Αγαπητοί φίλοι, καλωσορίσατε στο διαδικτυακό τσαρδί μου!
Ελπίζω παρά την έλλειψη ιδιαιτέρων ανέσεων να νιώσετε όλοι σαν στο σπίτι σας!
Μπορείτε επίσης μετά, αν θέλετε, να περάσετε και δίπλα στα τραγούδια που αγαπώ. Εκεί έχει μόνο... μουσική!
Αναλυτικός κατάλογος
..128.
Anybody home?127.
Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…126.
«Άγιο φως» (και η κουβέντα συνεχίζεται...)125.
Το θαύμα είναι η... ευχή που... αγιάζει το φως!! (deutsch hier)124.
Το «τι εστιν αλήθεια;» και στα Γερμανικά!123.
Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου...122.
Τρία πουλάκια κάθονταν…121.
Μεταξύ θρησκοληψίας και παράνοιας120.
Απρόσκλητοι σε μια χριστιανική χώρα...119.
«Άγιο Φως»: η άλλη όψη τού νομίσματος (deutsch hier)118.
Ποιο ήταν το... θαύμα117.
Οι... άσφαιρες «πύρινες σφαίρες» (deutsch hier)116.
Αστραπές και κεραυνοί (στου φακού μας το γυαλί)... (deutsch hier)115.
Φωτιά στα μπατζάκιά μας...114.
Περί τής προφητείας τού Ησαΐα (Εμπλουτ. αναδημ.)113.
Το χρονικό μιας κωλοτούμπας...112.
Περί τού «αγνώστου θεού» (Αναδημ.)111.
Μπεεεεεε!! (Κάτω τα κεφάλια ωρέ χριστιανοί!)110.
Εγκλωβισμένοι στη ζώνη τού Λυκόφωτος…109.
Τo κάψιμο τού Καρνάβαλου… (Περί «υιών ποιητών»)108.
Άντε βρε, χρόνια πολλά!107.
Η μαρτυρία τού Τάκιτου106.
Home alone 2105.
Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός...104.
Η μαρτυρία τού Πλινίου τού Νεοτέρου103.
Η μαρτυρία τού Σουητώνιου102.
Cute Christmas Cartoon101.
Unheilig - Kling Glöckchen ... vom Album 100. Ο γυμνός νεανίσκος στή Γεσθημανή..99.
Δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα.....98.
Βίντεο: Καλόπουλος vs. π. Καρπαθίου..97.
Τι εμοί και σοί (κοινώς, τη ρόκα σου εσύ!);..96.
Μήνυμα προς πάσαν κατεύθυνση..95.
Μπαμ και κάτω (Περί τού Τάε Κβον Ντο)..94.
Ορθόδοξη κβαντική φυσική και τα μυαλά στα κάγκελα!..93.
Λυπάμαι, αλλά δε γίνεται αλλιώς!..92.
Η αμαρτωλή ιστορία μιας απογραφής..91.
Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη…..90.
Μυρώστε με ν’... αγιάσω!..89.
Μέχρι να... παγώσει η κόλαση.....88.
H αειμεσιτεύουσα Βασίλισσα των Ουρανών..87.
Περί τού Ιωάννη τού Ριγολόγου..86.
Βίντεο με τον Μεταλληνό: Αξίζει να το δεις!..85.
Είμαστε και σε... κρίσιμη ηλικία.....84.
Η αβάσταχτη ελαφρότητα τού απολογήσθαι..83.
Αποκαλυπτήρια (Sit back and enjoy the show!)..82.
Περί... υιών..81.
Περί «γεννητού» και «κτιστού» (και… «ποιητού»)..80.
Παιδιά, έχουμε γενέθλια!..79.
Τον αναγνωρίζετε;..78.
Ένα... φοβερά δύσκολο… απλό ερώτημα!!..77.
Προβληματισμών συνέχεια.....76.
Προβληματισμοί.....75.
Ανοίξτε κανένα παράθυρο, ρε παιδιά!..74.
ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (HOME ALONE)..73.
Δάσκαλε, για ρίξε ένα... repeat σε παρακαλώ!..72.
Αχαχαχαχαχαχα!..71.
Τα παιδιά τού Ζεβεδαίου ποιον είχαν πατέρα;..70.
Chicken Techno..69.
Εύτυχος και Ελπήνωρ (Αν έχεις... τύχη διάβαινε!)..68.
Περί τής γνωστής-άγνωστης εξέγερσης..67.
Η αναγκαιότητα τής πίστης..66.
Το μυστήριο τού Βαραββά..65.
Ω Αυτοκράτορ, εγρήγορας ή καθεύδης;..64.
Τα κινητά σας, ρεεεεε!!..63.
Προς Ο.Ο.Δ.Ε. (Περί του Αγίου Φωτός)..62.
