοιχεί η 4η ημέρα -ακόμα κι αν αυθαίρετα παρεμβάλουμε μιαν ανύπαρκτη περίοδο ανάμεσα στο Δεβόνιο (3η μέρα) και το Λιθανθρακοφόρο (5η), ακόμα κι αν ερμηνεύσουμε τον χρόνο όπως μας βολεύει- ο άνθρωπος εμφανίστηκε περίπου 6 γεωλογικές εποχές αργότερα, και συγκεκριμένα στο Τεταρτογενές! Ποιοι ακριβώς λοιπόν υποτίθεται ότι ήταν οι τυχεροί για χάρη των οποίων διαλύθηκαν τα σύννεφα και καθάρισε ο ουρανός; Ποιοι επίγειοι παρατηρητές μπορούσαν πλέον να βλέπουν τον ήλιο, το φεγγάρι και τ' αστέρια να λάμπουν; Μήπως οι… γιγαντιαίες λιβελούλες και οι… ιχθυόστεγες; Υπάρχει βέβαια πάντα και το Γένεσις Β΄ όπου ο άνθρωπος δημιουργείται απελπιστικά νωρίτερα -προτού καν εμφανιστούν η χλωρίδα και η πανίδα-, οπότε όλο και κάποια θεωρία μπορεί να βγει κι από ’κει! Εγώ πάντως, δεν το ψάχνω άλλο! Σηκώνω πλέον τα χέρια ψηλά!
6ον: Γνωρίζουμε ότι ο πλανήτης Γη έχει πάνω-κάτω την ίδια ηλικία με τον ήλιο, είναι δηλαδή περίπου 5 δισεκατομμυρίων ετών. Ο Γαλαξίας μας όμως με ηλικία 13,6 δισεκατομμύρια χρόνια είναι… κατιτίς παλαιότερος. Γνωρίζουμε επίσης ότι πέραν τής δικής μας μικρής γωνιάς στο αχανές αυτό σύμπαν, «υπάρχουν δισεκατομμύρια γαλαξίες σκορπισμένοι σε απόσταση ενός περίπου εκατομμυρίου ετών φωτός ο ένας από τον άλλο […], ενώ οι επιστήμονες βρήκαν ότι όσο περισσότερο προχωρείς στο διάστημα με τα τηλεσκόπια, τόσο πυκνότεροι γίνονται οι γαλαξίες, και υπάρχουν δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων που δεν έχουν μέχρι σήμερα αποκαλυφθεί από το τηλεσκόπιο τού επιστήμονα και τούς υπολογισμούς τού αστρονόμου» (1). Φτιάχτηκαν λοιπόν όλα αυτά για… την αφεντιά μας;
Γιατί πρώτα το φως και μετά ο ήλιος;
Στην πραγματικότητα η εμφάνιση ενός αρχέγονου φωτός κατά την έναρξη τής Δημιουργίας και πριν από τον ήλιο είναι ένα θέμα που απαντά και στην αιγυπτιακή μυθολογία, η αρχαιότητα τής οποίας είναι αδιαμφισβήτητη, όπως και η επιρροή που άσκησε στην εβραϊκή θεολογία: Ο ηλιακός θεός Ατούμ, λοιπόν, εμφανίστηκε πάνω σε ένα φλεγόμενο βουνό (το πρώτο φως) το οποίο αναδύθηκε από τον αρχέγονο ωκεανό Νου(ν) κατόπιν εντολής τού βασικού θεού-Δημιουργού Φθα-Άμμωνα. «Κατά την αιγυπτιακή άποψη ο ήλιος είχε πολλές μορφές και διάφοροι θεοί αντιπροσώπευαν διαφορετικές όψεις του» όπως για παράδειγμα ο Χεπρί και ο Ρα. Ο ηλιακός δίσκος πάντως, μια θεότητα γνωστή με το όνομα Ατέν ή Ατόν, «δεν εμφανίστηκε παρά αργότερα στη διαδικασία τής Δημιουργίας» (2)! Συναρπαστικό! Λέτε…;;
Γιατί πρώτα η βλάστηση και μετά ο ήλιος ;
Ας αφήσουμε καλύτερα τα περί «καθαρισμού τής ατμόσφαιρας» και παρόμοιες επιστημονικοφανείς θεωρίες στην άκρη. Γιατί το να προσπαθούμε σώνει και καλά να εναρμονίσουμε την ιστορία τής Γένεσης με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, είναι σαν να αντλούμε εις πίθον Δαναΐδων!
