Λοιπόν, παιδιά, φυσικός ΔΕΝ είμαι. Για την ακρίβεια οι γνώσεις μου στο πεδίο αυτό μετά βίας ξεπερνούν τα απολύτως απαραίτητα και δε θα διανοούμουν ποτέ να εμπλακώ σε μιαν εκτενέστερη συζήτηση για θέματα όπως η Αρχή τής Αβεβαιότητας στην κβαντομηχανική ή, ξέρω ’γώ, η συναρπαστική θεωρία των παράλληλων συμπάντων. Επειδή όμως πρόσφατα υπέπεσαν στην αντίληψή μου κάποιες... ομορφιές αναφορικά με τη «χριστιανικά», λέει, «ακριβέστερη αντίληψη» τού χρόνου, αποφάσισα ν’ ασχοληθώ κι εγώ λιγάκι με το θέμα, για να δούμε αν όντως έχουν δίκιο οι ορθόδοξοι «πεφωτισμένοι» όταν κάνουν λόγο για… σταυρικά αλληλοτεμνόμενο χρόνο που «προσιδιάζει στους αγίους».
..
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα των ορθοδόξων, σε αντίθεση με τις έξι πρώτεςμέρες τής Δημιουργίας οι οποίες παρουσιάζονται από τον βιβλικό συγγραφέα ως πέραν πάσης αμφισβήτησης συντελεσμένες, η 7η, λέει, ακόμα... τρέχει! Κι όχι μόνο τρέχει, αλλά συνυπάρχει, λέει, σε ένα ανώτερο επίπεδο χρόνου και με την… 6η, όπως επίσης και με την -δεν κάνω πλάκα τώρα!- … 8η! Κι αν αναρωτιέστε τώρα από πού ακριβώς προκύπτουν όλα αυτά, θα πρέπει κατά πρώτον να γνωρίζετε ότι ακόμα και η… υμνογραφία τής Εκκλησίας τα επιβεβαιώνει! Εκεί «δεν έχει νόημα η χρονική κατάταξη των γεγονότων» ۬ «ο γραμμικός χρόνος καταργείται, και οι άγιοι εμφανίζονται μέσα από αυτή την κατάλυση του χρόνου, σε ένα αιώνιο παρόν […]».
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα των ορθοδόξων, σε αντίθεση με τις έξι πρώτεςμέρες τής Δημιουργίας οι οποίες παρουσιάζονται από τον βιβλικό συγγραφέα ως πέραν πάσης αμφισβήτησης συντελεσμένες, η 7η, λέει, ακόμα... τρέχει! Κι όχι μόνο τρέχει, αλλά συνυπάρχει, λέει, σε ένα ανώτερο επίπεδο χρόνου και με την… 6η, όπως επίσης και με την -δεν κάνω πλάκα τώρα!- … 8η! Κι αν αναρωτιέστε τώρα από πού ακριβώς προκύπτουν όλα αυτά, θα πρέπει κατά πρώτον να γνωρίζετε ότι ακόμα και η… υμνογραφία τής Εκκλησίας τα επιβεβαιώνει! Εκεί «δεν έχει νόημα η χρονική κατάταξη των γεγονότων» ۬ «ο γραμμικός χρόνος καταργείται, και οι άγιοι εμφανίζονται μέσα από αυτή την κατάλυση του χρόνου, σε ένα αιώνιο παρόν […]».
..
Πέραν τούτου όμως, υπάρχει πάντα και η… αδιάσειστη απόδειξη τού Γένεσις Β΄ 4, όπου «αμέσως μετά από την ανάπτυξη, των περί της 7ης ημέρας καταπαύσεως του Κυρίου, συνοψίζονται οι 6 προηγούμενες ημέρες σε μία, καθώς λέει: "Αυτή η βίβλος γενέσεως ουρανού και γης, ότε εγένετο, ή ημέρα εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην...". Και ενώ στα προηγούμενα περιγράφονται 6 ημέρες για τη δημιουργία, ξαφνικά αυτές ενοποιούνται, και θεωρούνται μία ενιαία περίοδος, και ξεχωρίζονται από την 7η. Αυτό […] συμβαίνει, επειδή η 7η (όπως και η 8η) ημέρα, τέμνει (σταυρικά) τις υπόλοιπες δημιουργικές ημέρες, και δεν τις αντικαθιστά χρονικά […]»!
..
Καταλάβατε λοιπόν τώρα, αγαπητοί μου φίλοι; Πώς; Όχι; Ε μα το θαύμα θα ήταν να είχατε… καταλάβει, δεν το… καταλάβατε; Διότι αυτά που κάθονται και γράφουν οι άνθρωποι, μόνο κάποιος -θα το πω ευγενικά- αλαφροήσκιωτος θα μπορούσε να τα καταλάβει! Εδώ, βλέπετε, αγαπητοί μου φίλοι, δεν τίθεται θέμα κατανόησης τής θεωρίας των κβάντων ή άλλων ριζοσπαστικών θεωριών αναφορικά με την υπόσταση και αντίληψη τού χρόνου, αλλά αποκλειστικά και μόνο ζήτημα κοινής λογικής και στοιχειώδους αντιληπτικής ικανότητας! Κι αν νομίζετε πως ίσως υπερβάλλω τώρα λιγάκι με την τοποθέτησή μου αυτή, θα σας απαντήσω πως… και λίγα λέω!..Πρώτα απ’ όλα, το ότι στο Γένεσις Β΄ 4 έχουμε το θαυμαστό γεγονός τής σύμπτυξης ολόκληρης τής Δημιουργίας σε… μία μόνο ημέρα, όχι μόνο ΔΕΝ ισχύει, αλλά αποτελεί συν τοις άλλοις μιαν απίστευτου μεγέθους παρερμηνεία την οποία υπό κανονικές συνθήκες πιθανότατα να χαρακτήριζα απροκάλυπτη διαστρέβλωση! Τα χωρία, βλέπετε, είναι τόσο ξεκάθαρα διατυπωμένα που πραγματικά είναι ν’ απορεί κανείς πώς παρερμηνεύονται! Διότι το γεγονός ότι στο εδάφιο 3 γίνεται λόγος για την ανάπαυση τού Θεού μετά την ολοκλήρωση τής Δημιουργίας, ασφαλώς και ΔΕΝ σημαίνει πως όλα αυτά που περιγράφονται παρακάτω, έλαβαν χώρα σε… μία μέρα! Αυτά που αναφέρονται από το χωρίο 4 και μετά, δεν είναι παρά μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών γεγονότων τής Δημιουργίας με εντελώς αντιεπιστημονική όμως αλληλουχία, αφού σε αντίθεση με το Γένεσις, Α΄ το ανθρώπινο είδος εμφανίζεται εδώ ΠΡΙΝ από την ανάπτυξη τής χλωρίδας και τής πανίδας - προτού καν δηλαδή εμπλουτιστεί η ατμόσφαιρα μέσω της διαδικασίας τής φωτοσύνθεσης με οξυγόνο! Θυμίζω τα επίμαχα χωρία:..«Και συνετελέσθησαν ο ουρανός και η γη και πας ο κόσμος αυτών.»..Εδώ έχουμε μια συνοπτική διατύπωση που παρουσιάζει τη δημιουργία ως ήδη συντελεσμένη.
..
«2 και συνετέλεσεν ο Θεός, εν τη ημέρα τη έκτη τα έργα αυτού, α εποίησε, και κατέπαυσε τη ημέρα τη εβδόμη από πάντων των έργων αυτού, ων εποίησε. 3 και ευλόγησεν ο Θεός την ημέραν την εβδόμην και ηγίασεν αυτήν ۬ ότι εν αυτή κατέπαυσεν από πάντων των έργων αυτού, ων ήρξατο ο Θεός ποιήσαι.»
Το ίδιο και εδώ: πουθενά δε λέει ότι όλα αυτά που είχανε γίνει τις προηγούμενες μέρες, στην εκδοχή αυτή ο Θεός τα έκανε σε… μία (την 6η)! Διότι δεν τα έκανε («εποίησε»), αλλά τα… ολοκλήρωσε («συνετέλεσε»), αν καταλαβαίνουν οι χριστιανοί τη διαφορά που χωρίζει τις δύο λέξεις! Τα ολοκλήρωσε, λοιπόν, και μετά άαραξε…...«4 Αυτή η βίβλος γενέσεως ουρανού και γης, ότε εγένετο η ημέρα εποίησε κύριος ο Θεός τον ουρανόν και τη γην 5 και παν χλωρόν προ τού γενέσθαι επί τής γης και πάντα χόρτον αγρού προ τού ανατείλαι ۬ ου γαρ έβρεξεν ο Θεός επί τής γην, και άνθρωπος ουκ ην εργάζεσθαι αυτήν۬ 6 πηγή δε ανέβαινεν εκ τής γης και επότιζε παν το πρόσωπο τής γης. 7 και έπλασεν ο Θεός, χουν από τής γης, και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν.»..
Τα εδάφια είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρα: στην ημέρα για την οποία γίνεται λόγος εδώ, δεν ενοποιείται καμία… δημιουργική εβδομάδα και δεν τέμνεται κανένας… ανωτέρου επιπέδου χρόνος! Τη συγκεκριμένη μέρα, βλέπετε, το μόνο που είχε φτιαχτεί ήταν -όπως το ίδιο το κείμενο ρητά αναφέρει- ο ουρανός και η γη! ΜΟΝΟ! Όχι με «πάντα τον κόσμον αυτών» όπως λέει φέρ’ ειπείν το χωρίο 1! Συνεπώς βρισκόμαστε μόλις στη 2η προς 3η ημέρα τής Δημιουργίας και πάνω στον έρμο τον πλανήτη δεν υπάρχουν ακόμα, όχι άνθρωποι, αλλά ούτε καν… γαϊδουράγκαθα! Αυτό δεν είναι δυνατόν ν’ αμφισβητείται, αφού το κείμενο το λέει ξεκάθαρα (1)! Το μισό τού χωρίου 5 όπου ρητά αναφέρεται η παντελής απουσία χλωρίδας συνάπτεται στο άλλο μισό με τον αιτιολογικό σύνδεσμο «γαρ». Συνεπώς τα αίτια τού δευτέρου εξηγούν πέραν πάσης αμφισβήτησης το αιτιατό τού πρώτου. Μ’ άλλα λόγια, βλάστηση δεν υπήρχε επειδή -αιτία 1η- ακόμα δεν είχε βρέξει και -αιτία 2η- επειδή δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα ο άνθρωπος για να καλλιεργήσει τη γη. Χωρίς δε να παρεμβληθεί ούτε υποψία βλάστησης στο χωρίο 6, έρχεται το 7 με τη δημιουργία τού ανθρώπου (Αδάμ) και ακολουθούν το 8 και το 9 με την εμφάνιση (επιτέλους!) τής χλωρίδας. Οπότε πού στην ευχή βλέπουν αυτοί οι αθεόφοβοι, μεταξύ επιστήμης και θρησκείας ασθμαίνοντες και πνευστιώντες, χριστιανοί, να ενοποιούνται εδώ οι έξι βιβλικές μέρες σε… μία; Έλεος δηλαδή! Είπαμε, καλή και άγια η κβαντική φυσική, καλή κι η ενημέρωση για τις νέες θεωρίες, αλλά καλή κι η κατανόηση κειμένων, έτσι δεν είναι;
..
Τα ίδια φυσικά ισχύουν και για την ετέρα θεωρία περί τής «ανολοκλήρωτης» 7ης ημέρας, η οποία υποτίθεται ότι κατά έναν ασύλληπτο τρόπο συνυπάρχει με τη συντελεσμένη 6η! Διότι και εδώ γίνεται τής… αυθαιρεσίας το κάγκελο! Λέει το κείμενο για κάθε μέρα που ολοκληρώνεται: «και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί», ημέρα τάδε κ.λπ., κι όταν κάποια στιγμή έρχεται με το καλό κι η σειρά τής 6ης να μπει στο χρονοντούλαπο τής ιστορίας, βγαίνει ξαφνικά από το καπέλο τού μάγου το συμπέρασμα ότι από τη στιγμή που το τέλος τής 6ης… συμπίπτει με την αρχή τής 7ης, οι δύο αυτές μέρες… συνυπάρχουν παράλληλα! Κι αν κάνεις το λάθος να αντιπαρατηρήσεις πως με το σκεπτικό αυτό, ΟΛΕΣ οι μέρες συνυπάρχουν αφού πάντα το τέλος τής μιας… συμπίπτει με την αρχή τής άλλης, θα σε πούνε και αθεολόγητο κι από πάνω - ή απλώς… αγράμματο! Πού να τους μιλήσεις δηλαδή κιόλας για το βασικότερο που… παρέβλεψαν, το γεγονός δηλαδή ότι στην πραγματικότητα αφού με το πού ολοκληρώνεται κάθε 24ωρο, ο χρόνος… μηδενίζεται και ξεκινά πάλι από την αρχή, η καινούργια μέρα δεν συνυπάρχει με την προηγούμενη ούτε κατά ένα…απειροελάσχιστο κλάσμα τού δευτερολέπτου - όχι… αιωνίως που λέν’ εκείνοι για την περιβόητη 7η ημέρα! Όσο για το αν τελείωσε η μέρα αυτή ή... ακόμα τρέχει, θα συμφωνήσω ότι το ζήτημα είναι από θεολογικής, επιστημονικής αλλά και κοινωνικοπολιτικής πλευράς υψίστης σημασίας και χρήζει περαιτέρω έρευνας με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων ειδικοτήτων: θεολόγων, απολογητών, επιτρόπων, αιρεσιαρχών, φιλοσόφων, φυσικών, αστρονόμων, αστρολόγων, μέντιουμ, ρολογάδων, πνευματιστών, θαυματοποιών, κυνηγών φαντασμάτων, τσαρλατάνων, κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, πολιτικών και λοιπών ειδημόνων που ας με συγχωρέσουν αν παρέλειψα να τους αναφέρω...Μέχρι όμως να βγούνε τα νεότερα συμπεράσματα, λέω να βολευτούμε με την -λυπάμαι, δεν έχω κάτι πιο… πολύπλοκο!- απλή εξήγηση ότι ο λόγος για τον οποίο στην περίπτωση τής 7ης ημέρας δεν υπάρχει η στερεότυπη έκφραση «και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί, ημέρα τάδε», είναι ότι τη συγκεκριμένη μέρα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, δεν έγινε… απολύτως τίποτα! Όπως ακριβώς σάς το λέω, αγαπητοί μου φίλοι. Τόσο απλό είναι. Για ποιον λόγο, δηλαδή, γιά μια μέρα που ο Θεός δεν κούνησε ούτε το δαχτυλάκι του, να επαναλαμβανόταν η επίμαχη φράση; Χώρια που η αφήγηση δεν προέρχεται από το ίδιο κεφάλαιο με τις έξι πρώτες βιβλικές ημέρες, αλλά -δεδομένων και των αντιφατικών αναφορών για τη δημιουργία τού ανθρώπου- από μια διαφορετική πηγή! Και τέλος, εάν η έβδομη μέρα ακόμα… τρέχει, τότε γιατί ο καλός Θεούλης είπε τότε στο Ιδαίον Άντρο… εεε, συγγνώμη, στο όρος Σινά ήθελα να πω, πως οι Ισραηλίτες έπρεπε να τηρούν την αργία τής 7ης ημέρας σε ανάμνηση τής κατάπαυσής του σύμφωνα με τη μία εκδοχή, τής Εξόδου σύμφωνα με την άλλη; Αν αυτή η περίφημη 7η μέρα ήταν διαρκώς παρούσα, δεν θα ’πρεπε ν’ αγιαζόταν επί… μονίμου βάσεως και... Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη; ‘Αντε λοιπόν, ας πιούμε στην υγειά των... κβάντων και των παράλληλων συμπάντων! Και… καλά μυαλά!
..
«2 και συνετέλεσεν ο Θεός, εν τη ημέρα τη έκτη τα έργα αυτού, α εποίησε, και κατέπαυσε τη ημέρα τη εβδόμη από πάντων των έργων αυτού, ων εποίησε. 3 και ευλόγησεν ο Θεός την ημέραν την εβδόμην και ηγίασεν αυτήν ۬ ότι εν αυτή κατέπαυσεν από πάντων των έργων αυτού, ων ήρξατο ο Θεός ποιήσαι.»
Το ίδιο και εδώ: πουθενά δε λέει ότι όλα αυτά που είχανε γίνει τις προηγούμενες μέρες, στην εκδοχή αυτή ο Θεός τα έκανε σε… μία (την 6η)! Διότι δεν τα έκανε («εποίησε»), αλλά τα… ολοκλήρωσε («συνετέλεσε»), αν καταλαβαίνουν οι χριστιανοί τη διαφορά που χωρίζει τις δύο λέξεις! Τα ολοκλήρωσε, λοιπόν, και μετά άαραξε…...«4 Αυτή η βίβλος γενέσεως ουρανού και γης, ότε εγένετο η ημέρα εποίησε κύριος ο Θεός τον ουρανόν και τη γην 5 και παν χλωρόν προ τού γενέσθαι επί τής γης και πάντα χόρτον αγρού προ τού ανατείλαι ۬ ου γαρ έβρεξεν ο Θεός επί τής γην, και άνθρωπος ουκ ην εργάζεσθαι αυτήν۬ 6 πηγή δε ανέβαινεν εκ τής γης και επότιζε παν το πρόσωπο τής γης. 7 και έπλασεν ο Θεός, χουν από τής γης, και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν.»..
Τα εδάφια είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρα: στην ημέρα για την οποία γίνεται λόγος εδώ, δεν ενοποιείται καμία… δημιουργική εβδομάδα και δεν τέμνεται κανένας… ανωτέρου επιπέδου χρόνος! Τη συγκεκριμένη μέρα, βλέπετε, το μόνο που είχε φτιαχτεί ήταν -όπως το ίδιο το κείμενο ρητά αναφέρει- ο ουρανός και η γη! ΜΟΝΟ! Όχι με «πάντα τον κόσμον αυτών» όπως λέει φέρ’ ειπείν το χωρίο 1! Συνεπώς βρισκόμαστε μόλις στη 2η προς 3η ημέρα τής Δημιουργίας και πάνω στον έρμο τον πλανήτη δεν υπάρχουν ακόμα, όχι άνθρωποι, αλλά ούτε καν… γαϊδουράγκαθα! Αυτό δεν είναι δυνατόν ν’ αμφισβητείται, αφού το κείμενο το λέει ξεκάθαρα (1)! Το μισό τού χωρίου 5 όπου ρητά αναφέρεται η παντελής απουσία χλωρίδας συνάπτεται στο άλλο μισό με τον αιτιολογικό σύνδεσμο «γαρ». Συνεπώς τα αίτια τού δευτέρου εξηγούν πέραν πάσης αμφισβήτησης το αιτιατό τού πρώτου. Μ’ άλλα λόγια, βλάστηση δεν υπήρχε επειδή -αιτία 1η- ακόμα δεν είχε βρέξει και -αιτία 2η- επειδή δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα ο άνθρωπος για να καλλιεργήσει τη γη. Χωρίς δε να παρεμβληθεί ούτε υποψία βλάστησης στο χωρίο 6, έρχεται το 7 με τη δημιουργία τού ανθρώπου (Αδάμ) και ακολουθούν το 8 και το 9 με την εμφάνιση (επιτέλους!) τής χλωρίδας. Οπότε πού στην ευχή βλέπουν αυτοί οι αθεόφοβοι, μεταξύ επιστήμης και θρησκείας ασθμαίνοντες και πνευστιώντες, χριστιανοί, να ενοποιούνται εδώ οι έξι βιβλικές μέρες σε… μία; Έλεος δηλαδή! Είπαμε, καλή και άγια η κβαντική φυσική, καλή κι η ενημέρωση για τις νέες θεωρίες, αλλά καλή κι η κατανόηση κειμένων, έτσι δεν είναι;
..
Τα ίδια φυσικά ισχύουν και για την ετέρα θεωρία περί τής «ανολοκλήρωτης» 7ης ημέρας, η οποία υποτίθεται ότι κατά έναν ασύλληπτο τρόπο συνυπάρχει με τη συντελεσμένη 6η! Διότι και εδώ γίνεται τής… αυθαιρεσίας το κάγκελο! Λέει το κείμενο για κάθε μέρα που ολοκληρώνεται: «και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί», ημέρα τάδε κ.λπ., κι όταν κάποια στιγμή έρχεται με το καλό κι η σειρά τής 6ης να μπει στο χρονοντούλαπο τής ιστορίας, βγαίνει ξαφνικά από το καπέλο τού μάγου το συμπέρασμα ότι από τη στιγμή που το τέλος τής 6ης… συμπίπτει με την αρχή τής 7ης, οι δύο αυτές μέρες… συνυπάρχουν παράλληλα! Κι αν κάνεις το λάθος να αντιπαρατηρήσεις πως με το σκεπτικό αυτό, ΟΛΕΣ οι μέρες συνυπάρχουν αφού πάντα το τέλος τής μιας… συμπίπτει με την αρχή τής άλλης, θα σε πούνε και αθεολόγητο κι από πάνω - ή απλώς… αγράμματο! Πού να τους μιλήσεις δηλαδή κιόλας για το βασικότερο που… παρέβλεψαν, το γεγονός δηλαδή ότι στην πραγματικότητα αφού με το πού ολοκληρώνεται κάθε 24ωρο, ο χρόνος… μηδενίζεται και ξεκινά πάλι από την αρχή, η καινούργια μέρα δεν συνυπάρχει με την προηγούμενη ούτε κατά ένα…απειροελάσχιστο κλάσμα τού δευτερολέπτου - όχι… αιωνίως που λέν’ εκείνοι για την περιβόητη 7η ημέρα! Όσο για το αν τελείωσε η μέρα αυτή ή... ακόμα τρέχει, θα συμφωνήσω ότι το ζήτημα είναι από θεολογικής, επιστημονικής αλλά και κοινωνικοπολιτικής πλευράς υψίστης σημασίας και χρήζει περαιτέρω έρευνας με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων ειδικοτήτων: θεολόγων, απολογητών, επιτρόπων, αιρεσιαρχών, φιλοσόφων, φυσικών, αστρονόμων, αστρολόγων, μέντιουμ, ρολογάδων, πνευματιστών, θαυματοποιών, κυνηγών φαντασμάτων, τσαρλατάνων, κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, πολιτικών και λοιπών ειδημόνων που ας με συγχωρέσουν αν παρέλειψα να τους αναφέρω...Μέχρι όμως να βγούνε τα νεότερα συμπεράσματα, λέω να βολευτούμε με την -λυπάμαι, δεν έχω κάτι πιο… πολύπλοκο!- απλή εξήγηση ότι ο λόγος για τον οποίο στην περίπτωση τής 7ης ημέρας δεν υπάρχει η στερεότυπη έκφραση «και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί, ημέρα τάδε», είναι ότι τη συγκεκριμένη μέρα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, δεν έγινε… απολύτως τίποτα! Όπως ακριβώς σάς το λέω, αγαπητοί μου φίλοι. Τόσο απλό είναι. Για ποιον λόγο, δηλαδή, γιά μια μέρα που ο Θεός δεν κούνησε ούτε το δαχτυλάκι του, να επαναλαμβανόταν η επίμαχη φράση; Χώρια που η αφήγηση δεν προέρχεται από το ίδιο κεφάλαιο με τις έξι πρώτες βιβλικές ημέρες, αλλά -δεδομένων και των αντιφατικών αναφορών για τη δημιουργία τού ανθρώπου- από μια διαφορετική πηγή! Και τέλος, εάν η έβδομη μέρα ακόμα… τρέχει, τότε γιατί ο καλός Θεούλης είπε τότε στο Ιδαίον Άντρο… εεε, συγγνώμη, στο όρος Σινά ήθελα να πω, πως οι Ισραηλίτες έπρεπε να τηρούν την αργία τής 7ης ημέρας σε ανάμνηση τής κατάπαυσής του σύμφωνα με τη μία εκδοχή, τής Εξόδου σύμφωνα με την άλλη; Αν αυτή η περίφημη 7η μέρα ήταν διαρκώς παρούσα, δεν θα ’πρεπε ν’ αγιαζόταν επί… μονίμου βάσεως και... Κυριακή γιορτή και σχόλη, να ’ταν η βδομάδα όλη; ‘Αντε λοιπόν, ας πιούμε στην υγειά των... κβάντων και των παράλληλων συμπάντων! Και… καλά μυαλά!
.
...
...
....
δεμένοι πισθάγκωνα και μουσκεμένοι στον ιδρώτα, αδυνατούν ν’ αντιτάξουν
ακόμα και τον πιο ισχνό αντίλογο για να εξηγήσουν το… αστείο γεγονός
τής εμφάνισης τού ανθρώπου πριν από τη… χλωρίδα και την πανίδα ۬ οι δε
εξελικτές χριστιανοί (που βέβαια αντιλαμβάνονται απόλυτα την αντιφατικότητα
και αστειότητα τού Γένεσις Β΄ 4-6) στην προσπάθειά τους να βγάλουν άκρη
μέσα σ’ αυτόν τον βιβλικό κυκεώνα, ισχυρίζονται με πάσα σοβαρότητα ότι
εδώ δεν επρόκειτο για την αρχική δημιουργία, αλλά για… ΑΝΑδημιουργία!
Ναι, καλά το διαβάσατε: αναδημιουργία, ανάπλαση, ανακατασκευή! Με την
απίστευτη αυτή θεωρία ασχολήθηκα σε μια παλαιότερη ανάρτηση και από
τη στιγμή που -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- δεν έχω υπ’ όψιν μου κάποιον
αντίλογο, δεν προτίθεμαι να σπαταλήσω ουτε μία λέξη παραπάνω απ’
όσα ήδη έχω πει.
όσα ήδη έχω πει.
..
..
..
13 σχόλια:
«Είναι ν’ απορεί κανείς πώς παρερμηνεύονται!» Μα είναι απορία αυτή βρε Κώστα; Μόνο δια της παρερμηνείας βγαίνει λογαριασμός!
Στα σοβαρά, τώρα, έχεις γράψει σε κάποιο άλλο ποστ για τις δύο αντικρουόμενες εκδοχές της δημιουργίας που συνυπάρχουν στη Γένεση;
Το ερώτημα ήταν ασφαλώς ρητορικό, φίλε Π, αν και για να λέμε τα πράγματα με
τ’ όνομά τους, εδώ μιλάμε για παρερμηνεία ΚΑΤ’ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ αφού τον
συγκεκριμένο παραλογισμό τον είχα επισημάνει εκεί που έπρεπε, ήδη πριν από
ενάμιση χρόνο, προτού δηλαδή καν φτιάξω το μπλογκ αυτό! Αυτός είναι και ο
λόγος που είπα πως τα περί αλληλοτεμνομένου χρόνου αποτελούν «μια απίστευτου
μεγέθους παρερμηνεία την οποία ΥΠΟ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ πιθανότατα να
χαρακτήριζα απροκάλυπτη διαστρέβλωση!». Μ’ αυτό το «υπό κανονικές συνθήκες»
ασφαλώς κάποιο μήνυμα ήθελα να περάσω. Θα προτιμήσω όμως να το κρατήσω
για μένα. Αυτοί που πρέπει να καταλάβουν, θα καταλάβουν.
Όσον αφορά τώρα τις αλληλοαναιρούμενες εκδοχές τής Γένεσης, στην παραπομπή
(1) παρέθεσα κάποιο λινκ. Και βέβαια υπάρχουν και πολλά άλλα κείμενα τα οποία
μπορεί κανείς να βρει συγκεντρωμένα στην ετικέτα «Περί Δημιουργίας».
Καλό κουράγιο! ;-)
Φίλε Κώστα
Αν διασκεδάζεις διαβάζοντας παρόμοια χριστιανικά ψευδο-επιστημονικά άρθρα και έχεις χρόνο για σκότωμα, θα σου σύστηνα το http://melambodas.blogspot.com/
Εγώ προσωπικά δεν την παλεύω άλλο με το συγκεκριμένο άτομο (είναι τακτικός πελάτης του ιστολογίου μου)...
Έριξα μια ματιά στο μπλογκ αυτό, αλλά η αλήθεια είναι ότι λίγο μπερδεύτηκα
ως προς το τι ακριβώς πιστεύει ο Μελάμποδας. Με την πρώτη ευκαιρία πάντως,
θα τον ξαναδιαβάσω, με περισσότερη προσοχή αυτή τη φορά. Και πέρα από την
πλάκα τώρα, υπάρχει καλύτερο πράγμα από τον αντίλογο; Ακόμα και μαλακίες
να σου λέει ο απέναντί σου, κάτι μπορεί να βγει από ’κεί. Αλλά όταν βλέπεις ότι
έχεις να κάνεις με τρολ που στην πραγματικότητα άλλους στόχους έχουν, τότε
πραγματικά δεν πρέπει καν να τους δίνεις βήμα! Δυστυχώς ως σχετικά νέος
στο Διαδύκτιο, άργησα να το καταλάβω. Όμως κάλλιο αργά παρά ποτέ…
Αυτό που πασχίζει να εξηγήσει ο συντάκτης του κειμένου, νομίζω πως είναι μία ερμηνεία της Γενέσεως πολύ διαδεδομένη στους θεολόγους του Μεσαίωνα: ότι το χρονικό της Δημιουργίας και των 7 ημερών θα πρέπει να κατανοηθεί αιτιακά, όχι χρονικά. Η Δημουργία λαμβάνει χώρα ανά πάσα στιγμή.
Δεν πρόκειται δηλαδή για δική του ιδέα• δικά του (ή της εκκλησιαστικής φράξιας στην οποία ανήκει) πρέπει είναι η ορολογία περί "σταυρικού χρόνου", καθώς και το έντονα περιπλεγμένο ύφος γραφής, σαν να διαβάζεις Γάλλο μεταμοντέρνο φιλόσοφο που δεν κάνει καμία προσπάθεια να εξηγήσει με απλά λόγια αυτό που έχει στο μυαλό του.
Είναι κάτι που το κάνουμε όλοι μας όταν λέμε, π.χ.: "Το Πνεύμα προϋπάρχει της Ύλης" (αν είμαστε του Πλάτωνα) ή "Η Ύλη προϋπάρχει του Πνεύματος" (αν είμαστε του Μαρξ). Δεν εννούμε ότι προϋπάρχουν χρονικά, απλώς χρησιμοποιούμε μία μεταφορά για να διακρίνουμε την πρώτη αιτία από τα παράγωγά της, τη βάση από το εποικοδόμημα.
Σου χρειάζεται πραγματικά ο μετριασμός; Γιατί, πολύ πιο απλά, δε σβήνεις τα πειρατικά σχόλια; Δε νομίζω ότι είναι τίποτα φοβερό να εμφανιστεί για λίγο ένα υβριστικό σχόλιο και μετά να σβηστεί. Ούτε είναι ανάγκη να εξηγείς: δικό σου είναι το μαγαζί, εσύ ορίζεις τους κανόνες λειτουργίας του και λογαριασμό δε δίνεις.
Δε χρειάζεται να το δημοσιεύσεις αυτό το σχόλιο.
Ηλία, καλή σου μέρα.
Εγώ θα πάω ακόμα πιο πίσω. Η ερμηνεία αυτή ανάγεται στην αντίληψη περί άχρονου
Θεού καθώς και σε αγιογραφικά κλισέ τού τύπου «παρά Κυρίω μία ημέρα είναι ως χίλια
έτη, και χίλια έτη ως ημέρα μία». Κι εγώ σού λέω, Ηλία μου, μέσα! Να συμφωνήσουμε
λοιπόν πως όντως θα μπορούσαν και να ’ναι έτσι τα πράγματα. Να συμφωνήσουμε
όμως ΟΧΙ λόγω τού Γένεσις Β΄ 4-6 το οποίο εντελώς αυθαίρετα παρουσιάζεται ως
τεκμήριο αλληλοτεμνομένου χρόνου, αλλά επειδή -αν θέλουμε να είμαστε 100%
καλυμμένοι- στη ζωή αυτή, πράγματι δεν μπορούμε ν’ αποκλείσουμε τίποτα! Ούτε
καν το ότι εμείς και όλα όσα βλέπουμε γύρω μας, δεν είναι παρά… δισδιάστατα
ολογράμματα!
Όσον αφορά τώρα το θέμα που έθιξες με τον μετριασμό σχολίων, το πρόβλημα είναι
ότι τα ανεπιθύμητα σχόλια μπορούν να φτάσουν ανά πάσα στιγμή, π.χ. όταν λείπω
από το σπίτι ή ξέρω ’γώ, όταν κοιμάμαι. Στην περίπτωη αυτή όμως δε θα μιλούσαμε
πια για μερικά μόνο λεπτά, αλλά για ένα διάστημα αρκετών ωρών το οποίο, Ηλία μου,
δεν χαρίζω πλέον σε κανένα τρολ! Εκτός αυτού, επειδή μετά απ’ όλα όσα συνέβησαν,
έχω πλέον απολέσει και τα τελευταία αποθέματα υπομονής και αυτοσυγκράτησης,
αν άφηνα ένα προβοκατόρικο σχόλιο να εμφανιστεί έστω και λίγα μόνο λεπτά στο
μπλογκ, ξέρω ότι αποκλείεται να τα κατάφερνα να συγκρατηθώ - πιθανοτατα θα
απαντούσα με ανάλογο -μπορεί και χειρότερο!- ύφος, κι άαντε πάλι απ’ την αρχή!
Η εξαγωγή του μη-γραμμικού χρόνου ("σταυρικού") από τα σχετικά χωρία της Γενέσεως ήταν πράγματι... αριστοτεχνική. Αξίζουν συγχαρητήρια σ' αυτόν που το εμπνεύστηκε.
Όσο για τα τρολ... σιγά και τι είναι τα τρολ! Υπερεκτιμημένα ζιζάνια. Το βρίσιμο είναι τζάμπα, δεν το φορολόγησε (ακόμα) ο Αλογοσκούφης. Έχεις και παιδί/παιδιά, αν δεν κάνω λάθος (κάπου το ανέφερες, νομίζω;). Όταν έχεις οικογένεια, δε σου επιτρέπεται να χάνεις και τα τελευταία αποθέματα υπομονής & αυτοσυγκράτησης!
Πάρε λοιπόν μια βαθιά ανάσα, βάλε κάποιο ωραίο τραγούδι και σβήσε σαδιστικά τα πειρατικά σχόλια. Απλό και απολαυστικό. Βγάλε κι αυτόν τον μετριασμό, που μετριάζει την όρεξή μου για σχολιασμό.
Σ’ ευχαριστώ πολύ Ηλία για την ειλικρινή άποψη που εξέφρασες αναφορικά με
το ζήτημα τού μετριασμού. Σε διαβεβαιώ ότι τα λόγια σου με προβλημάτισαν
ιδιαίτερα και τα έλαβα σοβαρά υπ’ όψιν. Επειδή όμως εν τω μεταξύ έχουν προκύψει
και κάποια άλλα ζητήματα, προς το παρόν λέω να μην ακολουθήσω την παρόρμησή
που μου λέει ν’ απενεργοποιήσω τον μετριασμό, αλλά να διατηρήσω την επόπτευση
των σχολιών ως έχει. Σ’ ευχαριστώ πάντως πάρα πολύ για τη μέχρι τώρα συμμετοχή
και υποστήριξη σου, και παρά το… ξενέρωμα που σού επιφύλαξα, ελπίζω να συνεχίσεις
και στο μέλλον να περνάς πού και πού για να τα λέμε!
Φίλε Κώστα, διάβασα τα "κατινίστηκα" σχόλια του ανορθόδοξου για το blog μου-πίστευα μεγαλύτερο σεβασμό από μέρους του- αλλά και τις δικές σου "αλήθειες".
Δε χρειάζεται να ξέρεις που ανήκω για να έχεις αντίλογο. Δε ξέρω όμως γιατί δεν έχεις αντίλογο στον παιδιάστικο, ιστορικά και φιλοσοφικά αθεϊσμό του ανορθόδοξου.
Ζει στον 21ο αιώνα και αναπαράγει τα επιχειρήματα του αθεϊσμου του 17ου. Να αναπαράγει αυτά του 20 και 21ου λέγω εγώ, δια να είναι εγκυρότερος φιλοσοφικά...
Αθεϊα υπήρξε και υπάρχει ίσως και να υπάρχει. Για μένα όμως το περιεχόμενό της ούτε αποδεικνύεται ούτε απορριπτεται επιστημονικά, όπως και αυτό των θρησκευόντων ανθρώπων(καλή ώρα αυθαιντιά μου)
Εγώ απλά εκκινούμαι, από εμπειρίες ανθρώπων, παραδόσεων εκτός της πολιτισμικής σφαίρας του διαφωτισμού, διότι πιστεύω ότι η επιστήμη δεν έχει νόημα να απορρίπτει φαινόμενα,μιας και η ίδια δημιουργεί τέτοια. Δηλαδή η έννοια ηλεκρομαγνητική ενέργεια είναι αναφορική του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου, αλλά τις δίνουμε και τιμές μηδέν ως μεγέθους κλάσης έκτασης. Αυτό είναι φαινομενολογικά-φιλοσοφικός όρος- φαινόμενο, έστω και μη οριακά αντιφατικό...
Αγαπητέ Μελάμποδα,
πρώτα απ’ όλα να σ’ ευχαριστήσω για την επίσκεψη σου στο «τι εστίν αλήθεια;». Επί
τής ουσίας τώρα, και χωρίς να θέλω να κάνω τον συνήγορο τού Ανορθόδοξου, εγώ
προσωπικά το σχόλιό του πως «δεν την παλεύει άλλο μαζί σου» το εξέλαβα περισσότερο
ως χιουμοριστικό κόμεντ που ενείχε στοιχεία μιας σχέσης αγάπης-μίσους, παρά ως
ασεβή κατινιά! Έτσι τουλάχιστον το εισέπραξα εγώ.
Όσον αφορά τώρα τα εισαγωγικά με τα οποία εσώκλεισες τις «αλήθειες» μου, ακόμα
κι εγώ ο ίδιος, μη ξεχνάς, ρωτάω ρητορικά στο πάνω μέρος τής σελίδας: «τι εστίν
αλήθεια;»! Εν προκειμένω όμως, αν αναφέρεσαι ειδικά στην ανάρτηση ετούτη ή και σε
οτιδήποτε άλλο έτυχε να διαβάσεις εδώ, με χαρά ν’ ακούσω τις ενστάσεις σου.
Αναφορικά δε με την παρατήρησή σου ότι δεν χρειάζεται να ξέρω «πού ανήκεις» για
να υπάρξει αντίλογος, με παρερμήνευσες, αγαπητέ φίλε. Κατ’ αρχάς η συγκεκριμένη
φραστική διατύπωση που μού προσάπτεις, δεν είναι ακριβής. Αυτό που κατά λέξη
είπα στον Ανορθόδοξο ήταν πως έριξα μια ματιά στο μπλογκ σου, αλλά μπερδεύτηκα
λίγο ως προς το τι ακριβώς πιστεύεις, γι’ αυτό και επιφυλάχθηκα με την πρώτη
ευκαιρία να σε ξαναδιαβάσω, «με περισσότερη προσοχή αυτή τη φορά». Το πού
«ανήκει» ιδεολογικά, φίλε Μελάμποδα -πίστεψέ με- είναι το τελευταίο που μ’
ενδιαφέρει όταν γνωρίζω έναν άνθρωπο!
Τώρα για το ερώτημά σου για ποιον λόγο δεν ασκώ κριτική στον αθεϊσμό τού
Ανορθόδοξου, τι να πω; Μήπως επειδή δε διαφωνώ με τις θέσεις του; Μήπως
διαφωνώ μόνο σε μερικά σημεία; Μήπως διαφωνώ σε όλα, σε πολλά ή λίγα, αλλά
επειδή το μπλογκ ετούτο για άλλα θέματα το έφτιαξα, δεν έχω τον χρόνο ή τη διάθεση
ν’ ασχοληθώ εκτενώς και μ’ άλλα ζητήματα; Μήπως πάλι δεν έτυχε ποτέ να διαβάσω
τα συγκεκριμένα κείμενα τού Ανορθόδοξου στα οποία αναφέρεσαι; Μήπως, ρε παιδί
μου, ο άνθρωπος είναι κολλητός μου και δε θέλω να τον στενοχωρήσω; Ή μήπως
όλα αυτά… μαζί; Πιθανοί λόγοι, όπως βλέπεις λοιπόν, υπάρχουν πολλοί και διάφοροι,
οπότε το ρητορικό ερώτημά που μού έθεσες, στην πραγματικότητα δε νομίζω πως
έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία.
Τέλος, όσον αφορά τη… διευκρίνισή σου ότι «η έννοια ηλεκρομαγνητική ενέργεια
είναι αναφορική του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου, αλλά τις δίνουμε και τιμές μηδέν ως
μεγέθους κλάσης έκτασης», τι να πω, σηκώνω τα χέρια ψηλά! Δε σε ειρωνεύομαι
τώρα, μη με παρεξηγείς, απλώς - όπως άλλωστε κατέστησα σαφές από τις πρώτες
κιόλας γραμμές τού αρχικού μου κειμένου- η Φυσική δεν είναι ακριβώς αυτό που
θα έλεγα: «η ειδικότητά μου»!
Υ.Γ. Όποτε έχεις χρόνο και διάθεση να πεις κάτι, η πόρτα είναι ανοιχτή.
Ισως θα άξιζε να εξηγήσεις - γιατί δεν φαντάζομαι να το ξέρει ο μέσος αναγνώστης - ότι η Γένεσις είναι συρραφή δύο πηγών, που η μία αναφέρεται στο Θεό απλώς ως Ελωείμ (=θεός, παραδόξως με κατάληξη πληθυντικού αλλά σύνταξη ενικού αριθμού), ενώ η άλλη του δίνει το συγκεκριμένο άφατο (που απαγορευόταν να προφερθεί) όνομα που μεταφράζεται στους Εβδομήκοντα 'Κύριος' και το οποίο, μάλλον λανθασμένα, αποδίδεται καμιά φορά στα ελληνικά ως Ιεχωβά, και ότι το κεφ. α΄, μαζί με τους τρεις πρώτους στίχους του β΄, προέρχεται από την πρώτη πηγή, ενώ η συνέχεια ως και το κεφ. δ΄, με όλη την ιστορία περί Εδέμ, όφεως κλπ., προέρχεται από τη δεύτερη.
Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς εδώ.
Δημοσίευση σχολίου