Ο σωστός τρόπος να κάνεις τον σταυρό σου!..61.
Περί του Τιμίου Ξύλου..60.
Περί της αναγκαιότητας τού κακού..59.
Περί του «Πίστευε και μη ερεύνα»..58.
DEPECHE MODE - «Βlasphemous rumours»..57.
Κωδικός «Λαντσιάνο»..56.
Περί των… «γνωστών αγνώστων»..55.
Περί εικόνων..54.
Ισορροπημένη ανισορροπία ή… ανισόρροπη ισορροπία;..53.
Το χρονικό μιας... κλωνοποίησης..52.
Λάιονελ Ρότσιλντ - η περιπέτεια ενός όρκου..51.
Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί..50.
Merry Christmas Mr. Bean..49.
Προς κέντρα λακτίζειν..48.
Ο δίκαιος και ο δυνάστης..47.
Μια υπέροχη Κυριακάτικη εμπειρία .....46.
Οι Δέκα Πληγές τού ... Ιπούουερ!..45.
Με τα δυο χεράακια, πλάθω σκ*****άακια.....44.
Γκρρρρ!!! Αυτό δεν είναι δυνατόν!!!!!!..43.
For yooour eyes onlyyyyy .....42.
Περί Θεού: Εν οίδα ότι ουδέν οίδα..41.
Περί Κυρίλλου και Υπατίας τής Αλεξανδρινής..40.
«Λάβετε, φάγετε ...» - ποιος το είπε τελικά;..39.
Οι βολεμένοι μικροαστοί τής θρησκευτικής πίστης..38.
Life: press DELETE..37.
Μεταξύ πατέρα και γιού..36.
Ρε παιδιά, μήπως έχει κανείς την ... ακριβή ώρα;..35.
O Ελισαίος, οι αρκούδες και οι ... αρκουδιές!..34.
Η διάβαση της Ερυθράς και ο … Ρα!..33.
Περί … «αλλοτρίων» θαυμάτων..32.
Η μάχη για τους … «αναποφάσιστους»..31.
Οι ... Χριστιανοαντιγιαχβεβουδιστοϊνδουιστές ..30.
Καλησπέρα, γιατρέ ... Είμαι ο ... Απόλλων!!..29.
Μπρρρρ!!!..28.
Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 1 !!!..27.
Πώς το 40 χώρεσε μέσα στο ... 3 !!!..26.
Ο απαγχονισμός τής ... κοινής λογικής..25.
(Γενικά) περί αντιφάσεων..24.
Βασίλεψε ο ήλιος (και ... νίκησε ο Δαβίδ!)..23.
Τα ... ακριβώς 153 (υπόπτου προελεύσεως) ψάρια..22.
Οι δαίμονες και οι ... τετράποδες μπριζόλες..21.
Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα..20.
Περί θεοπνευστίας..19.
Η μυστηριώδης Σινδόνη τού Τορίνο..18.
Περιέχει η Γένεση προφητείες γιά την Αποκάλυψη;..17.
Να ζει κανείς ή να μη ζει ... (Περί Αδάμ και Εύας) .....16.
Η δημιουργία των πτηνών..15.
Εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά (και η φαντασία...........δεινοσαύρους..14.
Άμοιρε άνθρωπε, τι σού ’μελλε να πάθεις! ..13.
Ρουάχ -φύσηξε ο άνεμος (μας πήρε και ... μας σήκωσε)!..12.
Ολική έκλειψη ηλίου, σελήνης και ... νοημοσύνης ..11.
Οι κατά ... φαντασίαν γνωρίζοντες..10.
Η σιωπή των αμνών (Περί τού Αγίου Φωτός) ...9.
Η πινακίδα Ι.Ν.Β.Ι....8.
Θεïκό σχέδιο ή … σατανική αντιγραφή;...7.
Δάσκαλε που δίδασκες ......6.
Η καραμέλα των «ανθρωπομορφικών εκφράσεων»...5.
Περί «δημοκρατικότητας»...4.
Όλα συγχωρούνται; - Μμμ, δε νομίζω....3.
Ο (διάτρητος) παρθενικός υμένας...2.
ΗΣΑΪΑΣ, Ζ΄ 14 - παρθένος(= ανέγγιχτη) ή ..........παρθένος (= νεάνις);...1. Συγγνώμη, δεν μπορώ να περιμένω άλλο πια!
Που λέτε, λοιπόν, πάτερ Γεώργιε…
Έλεγα, λοιπόν, την προηγούμενη φορά ότι αν ήθελε κανείς να «ανακρίνει» τον π. Μεταλληνό για το ζήτημα του «Αγίου φωτός», υπάρχουν πολλά ερωτήματα που θα μπορούσε να του θέσει. Έτσι, λοιπόν, για όποιον τύχει ποτέ να διαβάσει τις γραμμές ετούτες και.έχει.τη δυνατότητα πρόσβασης στον αξιότιμο κληρικό-καθηγητή, παραθέτω εδώ συγκεντρωμένα κάποια ερωτήματα που σχετίζονται άμεσα με δημόσιες τοποθετήσεις του από το 2001 και τούδε, ξεκινώντας από τα φαινομενικά ανώδυνα (ωστόσο όχι άνευ σημασίας) ζητήματα.
«Πάτερ Γεώργιε…» θα μπορούσε, λοιπόν, να του πει:
1) Στο βιβλίο σας Φωτομαχικά-Αντιφωτομαχικά το 2001 και συγκεκριμένα στο σημείο όπου αναφερθήκατε στην αναδημοσίευση της ευχής το 1967 (σ. 32-33), σχολιάσατε παρενθετικά ότι αυτό συνέβη «ασφαλώς όχι χωρίς λόγο». Μήπως θα μπορούσατε να διευκρινίσετε τι ακριβώς εννοούσατε με το συγκεκριμένο σχόλιο; Εν προκειμένω, ποιος εκτιμάτε εσείς πως ήταν ο λόγος;
2) Στην αμέσως επόμενη γραμμή, αναφερόμενος στην αγγλική μετάφραση της ευχής, σημειώσατε ότι στο βιβλίο του The Paschal Fire of Jerusalem ο Επίσκοπος Φωτικής Αυξέντιος τη δημοσιεύει μεν, «αλλά -ως κληρικός αυτός- αποφεύγει να [τη] σχολιάσει». Θα μπορούσατε μήπως να εξηγήσετε τι εννοούσατε με το σχόλιο αυτό; Γιατί να απέφευγε ένας κληρικός να σχολιάσει την ευχή; Τι πρόβλημα εκτιμάτε ότι θα υπήρχε; Άλλωστε κι εσείς -παρότι μεν γράφατε κυρίως με την ιδιότητα του επιστήμονα-, παραμένατε εντούτοις πάντα και κληρικός, έτσι δεν είναι; Παρ’ όλα αυτά, όμως, την ευχή τη σχολιάσατε. Γιατί, λοιπόν, κατά την άποψή σας, ένας κληρικός -εν προκειμένω, ο Αυξέντιος- θα είχε λόγο να αποφύγει τον σχολιασμό;
3) Μία μόλις γραμμή παρακάτω, αφού παραθέσατε ένα καθοριστικής σημασίας απόσπασμα της ευχής, με κάποιες λέξεις γραμμένες από τον καθηγητή Καλοκύρη σε πλάγια γραμματοσειρά για έμφαση, προαναγγείλατε τη συνέχεια με το εξής σχόλιο: «Αλλά και στη συνέχεια το πράγμα γίνεται σαφέστερο […]» - κάτι που αναντίρρητα σημαίνει ότι τα επίμαχα σημεία τα θεωρούσατε και εσείς από μόνα τους αρκετά σαφή και ότι ο αναγνώστης ήδη θα έπρεπε να έχει καταλάβει κάτι. Αφού δε παραθέσατε και το υπόλοιπο τμήμα της δέησης (το οποίο, όπως είπαμε, θεωρούσατε σαφέστερο), σημειώσατε ότι ο καθηγητής ορθά δίνει «ιδιαίτερη έμφαση στην ευχή, που είναι πράγματι το “κλειδί” για την κατανόηση της Τελετής και την τεκμηρίωση της φύσεως του “Αγίου Φωτός”», ενώ το βασικό συμπέρασμα του κ. Καλοκύρη ότι η ευχή περιγράφει ένα φυσικό φως που ανάβεται (όχι «ανάβει»!) συμβολικά και του οποίου η αγιότητα συνίσταται απλώς και μόνο στο γεγονός ότι προέρχεται από τον Πανάγιο Τάφο, το χαρακτηρίσατε αυτολεξεί.«ορθό». Αν, όμως, η ευχή -όπως κι εσείς συμφωνήσατε- είναι εν τέλει όντως τόσο σημαντική για την κατανόηση του όλου φαινομένου, τότε βάσει του συγκεκριμένου συλλογισμού που αναπτύξατε, αυτό που λογικά.και.εσείς θα πρέπει να είχατε κατανοήσει και συναγάγει, δεν είναι ότι εδώ δεν υπάρχει τίποτε το υπερφυσικό; Αλλιώς τι ακριβώς εννοούσατε;
4) Στη σελίδα 34 αποστασιοποιούμενος από τη συλλογιστική του κ. Καλοκύρη περί της κατ’ οικονομίαν σιωπώσης Εκκλησίας, δηλώσατε χαρακτηριστικά ότι προτιμάτε «τους “αθέους” που απορρίπτουν διαρρήδην κάθε περίπτωση θαύματος στο θέμα του “Αγίου Φωτός”, από την για οποιονδήποτε λόγο απόκρυψη [...] της αλήθειας». Θεωρείτε, λοιπόν, τον κ. Καλοκύρη που απορρίπτει κατηγορηματικά την εκδοχή του θαύματος, άθεο; Ή μήπως τα εισαγωγικά που χρησιμοποιήσατε στη λέξη «“αθέους”» δεν ήταν τυχαία, αλλά είχαν κάποιον συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης;
5) Σε επιστολή σας στο αγιορείτικο δελτίο Το Πρωτάτον (31.05.02) δηλώσατε ότι «οι μόνοι αρμόδιοι να απαντήσουν διά την φύση του αγίου Φωτός είναι οι Πατριάρχαι Ιεροσολύμων, που έχουν (μόνοι αυτοί) την άμεση μαρτυρία του θαύματος», διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι δεν αρνείστε «την δυνατότητα του θαύματος». Συνεπώς, αυτό που ανενδοίαστα δεχθήκατε είναι, όχι αυτό καθαυτό το θαύμα ως αναντίρρητο γεγονός, αλλά τον δυνητικό του χαρακτήρα. Δεν θα συμφωνούσατε, λοιπόν, ότι η τοποθέτησή σας αυτή -έτσι τουλάχιστον όπως διατυπώθηκε- μαρτυρούσε σαφή επιφυλακτικότητα ως προς τη γνησιότητα του φαινομένου;
6) Σε παλαιότερη τηλεοπτική σας εμφάνιση στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» απαντώντας στο σχόλιο του κ. Καλόπουλου ότι «μέσα [στο Κουβούκλιο] δεν ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει», χαρακτηρίσατε την όλη συζήτηση επ’ αυτού «λάθος» και παραπέμψατε στη μαρτυρία της Αιθερίας, σύμφωνα με την οποία μέσα στον Τάφο υπήρχε η λεγόμενη Ακοίμητος Κανδήλα από την οποία και μεταδιδόταν το φως. Καταλήγοντας δε, δηλώσατε αυτολεξεί ότι «όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη, γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί». Για να συμβεί, όμως, αυτό, απαραίτητη και αυτονόητη προϋπόθεση είναι φυσικά η κανδήλα να είναι αναμμένη, έτσι δεν είναι; Το επικαλεστήκατε, άλλωστε, κι ο ίδιος όταν είπατε πως είναι λάθος να ψάχνουμε για το πώς μπορεί ν’ ανάβει η φλόγα, αφού ήδη από τον 4ο αιώνα η Αιθερία είχε επιβεβαιώσει ότι το φως προερχόταν από μια λυχνία που έκαιγε νυχθημερόν. Ωστόσο, πώς είναι δυνατόν να επικαλείστε την ύπαρξη αναμμένης κανδήλας -την οποία, μάλιστα, ο πατριάρχης σε περίπτωση προσωπικής αναξιότητας μπορεί να χρησιμοποιήσει- όταν η σχετική βιβλιογραφία, αλλά και σχεδόν το σύνολο των ορθοδόξων επιμένει ότι τη συγκεκριμένη ώρα στο εσωτερικό του Παναγίου Τάφου δεν καίει ούτε σπίθα φωτός; Δεν συμφωνείτε κι εσείς ότι με την ερμηνεία σας αυτή αναιρείτε το βασικότερο και αδιαπραγμάτευτο επιχείρημα των υποστηρικτών του θαύματος, ότι δηλαδή μες στο Κουβούκλιο τα πάντα είναι σβηστά;
7) Με το να εξαρτήσετε την εκδήλωση του θαύματος από τον βαθμό αξιοσύνης του εκάστοτε πατριάρχη, θέσατε και ένα άλλο σοβαρότατο ζήτημα: σύμφωνα, λοιπόν, με το ορθόδοξο δόγμα η εγκυρότητα των Μυστηρίων σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνεται στην ενδεχόμενη περίπτωση προσωπικής αναξιότητας του ιερουργούντος. Τώρα, η Τελετή του Αγίου Φωτός -τουλάχιστον με τη σχολαστική έννοια του όρου- Μυστήριο δεν είναι, άλλοι ωστόσο το βλέπουν διαφορετικά. Ο σημερινός πατριάρχης Θεόφιλος Γ΄, φερ’ ειπείν, χαρακτήρισε την τελετή «μυστήριο της Εκκλησίας». Όπως και να ’χει -είτε δηλαδή πρόκειται για Μυστήριο είτε απλώς για μυστηριοειδή τελετή-, πώς είναι δυνατόν να εξαρτάται η οποιαδήποτε εκκλησιαστική πράξη από τον βαθμό αξιοσύνης του ιερουργούντος; Αν είναι έτσι, τι συμβαίνει, λοιπόν, στην περίπτωση που ένας ανάξιος ιερέας τελεί παρακλήσεις, νεκρώσιμες ακολουθίες, τρισάγια, Αρτοκλασίες και άλλου είδους δεήσεις που ούτε μυστήρια είναι ούτε και διαθέτουν μυστηριακό χαρακτήρα; Υπό την έννοια αυτή, δεν θα μπορούσε κανείς να πει πως η συγκεκριμένη ερμηνεία σας εγείρει ζητήματα;
8) Όταν σε κάποιο σημείο της τηλεοπτικής εκείνης συζήτησης ο κ. Καλόπουλος αναφέρθηκε στις επιφυλάξεις που είχατε εκφράσει στο βιβλίο σας, παρότι εσείς αρχικά το αποδεχθήκατε αδιαμαρτύρητα, παρατηρώντας μάλιστα πως ο σκεπτικιστής συγγραφέας κανονικά θα έπρεπε να σας επαινεί γι’ αυτά που είπατε κι όχι να σας κατηγορεί, μόλις αυτός επανέλαβε τα περί επιφυλάξεων ως σημαντικό στοιχείο που θα έπρεπε να ληφθεί υπ’ όψιν στην όλη συζήτηση, ξαφνικά αλλάξατε στάση κάνοντας λόγο για διαστρεβλώσεις των λεγομένων σας! Ποιες ήταν, όμως, οι διαστρεβλώσεις αυτές που καταλογίσατε στον κ. Καλόπουλο; Το τελευταίο που είχε λεχθεί αφορούσε τις επιφυλάξεις σας. Αυτό θεωρήσατε πως διαστρεβλώθηκε; Μα λίγες μόνο στιγμές πριν, το είχατε αποδεχθεί πλήρως! Τι έγινε και ξαφνικά αλλάξατε στάση; Ο κ. Καλόπουλος, πάντως, -και το βίντεο είναι αδιάψευστος μάρτυρας γι’ αυτό- δεν πρόσθεσε ούτε μία λέξη παραπάνω σ’ αυτά που εσείς ο ίδιος είχατε παραδεχθεί.
9) Μια απορία: γιατί ενώ είχατε την ευκαιρία να το πράξετε, σε κανένα σημείο της συζήτησης δεν εκφράσατε με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο την ακλόνητη βεβαιότητα σας για την υπερφυσική προέλευση του φαινόμενου; Γιατί βάλατε όρια στο θαύμα και προϋποθέσεις; Γιατί το μετριάσατε και το σχετικοποίησατε; Μόνο αν ούτε κι εσείς ο ίδιος είσαστε πεπεισμένος, εξηγείται η συγκεκριμένη στάση σας.
10) Σε παρόμοιο πνεύμα κινείται και η τοποθέτησή σας τον Απρίλιο τού 2010 στα Επίκαιρα: όπως και στα Φωτομαχικά-Αντιφωτομαχικά ۬ όπως σ’ εκείνη την επιστολή σας στο αγιορείτικο δελτίο το 2002 κι όπως και σ’ εκείνη την τηλεοπτική σας εμφάνισή στο «Καλημέρα Ελλάδα», έτσι και στο περιοδικό δεν εκφράσατε ξεκάθαρη άποψη για το ζήτημα της προέλευσης του φωτός, αλλά δηλώσατε ότι δεν ασχολείστε, αφού σας αρκεί η αδιαμφισβήτητη αγιότητα του ως εκ τού τόπου από τον οποίο προέρχεται. Σεβαστή μεν η επιλογή σας, είναι όμως σαφές πως αν κι εσείς είσασταν πεπεισμένος για την υπερφυσική προέλευση του φαινόμενου, η απάντησή σας δεν θα ’ταν η ίδια. Είναι άτοπη η εκτίμησή μας αυτή;
11) Πρόσφατα, ωστόσο, σε μια συζήτησή σας με τον συγγραφέα Χάρη Σκαρλακίδη, δεχτήκατε ξεκάθαρα -και ίσως για πρώτη φορά δημοσίως- την υπερφυσική προέλευση του φωτός χαρακτηρίζοντας το άκτιστο ως προς τον τρόπο εμφάνισής του. Πώς εξηγείται, λοιπόν, η διαφοροποίηση σας αυτή; Μήπως απλώς προϊόντος του χρόνου αλλάξατε γνώμη; Δεν είναι κατακριτέο αυτό. Υγιές και ανθρώπινο είναι. Ωστόσο, αν όντως αλλάξατε γνώμη, πώς αξιολογείτε σήμερα το περιεχόμενο της ευχής και την ερμηνεία του Καλοκύρη με την οποία, υπενθυμίζουμε, είχατε συμφωνήσει μέχρι κεραίας; Κάνατε, λοιπόν, λανθασμένη εκτίμηση τότε; Δεν θεωρείτε πλέον την ευχή «“κλειδί” για την κατανόηση τής Τελετής και την τεκμηρίωση τής φύσεως τού “Αγίου Φωτός”»; Και δεν πιστεύετε πια ότι «πουθενά δεν γίνεται λόγος (ούτε καν υπαινιγμός) περί “άνωθεν κατερχομένου αΰλου Φωτός” κατά τη στιγμή εκείνη, αλλά νοείται μόνο φως φυσικό, πού ανάβεται στην ανάμνηση του Αναστάντος Χριστού»; Κι αν όχι, ποια ακριβώς ερμηνεία θα δίνατε σήμερα;
12) Και κάτι ακόμα: όπως διαπιστώνει κανείς, σε κανένα σημείο της επίμαχης τοποθέτησής σας δεν αναφερθήκατε στην Κανδήλα, παρά μόνο στα κεριά του πατριάρχη (και μάλιστα τρεις φορές). Το ερώτημά μας, λοιπόν, είναι το εξής: Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που στην απάντησή σας δεν αναφέρατε καθόλου την Ακοίμητη Κανδήλα ή πρόκειται περί απλής σύμπτωσης; Κι εν πάση περιπτώσει, εξακολουθείτε και σήμερα να θεωρείτε υπαρκτό το ενδεχόμενο, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις να
μη γίνεται το θαύμα; Κι αν ναι, εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι στην περίπτωση αυτή ο πατριάρχης χρησιμοποιεί την Κανδήλα; Και τέλος, αν η Κανδήλα παραμένει, λοιπόν, για παν ενδεχόμενο αναμμένη, γιατί αυτό δεν δηλώνεται ευθαρσώς ώστε να μην παραπληροφορείται ο κόσμος;
Αυτά, λοιπόν, θα μπορούσε κανείς να ρωτήσει τον π. Γεώργιο ۬ και κάποια στιγμή ελπίζω να συμβεί αυτό...
..
Λεμούριος (πρωτεύον θηλαστικό):
Τι;; «Μόνο οι γυναίκες έχουν παρθενικό υμένα»; Μα καλά, πάνε καλά οι άνθρωποι;
Κι ο δικός μου δηλαδή τι είναι;
Απόσπασμα από την Ευχή για το «άγιο φως»:
«[…] παρακαλούμεν και δεόμεθά σου, Παναγιότατε Δέσποτα, όπως αναδείξης
αυτό αγιασμού δώρον και ΠΑΣΗΣ ΘΕЇΚΗΣ ΣΟΥ ΧΑΡΙΤΟΣ ΠΕΠΛΗΡΩΜΕΝΟΝ,
διά της χάριτος τού Παναγίου και φωτοφόρου Τάφου σου˙[…] Αμήν».
Ερώτηση κρίσεως:
Έχει ανάγκη ένα εξώκοσμο φως που υποτίθεται πως κατέρχεται θαυματουρχικά
απευθείας από την άκτιστη χάρη τού Θεού, τη μεσολάβηση τού Παναγίου Τάφου
ή οποιαδήποτε ειδική δέηση, για να πλημυρίσει μ’ αυτό από το οποίο εξ ορισμού
θα έπρεπε ήδη να… ξεχείλιζε;
Υπέρμαχοι τού «αγίου φωτός»:
Το ότι ο Πατριάρχης βρίσκεται μόνος μέσα στο κουβούκλιο δεν έχει καμία απολύτως
σημασία ούτε και είναι επιχείρημα, αφού η Ακοίμητη Κανδήλα που υπάρχει μέσα,
τη συγκεκριμένη μέρα είναι ΣΒΗΣΤΗ!
Π. Γ. Μεταλληνός:
«[…] Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. (380) μαρτυρείται απ’ την Αιθερία, μια Ισπανίδα που πήγε
και προσκύνησε, ότι υπάρχει η ακοίμητος κανδήλα στον άγιο τάφο. Πιστεύω λοιπόν
και καταλήγω, όταν υπάρχει πίστις και χάρις Θεού στον συγκεκριμένο Πατριάρχη,
γίνεται το θαύμα. Όταν δεν υπάρχει πίστις, μπορεί η κανδήλα να χρησιμοποιηθεί
γι’ αυτό...».
Στην ιστορία τού Κατακλυσμού ο Θεός τιμώρησε τους ανθρώπους για κάτι που όπως
μετά ΡΗΤΑ ομολόγησε, ήταν απλώς μέσα στη φύση τους! Το ήξερε λοιπόν αυτό, κι όμως
τους έπνιξε. Όλους! Μαζί και τα ζώα. Και τους έπνιξε επειδή, λέει, … μετάνιωσε (!!) που
τους είχε φτιάξει! Για να μετανιώσει μετά… εκ νέου και να παραδεχθεί ότι βασικά… δεν
έπρεπε να είχε μετανιώσει εξαρχής! Κι όλα αυτά από έναν… προγιγνώσκοντα θεό!!
Όπως αναφέρει το Κατά Μάρκον Δ´ 10-12, όταν κάποτε οι μαθητές ρώτησαν
τον Χριστό γιατί δίδασκε με παραβολές, αυτός έδωσε αυτολεξεί την εξής απάντηση:
«Σ’ εσάς δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσετε τα μυστήρια τής βασιλείας τού Θεού˙
σ’ εκείνους δε έξω όλα δίνονται με παραβολές ώστε οι βλέποντες να βλέπουν αλλά
να μην αναγνωρίζουν, και οι ακούοντες ν’ ακούν, αλλά να μην αντιλαμβάνονται,
μην τυχόν και μετανοήσουν και τους συγχωρεθούν τα αμαρτήματά τους».
Με το χέρι στην καρδιά: πώς ακριβώς θα χαρακτηρίζατε εσείς έναν δάσκαλο (Ιησούς)
που σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενά του, διδάσκει επίτηδες με πολύπλοκο τρόπο
(παραβολές) με στόχο κάποιοι μαθητές του -πιθανότατα οι περισσότεροι- παρότι
παρακολουθούν το μάθημα, να μην μπορούν να καταλάβουν τίποτα, στερούμενοι έτσι
τις όποιες θεωρητικές ελπίδες θα είχαν («μην τυχόν και») να αντεπεξέλθουν στις υψηλές
απαιτήσεις («μετανοήσουν») και να πετύχουν («συγχωρεθούν»);
Χριστιανοί για ν’ αποδυναμώσουν την εβραϊκή λέξη bethulah που θα έπρεπε κανονικά να υπήρχε στη θέση τού almah «νεάνις», εάν η περίφημη προφητεία τού Ησαΐα όντως έθετε στο επίκεντρο μια… ανέγγιχτη παρθένο:
«Αλλά και στις γλώσσες των άλλων λαών της Μ. Ανατολής η αντίστοιχη της λέξης bethulah δεν σημαίνει απαραίτητα την (με την βιολογική σημασία) παρθένα. Για παράδειγμα, στα Ακκαδικά η λέξη batultu σημαίνει κυρίως μια ηλικιακή ομάδα. Μόνο σε συγκεκριμένα πλαίσια σημαίνει την παρθένα. Στα κείμενα της Ουγκαρίτ, η λέξη btlt είναι συνήθης χαρακτηρισμός για την Anat, την γυναίκα του Βάαλ. Σε αραμαϊκά κείμενα διαβάζουμε για γυναίκα, btwlt, η οποία είναι επίτοκος (σε τοκετό).»
Και τώρα προσέξτε απίστευτη περίπτωση-λουκούμι από τα Γερμανικά:
Η λέξη Dirne ξεκίνησε από μιαν αμάρτυρη γερμανική ρίζα με τη σημασία «παρθένος», συνέχισε στα Παλαιογερμανικά με την ίδια ακριβώς σημασία, υπέστη αργότερα σημασιακή διεύρυνση αλλάζοντας σε «νεαρό κορίτσι» κι εν συνεχεία σε «υπηρέτρια», για να ξεπέσει τελικά σε... «ΠΟΡΝΗ»!! Οι μεταβολές αυτές δε, συντελέσθηκαν εντός μιας, αν όχι μικρότερης, το λιγότερο ίσης χρονικής περιόδου με τις αντίστοιχες σημασιακές αλλαγές που εμφάνισε η σημιτική λέξη, και μάλιστα σε αντίθεση μ’ αυτήν, οι μεταβολές δεν έλαβαν χώρα σε συγγενείς μεν, διαφορετικές δε γλώσσες (Ακκαδικά, Ουγκαριτικά, Αραμαϊκά, Εβραϊκά) αλλά εντός τού ΙΔΙΟΥ γλωσσικού συστήματος (Γερμανικά)!
Κολιτσάρας:
«Είναι σπάνια η περίπτωση που ο Θεός τιμωρεί τα αθώα τέκνα για τις αδικίες των
γονέων τους˙ και αν καμιά φορά τα τιμωρεί το κάνει για να ανταμείψει τα τέκνα πιο
πλουσιοπάροχα στην μέλλουσα ζωή. Ο Θεός όμως τιμωρεί την κακία μέχρι τρίτης
και τετάρτης γενεάς εφ’ όσον οι απόγονοι μιμούνται την κακία των προγόνων τους
και μισούν τον Θεό. Διαφορετικά ο Θεός είναι πάντοτε δίκαιος, αν και είναι απόκρυφες
σε μας οι βουλές Του».
Δηλαδή, για να κάνουμε… μετάφραση τής μετάφρασης και ερμηνεία τής ερμηνείας,
ΝΑΙ, ενίοτε τιμωρούνται ΚΑΙ ΑΘΩΟΙ για τα ανομήματα των ασεβών προγόνων τους
(1η πρόταση), ΟΧΙ, ποτέ δεν τιμωρούνται αθώοι απόγονοι (2η πρόταση), αν και ποτέ
δεν ξέρεις (3η πρόταση)!!
Είναι λοιπόν ή δεν είναι το θέμα για… LoL;
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:
Οι ανόητοι οι αρχαίοι Έλληνες να πιστεύουν πως τα περίφημα διοπετή ομοιώματα
έπεφταν κατ’ ευθείαν από τον ουρανό, συστημένα με αποστολέα τον ίδιο τον Δία…
Ρε τους βλάκες…
Απάντηση:
Σσσσσς! Αχειροποίητα!
Εξυπνάκηδες εικονολάτρες:
Πόσο ανόητοι ήταν αυτοί οι ειδωλολάτρες οι αρχαίοι Έλληνες με τις δεισιδαίμονες
φαντασιοπληξίες τους περί αγαλμάτων που μιλούσαν, χαμογελούσαν, μετακινούνταν
από μόνα τους, προστάτευαν και… πετούσαν φωτιές όταν βέβηλοι επιχειρούσαν να τα
απομακρύνουν από τον ιερό τόπο λατρείας τους! Μα είναι ποτέ δυνατόν να πίστευαν
τέτοια πράγματα;
Απάντηση:
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ποια απάντηση θα ταίριαζε για την περίπτωσή τους.
Να απαντήσουμε λαϊκιστί με το κλασικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα!»; Ή να
τους υπενθυμίσουμε καλύτερα ότι «στο σπίτι τού κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί!»;
Μήπως πάλι να πάρουμε το «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι» ή καλύτερα την
περίφημη ρήση τού Ιησού περί κάρφους και… δοκού εν τω οφθαλμώ ημών; Ή μήπως
όλα αυτά μαζί; Διότι πώς αλλιώς θα πρέπει ν’ απαντήσει κανείς σε ανθρώπους που
τολμάνε και σχολιάζουν ειρωνικά τα παραπάνω, όταν στο ίδιο το σύστημα πίστης
που ασπάζονται κι ακολουθούν , «υπάρχουν»… δακρυροούσες και -Θεός φυλάξοι!-
αιμοροούσες Παναγίες, ιστορίες (γι’ αγρίους) περί εικόνων που θαυματουργικά…
φεγγοβολούσαν, μιλούσαν, κουνούσαν τα δάχτυλά τους και… τηλεμεταφέρονταν από
το ένα μέρος στο άλλο; Έλεος, δηλαδή! Έλεος!
Παραφρονήστε ελεύθερα:
1ον : Η αειμεσιτεύουσα Παναγία ως μητέρα τού Χριστού έχει παρρησία ενώπιον του.
2ον : Η Παναγία στον γάμο τής Κανά το μόνο που είπε ήταν: «Δεν εχουν άλλο κρασί».
3ον : Ο Χριστός παρά την… παρρησία τής μητέρας του, την αποπήρε!
4ον : Αυτό συνέβη επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Χριστός μιλούσε ως Θεός
.........και απλώς απαίτησε από τη φυσική του μητέρα τον προσήκοντα σεβασμό.
5ον : Η Παναγία… ανάγκασε (!) τον Χριστό να κάνει το θαύμα πρόωρα.
6ον : Ο Χριστός συνεπώς έκανε κάτι παρά την αρχική του πρόθεση ۬ επηρεάστηκε
.........και άλλαξε γνώμη!
7ον : Ο Χριστός είναι… προγιγνώσκων και… άτρεπτος!
8ον : Όχι, όχι: ο Χριστός, είπαμε, στη συγκεκριμένη περίπτωση δε μιλούσε ως άνθρωπος,
.........αλλά… ως Θεός!!
2 σχόλια:
Το Άγιο Φως πολλές φορές βγαίνει απο το Κουβούκλιο μόνο του πριν το φέρει ο Πατριάρχης.Ο κάθε πιστός το βλέπει διαφορετικά. Πολλά κεριιά και κανδήλες αναβουν μόνα τους. Αφήστε τα πληκτρολόγια και τις μπούρδες και πηγαίνετε στα Ιεροσόλυμα να δείτε !
ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΜΠΡΟΣΤΆ ΣΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΕΨΕΤΕ !
Σοβαρά;;!! Μα αν είναι έτσι, τότε όλα αλλάζουν! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνταρακτική αυτή πληροφορία που για πρώτη φορά κατατέθηκε στον χώρο αυτό!
Δημοσίευση σχολίου