Η απάντηση, λοιπόν, στο βασανιστικό ερώτημα της επικεφαλίδας πιθανότατα βρίσκεται και σ’ αυτή την περίπτωση στον αιγυπτιακό μύθο περί Δημιουργίας. Σε ένα μικρό απόσπασμα από την αιγυπτιακή Βίβλο των Νεκρών διαβάζουμε τα εξής εντυπωσιακά:
Χαίρε, Ατούμ! Πού έκανες τον ουρανό (1), που δημιούργησες ό,τι υπάρχει. Πού εμφανίστηκες ως γη (2), που δημιούργησες τον σπόρο (3).
Η ίδια αλληλουχία εμφανίζεται και σε άλλα αιγυπτιακά κείμενα που περιγράφουν τη διαδικασία τής Δημιουργίας. Ο μεγαλύτερος γιος τού Ουρανού (Νουτ) και τής Γης (Ζεμπ) ήταν ο Όσιρις, τον οποίο οι Αιγύπτιοι ταύτιζαν με τα δημητριακά, δείχνοντας και πάλι ότι η βλάστηση εμφανίστηκε ακριβώς μετά τον ουρανό και τη γη. Σ’ όλη την αιγυπτιακή παράδοση περί δημιουργίας, η βλάστηση εμφανίζεται ακριβώς μετά τον διαχωρισμό ουρανού και γης και τη συγκέντρωση των υδάτων (3).
Συναρπαστικό! Λέτε…;;
Η απάντηση-τρίπλα α λα Ροναλντίνιο
Όντως, λέει, είναι πιθανό να υπήρξε εδώ επιρροή από αιγυπτιακές παραδόσεις, στην πραγματικότητα όμως αυτές δεν ήταν παρά το όχημα για την αποκάλυψη τού Θεού στον εκλεκτό λαό Του. Ο Μωυσής δηλαδή διαχωρίζοντας τη δημιουργία τού αρχέγονου φωτός από την εμφάνιση τού ήλιου, περιγράφει τα γεγονότα με την ίδια σειρά που τα γνώριζαν οι Εβραίοι από τούς Αιγυπτιακούς μύθους, μόνο που εδώ τούς δίνει ΑΛΗΘΙΝΕΣ περιγραφές πραγμάτων που όντως είδε!
Το πρόβλημα
Η παραπάνω ερμηνεία έχει μια σοβαρή παρενέργεια: Εάν τα αληθινά γεγονότα τής Δημιουργίας αποκαλύφθηκαν στους Εβραίους μέσω των μύθων ενός πολυθεϊστικού λαού, γεννάται το ερώτημα ο λαός αυτός από πού τα είχε μάθει εξαρχής; Έτσι είναι. Δεν γίνεται ομελέτα, αν δε σπάσεις αυγά!
Πέραν τούτου: εάν η βιβλική αναφορά περί εμφάνισης τού ήλιου μόλις τη 4η ημέρα, έγινε κατανοητή στους Εβραίους μέσω των αιγυπτιακών μύθων, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτο το αποκαλυπτικό της υπόβαθρο, και αν με παρόμοιο τρόπο η δημιουργία «πετεινών εκ των υδάτων» έγινε κατανοητή μέσα από την παρατήρηση των υδροβιοτόπων τού Νείλου, τι θα μπορούσαμε να πούμε για την ετέρα αναφορά τού Γένεσις, Β΄ 19; Πότε και πώς βγήκαν τα πτηνά από τη γη; Ποια αποκαλυπτική αλήθεια είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε εδώ;
Π Α Ρ Α Π Ο Μ Π Ε Σ
[1] ΡΟΜΠΕΡΤ ΝΑΤΖΕΜΥ, Σύγχρονες παραβολές, σ. 100, εκδ. Αρμονική
[2] Gary Greenberg, 101 μύθοι τής Βίβλου, σ. 53-54,68-69 & 71, εκδ. Ενάλιος
[3] Ομ., σελ. 81-82
..
..
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):
Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;
Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:
«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».
Ερώτηση κρίσεως:
Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε ήδη να… ξεχείλιζε;
Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:
Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!
Π. Γ. Μεταλληνός:
«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο. Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».
Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε, ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν… προγιγνώσκοντα θεό!!
Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».
Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:
«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»
Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:
Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!
Κολιτσάρας:
«Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».
Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και ποτέ
δεν ξέρεις (3η πρόταση)!!
Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:
Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό, συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…
Απάντηση:
Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:
Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;
Απάντηση:
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες, ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!
Παραφρονήστε ελεύθερα:
1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον : Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του, την αποπήρε!
4ον : Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον : Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........και άλλαξε γνώμη!
7ον : Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον : Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου